Kävi niinkuin Sulo Vileenille Tankki täyteen ohjelmassa, ostin kun kerta halvalla sain. Siis Nissan Micra. Vm 1999,1.0, kilometrejä 100 t. Tämän perintöauton historiasta en tiedä yhtikäs mitään. Pari kysymystä tuli ajankohtaiseksi. Vaihdetaanko , ja jos vahdetaan, milloin öljy vaihteistoon, entä jakopää? Joku tiesi, että ketjulla pelaa, ei siis hihnanvaihtoa. Jos joku tietää ja vaivautuu vastaamaan, kiitos etukäteen. Ps. vaimo ihastui tähän valoisaan pikkukäppärään kauppareissuille niin, että taitaa kaara jäädä taloon.
5 pyörää, ratti mukaanlukien
2
266
Vastaukset
- micraisti
Vaihteistoöljyä ei tarvitse vaihtaa säännöllisesti, mutta on tarkastettava, että sitä on sopivasti ja se on hyvälaatuista. Kun vaihdat vaihteistoöljyt, niin saat mielenrauhan asian suhteen. Ei ole kummoinen kustannus. Moottoriöljyt ja suodattimen olen omaan Micraan vaihtanut kerran vuodessa tai 15 tkm välein. Täyssynteettistä öljyä olen käyttänyt ja hyvin toimii. Jakopää on ketjulla, joten sen ei pitäisi aiheuttaa toimenpiteitä.
Pohja ja alahelmat kannattaa tarkastaa ruosteiden osalta ja käsitellä vaikka jollain alustasuoja-aineella. Ostat putelin kaupasta ja suihkutat sillä. Alahelman olakkeesta, mistä nostetaan autoa tunkilla, niin koeta varoa rikkomasta niistä kohti maalipintaa. Ottaa ruosteen siitä helmakotelon sisälle ja ruoste syö tuon nostokohdan nopeasti hajalle. - parkkeeraaja
Micraistille : Kiitos vastauksesta. Vaihteistoöljyn vaidossa selvisi sellainenkin seikka, että vaijerilla toimivan kytkimen säädöt olivat jääneet tekemättä. Tulipa sekin hoidettua samaan hintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764