Onko kellään tietoa, että onko missään Jyväskylän seudulla tai Keski-Suomen alueella mitään kummittelevia paikkoja tai kummitustaloja ?
Kummitustaloja/paikkoja Jyväskylässä tai Keski-Suomessa ?
23
6689
Vastaukset
- erakko-martti
Minun luona asuu kummitus!!!!!!!!!!!!!!!
- Hiirulainen
Sama täällä, olen asunut kummituksen kanssa 10 vuotta saman katon alla.
- Minnahhh
Kuokkalan kiviveistämöllä kuulemma kummitteli. Se on tosin nyt purettu mut on siinä vielä sellanen aukeama jossa voisit pian jotain kummituskokemuksia saada :)
- Minnahhhille
Ihme, et joku muu muisti sen kiviveistämön. Se oli kai tunnetuin kummituspaikka Jyväskylässä.
- Minnahhh
Minnahhhille kirjoitti:
Ihme, et joku muu muisti sen kiviveistämön. Se oli kai tunnetuin kummituspaikka Jyväskylässä.
Jep :) itse en ois muuten tienny asiasta mut lainasin yks kerta kirjan, ja siinä oli paljonkin juttua kiviveistämöstä ja siellä tapahtuneista asioista. Nyt toi on tietty jääny unholaan kun rakennusta ei enää oo. Sillon omana aikanaan oli tunnettu paikka. Yks toinen pelottava paikka on lemmikkieläinten hautausmaa joka on kaatopaikan lähellä, oliko se nyt mustankorkea paikan nimi. En oo sieltä kuullu kummitustarinoita mut menepä pimeellä sinne niin kyllä selkäpiitä karmii!
- nämä on totta
Pienenä poikana olin hetken kotona yksin, olin jotain 6-7 vuotias, vuosi oli varmaan 1969 tai 1970, nukuin sohvalla ja odotin milloin äitini tulee kaupasta kotiin.
Heräsin siihen että joku ompeli poljettavalla singer-ompelukoneella ja herättyäni ääneen luulin että äitini oli jo tullut kotiin. Nousin sohvalta ja menin iloisena kamarin ovelle ja jähmetyin kynnykselle koska ompelukone ompali itsestään ja tuoli ompelukoneen edessä oli tyhjä, ompelukoneen vauhti vaan kiihtyi ja singer alkoi ihan täristä, menin sohvan taa nurkkaan ja huusin kauhusta ja itkin niin kauan kunnes äitini tuli kotiin.
Sen jälkeen meni kauan ennekuin uskalsin edes katsoa ompelukonetta.
Vanhemmiten, kun ikää tuli liki 12-15 vuotta näin kaksi ufotapausta ja kun muutimme kotoa kaupungiin ja myöhemmin kävin entisellä kotipaikalla ja loppukesästä järvellä ennen hämärää veneen yläpuolelle ilmestyi kirkas valopallo joka oli korkealle ja alkoi laskeutumaan alaspäin koti venettäni, valo kävi lähellä yläpuolella ja oli siinä hetken ja yht´äkkiä häipyi singahtaen pois. Ikää sen tapahtuman aikana oli minulla vuotta.- manaaja
Poltergeistia. Kenen vanha Singeri oli?
- nämä on totta
Tottahan singeri oli äitini. Sitä en tiedä mistä singeri oli meille ostettu. Se oli niin karmaiseva tilanne että olen muistanut sen koko ikäni ja aina kun näen singer-ompelukoneen missä tahansa asia muistuu mieleen ja ei ne ufo-tapauksetkaan unohdu. Varsinkin niistä toinen jota en vielä kertonut, sillä tapauksella oli myös silminnäkijänä vanhempi veljeni.
- Jännitystä
Joillekkin näkyy kummitukset jollain lailla ja asunnoissa tapahtuu mystisiä asioita,jotka ovat sitten edesmenneitä.
Jotkut kokee näitä asoita ja jotkut ei.
Itse oon vaistonut että niitä kyllä on. - ruohonleikkuri
Oliko äitisi Singer? Siis ompelukone? Mun isä oli leikkuupuimuri.
- Pelottava paikka
Vapaudenkadulla siinä kaupunginteatterin vieressä on sellainen vanha talo jossa kummittelee.
Siellä puna- viher- sinivalko- ja sinikeltakaapuiset haamut kokoontuvat iltaisin pelottelemaan kaupunkilaisia. Näillä kummituksilla on myös paha tapa hävittää kaupunkilaisten omaksi hyväkseen keräämät rahat taivaan tuuliin, kuten siihen Lusiferin hiiltä polttavaan helvetinpannuun Keljossa.- Anonyymi
rapparien mesta
- 20+5
Keltinmäessä on yks haamu joka aina leijailee siellä s-marketin vieressä olevas talossa.
- severi on mun
Harjun koululla on kans yks haamu mikä leijailee välillä pelottavasti :(
- Haamutyttö
Harjulla se luontomuseo/vesilinna. Hissit tökkivät ja pitivät outoa ininää, jonka en uskoisi olevan mikään tekninen ongelma. Kysyin siinä vielä henkilökunnalta. He kokeilivat hissiä ja kertoivat sen olevan täysin kunnossa.
Sama tapahtui tietenkin jälleen pian uudelleen. Kolmannen kerran sorruin käyttämään portaita vain sen ahdistavan tunnelmankin takia. - Anonyymi
On. Vesilinnassa. Nykyisessä toiminannssa olevassa raflassa. Vanhassa paikassahan jossa on ollut jo pitkään kymmenien vuosien jälkeen elämää. Harjulla on paljon jäännösenergiaaa, menneiltä ajanjaksoilta. Olen töissä siellä edelleen.
- Anonyymi
Nykyinen Vesilinnan ravintola. Olen töissä siellä tänäkin päivinä. Ja voin varsinkin iltaisin vaistota, etten ole yksin töissä...
- Anonyymi
Siellähän poijaat yhtä singeria polkivat kilvan kun tulpatonta mopoa.
- Anonyymi
Mattilankatu 9 on kummitustalo. Kävijät tietää.
- Anonyymi
mene kaupungintalon kellarikerroksiin..
niin itse jooh ajelen joskus kun lomaa ja mökeillä... on kummitustaloja.. mopoilureissuilla voi nähdäkin.. - Anonyymi
Joo kaupungintalon putkaan aikanaan kuolleet siellä valittaa. Urho kadulla kuolleet sai sentään eu patjalle selata. Pappa kuoli kaupungintalon putkaan 66
- Anonyymi
Kaupungintalon edustalla tosiaan Härkönen Taisto 1911-1966 kummittelee. Kuoli pahoinpitelyyn ja napattiin irtolaisuudesta ja aamulla oli vasta vammat. Pappani isä
- Anonyymi
Asuin mattilankatu 9 vuokralla 2 viikkoa. Oli outo talo. Tavaroita tippuili lattialla. Sänky liikkui
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun302776Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081817Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171800- 171404
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si711279- 241235
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431168Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?761131- 311008
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa94986