kiusaaminen

vihainen isi

lastani kiusataan aika urakalla koulussa.sitten kun lapseni lyö jotain kiusaajaa niin sitten helvetti on irti.lapseni itkee joka helvtin päivä sitä kun häntä kiusataan.kiusaajien vanhemmat sanovat vaan lapsi lyö heidän lastaan huvinvuoksi
milloin muka mun lapsesta on tullut syntipukki???
häntä kiusataan!!

23

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus...

      Silloin kun se otti nyrkit avuksi.

      • ota aivot idiootti

        no mitä itte saatana sanoisit jos sun lasta kiusataan ja mikää ei auta..???
        sitte lapsesi lyö ja kaikki on sen vika..


      • vastaus...
        ota aivot idiootti kirjoitti:

        no mitä itte saatana sanoisit jos sun lasta kiusataan ja mikää ei auta..???
        sitte lapsesi lyö ja kaikki on sen vika..

        Sanoisin että mennään yhdessä terapiaan, olemme molemmat sen tarpeessa.


      • haloooo
        vastaus... kirjoitti:

        Sanoisin että mennään yhdessä terapiaan, olemme molemmat sen tarpeessa.

        Jos lasta kiusataan niin hänellä EI Ole oikeutta puolustautua vaan antaa muitten vaan kiusata?


      • Niin.ikään

        Ei ole oikeutta lyödä, jos häntä ei lyödä. Millaista kiusaaminen on? Jos verbaalista, niin opeta lapsellesi väittelytaitoa.


    • itse olin kiusattu, sanoin kaikkea heitä vastaan ja he vain tekivät kaikkensa mitädöidäkseen sen, ehdottaisin olla huomaamatta heitä

    • kokoopintiekiusattu

      Öööö,tota,puhua rehtorille/kuraattorille/luokanopettajille ja mahdollisesti jollei se auta niin asianajajalle???? koulukiusaaminen on saatava loppumaan välittömästi,se voi pilata koko elämän,kuten minullekin kävi. Käyt vastuullisena vanhempana heti toimeen!

    • Jassuka

      Vanhempana tarvitsee mennä puhumaan asiasta koulun rehtorille, opettajalle kiusaajien vanhempien tietoonkin fiksua saattaa tieto asiasta. Kaikki vanhemmat eivät tiedä, että heidän lapsensa ovat kiusaajia. Koulukiusattuna tiedän, että helposti kaikki vain kääntää selkänsä kun kaipaa apua. Kaverit ja jopa opettajat. Olkaa periksiantamattomia, että asia saadaan selväksi ja loppumaan. Lyöminen ei auta, vaikka se tuntuukin oikeutetulta kiusattuna.

    • exkiusattu

      Tää on niin tätä!! Henkilö A:ta kiusataan -> kukaan ei tee mitään, vaikka NÄKISIVÄT, että häntä kiusataan. Sitten, kun A saa tarpeekseen ja vetää B:tä, C:tä ja D:tä turpaan (tai muulla tavoin puolustautuu) -> johan siihen puututaan ja aletaan vääntää A:sta eli UHRISTA jotain syntipukkia! Tämä tämmöinen on väärin! :(

      Jep, olin itse kiusattu koska Asperger ja ruma naama. Sitä jatkui VUOSIA ja se oli todella pahaa kiusaamista, tönimistä, porukasta sulkemista (en tosin halunnut mihinkään porukkaan, mutta esim. ryhmätyöt tms. piti tehdä aina yksin eli isompi työmäärä huh), nimittelyä, haukkumista, pilkkaamista... Erityisesti rumaksi haukkumista ja sitä saikin kuulla tuutin täydeltä. Kun sitten kerran vähän hermostuin ja sanoin jotain että "kusipää turpa umpeen" niin johan mentiin kuraattorin koppiin ja kuraattori sitten minulle, että "on oma vikasi että sinua kiusataan. Yrittäisit olla enemmän muiden kaltainen!" Joo, milläköhän muuttaisin NAAMAANI paremman näköiseksi, kun se nyt vain ei ollut niin nätti? Vääryyttä yrittää vaatia henkilöä muuttamaan koko persoonallisuuttaan (tässä puhun taas naaman sijaan vaatteista, AS-piirteistä jne.), kun olisi paljon yksinkertaisempaa vaatia niitä kiusaajia antamaan erilaisen yksilön vain olla rauhassa. Olemaan puuttumatta sen touhuihin.

      Tsemiä kiusatun vanhemmalle!!

      • Niin.ikään

        Kyllä A saa ja A:n pitääkin puolustautua, mutta ei niin että kuuntelee, kunnes saa tarpeekseen ja sitten täräyttää kiusaajaa vasaralla päähän. Vaikka A on asperger, hänen pitäisi kyetä puolustautumaan laillisilla keinoilla.
        Aspergereillä harvoin on yhtään sen rumempi naama, mutta ehkä kiusaajat saavat hänet uskomaan niin.


      • exkiusattu
        Niin.ikään kirjoitti:

        Kyllä A saa ja A:n pitääkin puolustautua, mutta ei niin että kuuntelee, kunnes saa tarpeekseen ja sitten täräyttää kiusaajaa vasaralla päähän. Vaikka A on asperger, hänen pitäisi kyetä puolustautumaan laillisilla keinoilla.
        Aspergereillä harvoin on yhtään sen rumempi naama, mutta ehkä kiusaajat saavat hänet uskomaan niin.

        Joo toi alku oli kyllä eri juttu kun jatko, mutta teoriassa silti sama asia.

        Mutta joo, ei se naama ja AS varmaan liitykään toisiinsa, sillä naama oli ruma ihan kroonisen ihottuman takia. Se kun ei lähtenyt mihinkään, vaikka minkälaisella lääkärillä juoksi alvariinsa. :/ Mutta sellainen ruma naama yhdistettynä teini-iän ulkonäkökeskeiseen yhteisöön ja sitten vielä tähän päälle ne Aspergerin vajavaiset sosiaaliset taidot (kyllä, myönnän, minulta ne ainakin lahjakkaasti puuttuvat, vaikka osalla AS-tapauksista ovatkin hyvin hallussaan!) niin olipahan kiusaaminen taattua. Itse tosiaan en koskaan sen suurempiin toimenpiteisiin ryhtynyt, kuin sanallinen "viitsitkö lopettaa, kusipää" -tyyppinen vastaanpistäminen.

        Siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei kenelläkään - ei siis sillä kiusatulla sen enempää kuin kiusaajallakaan - ole oikeutta mennä LYÖMÄÄN toista. Ei nyrkillä, vasaralla, kepillä tai kirjalla tai millään muullakaan. Eikä muutenkaan fyysisesti saisi käydä käsiksi. Se vain hämmästyttää, että kun noin kuitenkin nähtävästi käy useiden kiusattujen kohdalla, että kiusattu menee ja tempaisee lopulta turpaan, niin SIINÄ vaiheessa siihen sitten puututaan alkamalla syyllistää sitä kiusattua. Toki hän tekee väärin lyödessään, mutta kyllä tuossa pitäisi ottaa huomioon sekin, MIKSI hän löi, ja rankaista siis kiusaajia myös, koska ovat kiusanneet.


      • hhjjj

        Olen itse myös kokenut kiusaamista atooppisenihon takia. Minulla tämä johti lintsaamiseen. Kiusaajat eivät ymmärrä miten paljon sanoilla voi satuttaa tai kuinka paljon kouluun meno voi alkaa ahdistaa. Varmasti osa ymmärtääkin muttei välitä, kun oma asema "nousee". Rehtorit ja opettajat ovat melko kädettömiä näissä tilanteissa oman kokemukseni mukaan.


      • rumakalkkuna
        hhjjj kirjoitti:

        Olen itse myös kokenut kiusaamista atooppisenihon takia. Minulla tämä johti lintsaamiseen. Kiusaajat eivät ymmärrä miten paljon sanoilla voi satuttaa tai kuinka paljon kouluun meno voi alkaa ahdistaa. Varmasti osa ymmärtääkin muttei välitä, kun oma asema "nousee". Rehtorit ja opettajat ovat melko kädettömiä näissä tilanteissa oman kokemukseni mukaan.

        Minulla oli erittäin vaikea akne atooppinen iho (kiva yhdistelmä, kaksinkertaisesti huono iho!), ja siitähän jaksettiinkin haukkua rumaksi! Sanottiin, etten tosiaan ansaitse kavereita, koska "ei kukaan halua olla ruman kaveri" etc. Vaikka totta puhuivatkin, olin tosiaan melkoinen rumilus, niin ei se silti kivalta tuntunut ja johtikin vaikeaan masennukseen. Ruma-kommentteja sai kuulla pitkälle aikuisikään asti, eikä kukaan halunnut tutustua, saati olla kaveri. Kyllä siinä itsemurhat pyöri mielessä.

        No, sitten kolmen vuoden intensiivinen lääkärihoito sai naaman (ja muunkin ihon tietty) kohtuulliseen kuntoon ja terapia taas pääkopan sisällön rauhoittumaan. Nykyään ihan kohtuutyytyväinen elämääni...

        Mutta eipä ole pieniä murheita nuo tuommoiset "haukumpa vähän toista ihmistä, sanojahan ne vaan on" -jutut. Kyllä tuohon minunkin tilanteeseeni kuraattori aikoinaan totesi, että "ei sille mitään voi, jos on ruma, kun tuossa iässä olisi tärkeää olla hyvännäköinen." Että silleen.


      • Eipakkoollaruma

        Itse vaikeaa aknea sairastaneena atoopikkona ihmettelen, mikset päässyt lääkehoitoon aiemmin?
        Kuraattorin kommentti on kyllä täysin asiaton, mutta eivät vanhempasikaan ole olleet tilanteestasi aivan ajantasalla. Akne on sairaus ja se vaatii hoitoa. Hoitamaton akne pilaa nuoruuden ja varastaa vuosia ihmisen elämästä.


      • rumakalkkuna
        Eipakkoollaruma kirjoitti:

        Itse vaikeaa aknea sairastaneena atoopikkona ihmettelen, mikset päässyt lääkehoitoon aiemmin?
        Kuraattorin kommentti on kyllä täysin asiaton, mutta eivät vanhempasikaan ole olleet tilanteestasi aivan ajantasalla. Akne on sairaus ja se vaatii hoitoa. Hoitamaton akne pilaa nuoruuden ja varastaa vuosia ihmisen elämästä.

        Isä oli juopporetku eikä välittänyt muusta kuin viinasta, äidillä taas niin paska palkka, ettei yksinkertaisesti ollut varaa yksityiseen lääkäriin (kunnallispuolen lääkäristä ei ollut apua). :/ Äiti yritti kyllä olla kannustava ja osti Apteekista kaikkia akne-juttuja ja etsi tietoa esim. ruokavalioista, joilla siihen voisi vaikuttaa (emme tienneet vielä silloin, ettei ruokavaliolla ole mitään tekemistä aknen kanssa).

        Enimmäkseen v*tuttaa se kouluhenkilökunta, kun ne eivät nähneet mitään ongelmaa siinä, että jotakuta haukutaan rumaksi viiskymmentäkertaa päivässä. Oli joku ruma tai ei, niin eikö ne kiusaajat silti tee väärin kiusatessaan. Siis että eihän niiden tarvitse olla sen ruman kaveri, ellei pärstä kerta miellytä, mutta ei ole pakko kiusatakaan.


    • tapelkaasaattekarkkia

      opettaja on velvollinen puuttumaan tilanteeseen. ymmärrän tilanteesi. opettajat koulussa ja päivähoidossa eivät seuraa mitä ympärillä tapahtuu.On hienot tavoitteet ja koulutus',mutta todellinen läsnä olo puuttuu. EI kiinnosta lapset ,mutta naristaan huonosta palkasta. on tehtävä paljon asioita,huomioitava yksilöinä jo inhimillisyyden nimissä.

    • EvpKansankynttilä

      Kysyppäs sitä kiusaamisasiaa opettajalta, hänellä saattaa olla aivan toinen käsitys kiusaajasta. Lapsesi pitää tutkia, häneltä saattaa löytyä oireyhtymä, joka selittää, miksi hän ei tule toimeen kavereiden kanssa. Aika usein ongelma ratkesi kun huoltaja tajusi, että hänen oma lapsensa olikin kiusaaja. opettaja sen totuuden kuitenkin useimmiten tietää.

      • Evpkynttilänkansa

        Kysyppäs sitä kiusaamisasiaa lapsen isältä, hänellä saattaa olla aivan toinen käsitys kiusaajasta.
        Lapsen äiti, opettajat ja kunnan "lastensuojeluviran-
        omaiset" pitää tutkia, heiltä saattaa löytyä oireyhty-
        mä, joka selittää, miksi eivät tule toimeen lapsen ja
        isän kanssa. Aika usein ongelma ratkesi kun äiti,
        opettaja ja "lastensuojeluviraniomainen" tajusi, että olivatkin itse lapsen ja hänen isänsä kiusaajia. Isä ja
        lapsi sen totuuden kuitenkin useimmiten tietää.


    • trgtegefrefwe

      osta lapsellesi nunchakut ja anna sen hakkaa ne kusipäät

      • oikaisuuu

        osta lapsellesi nunchakut ja anna sen hakkaa ne kusipäät
        opettajat, rehtorit, "lastensuojeluviranomaiset ym. yhäriruikut..


    • toimiheti

      Pyydä opettajia puuttumaan tilanteeseen, ja jolleivat te, niin tee rikosilmoitus.

      • toimiheti

        Pyydä isisiä puuttumaan opettajien, rehtoreiden ja "lastensuojeluviranomaisten" tilanteeseen, ja jolleivat itse niin tee..


    • mekkk

      Selvitä se kiusaajan vanhemmat ja sanot niille suoraan että vedän teitä kunnolla turpiin jos kiusaaminen ei lopu niin helpottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe