kuorsauskisko kokemuksia

annikaaa111

Jakaisin tähän oman kokemukseni. Ei missään tapauksessa kannata ostaa niitä lääkärien tekemiä sikakalliita kiskoja, kun nämä halvat muutaman kympin kiskot tomii myös. Jos ei ole yli/ali purentaa niin jokaisella toimii nämä itsemuotoiltavat apteekkiversiot.

Ensimmäiset 2-3viikkoa hampaat kipeytyvät pahasti, mutta älkää vain lannistuko ja lopettako kiskon käyttöä ensimmäisen parin viikon aikana siksi koska hampaat ja leuat kipeytyvät! Kuukauden käytön jälkeen kisko ei aiheuta enää minkäänlaisia kiputiloja, koska hampaat ja leuat ovat tottuneet täysin. Kuorsaus on myös poistunut kokonaan ja mieliala parantunut kummasti, kun kuorsauksen tuomasta nolouden tunteesta ei tarvitse enää stressata muun perheen saadessa nukkua viimein rauhassa.

Päiväväsymys jota epäilin kuorsauksen aiheuttamaksi ei ole hirveästi parantunut, mutta saapahan viimein muu perhe nukkua rauhassa. Sen sijaan jatkuvat yölliset heräämiset hapeenpuutteeseen ovat vähentyneet lähes olemattomiin.

Suosittelen kaikille kuorsauksesta kärsiville kuorsauskiskoja, älkää siis turhaa leikkautako niulurisojanne ynnä muuta vastaavaa - leikkauksista kun ei ole todistetusti mitään hyötyä.

41

56985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeilua 2

      Somnolis tilattu ja tässä koko ajan totutellaan pitämään suussa, (päivällä :-) ) toivottavasti auttavat sitten yöllä...

      • Kokeilua 2

        No niin ja kokeiltu on... hirmu kipeäksi erityisesti etuhampaat tulee jo noin tunnin käytön jälkeen nyt heti alussa, saa nähdä mitä tästä tulee.


      • anttikaikkonen
        Kokeilua 2 kirjoitti:

        No niin ja kokeiltu on... hirmu kipeäksi erityisesti etuhampaat tulee jo noin tunnin käytön jälkeen nyt heti alussa, saa nähdä mitä tästä tulee.

        Joko on suu jo tottunut paremmin kiskoihin?

        Tärkeintä on tosiaan se että ei saa luovuttaa! Jo parin viikon käytön jälkeen leuat ja hampaat alkavat tottua kipuun. Kiskojen käytön alkuvaiheessa käy myös niin että hampaiden purenta ei osu täysin kohdalleen varsinkin aamuisin ja tämä voi tuntua aluksi ehkä jopa pelottavalta. Ei kannata turhaa pelätä, sillä 8 tuntia suussa olevat kiskot tottakai vaikuttavat vielä kiskoihin tottumattoman suun käyttäytymiseen.. Ensimmäisen kuukauden jälkeen ikenet, hampaat ja koko suu on yleensä jo tottunut kiskoon jolloin leukojen rakenne on voimistunut ja täten hyväksynyt kiskon kaverikseen.

        Toki jos alkuvaiheessa on suu erittäin kipeä esimerkiksi kahden ensimmäisen yön käytön jälkeen, voi tällöin nukkua yhden yön ilman kiskoja, jolloin leuat saavat pientä lepoa. Tämän jälkeen pitäisi kuitenkin taas jatkaa heti seuraavana yönä kiskojen käyttöä, sillä jos luovuttaa ja jättää heti useammaksi päiväksi kiskot yöpöydälle, yleensä ne sitten lopullisesti siihen unohtuukin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        anttikaikkonen kirjoitti:

        Joko on suu jo tottunut paremmin kiskoihin?

        Tärkeintä on tosiaan se että ei saa luovuttaa! Jo parin viikon käytön jälkeen leuat ja hampaat alkavat tottua kipuun. Kiskojen käytön alkuvaiheessa käy myös niin että hampaiden purenta ei osu täysin kohdalleen varsinkin aamuisin ja tämä voi tuntua aluksi ehkä jopa pelottavalta. Ei kannata turhaa pelätä, sillä 8 tuntia suussa olevat kiskot tottakai vaikuttavat vielä kiskoihin tottumattoman suun käyttäytymiseen.. Ensimmäisen kuukauden jälkeen ikenet, hampaat ja koko suu on yleensä jo tottunut kiskoon jolloin leukojen rakenne on voimistunut ja täten hyväksynyt kiskon kaverikseen.

        Toki jos alkuvaiheessa on suu erittäin kipeä esimerkiksi kahden ensimmäisen yön käytön jälkeen, voi tällöin nukkua yhden yön ilman kiskoja, jolloin leuat saavat pientä lepoa. Tämän jälkeen pitäisi kuitenkin taas jatkaa heti seuraavana yönä kiskojen käyttöä, sillä jos luovuttaa ja jättää heti useammaksi päiväksi kiskot yöpöydälle, yleensä ne sitten lopullisesti siihen unohtuukin.

        Se on hyvä että täällä käy kuorsiksen omat agentit kommentoimassa


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        anttikaikkonen kirjoitti:

        Joko on suu jo tottunut paremmin kiskoihin?

        Tärkeintä on tosiaan se että ei saa luovuttaa! Jo parin viikon käytön jälkeen leuat ja hampaat alkavat tottua kipuun. Kiskojen käytön alkuvaiheessa käy myös niin että hampaiden purenta ei osu täysin kohdalleen varsinkin aamuisin ja tämä voi tuntua aluksi ehkä jopa pelottavalta. Ei kannata turhaa pelätä, sillä 8 tuntia suussa olevat kiskot tottakai vaikuttavat vielä kiskoihin tottumattoman suun käyttäytymiseen.. Ensimmäisen kuukauden jälkeen ikenet, hampaat ja koko suu on yleensä jo tottunut kiskoon jolloin leukojen rakenne on voimistunut ja täten hyväksynyt kiskon kaverikseen.

        Toki jos alkuvaiheessa on suu erittäin kipeä esimerkiksi kahden ensimmäisen yön käytön jälkeen, voi tällöin nukkua yhden yön ilman kiskoja, jolloin leuat saavat pientä lepoa. Tämän jälkeen pitäisi kuitenkin taas jatkaa heti seuraavana yönä kiskojen käyttöä, sillä jos luovuttaa ja jättää heti useammaksi päiväksi kiskot yöpöydälle, yleensä ne sitten lopullisesti siihen unohtuukin.

        Siis hommata joku kisko joka aiheuttaa kipua, se kun saa hammaslääkärillä kiskon joka on tehty juuri asiakkaan suuhun sopivaksi ja ei tee eka yönäkään jälkeen yhtään kipeää


    • niinniiiiiiiiiiiiiii

      joo-o
      Kertokaas lisää ihmiset.
      On kiva tietää jos auttaa meitäkin.

    • Marko.S

      Ostin puolisen vuotta sitten kuorsauskiskon (Hinta jotakin noin 35 euroa) ja kuorsaus loppui heti kiskon käytön alettua. Ekat päivät oli suu kyllä ihan hemmetin kipeä, mutta tiesin että se kipu menee ohitse kunnes suu tottuu kiskoon. Viikon päästä suu oli tottunut laitteeseen eikä kovaa kipua enää ollut. Aamuisin saattaa vielä olla pientä kipua etuhampaissa, mutta sehän toki kuuluu asiaan, kun 8 tuntia pitää yöllä kiskoa suussa.

      Sekä muut ihmiset, että itse, voin tällä hetkellä paljon paremmin. Enää ei ole tarvinnut stressata siitä, että häiritsen muiden yöunia kuorsauksellani. Ne jotka eivät kärsi kuorsauksesta, eivät ymmärräkään kuinka paljon se stressaa kuorsaajaa itseään, kun tietää että häiritsee joka ikinen yö muita ihmisiä. Perheenjäsenistä naapureihin. Se on sekä hemmetin stressaavaa, että myös noloa, kun joudut aamuisin kuuntelemaan niitä valituksia, kuinka muut ovat menettäneet yöunensa kuorsauksesi takia. Kiitos kiskon, enää ei siis tarvitse stressata. Myös unen laatu on parantunut huomattavasti.

    • hoikkapoika1

      Itselläni oli ollut jo vuosia omituisia hengenahdistus oireita ja joskus oli myös unettomuutta. Painajaisia näen yhä toisinaan ja yhdistän nämä kuorsaukseen/hengityskatkoksiin. N. Vuosi sitten hankin teknikon tekemät kuorsauskiskot ja unenlaatu/pituus on selvästi parantunut. Hartiavaivat ja yöllinen wc ravaus vähentynyt. Ylipainoa minulla ei ole, mutta isohkot nielurisat, paksu kaula ja pieni alaleuka ovat omiaan altistamaan uniapnealle..

      • Anonyymi

        Samoin minulla kisko valmistettu juuri minun suulleni sopivaksi eikä ollut minkäänlaisia aloitus kipuja suussa edes. Unen laatu parani heti kuorsaus loppui


    • naiskuorsaaaaaaaja

      Kiskot auttaa.
      Ainut että tulee patteja suuhun.
      Olisiko allergiaa.

      Se totta että hirveä
      Stressi kuorsaamisesta.

      • Anonyymi

        Hammaslääkäri tekee materiaalista joiden ei tule aiheuttaa allergiaa.


    • Katyjaana

      Itse liputan ammattilaisen tekemän omaan suuhun muotoillun kuorsauskiskon puolesta. Kokeilin kyllä apteekin isoja möhkyjä, mutta kamalilta tuntuivat. Samaa lääkärin tekemää kiskoa olen nyt käyttänyt vuosikausia. Toimii myös purentakiskona. Hampaat pysyy ilman yöllisen puremisen/narskuttamisen aiheuttamia vaurioita, joten kylläpä on monin verroin "haukkunut" hintansa takaisin. Joskus jos unohdan laittaa kiskon suuhuni, niin mies kyllä pukkii hereille, eli kisko toimii loistavasti kuorsauksen hillitsijänä.

      • Anonyymi

        Tuleeko niistä lekurikiskoista myös kipuja ennenkuin tottuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko niistä lekurikiskoista myös kipuja ennenkuin tottuu?

        Ainahan uusiesine suussa aiheuttaa jotain tuntemuksia, ennenkö aivot on hyväksyneet , joten kun tekee niinkun lääkäri on neuvonut niin saa avun aika pian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko niistä lekurikiskoista myös kipuja ennenkuin tottuu?

        Ei ainakaan tullut minulle, koska lekuri teki mittaukset huolellisesti ja näitä suun kipuja joista muut puhuvat l ei minulla ollut edes ensimmäisenä päivänä. Itse en edes ajattelisi ostella niitä apteekin möykkyjä


    • Anonyymi

      Viikon kahden hammaskipu on pientä siihen että kuorsauksella häirihtee viikkoja, kuukausia jopa vuosia toisen unta. Sama kun kuorsaajalle sanottaisiin että öisin pitää laittaa herätys soimaan joka 50min välein, koko yö. Siinä vähän vertailukohtaa.

      • Anonyymi

        Ailloin kun saa viikon kahden hammaskiven niin se on osoitus siitä että suu opettelee sietämään jotain jota ei ole ainulle tehty lääketieteellisin konstein niin että joskus ihmiset säästävät väärässä paikassa. Kukin tavallaan, jos haluaa kärsiä suun kipua niin siitä vaan , ei ole keneltäkään pois toisen päätökset


    • Anonyymi

      Niin kyllä hampaista ne kivut hellittää kun nämä halpiskiskot ovat ne vääntäneet sellaseen asentoon ettei vääntöä enää tule. Huvikseenhan ne hammaslääkäris muotin suusta ottavat niitä henk.koht kiskoja varten.

    • Anonyymi

      Minulla ollut cpap laite käytössä. Heräilin sen kanssa pitkin yötä. Eli yhtä väsynyt olin kuin ilman laitetta. Päätin hankkia kiskot ja ne "kalliit". Kuulin että yksilöllisesti suunnitellut ei tuo isoja kipuja totuttelussa alussa. Lääkäri sanoi että tärkeää on että katsotaan tarkoin leuan asento kun kiskot valmistetaan. Nyt ensimmäinen yö takana. Vetelin unia yhtäjaksoisesti 6 tuntia mitä ei ole tapahtunut ainakaan vuoteen vaikka cpap laite ollut käytössä. Leuat ei kipeä. Hieman yksi hammas oli hetken arka. Meteliäkään en ole yöllä pitänyt. Ihanaa nukkua ilman laitteen puhinaa ja kiusallista viritystä päässä mistä ilmaletku lähtee. Taisi löytyä oikea hoito minulle. Nyt ei pelota mennä nukkumaan.

      • Anonyymi

        Minkähintaiset on noin hammaslääkärin tekemä kisko?


      • Anonyymi

        Onko ylipainoa? Anna pituus ja paino.
        Jos on paljon, niin kisko ei välttämättä toimi. Pitäisi laihduttaa myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähintaiset on noin hammaslääkärin tekemä kisko?

        Ei kai oikein mitään, jos saat kaupungin lääkärin (uniapnea) määräämään sellaisen teon.
        Sanoi, että kyllä tämä n. 1000€ kisko on oikeasti. Siihen kului verorahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähintaiset on noin hammaslääkärin tekemä kisko?

        Mie sain ihan omasta terveyskeskuksesta ajan sairaalaan hammaskirurgille. Ei maksa muu kuin noiden neljän kerran pkl-maksut (4×40,20€). Vasta sain kiskot ja opetellut lukitusta lukon avaamista. Jännittää vähän ku eka yö kiskot suussa. Nyt illasta pitäny puolisen tuntia suussa. Kamalasti keräytyy "kuolaa" poskista?? Ei kiva mutta katsotaan..


      • Anonyymi

        Täällä toinen,jolla Cpap-laite ollut käytössä...aloin vihaamaan sitä...jatkuvia heräilyjä...välillä puhalsi sivulta ja toiselta...kiinnitykset säädin ties kuinka monta kertaa..nyt palautan sen helv....n koneen.Nuo kuorsauskiskot ovat kympin keksintö!Tilaan kohta uudet! Iloista Joulun odotusta!🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä toinen,jolla Cpap-laite ollut käytössä...aloin vihaamaan sitä...jatkuvia heräilyjä...välillä puhalsi sivulta ja toiselta...kiinnitykset säädin ties kuinka monta kertaa..nyt palautan sen helv....n koneen.Nuo kuorsauskiskot ovat kympin keksintö!Tilaan kohta uudet! Iloista Joulun odotusta!🤗

        Sama minulla ja muutamien kuukausien jälkeen lääkärin kanssa yhdessä todettiin, että siitä on enemmän vahinkoa kuin hyötyä, varsinkin kun en ole ylipainoinen, ei ole verenpainetta,e en nukahtele päivisin enkä ole väsynyt. Kuorsaan kyllä, mutta ehkä nyt vähemmän kun olen opetellut nukkumaan kyljelläni. Voi olla myös, että tutkimus tehtiin liian pian siitä kun mieheni kuoli ja nukuin pitkään muutenkin huonosti ja lääkkeiden avulla.


    • Anonyymi

      Löysin tieteellisen suomalaisen tutkielman noin 5 v sitten, josta jäi mieleen se, että usein ei kuorsauskisko auta, jos on ylipainoinen. Itse olen mies, kohta täytän 65 v. Olen 180 cm/118 kg.
      Minulla on Helsingin kaupungin teettämä minulle räätälöity kuorsauskisko. Ei oikein toiminut, kai on liian ahdasta kurkussa. Laihdutus voisi auttaa tilannetta. Minulla oli unitutkimuksessa (nukkuminen yöllä) pisin hengityskatsos 17 sekuntia, jolla sai jo diagnoosin "keskivaikea uniapnea".

      • Anonyymi

        Ihan totta lihavuus tekee ihmisestä kuorsaaja. , pitäisi ehkä pudottaa painoa ensin ennekö hommaa kiskot mikäli niitä edes enää tarvitseekaan laihdutuksen jälkeen


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä muka alaleuka pysyy kiinni noiden kanssa??? Muotoilin Nukkumatti-kiskot nyt jo kahteen kertaan, mutta vaikka kyllähän ne ylähampaisiin jää hyvin kiinni niin alahampaat lähtee irti sen kun suun aukaisee. Hieman epäilen että yöllä avautuu suu ja kiskot jää vain ylähampaisiin. Tietysti voisi laittaa vaikka tuubihuivin leuan ja pään ympärille, mutta olisi kiva jos pärjäisi ilman. Ajatuksia? Kokemuksia?

      • Anonyymi

        Täytyy lisätä edelliseen että vaikka kesken yön pari kertaa huomasin että oli jotenkin alahampaat pois tosta muotista ja laitoin puolessa yössä tuubihuivin pitämään suuta kiinni, niin kuorsausta kuunnellut äppi näyttää etten ole kuorsannut koko yönä melkein ollenkaan! Normaalisti kuorsaan todella paljon ja kovaa. Mahtavaa! Uskoisin että hankin tämän vuoksi hammaslääkärin kuorsauskiskot. Mulla on ollut vuosia sellainen hammaslääkärissä tehty purentakisko, ja voin sanoa että se on tätä parempi koska hammaslääkärin kisko on kovempaa muovia, pysyy täydellisesti suussa, on hieman pienempi ja siis kestää helposti 10 vuotta.


      • Anonyymi

        Itse kokeilin joskus nukkumattai tai vastaavaa, ja oli vähän samaa ongelmaa, ja taisin kokeilla vähän samaa tuubihuivi ratkaisuakin. mutta lopulta kirjavien vaiheiden jälkeen sain uniapnea diagnoosin, ja sen sellaisen cpap laitteen. Olihan se sekin opettelua, mutta nyt päivällä jaksaa paljon paremmin.


    • Anonyymi

      Nukkumatti apteekista on paras. Muotoutuu hyvin ja kestää.
      Älkää ostako Kuorsauskaupasta Kiinassa tehtyjä, eivät muokkaudu.

      • Anonyymi

        Miksi sinä sitten duhmasti yöllä kirjoitat nukkumatista!


      • Anonyymi

        Hämmästyttävä kokemus. Vajaa viikko kokeiltu Nukkumattia - ja sehän toimii !


    • Anonyymi

      Itselläni vuosia ollut uniapnean hoitoon cpap laite joka herättänyt joka ikinen yö, kun maskit alkaneet vuotamaan jossakin välissä yötä, joten unet jääneet katkonaisiksi kuten kuorsatessakin.
      Muutaman yön nyt käyttänyt Somnolis kuorsauskiskoa joka toimii hyvin vaikka suu aukeaisikin nukkuessa. En kuorsaa yhtään kiskon avulla ja pystyn nukkumaan koko yön pitkästä aikaa.
      Samnolis kiskot mukavan huomaamattomat jotka istuvat erittäin hyvin.
      Ainoa pieni miinus kuorsauskiskon käytössä purennan muutos ja "etuhampaiden" kipu aamulla muutaman minuutin joka menee kuitenkin ohi.
      Seuraavaksi hankkimaan hammaslääkirn asentamat kiskot jotta ajo-oikeus säilyy kun cpap laitetta en tule käyttämään.

    • Anonyymi

      Rahan, käteisen ra puute tuon työllisillä ahweutt.

    • Anonyymi

      Kokeilin apteekista ostamia muovisia ”kuorsauskiskoja”. Leukanivel kipeytyi. Kuorsaus kyllä väheni. Käyttömukavuus vaatimatonta luokkaa. Voimakas ylä- tai syväpurenta minulla ei otollinen kiskoille.
      Nykyään käytän lähes ilmaista keksintöäni:
      Vyölaukkuun pari tennispalloa. Kiinnitän yöksi selkäpuolelle. Volà! Kuorsaus loppui, kun selälläni nukkuminen loppui ja kyljelläni nukkuminen alkoi. Suosittelen niille, jotka kuorsaavat vain selällään.

    • Anonyymi

      niille keillä on cpap ja valitatte ohipuhalluksista niin säätäkää niitä remmejä . minulla oli sama ja kun sääsin loppui ohi vihelty...

      • Anonyymi

        Luuletko ettei jokainen yritä säätä niitä?


    • Anonyymi

      Minulla oli hammaslääkärin tekemä kisko , toki maksoi aika paljon, mutta ei tehnyt mitään leuka kipuja ensimmäiselläkään käyttämisellä ja tulo oli hyvä kun sitä käytin . Joten minä en ainakaan alkaisi totuttelemaan kuukautta jotain kiskoa joka muuttaa puremisenkin vaikeaksi . Sillä ennemmin maksan hinnan hammaslääkärilleni ja ei tartte totutella kuukautta johonkin mistä ei ole merkittävää apua edes . Joten kukin tavallaan itse olen ollut omaani tyytyväinen vaikka maksoikin aika paljon .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe