Lampaanlihan hinnasta

Mie vaan

Heips!
Elikkä ongelma on sen laatunen, että hain lihat teurastamolta, mutta kun en ole aikaisemmin myynyt, niin ei ole viimestä tietoa lampaanlihan hinnasta. Tietäisköhän joku muu????

24

11825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vex

      Olen 16 vuotta myynyt Atrialle lampaani.Elokuussa hinta oli 2,60e karitsan 20 kiloisesta ruhosta,siis koko ruhosta.Lykkyä tykö,pystytkö kilpailemaan ?

      • speedbird

        Voitko järjestää karitsanruhon teurastettuna, ja
        mahdollisesti karkeasti paloiteltuna:
        - niska
        - eturuho irtisahattuna
        - kylki selkäosasta irti
        - peräosa irti
        lopusta selviän itsekkin. Postinumero, ja hinta mukaan, niin palaillaan.
        Jos sulla on Atrialla kavereita jotka vain teurastaa, ja antaa ruhon takaisin - voisi tulla
        isot kaupat. Villoista en mene sanomaan mitään.
        Karitsan ruhopaino on siinä 15-20kg?
        Vanhemmilla oli kaksi lihakauppaa, joten asia on siinä mielessä hallussa.


      • vex
        speedbird kirjoitti:

        Voitko järjestää karitsanruhon teurastettuna, ja
        mahdollisesti karkeasti paloiteltuna:
        - niska
        - eturuho irtisahattuna
        - kylki selkäosasta irti
        - peräosa irti
        lopusta selviän itsekkin. Postinumero, ja hinta mukaan, niin palaillaan.
        Jos sulla on Atrialla kavereita jotka vain teurastaa, ja antaa ruhon takaisin - voisi tulla
        isot kaupat. Villoista en mene sanomaan mitään.
        Karitsan ruhopaino on siinä 15-20kg?
        Vanhemmilla oli kaksi lihakauppaa, joten asia on siinä mielessä hallussa.

        Minulla on myytävänä 1000-2000 kg vuodessa.Kesällä ja ennen joulua.Teurastus onnistuu yksityisissä teurastamoissa.Lampaat on suomenlampaita,ruokinta kuivaheinällä ja hiukan jyviä sekä kesällä laidunruokinta.En käytä myrkkyjä enkä säilörehua.Liha on siis parasta mitä täällä voi tuottaa.Minnepäin liha pitäisi lähettää?Nämä kuljetuskustannukset ovat aika suuret,ne pitää selvittää.


      • speedbird
        vex kirjoitti:

        Minulla on myytävänä 1000-2000 kg vuodessa.Kesällä ja ennen joulua.Teurastus onnistuu yksityisissä teurastamoissa.Lampaat on suomenlampaita,ruokinta kuivaheinällä ja hiukan jyviä sekä kesällä laidunruokinta.En käytä myrkkyjä enkä säilörehua.Liha on siis parasta mitä täällä voi tuottaa.Minnepäin liha pitäisi lähettää?Nämä kuljetuskustannukset ovat aika suuret,ne pitää selvittää.

        Joo, noista lähtökohdista voisi rakentaa ihan kunnon konseptin. Tässä olisi esimmäisä kysymyksiä joita tulee mieleen. Lisääkin voi tulla - mutta takana on rankka bisnesviikko. ja
        mä haluan päästä huilimaan:
        1. Toi kuljetus ei ole mikään probleema, minä työkentelen kaupallisena agenttina ja logistiikka
        kuuluu hommiin.
        2. Teurastus. Onko teurastajalla jonkinlaiset EU-
        sertifikaatit? Jos ei, ei kannatta lannistua. Minä hoidan homman tavalla tai toisella.
        3. Säilytystilat: Kylmä ja pakaste?
        4. Ruhon paloittelu haluttuun malliin taitaa olla
        itsestään selvyys. Vacuum kone?
        5. Sun kannataa hahmotella ruhon kilonhintaa, teurastettuna. Villa/vuotajuttua pitää harkita, niille voisi löytyä käyttöä, ellet halua itse niitä pitää. Hinta varastosta, mä hoitelen kulj. sopimukset itse.

        Meillä on ollut suvussa yli sadan vuoden perinteet lihan ja jalosteiden kaupasta. Nyt se on vain siirtynyt kauppahallin tiskiltä kirjoituspöydälle.

        Lopuksi ehdotan, että jatketaan vuoropuhelua avoimin kortein.

        Mun nimi on Lars,
        e-mail: [email protected]
        Jos ym. kanssa on jotain vaikeuksia, enkä vastaa vuorokauden sisällä, ota puhelimella yhteyttä. Mulla on kansaiv. kaupan agenttuuri, ja sen takia on parhaat mahdolliset palomuurit jne. XP-PRO on mennyt nurin jo kaksi kertaa, jostain kehitysmaista tulleiden pöpöjen takia. Enkä maksa
        uutta 300 Euroa enää uuteen updeittaukseen. Silloin tulee Linux kehiin.

        puh: 09-872 0821
        känny: 0400-751 836 tai 0400-751 826 (vaimo, jolle voit jättää viestin).

        Työaika. Yleensä silloin kun olen hereillä. Voit
        ottaa kontaktin heti. Huomenna mä taidan painua messuille, mutta känny toimii 24 tuntia vrk.

        Joten ei muuta, kun ruvetaan panemaan hösseliksi.
        Tärkeä tieto on asuin/tilasi paikkakunta, ja postinumero, sitä logistiikka varten.
        Terveisin,
        Lars


      • Texel

        ...maksoi suurehkosta karitsapässierästä
        keskihintana 3,65 euroa kg alv,
        teur.ikä oli 4,5 kk ja keskipaino 19,5 kg

        seuraava erä oli uuhikaritsoita, kuukautta vanhempia, keskipaino sama ja hinta kesim.
        3,36 e/kg alv

        Suoramyyntinä, teurastettuna ja paloiteltuna
        on hinnan oltava 7,50 e/kg verollisena.


      • Oskar
        Texel kirjoitti:

        ...maksoi suurehkosta karitsapässierästä
        keskihintana 3,65 euroa kg alv,
        teur.ikä oli 4,5 kk ja keskipaino 19,5 kg

        seuraava erä oli uuhikaritsoita, kuukautta vanhempia, keskipaino sama ja hinta kesim.
        3,36 e/kg alv

        Suoramyyntinä, teurastettuna ja paloiteltuna
        on hinnan oltava 7,50 e/kg verollisena.

        Lampaasta ei tykkää muut kuin pässi...


      • Vex
        vex kirjoitti:

        Minulla on myytävänä 1000-2000 kg vuodessa.Kesällä ja ennen joulua.Teurastus onnistuu yksityisissä teurastamoissa.Lampaat on suomenlampaita,ruokinta kuivaheinällä ja hiukan jyviä sekä kesällä laidunruokinta.En käytä myrkkyjä enkä säilörehua.Liha on siis parasta mitä täällä voi tuottaa.Minnepäin liha pitäisi lähettää?Nämä kuljetuskustannukset ovat aika suuret,ne pitää selvittää.

        Galeria tässä moi.
        Eikö sua kiinnosta enempää se aikaisemmin puhuttu lammasbisnes?
        Terv.
        LK


    • Lampuri

      Oon kuullu joidenkin myyneen jopa eurolla/ruho! Periaatteessa hintojen pitäisi olla jotain tätä luokkaa:

      -teurastamolle myytäessä: 2,50-3,50/kilo
      -itse loppukuluttajille myytäessä: 7 -12 eur/kilo (ruhonosasta riippuen)

      Mikä ihme siinä on, että jotkut lampurit suostuvat ilmaista lihaa kasvattamaan? Itse pistäisin varmaan ennemmin vaikka hautaan kun möisin eurolla ruho :(

      • don

        Eihän tuohon hintaan kannata kasvattaa kuin omiksi tarpeiksi. Ostanpa mieluummin lammasta suoraan kasvattajalta ja maksan oikean hintan oikeaan osoitteeseen. On varsin naurettavaa hintapolitiikkaa. Luulis että kun lampaan lihaa, ainakin omasta mielestäni, on niin vähän tarjolla että se olisi hinnakkaampaa. Vai polkeeko tässäkin tuontiliha kotimaisia hintoja.
        Harmi, kun en tunne enää lampureita, tais loppua lampaanlihan syönti.


      • Mie vaan
        don kirjoitti:

        Eihän tuohon hintaan kannata kasvattaa kuin omiksi tarpeiksi. Ostanpa mieluummin lammasta suoraan kasvattajalta ja maksan oikean hintan oikeaan osoitteeseen. On varsin naurettavaa hintapolitiikkaa. Luulis että kun lampaan lihaa, ainakin omasta mielestäni, on niin vähän tarjolla että se olisi hinnakkaampaa. Vai polkeeko tässäkin tuontiliha kotimaisia hintoja.
        Harmi, kun en tunne enää lampureita, tais loppua lampaanlihan syönti.

        Eli päädyin tuon tyyliseen hintaan. Itse on tarkotus markkinoida. Alottelijan puuhaa tämä vasta on, mutta siitä aina oppii jotain uutta. Teurastamolle suoraan ruhona en muutenkaan halua myydä.


      • donovan
        Mie vaan kirjoitti:

        Eli päädyin tuon tyyliseen hintaan. Itse on tarkotus markkinoida. Alottelijan puuhaa tämä vasta on, mutta siitä aina oppii jotain uutta. Teurastamolle suoraan ruhona en muutenkaan halua myydä.

        Missä päin Suomea elelet lampainesi. Olen kova lampaiden ystävä muussakin mielessä kuin paistina. Jos vaikka tapaisimme tuottaja-asiakas -väleissä. Itse olen kuopiolainen. Hyvää jatkoa ja rapsutuksia lampaille.


      • Lampuri
        donovan kirjoitti:

        Missä päin Suomea elelet lampainesi. Olen kova lampaiden ystävä muussakin mielessä kuin paistina. Jos vaikka tapaisimme tuottaja-asiakas -väleissä. Itse olen kuopiolainen. Hyvää jatkoa ja rapsutuksia lampaille.

        Mä ainakin asun Mikkelin suunnalla. Meille saa tulla lampaita katsomaan jos kiinnostaa. Lihaa ei ole tarjolla kuin vasta ensi syksynä aikaisintaan. Jos sittenkään. Osa karitsoista säästetään itse ja loput yritetään myydä eloon. Ystäviltäni löytyisi kuitenkin varmaan sulle lihoja...Meilaa [email protected]


      • Mie vaan
        Lampuri kirjoitti:

        Mä ainakin asun Mikkelin suunnalla. Meille saa tulla lampaita katsomaan jos kiinnostaa. Lihaa ei ole tarjolla kuin vasta ensi syksynä aikaisintaan. Jos sittenkään. Osa karitsoista säästetään itse ja loput yritetään myydä eloon. Ystäviltäni löytyisi kuitenkin varmaan sulle lihoja...Meilaa [email protected]

        Meillä kans saa käydä. Uukuniemellä Itä-Suomessa lampaiden kanssa elellään. Itse olen kans pyrkinyt mielummin myymään karitsat elävänä. En oikein perusta tuosta lihan myynnistä, kun lampaita on vielä sen verran vähän, että niihin kiintyy vaikka miten ajattelee, että tuotantoeläimiä.


      • Lampuri
        Mie vaan kirjoitti:

        Meillä kans saa käydä. Uukuniemellä Itä-Suomessa lampaiden kanssa elellään. Itse olen kans pyrkinyt mielummin myymään karitsat elävänä. En oikein perusta tuosta lihan myynnistä, kun lampaita on vielä sen verran vähän, että niihin kiintyy vaikka miten ajattelee, että tuotantoeläimiä.

        Heips,

        onko sulla siellä uukuniemellä Biisoneita myös?


      • Mie vaan
        Lampuri kirjoitti:

        Heips,

        onko sulla siellä uukuniemellä Biisoneita myös?

        Joo on tai ne on kyllä oikeestaan mieheni. Mut saman talopuden kuitenkin.


      • Lampuri
        Mie vaan kirjoitti:

        Joo on tai ne on kyllä oikeestaan mieheni. Mut saman talopuden kuitenkin.

        Miehesi nimi lienee Mikko? Jos on niin terkut Aulilta Mikkelistä :) Tässä ollaan itsekin vaihdettu vähän kiinnostuksen kohteita sitten viime näkemän.

        Onko teillä puhdasta suomenlammasta vai mitä? Me kasvatetaan värillistä SL:ta, mutta pääasiassa Kainuun harmaksia. Olisi mukava tavata joskus lammmasjuttujen merkeissä.


      • Mie vaan
        Lampuri kirjoitti:

        Miehesi nimi lienee Mikko? Jos on niin terkut Aulilta Mikkelistä :) Tässä ollaan itsekin vaihdettu vähän kiinnostuksen kohteita sitten viime näkemän.

        Onko teillä puhdasta suomenlammasta vai mitä? Me kasvatetaan värillistä SL:ta, mutta pääasiassa Kainuun harmaksia. Olisi mukava tavata joskus lammmasjuttujen merkeissä.

        moi!

        Kyllä minäkin sinut muistan vaikka ei ollakkaan tavattu. Mikko autteli sinua jossain ohjelmointi hommissa. Kerron ehdottomasti terveisiä. Suomen lampaita meillä on. Muutama, jossa on liharotua, löytyy joukosta. Meillä on ihan sillä tavalla vielä sekalainen seurakunta kaiken väristä. Pitää katella tulevaisuuden mahdollisuuksien mukaan mihin sitten suuntautuu.


      • Lampuri
        Mie vaan kirjoitti:

        moi!

        Kyllä minäkin sinut muistan vaikka ei ollakkaan tavattu. Mikko autteli sinua jossain ohjelmointi hommissa. Kerron ehdottomasti terveisiä. Suomen lampaita meillä on. Muutama, jossa on liharotua, löytyy joukosta. Meillä on ihan sillä tavalla vielä sekalainen seurakunta kaiken väristä. Pitää katella tulevaisuuden mahdollisuuksien mukaan mihin sitten suuntautuu.

        Mikolla on varmaankin mun sähköpostiosoite tallessa, joten sitä kautta saa muhun ainakin yhteyden. Mä muuten juttelin tässä ihan vähän aikaa sitten jonkun sun sukulaisen kanssa - en vaan muista just nyt kuka se oli....tuli ihan vahingossa ilmi tuo teidän joku sukulais-suhteenne (serkku tms).

        Mitä muuten tuo kaiken väristä mahtaa tarkoittaa? Onko teillä ruskeita ja harmaita myös? Minkä kokoinen lauma teillä on ja meinasitteko kasvattaa sitä miten isoksi?


      • Mie vaan
        Lampuri kirjoitti:

        Mikolla on varmaankin mun sähköpostiosoite tallessa, joten sitä kautta saa muhun ainakin yhteyden. Mä muuten juttelin tässä ihan vähän aikaa sitten jonkun sun sukulaisen kanssa - en vaan muista just nyt kuka se oli....tuli ihan vahingossa ilmi tuo teidän joku sukulais-suhteenne (serkku tms).

        Mitä muuten tuo kaiken väristä mahtaa tarkoittaa? Onko teillä ruskeita ja harmaita myös? Minkä kokoinen lauma teillä on ja meinasitteko kasvattaa sitä miten isoksi?

        Näitä yhteensattumia riittää. Kyllä huvittaa vieläkin. Niin meillä on suurin osa lampaista valkosia tällä hetkellä, kun entinen pässi oli valkonen. Nyt on musta pässi ja toiveissa saada mustia lampaita. Muutama ruskea ja sellasia mustan rusken valkoisen kirjavia riittää. Harmaita meillä ei ole.

        Lauma on vielä pikkunen. 30 oli, mutta pässit myytiin tai teurastettiin, niin tällä hetkellä vaan 17. Tarkotus olisi kasvattaa laumaa, mutta sillon pitäis uusia tuotantotilat järkevämmiksi. Joten sillä lailla pikku hiljaa kasvatellaan ja laajennellaan.

        Sinun e-mail taisi olla tuolla jossain viestissä. Jos oli katon sen sieltä. Mikolla on uusi e-mail, niin se voi olla, että on hävittänyt osoitteen.


      • Lampuri
        Mie vaan kirjoitti:

        Näitä yhteensattumia riittää. Kyllä huvittaa vieläkin. Niin meillä on suurin osa lampaista valkosia tällä hetkellä, kun entinen pässi oli valkonen. Nyt on musta pässi ja toiveissa saada mustia lampaita. Muutama ruskea ja sellasia mustan rusken valkoisen kirjavia riittää. Harmaita meillä ei ole.

        Lauma on vielä pikkunen. 30 oli, mutta pässit myytiin tai teurastettiin, niin tällä hetkellä vaan 17. Tarkotus olisi kasvattaa laumaa, mutta sillon pitäis uusia tuotantotilat järkevämmiksi. Joten sillä lailla pikku hiljaa kasvatellaan ja laajennellaan.

        Sinun e-mail taisi olla tuolla jossain viestissä. Jos oli katon sen sieltä. Mikolla on uusi e-mail, niin se voi olla, että on hävittänyt osoitteen.

        Kirjavat lampaat ovat minunkin mielestä kivoja. Meillä on tällä hetkellä vaan kaksi kirjavaa uuhta, muut ovat yksivärisiä värillisiä (mustia ja harmaita).

        Meillä on 7 harmaata, 3 kokomustaa ja 2 valkomustaa-uuhta. Kaikki astutetaan. Pässejä meillä on 4 (ruskea, valkoinen ja 2 harmaata). Lisäksi meillä on vuohia ja kaikenlaista muutakin elävää. Meilaa vaan [email protected], jos sua huvittaa jutella mun kanssa esim. lampaista lisää :)


      • Mie vaan
        Lampuri kirjoitti:

        Kirjavat lampaat ovat minunkin mielestä kivoja. Meillä on tällä hetkellä vaan kaksi kirjavaa uuhta, muut ovat yksivärisiä värillisiä (mustia ja harmaita).

        Meillä on 7 harmaata, 3 kokomustaa ja 2 valkomustaa-uuhta. Kaikki astutetaan. Pässejä meillä on 4 (ruskea, valkoinen ja 2 harmaata). Lisäksi meillä on vuohia ja kaikenlaista muutakin elävää. Meilaa vaan [email protected], jos sua huvittaa jutella mun kanssa esim. lampaista lisää :)

        Minun mailini herjaili eilen tuosta sinun osoitteesta. Ei tunnistanu sitä tai jotain sellasta. Jos minulta ei kuulu postia, niin minulle voi meilata [email protected] , niin ilmottelen virallisen osoitteen, jota käytän.


      • tuleva lampuri
        Lampuri kirjoitti:

        Mä ainakin asun Mikkelin suunnalla. Meille saa tulla lampaita katsomaan jos kiinnostaa. Lihaa ei ole tarjolla kuin vasta ensi syksynä aikaisintaan. Jos sittenkään. Osa karitsoista säästetään itse ja loput yritetään myydä eloon. Ystäviltäni löytyisi kuitenkin varmaan sulle lihoja...Meilaa [email protected]

        olen kiinnostunut karitsan hinnoista ja siitospässin hinnasta.Mitä maksaa?


      • lampurina edelleen
        tuleva lampuri kirjoitti:

        olen kiinnostunut karitsan hinnoista ja siitospässin hinnasta.Mitä maksaa?

        Heissan,

        minulta voi kysellä hinnoista meilitse aulimaija @ laurilan.net Nettisivumme ovat osoitteessa laurilan.net


    • Anonyymi

      Mihin saisi4 suomenlammas pässiä kesälaitumelle ja syksyllä teuraaksi? Omistaja menehtyi äkillisesti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1066
    Aihe