lääkitys astmaan ja sydänvikaan

puro

kissallani on ollut astmaa,johon olen antanut kortisonia.
Ihan ensin se tehosi jopa 3 kuukautta,ei ollu yskimistä ollenkaan.. seuraava piikki auttoi vaan 2 viikkoa ja sitten yskiminen ei oikeestaan loppunu ollenkaan ,vaikka annoin tabletteina kortisonin ja nyt selvisi tarkistuksessa että oli kertynyt nestettä ja sydämmessäkin oli vikaa.
Nyt haluaisin tietää ja katsoa voiko kissani paremmin kun aloitettiin sydänlääke vai pitääkö kissa kuitenkin lopettaa.. sen näyttää aika.
kysymykseni onkin voiko kissalle antaa jatkuvasti pienen annoksen kortisonia ja nesteenpoistoa vaikka 1/4 osa tablettia päivittäin ja tietenkin se 1 tabletti sydänlääkettä.
Olisi kiva kuulla onko jollain samoja kokemuksia.
Kissa on muuten pirteä,ainut vika on sen paha yskiminen,sillä haluaisin meille lääkkeillä jos mahdollista lisäaikaa.. jos se ei onnistu niin sithän on vain yksi ratkaisu,mutta en voi tehdä sitä päätöstä ennenkuin kokeilen auttaako lääkitys parempaan elämään.

4

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oh my goodness!

      Täällä toki on mutuilijoita ja oman elämänsä kissa-asiantuntijoita, mutta jos haluat ihan aikuisten oikeasti faktaa kissasi lääkintää niin osoite on väärä. Mieti mistä ihmeestä voisit saada ammattilaisen neuvoja kissasi lääkinnän suhteen. Kiva jos keksit sen itse, mutta jos et niin yritetään sitten porukaltaan pohtia asiaa.

      • puro

        Moi!
        Olen koko ajan yhteydessä lääkäriin,mutta halusin kuulla onko jollain ollu sama tauti ja onko he antanut siihen noita kaikkia 3:ee lääkettä jatkuvasti.
        olisi kiva kuulla saman kohtalon ihmisiä,jos heitä on


    • Se sydänvika todennäköisesti aiheuttaa nesteen kertymistä keuhkoihin, nesteenpoisto ja sydänlääke ovat loppuiän lääkityksiä.
      Itse tuossa mietin onko se kortisoni oikean diagnoosin perusteella annettu, koska noiden toisten lääkkeiden pitäisi hoitaa se yskiminen pois... Meille erikoislääkäri sanoi sydänvikaisen lemmikin hoidosta, että jos se yskii, nesteenpoistoa ei ole riittävästi, ei sillä ole muuta syytä yskimiseen, nesteenpoisto-lääkitystä vain pitää tarkistaa.

    • Lääkkeillä apua

      Oma kissani on syönyt useamman vuoden kortisonia ja nesteenpoistolääkettä sekä sydänlääkettä. Mitään ongelmia ei ole ollut. Lääkitys tarkastetaan tarpeen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe