Kolmen kuukauden vesimaksu 82 euroa

kallistako?

Onko kallista?

Asun helsingin kaupungin vuokra-asunnossa ja kerrostalossa. Vesi laskutetaan käytön mukaan 3 kk välein. Asun yksin. Ei ole pesukonetta eikä tiskikonetta. Käyn yleensä kerran päivässä suihkussa.

Kylmä vesi 3kk, alku- ja loppulukema 54,00 - 66,10, hinta 2,78 kuutio = 33,64

Lämmin vesi 3kk, alku- ja loppulukema 47,40 - 57,20, hinta 4,94 kuutio = 48,41

Vuonna 2012 3kk vesi maksoi noin 40 euroa

47

2299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopivasti on

      Ei. siitä tulee 27 e kk vesimaksua mikä on ihan sopivasti.

    • lutraa vähemmän

      niin maksukin pienenee

    • Vesi maksaa

      Aika helvetin kova lasku. Saan aina vesimaksusta palautusta koska en veden kanssa läträä. Vettä menee kolmessa kuukaudessa 30-40 euroa. Joka aamu suihkussa, pyykit pesen ilmaisessa pesutuvassa.

    • åke

      Minä asun myös hki kaupungin kämpässä eikä ole erillistä vesimaksua eli läträän niin paljon kun huvittaa ja lapset varsinkin.

      Lapset kylvyssä joskus tunteja poissa silmistä.

      • Vesi maksaa

        Onneksi meillä on huoneistokohtaiset vesimittarit eli jokainen maksaa sen mitä käyttää.


      • åke
        Vesi maksaa kirjoitti:

        Onneksi meillä on huoneistokohtaiset vesimittarit eli jokainen maksaa sen mitä käyttää.

        Sinä siis haluat maksaa erillisen vesimaksun?

        En minä ainakaan, enkä myöskään maksa!

        Menenkin tästä nyt kylpyyn läträämään!


      • Sopivasti on
        åke kirjoitti:

        Sinä siis haluat maksaa erillisen vesimaksun?

        En minä ainakaan, enkä myöskään maksa!

        Menenkin tästä nyt kylpyyn läträämään!

        Vain vuokralaiset voivat olla noin tyhmiä


      • åke
        Sopivasti on kirjoitti:

        Vain vuokralaiset voivat olla noin tyhmiä

        minä voin vaikka pitää hanaa auki koko päivän eikä se maksa minulle yhtikäs mitään!!!

        hähäähähäh


      • pissaa puntissa
        åke kirjoitti:

        minä voin vaikka pitää hanaa auki koko päivän eikä se maksa minulle yhtikäs mitään!!!

        hähäähähäh

        Kai sulla on ikkunakin auki 24/7, kun lämmönkin saa ilmaiseksi?

        Ja yhtiökokouksessa muistat pillittää, kun eteen lyödään ehdotus vastikkeen korottamisesta viiteen euroon/m².


      • Kysyn vaan
        åke kirjoitti:

        minä voin vaikka pitää hanaa auki koko päivän eikä se maksa minulle yhtikäs mitään!!!

        hähäähähäh

        åke, onko lääkkeet jäänyt ottamatta?


    • åke

      Nytkin on hana päällä vaikka istun koneella!!

      Jätän sen päälle koko yöksi, ihan vain kiusatakseni alhaalla asuvaa mummoa!

      Ei maksa minulle mitään!

    • hierovasuihku

      Käytätkö suihkua masturbointiin?

      • åke

        Vain suolihuuhteluun joka aamu.

        Ämmästä en tiedä mitä se tekee kun tunteja on suihkussa ja tyttäreni.

        Mummo alhaalta katsoi vihaisesti minua tänään hississä, eli pitää taas yöllä laittaa hana päälle!

        Ei maksa mitään!!


    • kallistako?

      Minä olen tuo joka kirjoitti ensimmäisen viestin. Nyt on kolme kuukautta taas kulunut ja tänään tuli vesilasku.

      Hinta sama kuin viimeksi, eli 82,05 euroa! Täysin sama hinta kun viime laskussa. Aika jännältä tuntuu että kulutin tarkalleen saman verran vettä kolmessa kuukaudessa kuin viimeksi.

      Vaikka olen viettänyt kotonani vähemmän aikaa marraskuussa ja joulukuussa kuin yleensä.

      Kuka minua kusettaa?!!??

      • Tässä ohjeet:

        Ota mittareiden lukemat ylös. Laske 10L täysin kylmää vettä. Sen jälkeen laske 10L täysin kuumaa vettä. Tarkista mittareiden lukemat. Onko mittareiden mukaan kulunut 10L kumpaakin vettä? Jos on, siirry kohtaan a). Jos ei, siirrty kohtaan b).

        a) Ota mittareiden lukemat ylös joka kuukausi tai saman kolmen kuukauden jakson välein kun on laskutusjakso, ja tarkista täsmääkö ylös ottamasi lukemat saamaasi laskuun. Jos kyllä, kulutat vettä sen verran kuin maksatkin. Jos ei, taloyhtiö huijaa sinua.

        b) Ilmoita isännöitsijälle, että vesimittarisi näyttävät väärin ja haluat vesimittareiden tarkistusmittauksen ja vaihdon uusiin.


      • Kysy toimistolta

        Onko teillä käytössä ennakkolaskutus kolmelta jaksolta vuodessa ja sitten neljännessä laskussa vasta otetaan oikeat lukemat huomioon ja niiden mukaan tulee tasauslasku. Reaaliaikainen vedenkulutuksen seuranta on niin kallis järjestelmä, ettei sitä jollain vuokratalolla ole vara hankkia. Käytännössä asukas ilmoittaa esim. nettisivun kautta tai kirjeitse lukemat kerran vuodessa isännöitsijätoimistoon. Onko tästä mainintaa taloyhtiön antamissa asumisen ohjeissa? Nykyinen arviolaskutus saattaa perustua edellisen asujan kulutuslukemiin?

        http://www.hekaoy.fi/ löytyy taloyhtiökohtaiset asumisen ohjeet. Löytyykö sieltä mitään ohjeita ja jos ei löydy, niin kysymällä toimistolta laskutusperusteet selviää paremmin kuin täällä netissä arvailemalla?


    • olihan kysyjän

      asuntohuoneessa omat vesimittarit.

    • kallistako?

      Kolmen kuukauden sähkölaskuni on 55 euroa.

      Kolmen kuukauden vesimaksu 82 euroa.

      Luulin että sähkö on kallista.

    • tolkuton määrä

      Kulutat 243 l/vrk

      Tämä on ihan tolkuton määrä.

      Meillä 4 henkilön perheessä menee vettä noin 85 l/vrk/hlö. Ja ihan normaalisti peseydytään ja saunotaan. Pesukoneet käy alvariinsa, jne....

      Ehkäpä sinun tulisi käydä suihkussa vain muutaman minuutin eikä kahta tuntia.

      Joko vesimittarisi otva rikki tai sitten kulutuksesi on muuten kohtuuttoman iso.

      Ja kyse ei voi olla esim. vessanpöntön vuotamisesta koska lämpimänveden kulutuksesi on samoilla kantimilla.

      • on hyvä

        Huoneistokohtainen vesimittari on hyvä sellaisia on asennettu joihinkin vanhempiinkin taloihin jälkikäteen remonttien yhteydessä.


      • Pakolliset...
        on hyvä kirjoitti:

        Huoneistokohtainen vesimittari on hyvä sellaisia on asennettu joihinkin vanhempiinkin taloihin jälkikäteen remonttien yhteydessä.

        Itse asiassa on pakko asentaa käyttövesiputkiremontin yhteydessä. Pakko ei tosin ole ottaa käyttöön.


      • normaalia on...

        Tolkuton? Ihan normaaleilta nuo laskut kuulostavat.


    • kallistako?

      Olen suihkussa 15 min päivässä. Laitan veden pois päältä kun hieron saippuan.

      Pitäisikö asiaa kysyä vesilaitokselta?

      • kallistako?

        Kysyin helsingin vesilaitokselta ja sanoivat että kuulostaa ihan kohtuulliselta.


      • tolkuton määrä

        15min suihku kuluttaa vettä 180 litraa. Siinä on syy vesilaskuihisi.

        Käy vähemmän suihkussa tai maksa. Ei tässä ole mitään ongelmaa.


      • tolkuton määrä

      • kallistako?

      • tolkuton määrä
        kallistako? kirjoitti:

        Tämän 15 minuutin aikana vesi ei ole päällä koko aikaa kuten sanoin.

        Pyydä vaikka ne vesilaitoksen äijät katsomaan kun suihkuttelet, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että vedenkulutuksesi on ihan tolkuton ja hinta sen mukainen. Joten lopeta valitus ja vähennä veden kulutusta, tai sitten ole hiljaa ja maksa laskusi. Täällä vänkäämällä laskusi eikä kulutuksesi vähene yhtään.


      • kallistako?
        tolkuton määrä kirjoitti:

        Pyydä vaikka ne vesilaitoksen äijät katsomaan kun suihkuttelet, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että vedenkulutuksesi on ihan tolkuton ja hinta sen mukainen. Joten lopeta valitus ja vähennä veden kulutusta, tai sitten ole hiljaa ja maksa laskusi. Täällä vänkäämällä laskusi eikä kulutuksesi vähene yhtään.

        Eli jos suihku on päällä noin 10 minuuttia vuorokaudessa niin se on hyvin paljon enemmän kuin normaalisti ihminen pitää suihkua päällä suihkun aikana? Tätäkö yrität sanoa?


      • Vesieläin
        kallistako? kirjoitti:

        Eli jos suihku on päällä noin 10 minuuttia vuorokaudessa niin se on hyvin paljon enemmän kuin normaalisti ihminen pitää suihkua päällä suihkun aikana? Tätäkö yrität sanoa?

        Tiskaatko juoksevan veden alla ? Onko sinulla astianpesukone ? Niistähän myös kertyy tuota vesilaskua.


    • åke

      täällä taas perseaukiset valittavat kun muka vesi maksaa liikaa! minulla on nytkin hana päällä eikä maksa mitään mutta alakerran naapuria vitutt** !!

      kohta mennään vaimoni kanssa kylpemään, eikä sekään maksa mitään !!

      • anna lorottaa vaan

        Niin vuokrassahan se näkyy mutta jos senkin fatta hoitaa niin mikäs siinä, laske vettä minun puolesta vaikka 24/7 ja 7/52.


    • kjäh,kjäh

      åke ja tolkuton määrä taitavat olla sukua toisilleen

      • hehhhhehehhe

        Oli sukua tai ei, niin aloittaja on suhteellisen typerä ihminen jos ei tajua yhteyttä vedenkulutuksen ja veden hinnan välillä........


      • kallistako?
        hehhhhehehhe kirjoitti:

        Oli sukua tai ei, niin aloittaja on suhteellisen typerä ihminen jos ei tajua yhteyttä vedenkulutuksen ja veden hinnan välillä........

        Minä en kuluta vettä. Minua huijataan. Olen ottanut jo lakimieheen yhteyttä.


    • åke

      Taas täällä itketään kun vesi on niin kallista!

      Minä laskin äsken vettä huvikseni noin tunnin ajan kun halusin että se on varmasti tarpeeksi kuumaa kun muijani pesee lattian!

      Ja illalla menemme muijani kanssa yhteiseen kylpyyn ja olemme yleensä siellä noin kaksi tuntia!

      • ÅKE

        EIKÄ MAKSA MITÄÄN!!


    • vesilasku

      aikaväli 1.7.-13 -30.9.2014 oma huoneistokohtainen mittari
      kylmä vesi 378,94-392.42 13,48 3.63 € kuutio 48,92€
      lämmin vesi 217,28-224,31 7,03 7,70 € kuutio 54,15 yht.103.07€
      20,51 kuutiota vettä 92 pv 222.4 lit/vrk 2 henkilö 111 lit/henkilö
      103,07 € 1.12 €/vrk 0,56 € henkilö/vrk

      • Täytyy nyt korja

        tuo aikaväli, kun tuli väärää tietoa

        Aikavälillä 1.7.2014---30.9.2014


    • helppoako?

      Kulutuksesta joutuu maksamaan, ei e lasku tyhjästä tule. Kysy itseltäsi onko kallista, jos on niin vähennä kulutusta. Jos ei niin jatka lotraamista.

    • TOLKUTON!

      KYLLÄ SE ON NIIN ETTÄ SE ON IHAN TOLKUTON MAKSU!

      • hehehehehhheee

        VAI TOLKUTON KULUTUS?


      • VedestäYlihintaa

        Vesi on tätä nykyä ihan törkeän kallista Suomessa. Vähän kuluttavaltakin nyhdetään perusmaksua liittymästä niin, että kuutiohinta voi heilahtaa sille kympin huonommalle puolelle.

        http://thorblog.net/minimalisti/2015-03-30-vesi.html

        Kyse on puhtaasti piiloverotuksesta eli osa kunnallisveron korotuspaineesta painetaan näihin vesimaksuihin.


    • Aloittajalla n.21 kuutiota/3 kk tekee reilu 80 kuutiota vuodessa. Meillä kuuden hengen talous ja omakotitalo (auton pesut) ja 100 kuutiota vuodessa.

    • iuyfgh

      Tuohon ei tarvita kuin pieni vuoto pöntössä. Laita paperia reunoille ja katso kastuuko omia aikojaan.

      • Anonyymi

        Olen aloittaja. Nyt 3kk vesimaksu noin 100e!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Nyt 3kk vesimaksu noin 100e!!

        No, kun aloituksen lukemilla menee 230 litraa/vuorokausi, niin kyllähän se maksaa. Asutko siinä suihkussa, keskivertoihmisen kulutus on pihistelemättä noin 130 litraa/vuorokausi, ja siihen kulutukseen mahtuu pesukone ja astianpesukone!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe