Turkin ALANIA

Miisa

Millainen paikka Alania on?mitä nähtävyyksiä,markkinoita,hyviä ostospaikkoja,ruokapaikkoja,retkiä on????Olen käynyt joskus Marmariksessa...

8

2318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miisa

      Siis ALANYA =)

    • Ripste

      paikka!!!!! Eli Alanyahan on hieman isompi lomakohde kuin Marmaris. Siellä on kaikenikäisille jotain tapahtumaa ja menopaikkoja. Kannattaa mm käydä pyörähtämässä linnoituksilla sekä päiväs- että yöaikaan, mahtavat näköalat. Linnoitukselle mennessä on paljon hyviä ruokapaikkoja ja keskustasta löytyy ruokapaikkoja vaikka millä mitalla.
      Keskustassa on iso basaari, jossa pääsee shoppailemaan todella edullisesti. Sinne tosin kannattaa ottaa mukaansa paaaljon kykyä tinkiä hinnoista. Niistä alkuperäisistä hinnoista kun ne voi tiputtaa puoletkin pois!
      Retkistä....ehdottomasti paras on varmasti veneretki merellä jonka hintaan kuuluu yleensä ainekin kaikki ruuat, juomat yms!
      Iltaelämää nuorille ja vanhemmillekkin löytyy satamasta sijaitsevista discoista. Itse suosittelen Itäisellä rannalla olevaa Maren beach ravintolaa/karaokebaaria! Eli sinne vaan....
      Ihmiset Alanyassa on niin ihania ja ystävällisiä kun Turkkilaiset nyt yleensä on ;) Tietysti niitä negatiivisempiakin juttuja on kuultu sieltä mutta niitä kauheita juttujahan voi tapahtua myös muualla.
      Mulla ei ole kun positiivisia kokemuksia Alanyasta :)

      • matkustaja

        siellä ei sitten vissiinkään ole hihassa roikkuvia kaupustelioita ja sisäänheittäjiä?
        Siinä tapauksessa se on täydellinen!


      • Ripste
        matkustaja kirjoitti:

        siellä ei sitten vissiinkään ole hihassa roikkuvia kaupustelioita ja sisäänheittäjiä?
        Siinä tapauksessa se on täydellinen!

        sielä joudu niistä hihassa roikkuvista sisäänheittäjistä ja kaupustelijoista kärsimään, jos vaan jatkaa matkaa eikä jää vaihtamaan kuulumisia niiden kanssa. En tietenkään tarkoita et tarvis nokka pystyssä sielä kulkea liikkeiden ohi. Eli rauhassa saa olla, tai ainekin itse olen saanut olla.


      • Miisa

        Kiitos vastausesta...entä millainen ranta siellä on?onko samanlaista "soraa"kuin Marmariksessa?Entä onko markkinoita?joissa pääsee tinkaamaan oikein kunnolla!=D
        Missä hotellissa olit?minkä tasoinen hotelli oli?perivätkä tallelokeroista maksua??


      • Ripste
        Miisa kirjoitti:

        Kiitos vastausesta...entä millainen ranta siellä on?onko samanlaista "soraa"kuin Marmariksessa?Entä onko markkinoita?joissa pääsee tinkaamaan oikein kunnolla!=D
        Missä hotellissa olit?minkä tasoinen hotelli oli?perivätkä tallelokeroista maksua??

        Alanyasta...
        Eli rannoista halusit vielä tietää. Sielähän on kaks eri rantaa Kleopatran ranta ja Itänen ranta. Ite molemmilla käyneellä tykkäsin Kleopatran rannan pohjasta enemmän mutta se syvenee melko nopeesti kun taas Itäsellä rannalla oli pohja hieman isompaa kiveä mut pidempään oli matalaa. Jotkut valittaa et vesi olis likasta mut en mä nyt tiedä...
        Sielä on joka perjantai muistaakseni markkinat mist voi sitte ostella enempikin tavaraa mut suosittelen kyllä basaaria :) Niissä saa tinkiä niin paljon kun sielu sietää!
        Olen ollu sielä nyt viisi kertaa eli eri hotelleihin on tullu tutustuttua: 2* Develi (Aurinkomatkat), Anfora residence (Detur) ja Alaya apart (Tjäreborg). Kaikki hotellit oli ihan hyviä tasoltaan eli kaikki tarvittava sielä oli ja siivoukset pelas. Anforasta on melko pitkä matka tallustella jos keskusta-hotelli väliä joutu monee otteeseen päivän aikana kulkemaan...tosin bussithan sielä kulkee mainiosti. Kaikissa hotelleissa mis olen ollut on peritty tallelokerosta jotain pientä maksua (en muista tarkemmin hintoja kun en ole niitä käyttänyt). Mut että hotelleissa ei ole kyllä mitään valittamista :)
        Toivottavasti selvensi asioita edes pikkusen ;)


      • Miisa
        Ripste kirjoitti:

        Alanyasta...
        Eli rannoista halusit vielä tietää. Sielähän on kaks eri rantaa Kleopatran ranta ja Itänen ranta. Ite molemmilla käyneellä tykkäsin Kleopatran rannan pohjasta enemmän mutta se syvenee melko nopeesti kun taas Itäsellä rannalla oli pohja hieman isompaa kiveä mut pidempään oli matalaa. Jotkut valittaa et vesi olis likasta mut en mä nyt tiedä...
        Sielä on joka perjantai muistaakseni markkinat mist voi sitte ostella enempikin tavaraa mut suosittelen kyllä basaaria :) Niissä saa tinkiä niin paljon kun sielu sietää!
        Olen ollu sielä nyt viisi kertaa eli eri hotelleihin on tullu tutustuttua: 2* Develi (Aurinkomatkat), Anfora residence (Detur) ja Alaya apart (Tjäreborg). Kaikki hotellit oli ihan hyviä tasoltaan eli kaikki tarvittava sielä oli ja siivoukset pelas. Anforasta on melko pitkä matka tallustella jos keskusta-hotelli väliä joutu monee otteeseen päivän aikana kulkemaan...tosin bussithan sielä kulkee mainiosti. Kaikissa hotelleissa mis olen ollut on peritty tallelokerosta jotain pientä maksua (en muista tarkemmin hintoja kun en ole niitä käyttänyt). Mut että hotelleissa ei ole kyllä mitään valittamista :)
        Toivottavasti selvensi asioita edes pikkusen ;)

        Selvensi!Kiitos kaikille vastauksista!!!kyselen taas,jos tulee vielä jotain mieleen =D


    • ofelia

      Eikä ole torakoita, ei ulkona eikä huoneissa niinkuin Kanarialla. Todella hyvä valinta lomakohteeksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe