Kuinka Tojotan automaattivaihde, kytkin kestää, Verso 7 paik.

ihan uus

Kuinka vaihteisto ja automaattilaatikko kestää kauniisti käytettynä 120 000 km ja kiinnostaako sitten seuraavaa omsitajaa.

(ei taida DSG lootat oikein kestää, varsinkin kaksoiskytkin on usein nykii ja taitaa olla usein uusimistarvetta)

En kyllä välttämättä tarvi 7 paikkaista, kunhan olis kestävä, sillä eihän nykyautoissakaan ole mitään ongelmia,150 000 km ja kun vanhaa tojoo myy niin ostajia on.

9

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Robottiaski

      Ei taida tojon laatikossa olla kytkintä ps : multimode laatikossa, mutta sehän ei ole automaatti.

      • Robo-cop

        Eli Toyotan moottori on suorakytkettynä vaihteistoon. Se selittää hitaat liikkeellelähdöt valoista. Teknisesti erittäin mielenkiintoinen ratkaisu. Kerro ihmeessä lisää.


      • auton korvike

        Mikäs se multimode sitten on, jos ei automaatti? Itsekseen vaihteita vaihteleva nylkytin? Halpa automaatin korvike (vrt auton korvike = tojo)?


    • P e n t t i
      • Toyota is best

        200.000 kilometrin kohdalla liki seitsemän kymmenestä Tojosta on jo paalissa.

        Missä kohtaa mainitaan näin? Tämähän on vaan otos viime vuonna katsastetuista autoista ja niillä ajetuista kilometreisä ei tässä puhuta paalauksesta mitään tai autojen iästä suhteessa ajomäärään tai liikenteestä poistosta! Voi PENTTIIIIII onko Audis taas rikki?

        On aivan luonnollista ,että autoilla jotka ovat paljolti taksi käytössä tai kaupparatsujen suosiossa ensimmäisinä vuosina niillä ajetaan hyvinkin 40-50Tkm/vuosi eli 4 vuoden jälkeen autossa on hyvinkin jo 200tkm mittarissa ja seuraavan tai seuraavien omistajien käytössä 10 vuoden aikana ajetaan noin 20Tkm/vuosi silloin kun auto on 14Vuotta vanha on mittarissa jo 400Tkm eli ei ole mielestäni mikään ihme ,että mersuilla ajetaan eniten kilometrejä!

        Ei ole mikään ihme ettei Toyotalla ajeta eniten kilometrejä, mutta se ei kerro oikeastaan mitään kestävyydestä tai luotettavuudesta!
        Toyota ostetaan useinmiten omalla rahalla ja henkilökohtaiseen käyttöön Suomessa keskimääräinen ajosuorite on 15-17Tkm/v joten tuolla ajomäärällä kestää 400Tkm saavuttaminen kestää noin 24v joten Esim. Toyota corolla saa olla melkein 2X kauemmin rekisterissä yksityiskäytössä kuin taksi mersu saavuttaakseen 400Tkm rajan !

        Mutta ei tämä kerro mitään esimerkiksi siitä kuinka paljon autoja on tarvinnut korjata jotta niillä on päästy esim. Tuo 400Tkm!

        ihan vaan mielenkiinnon vuoksi listasin merkkejä joilla on vähemmän yli 400T kohdalla prosentteja kuin Toyotalla 117 719 autoa katsastettu joista 2,9% oli yli 400Tkm ajettuja eli 3210 autoa!

        Mersuja oli 42 757 kpl ja niistä 16,3% oli yli 400Tkm ajettuja eli 6969 autoa!

        VolksWaageneita oli 85 603kpl ja niistä 3,1% oli yli 400Tkm ajettuja eli 2653 autoa!

        Volvoja oli 68 567 kpl ja niistä 7,4% oli yli 400Tkm ajettuja eli 5073 autoa!

        Skodia oli 21936 kpl ja niistä 1,5% oli yli 400Tkm ajettuja eli 329 autoa!

        Seatteja oli 7876 kpl ja niistä 3,9% oli yli 400Tkm ajettuja eli 307 autoa!

        Renuja oli 28 650 kpl ja niistä 0,5% oli yli 400Tkm ajettuja eli 143 autoa!

        Peugeotteja oli 38 868 kpl ja niistä 1,6% oli yli 400Tkm ajettuja eli 621 autoa!

        Audeja oli 28 460 kpl ja niistä 3,9% oli yli 400Tkm ajettuja eli 1109 autoa!

        BMW:Tä oli 23 460 kpl ja niistä 2,8% oli yli 400Tkm ajettuja eli 656 autoa!

        Citroennia oli 25 938 kpl ja niistä 1,2% oli yli 400Tkm ajettuja eli 311 autoa!

        Fordeja oli 61 947 kpl ja niistä 0,8% oli yli 400Tkm ajettuja eli 495 autoa!

        Eli ainoastaan Volvoja ja Mersuja on määrällisesti enemmän 400Tkm ajettuna
        kuin Toyotaa!


      • 17+15
        Toyota is best kirjoitti:

        200.000 kilometrin kohdalla liki seitsemän kymmenestä Tojosta on jo paalissa.

        Missä kohtaa mainitaan näin? Tämähän on vaan otos viime vuonna katsastetuista autoista ja niillä ajetuista kilometreisä ei tässä puhuta paalauksesta mitään tai autojen iästä suhteessa ajomäärään tai liikenteestä poistosta! Voi PENTTIIIIII onko Audis taas rikki?

        On aivan luonnollista ,että autoilla jotka ovat paljolti taksi käytössä tai kaupparatsujen suosiossa ensimmäisinä vuosina niillä ajetaan hyvinkin 40-50Tkm/vuosi eli 4 vuoden jälkeen autossa on hyvinkin jo 200tkm mittarissa ja seuraavan tai seuraavien omistajien käytössä 10 vuoden aikana ajetaan noin 20Tkm/vuosi silloin kun auto on 14Vuotta vanha on mittarissa jo 400Tkm eli ei ole mielestäni mikään ihme ,että mersuilla ajetaan eniten kilometrejä!

        Ei ole mikään ihme ettei Toyotalla ajeta eniten kilometrejä, mutta se ei kerro oikeastaan mitään kestävyydestä tai luotettavuudesta!
        Toyota ostetaan useinmiten omalla rahalla ja henkilökohtaiseen käyttöön Suomessa keskimääräinen ajosuorite on 15-17Tkm/v joten tuolla ajomäärällä kestää 400Tkm saavuttaminen kestää noin 24v joten Esim. Toyota corolla saa olla melkein 2X kauemmin rekisterissä yksityiskäytössä kuin taksi mersu saavuttaakseen 400Tkm rajan !

        Mutta ei tämä kerro mitään esimerkiksi siitä kuinka paljon autoja on tarvinnut korjata jotta niillä on päästy esim. Tuo 400Tkm!

        ihan vaan mielenkiinnon vuoksi listasin merkkejä joilla on vähemmän yli 400T kohdalla prosentteja kuin Toyotalla 117 719 autoa katsastettu joista 2,9% oli yli 400Tkm ajettuja eli 3210 autoa!

        Mersuja oli 42 757 kpl ja niistä 16,3% oli yli 400Tkm ajettuja eli 6969 autoa!

        VolksWaageneita oli 85 603kpl ja niistä 3,1% oli yli 400Tkm ajettuja eli 2653 autoa!

        Volvoja oli 68 567 kpl ja niistä 7,4% oli yli 400Tkm ajettuja eli 5073 autoa!

        Skodia oli 21936 kpl ja niistä 1,5% oli yli 400Tkm ajettuja eli 329 autoa!

        Seatteja oli 7876 kpl ja niistä 3,9% oli yli 400Tkm ajettuja eli 307 autoa!

        Renuja oli 28 650 kpl ja niistä 0,5% oli yli 400Tkm ajettuja eli 143 autoa!

        Peugeotteja oli 38 868 kpl ja niistä 1,6% oli yli 400Tkm ajettuja eli 621 autoa!

        Audeja oli 28 460 kpl ja niistä 3,9% oli yli 400Tkm ajettuja eli 1109 autoa!

        BMW:Tä oli 23 460 kpl ja niistä 2,8% oli yli 400Tkm ajettuja eli 656 autoa!

        Citroennia oli 25 938 kpl ja niistä 1,2% oli yli 400Tkm ajettuja eli 311 autoa!

        Fordeja oli 61 947 kpl ja niistä 0,8% oli yli 400Tkm ajettuja eli 495 autoa!

        Eli ainoastaan Volvoja ja Mersuja on määrällisesti enemmän 400Tkm ajettuna
        kuin Toyotaa!

        Ja siitä huolimatta Terot kiukuttelevat lähinnä Volkkarille, Bemarille ja Kialle.

        Tai no, onhan se ihan loogistakin. Miksi Terot räksyttäisivät Volvolle ja Mersulle, jotka ovat todistetusti kestävämpiä ja laadukkaampia.

        Onkohan kukaan suhteuttanut tuota vielä rekisteröintimääriin, eli esim. montako Tojotaa on kaikista Suomeen rekisteröidyistä selvinnyt tuonne 400 000 km saakka? Luuisi niitä olevan kaikkein eniten, kun Tojotaa on aina rekisteröity niin paljon, ja on aina ollut niin luotettava ja kestävä..

        No, luotan siihen että Teroilta löytyy vedenpitävä selitys tähänkin. Kuten esim. että niitä ei enää ole Suomessa, kun ne on jo myyty afrikkaan. Tms.


    • uskonrauha

      Hys hys. Älä häiritse tojouskovaisia tosiasioilla. Tojouskovaiset vaan tuijottaa sitä, että tuonne on saatu erinomaisesta kestäyvyydestä kertova tilastomerkintä 800 tkm kohdalle. Tosin sinne on yltänyt 0,0 % autoista ;-D

      Pyöristyssäännöt yms. huomioituina tuohon kilometrilukemaan yltäneitä autoja on ollut vähintään 10 ja enintään 55. 110 719 auton joukosta. Siis KORKEINTAAN yksi auto kahdesta tuhannesta yltää tuohon lukemaan... mutta aivan ehdottomasta kannattaa keskittyä vain ja ainoastaan näihin ja unohtaa se, että seitsemän autoa kahdeksasta ryytyy jo ennen kuin on 200 tkm mittarissa.

      BTW, pienten otosten hylkääminen tarkoittaa automaattisesti myös sitä, ettei harvinaisemmilla merkeillä juuri ole mahdollisuuksia saada tilastomerkintöjä 300 tkm paremmalle puolelle. Ja sitten on sekin, että liikenteessä on yhä autoja, joissa matkamittari pyörähtää ympäri jo 100 tkm tai 200 tkm tai 320 tkm kohdalla...

    • Toyota is best

      Petteerit ei taas ymmärrä tai ei halua ymmärtää mistä tuossa on kyse! Mutta eipä ole ihme oli ihan odotettavissakin ! Mutta jos petterin mielestä ajokilometrit suhteessa prosenttuaaliseen lukumäärään on suorassa suhteessa auton laatuun ja kestävyyteen niin silloin Toyotan taakse jää 20 automerkkiä jotka ovat petterin filosofialla huonompia kuin Toyota 400Tkm rajan listassa on 29 automerkkiä ja 7merkkiä joilla ei ole yhtään 400Tkm ylitystä ja ainoastaan 7 Merkkiä joilla Prosenttuaalinen tulos on parempi kuin Toyotan ! Ja kaikkien näiden auto merkkien yli 400Tkm ylitys prosentti on vain 3,2%

      Mutta kuten tuossa textissäkin mainitaan ,että: Listaus ei kuitenkaan välttämättä kerro koko totuutta eri automerkkien kestävyydestä, muistuttaa aiheeseen aiemminkin perehtynyt A-Katsastuksen esimies Andreas Åsvik tiedotteessa. Hänen mukaansa eri merkkejä ei voi suoraviivaisesti vertailla, koska osa niistä on kuluttanut Suomen teitä jo vuosikymmeniä, toiset taas vasta muutamia vuosia.

      - Merkkien välillä on myös eroja käyttötarkoituksessa, tekninen johtaja Hannu Pellikka huomauttaa tiedotteessa.

      Tätä Petteri ei ilmeisesti osaa lukea tai ei ymmärrä!

      Esimerkki elämästä . Kaverini osti vanhan taxi Volvon V70 2,4l turbo dieselin VM07 hän on auton kolmas omistaja kilomejä mittarissa on jo 360Tkm eli puutuu enää 40Tkm ja 400Tkm on täynnä ja auto on päälle 7v vanha vasta ! Joten tuo Volvo saavuttaa 400Tkm rajan todennäköisesti ennen 10 ikävuottaan ! Oma autoni on suunnilleen saman ikäinen ja olen ostanut sen uutena mutta omilla (TÄMÄN HETKEN) ajoillani tuon 400Tkm saavuttamiseen menisi noin 13vuotta eli oma Toyotani olisi siinä vaiheessa yli 20 vuotias!

      Mutta Volvoa on tuon Reilun 7v aikana korjattu aika paljon jotta sillä on ylipäätään päästy näinkin pitkälle ilmastoinnin kompura , pyöränlaakerit, etupään pallonivelet , vetonivelien kumit , raidetangonpäät , polttoaine pumppu,

      Että ei ne suuret kilometrit kerro paljoakaan laadusta ja kestävyydestä! Kyllä korjaamalla saa auton kuin auton pysymään liikenteessä pitempäänkin !
      Stoppi korjaamiselle tulee yleensä siitä syystä ,että onko se järkevää esimerkiksi yli 20 vuotiaan auton korjauttaminen yli 1000€ hintalapulla ei ole kauhean järkevää kun taas 7-10vuotiaan paljon ajetun auton korjaus vielä kannattaa!

      • kaveria kusetettu

        Kolmas omistaja ja entinen taksi vm-07, 360 tkm mittarissa, uskoo ken tahtoo. Kastastajilta kannattaisi kysellä lukemia ensimmäisessä katsastuksessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe