Sims 3 VS Sims 4

:)))

Kumpi teidän mielestä on parempi, Sims 3 vai Sims 4? Miksi?

36

4041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30 v mies

      The Sims 3. Koska nelosessa on joitain outoja ominaisuuksia, jota on vaikea ymmärtää. Toisinaan se on silti kehittyneempi kuin kolmonen. Jos The Sims 5 saapuisi kuvioihin, se kannattaisi olla kolmosen tapaan parempi ja kehittynyttä.

    • Surullinen:c

      Tosiaankin kolmonen. Se on vaan niin hyvä! Kaduttaa, että menin ostamaan nelosen. Sinne meni 60e vähäisistä rahoistani kankkulan kaivoon... :c

    • kolmonen on parempi

      Nelonen saattais ollla kolmosen alkuperäistä parempi, jos siinä olis taaperot. Uima-altaatkii olis kivat ku yleensä kolmoseen ja kakkoseen tein luksuslukaaleja, joiden takapihalla oli uima-allas, mut nelosessa ei voi tehä uima-allasta. Taaperotkii on unohdettu tyystin! ;(

      • pettymys oli kyllä

        Onko muilla nelosessa tullu sellasta ongelmaa, että ne 1, 2 ja 3-näppäimet ei toimi pelissä. Eli ei voi mitenkään nopeuttaa peliä muuta ku hiirellä painaa alareunasta niitä.

        Oon tnä käynnistäny pelin 3 kertaa uudestaan ku yritin että sillä tavalla alkais numerot toimia, mut ei toimi. Vähän turhauttavaa pelata, ku ei voi nopeuttaa ja ku yritän nyt pelata nelosta, koska v*tuttaa ku meni rahat periaateessa hukkaan ku ostin sen.


      • .Pikkis.
        pettymys oli kyllä kirjoitti:

        Onko muilla nelosessa tullu sellasta ongelmaa, että ne 1, 2 ja 3-näppäimet ei toimi pelissä. Eli ei voi mitenkään nopeuttaa peliä muuta ku hiirellä painaa alareunasta niitä.

        Oon tnä käynnistäny pelin 3 kertaa uudestaan ku yritin että sillä tavalla alkais numerot toimia, mut ei toimi. Vähän turhauttavaa pelata, ku ei voi nopeuttaa ja ku yritän nyt pelata nelosta, koska v*tuttaa ku meni rahat periaateessa hukkaan ku ostin sen.

        Mulla ollu myös tuo numeroilla ajan nopeuttaminen-ongelma. Viimeksi siihen auttoi se, kun tallentamisen jälkeen siirryin naapurustoon ja sitten takaisin kyseiselle tontille, missä ongelma ilmeni. Ja sitten vielä vinkkinä niille, jotka ei saa niitä typeriä pelivinkkejä pois päältä: Originissa menet Sims 4-kuvakkeen päälle ja klikkaat hiiren oikealla (en muista mistä sieltä tarkkaan ottaen, peliasetukset..?), "koodikenttään" kirjoitat --no_tutorials ja pelivinkit ei enää ilmesty peliin.


      • .Pikkis.

        Uima-altaat tulee marraskuun päivityksessä (ja ehkä ne taaperot tulee joulukuun päivityksessä?).


      • XD1

        Mulla pystyy tekee uima-altaan ja juu totta on taaperot on pois kuvioista mut kyl mää ainanki pelaan mielummi 4 mut mielipide asia :)


      • Anonyymi
        pettymys oli kyllä kirjoitti:

        Onko muilla nelosessa tullu sellasta ongelmaa, että ne 1, 2 ja 3-näppäimet ei toimi pelissä. Eli ei voi mitenkään nopeuttaa peliä muuta ku hiirellä painaa alareunasta niitä.

        Oon tnä käynnistäny pelin 3 kertaa uudestaan ku yritin että sillä tavalla alkais numerot toimia, mut ei toimi. Vähän turhauttavaa pelata, ku ei voi nopeuttaa ja ku yritän nyt pelata nelosta, koska v*tuttaa ku meni rahat periaateessa hukkaan ku ostin sen.

        Ei oo koskaq itelle tullu tommosta!


    • TS4

      Turhaakin turhemman uima-altaan tilalle olisi saanut tulla Sukupuu. Ruokakauppaa tai yleensä kauppaa myös kaipaisin :)

      • TS4

        Niin, ja The Sims 4 tietenkin. Toimii kuin unelma, verrattuna jatkuvasti bugiseen ja jumittavaan kolmoseen :)


    • Fanittaja

      The Sims 3. On nelonenkin hyvä, mutta kolmosessa on paljon joteenkin "helpompaa" ja "avoimempaa" pelata. Voit mennä mihin vaan kävellen ja joka puolelle vaan painat karjasta jne. VOI MATKUSTAA KAIKKI PAIKAT LÄPI VAA SILLEE KÄVELLEN. Ja ne ihanat söpöt taaperot. aww...

      • 333333333333

        Joo kolmonen on kyl paras!!


      • 3 paras
        333333333333 kirjoitti:

        Joo kolmonen on kyl paras!!

        Kolmonen todellakin on parempi. Rakastan söpöjä taaperoita ja matkustamista taxilla autolla tai kävellen. Vihaan nelosen muovisia hiuksia hyi että ja kaipaan hassuja bugeja joille kolmesessa sai nauraa. Kadun ostamista...


      • VaahteraSims

        Ehdottomasti The Sims 3. Nelosessa ei ole autoja, kauppoja eikä edes niitä taaperoita! Kaverilla on neljäs osa ja se oli ihan ok mutta se siminluontitila, se oli vähän parempi kun kolmosessa.


      • Hiöl
        3 paras kirjoitti:

        Kolmonen todellakin on parempi. Rakastan söpöjä taaperoita ja matkustamista taxilla autolla tai kävellen. Vihaan nelosen muovisia hiuksia hyi että ja kaipaan hassuja bugeja joille kolmesessa sai nauraa. Kadun ostamista...

        Samaa mieltä. Ne ihmiset näyttää ihan joltain barbeilta... Siminluonti varmaan ainoa hyvä asia nelosessa


    • jos the sims 5 tulee tahtoisin siihen kaiken mitä 3 oli ja 4 grafiikat ja tissien muokkauksen ja mikä parasta ei rikkoa tavaroita ja semmonen painike että näkis miten ne eläis normaalia elämää ilman meitä

    • GIGOLI2223344

      The sims 3 on paras!

      • GIGOLI2223344

        Unohin sanoa et The sims 3:sessa on jotenkin aidommat ukot ja se on vaa jotenki paljon parempi


      • Simahtanut

        Samaa mieltä. Latasin juuri Sims 3:n uudelleen koneeseen, lisäsin Twallanin Master Controllerin, kaasin sisään noin 150 muuta latausta - ja nyt on vähän riiviömäisen kivaa! :)
        Kestää jonkin aikaa, ennen kuin TS4 on samalla tasolla. Siihen saakka ajelen TS3:a ristiin rastiin loistoautolla, aterioin herraskaisesti ravintoloissa, poljen rypäleistä nektaria taaperoitten kanssa ja lomailen vaikka Ranskassa tai Kiinassa.
        Ukot on kyllä aitoja, mutta ei akoissakaan paljoa vikaa ole. Niistäkin saa ihan vetäviä mimmejä, kuin viitsii laittaa meikit ja sliderit. Se vaatii kyllä luultavasti toiset 150 latausta, mutta onpahan mistä ottaa. Sims 3:a on kehitetty vuosia ja sen huomaa myös ladattavissa ja modeissa.

        Peliterveisin S.


      • Simahtanut
        Simahtanut kirjoitti:

        Samaa mieltä. Latasin juuri Sims 3:n uudelleen koneeseen, lisäsin Twallanin Master Controllerin, kaasin sisään noin 150 muuta latausta - ja nyt on vähän riiviömäisen kivaa! :)
        Kestää jonkin aikaa, ennen kuin TS4 on samalla tasolla. Siihen saakka ajelen TS3:a ristiin rastiin loistoautolla, aterioin herraskaisesti ravintoloissa, poljen rypäleistä nektaria taaperoitten kanssa ja lomailen vaikka Ranskassa tai Kiinassa.
        Ukot on kyllä aitoja, mutta ei akoissakaan paljoa vikaa ole. Niistäkin saa ihan vetäviä mimmejä, kuin viitsii laittaa meikit ja sliderit. Se vaatii kyllä luultavasti toiset 150 latausta, mutta onpahan mistä ottaa. Sims 3:a on kehitetty vuosia ja sen huomaa myös ladattavissa ja modeissa.

        Peliterveisin S.

        Pieni moite TS 4:stä. Eilen piti pelata, mutta Origin määräsi päivittämään "pakollisen" päivityksen. Tottelin, vaikkei olisi ollut pakko, sillä luvassa oli lukittavat ovet, joita kaipasin leipomossa erottamaan asiakastilat työntekijöiden taukohuoneesta.
        Pakkopäivityksen jälkeen ei peli edes käynnistynyt ja kun olin korjannut homman, puuttui joka ainoasta tallennuksesta järjestysnumerot, joita käytän erottaakseni samannimisten talouksien vaiheet. Tekstin fontti oli myös toinen ja vaikka tallennukset nyt toimivatkin, oli töissä käyvät simit ja kotiporukat vaihtaneet paikkojaan. Taitaa kulua aikaa, ennen kuin saan riittävästi intoa pelata uudelleen EA:n ja Originin sössimää sotkua. Sori, mut piti vähän päästää höyryjä. Terveisiä kaikille ja moi.


    • TS3ONPARAS

      Sanoisin TS3, se on vaan "realistisempi" kuin TS4.. Siin on paljon aidomman näköset ukot. Pelasin TS4 noin viikon verran, kunnes mulle riitti.. Latasin TS3 takas, Paaljon parempi ;DD

    • valitsen_nelosen

      Sims 4:
      Hyvät grafiikat
      Hahmojen luonti hauskaa ja helppoa
      Ei lagita, jäädy tai kaadu (ainakaan mulla), eli pyörii hyvin :)
      Kävelytyylit, hah. Ne on aika hassun näkösiä :D
      Näpletti!!!! :DD
      Hauskan näköstä, kun simit alkaa yht'äkkiä punnertamaan tai tekemään vatsalihasliikkeitä
      Jos on laiska, nii voi valita helposti valmiin naaman, kehon rakenteen ja asukokonaisuuden.
      Kivoja vaatteita :3
      -Aika vähän noita "elämän tavotteita"...
      -Ei tarpeeksi valinnan varaa kun alkaa simit luonnetta väsäämään :(

      Sims 3:
      Paljon valinnan varaa kun tekee sitä luonnetta simille!
      "Elämän tavotteita" on tarpeeksi ja sieltä löytyy se sopiva ^^
      -Simin ulkonäön tekeminen on tuskallista ja ärsyttävää. Vaivalla pitää vääntää niitä liukujuttuja :C
      -Vaatteet aikas rumia...
      -...ja hiukset.
      -Grafiikat on aika kökköset kun vertaa neloseen (no tämä on kuitenkin vanhempi peli mutta valitan silti heh heh)

      Nelosessa mä nautin siitä hahmojen tekemisestä aivan uskomattoman paljon! Talojen sisustaminen ja rakentaminenkin oli hauskaa :) Ei itse pelikään ole tylsä.
      Kolmosessa hahmojen tekeminen on niin vaivalloista, ja se oli kaikista ärsyttävin kohta pelissä. Jokin tuntematon asia kuitenkin vielä ärsyttää mua, ja nelonen on kyllä paljon enemmän mun mieleen :)

      • valitsen_nelosen

        Lisään tähän, että realistisuus ei mua kiinnosta paljoakaan pelissä :D Ja kolmonen on laginen mulle :C Ja kolmosessa ne rinnat on hirveet tötteröt ;DDDD


    • Sims34

      Mä ainakin pystyn tekemään uima-altaan sims 4...

      • OutoSim

        Useimmat ovat pystyneet tekemään uima-altaita sen jälkeen kun ne lisättiin peliin. Sitä ennen se olikin huomattavasti hankalampaa...


    • IIMystiQueII

      Omat mielipiteeni:

      The sims 3

      voisin sanoa että näyttää ehkä hieman "realistisemmalta"

      enemmän lisäosia (johtuu tietenkin siitä että the sims 4 julkaistiin vastä äskettäin)

      - siminluonnin vaatteet ja hiukset ovat hirveitä

      - simin vartalonmuokkauksessa on vähemmän ominaisuuksia

      The sims 4

      Aloitusvaatteet ja hiukset ihania

      simin vartalonmuokkauksen monipuolisuus

      - simit näyttää "vahanukkemaisilta"

      - tavaroiden ja vaatteiden yms. Väriä ja kuviointia ei voi suunnitella niin vapaasti kuin sims 3

    • OutoSim

      Sims 3 laadittiin aikoinaan jo silloin vanhentuneelle pelimoottorille, jota sitten yritettiin vaihtelevin tuloksin virittää pelin vaatimuksia vastaavaksi. Peli bugaa mm. sisällön määrän takia.
      Sims 4 suunniteltiin alun perin sosiaalisen median on-line-peliksi, eikä varsinaisesti yksinpeliksi PC:lle, jolla se kuitenkin pyörii toistaiseksi kevyesti. Vilkaiskaa nyt esimerkiksi tasaista maastoa ja verratkaa vaikka Freeplayhin. Vertailkaa 'koheltavaa' pelityyliä Android-peleihin, niin huomaatte mistä on kysymys. Pelimoottori on liian kevyt suoriutuakseen esimerkiksi Sims 3:n koko sisällöstä kaikkine lisäreineen, joten ongelmia on odotettavissa kun neloseen tulee enemmän sisältöä ja pelaajat lataavat lisää kamaa. Tästä syystä Sims 4:ssä ei ole esimerkiksi väripyörää ja lukuisia muita Sims 3:n (tai 2:n) piirteitä. Kapasiteetti on vähissä, kun sitä pitää vielä varata lisäosillekin.
      Oma arveluni on, että ovat suunnilleen yhtä hyviä pelejä Sims 3 ja Sims 4 - tai olisivat, jos nelkku olisi valmis. Kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Odotellaan ja pelaillaan pari-kolme vuotta tästä eteenpäin, niin tiedetään enemmän.

    • omamielipide

      Mun mielestä sims 4 on jollain tapaa sulavampi ja jotenkin helpon näköinen toisinkun sims 3, tottakai ne taaperot ärsyttää mutta se on vain 1 juttu. Kokonaisuus on tärkeempi, 4 on tietenkin kalliimpi mutta se on taas tosi paljon parempikin.
      SIMS 3 :
      Osta se jos tykkäät realistisuudesta ja haluat siihen niitä taaperoita ja muutenkin helpompaa sisältöa.
      SIMS 4:
      Osta se jos tykkäät esim, sisustaa koteja muokata kunnolla hahmot ja sulavemman ja vähän monipuolisemman pelin. Itse suosittelen sims 4 mutta en ole kolmostakaan vastaan :) Päätä itse kumpi kuullostaa sinun laiseltasi ja katso netistä tarkempaa tietoa ? En suosittele muitten mielipiteitä kuuntelemaan ! Tilasin itse sims 4 cdon:ista maksoi 34€ alennuksessa :)

    • OutoSim

      Mua ei ole kertaakaan ärsyttäneet taaperot Sims 4:ssä. Monet muut asiat kylläkin.
      Pelityylit ovat erilaisia Simseissä. Mua nyppii se sekopäinen kohellus nelkussa, vaikka tykkäänkin katella nelkun simejä keskimäärin enemmän kuin kolmosen. (Kolmosessakin simeistä saa kyllä kansainvälisen komeita tai kauniita, mut' se vaatii kymmenien tai satojen kamojen lataamisen)
      Nelkussa soi puhelin koko ajan, simiä huuppaa esimerkiksi hissin ovesta sisään roinaamaan sapuskaa, vaikkei MUN simit kenellekään olleet avaintaan antaneet. :)
      Saa ne säädöillä ja rankalla modaamisella rauhoittumaan jonkin verran, mut' siihen meneekin sitten enemmän aikaa kuin pelaamiseen.
      Monisuorittaminen on nelkussa hienoo, teoriassa. Käytännössä se hajoo, kun sim-rassu unohtaa sapuskat uuniin mätänemään juostessaan pää kolmantena jalkana sinne tänne ja vastailee puhelimeen samalla kun sen tunteet ailahtelee ties mistäkin syystä. Sitten ne on stressaantuneita, sairaita ja alienit vie. Onneks ei oo lemmikkejä, vielä. :)

    • sims3onparas

      Siis mulla on kaikki sims 3 lisäosat ja en edes pelaa niillä kaikilla koska en niitä kaikkia tarvii. Toimii uudella hp:n läppärillä oikein hyvin. Aidomman näköiset simit ja helpompi tehdä kauniita ja komeita. Hiuksia saisi olla enemmän toki. Vaatteet ihan kivoja jos ne osaa oikein valita. Maailmat, niitä on paljon ja voi tehdä erikseen, ettei ole samassa kaupungissa. Voi matkustaa ilman turhaa lataamista ja seikkailla missä haluaa. On kivoja tapahtumia ja juhlia. Ja lisä osista. Lemmikkien hevoset on rakkautta. Ja se että lemmikeillä voi pelata. Kaverilla sims 4 ja ajattelin alkuun että vau se lemmikit on varmaan kiva. Mutta aika pettymys oli. Kamalan pienieä ne isot koirat, toki kolmosessakin,mutta mielestäni siinä isompia. Ja se ettei niillä voi pelata. Ärsyttävää. Ja simin luonti 4 on ihan okei. On kivaa kun voi muokata kävely tyyliä ja ääntä kunnolla ja tissejä ja peppua sun muita,mutta hiukset ovat ärsyttävän näköisiä ja vaikea saada hyvän näköisiä. Näyttää aina jotenkin esim miehet sellasilta kauneus leikkauksia läpi käyneiltä. Samoin naiset. Ei kiva. Ja ei voi seikkailla missä haluaa. Tulee jotenkin kahlittu olo sitä pelatessa. Kodeista vaikea tehdä kodikkaita,tuntuu aina jotenkin kamalan moderneilta ja ahdistavilta.

      • OutoSim

        sims3onparas kirjoitti mm: "Tulee jotenkin kahlittu olo sitä (TS4:ää) pelatessa."
        Jep, tulee kyllä.

        "Sinä luot, Sinä määräät" ynnä muuta sellaista rementävät TS4:n mainoksissa - ja kuinka ollakaan pitää kuitenkin luoda ja määrätä vain ja ainoastaan sen puitteissa mitä Electronic Arts ja pelitiimi viisaudessaan sallii pelaajalle.
        Pelimekaniikka rajoittaa aika lailla sitä peliä ja kun pelifirma on laitattanut keskimäärin aika ahtaat tontit peliin (ettei heti paljastuisi kuinka vähän siellä pelissä oikeastaan tapahtuu asioita ellei pelaaja niitä käynnistä) ja välilataukset antiikkityyliin (ettei tarvis ladata "koko maailmaa" koneelle peliä aloittaessa kuten mm. TS3:ssa) niin rikkoohan ne odottelut aina tunnelmaa niiltä pikkuisilta tonteilta toisille siirryttäessä ja tekee mm. autoilusta nelkussa järjettömän farssin, jota ei edes EA ole järjestänyt muuta kuin taustalla muka toimivaksi kulissiksi, johon ei pelaaja tietenkään pääse osallistumaan.

        Tätä kirjoitettaessa TS4:ssä on 4 lisäriä, 5 "Game Packia" ja 12 kamasettiä. Silti esimerkiksi tontteja on lukumäärällisesti edelleenkin vähemmän kuin pelkässä TS3:n peruspelissä ja yhdessä ainoassa sopivasti valitussa lisärissä yhteensä (!) - ja tonttien luku ylittyy silläkin jos huomioi aikoinaan pisteillä hankitun Riverviewin tai kehittää maailmojen luonnissa jotain pikkasenkin isompaa omaa maailmaa peruspelin jatkoksi. Kartat TS4:ssä on sitten 2D, kun kolmosessa oli jo alkuun 3D. Vois siitäkin jotain päätellä.

        Ei oo ihme, jos TS4 tuntuu jotenkin kahlitulta. Sitähän se nimenomaan on JOS vertaa isompiin peleihin, kuten nyt vaikka TS3:een tms. Ei kantsi verrata, sanovat. No ei vissiinkään kantsi, kun tulee vain paha mieli jos vertaa.


    • Kerron hiukan taustaa ensin: Olen pelannut kaikkia 1, 2 ja 3 :ta silloin kun kukin on ollut ajankohtainen. 1:n jälkeen muutos oli näkyvä mutta mutta kakkosen pelaaminen oli silti samanlaista pääpiirteittäin. 2:n jälkeen pelaaminen muuttui kolmosessa mutta ei vaikeutunut vaan ainoastaan monipuolistui. Kun nelonen esiteltiin niin latasin sen esittelyversion ja huomasin että pelaaminen oli muuttunut vaikeaksi. Tutut rakennus jutut ja simien liikuttelu ym oli historiaa ja tuntui kuin olisi pitänyt opetella pelaamaan täysin uutta peliä. Päätin että en osta Sims4:ää vaan pelailen Sims3:a ja seurailen välillä ihmisten mielipiteitä netistä. Ilmeisesti en ole ainoa joka pettyi uuteen Sims4:ään.

    • taruon

      Sims 3 jos ei aio ostaa lisäosia, mutta ehdottomasti sims 4 jos aikoo ostaa lisäosia.

      • OutoSim

        "Sims 3 jos ei aio ostaa lisäosia, mutta ehdottomasti sims 4 jos aikoo ostaa lisäosia."

        Jos ei aio ostaa lisäosia, mutta haluaa silti parhaan pelin? Kannattaa lirkutella itselleen Sims 2:n lisäosat ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Sims4 on parempi koska sims ykköses sims kakkoses ja sims kolmosessa on huonot grafiikat ja niiden pelaaminen on vaikeaa joten sims nelosessa se rakentaminen onnistuu todella hyvin

      • Anonyymi

        Sims 2:ssa ja 3:ssa huonot grafiikat? I beg to differ..Noissa peleissähän juuri on hyvät grafiikat ainakin mitä esineisiin ja ympäristöön tulee. Simeistäkin saa oikein näppäriä cc:llä. Sims 4:sen grafiikka on tukahduttavaa, säädytöntä tarjota 2000-luvun disney princess-tyyliä joka jo itsessään on outdated. Mutta kaikkihan tietävät että pelin piti olla online multiplayer joten..
        Siinä olen samaa mieltä että rakentaminen on hauskempaa nelosessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe