Onko tosiaan näin tämän TSI moottorin kanssa?

Ex Volvomies

Ostin 2013 rekistöröidyn Golf 1.4 TSI variantin kun olin kyllästynyt 10 v aikana Volvon vikoihin mutta nyt kuulin että noi volkkarin TSI moottorit kestää parhaillillaan vain noin 50 000 km. Sitten on kuulemma edessä lähes kymppitonnin jakopääremppa. Onko toisaan näin? Mä olen aina pitänyt volkkareita kestävinä ja luotettavina autoina vaikka varustus onklin ns "kirvesmiesmallia"

34

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimaa ja vääntöä

      Ajele aivan rauhassa. Ei tule sinulle ketjuongelmia sinun autoon sen enempää kuin kuplan vespumppuunkaan.

      Nauti huolettomista kilometreistäsi, niitä on autollasi paljon edessä.

    • Huolestunut sielu

      Jaahas, taas näitä satusetiä.
      Mikä sua oikeas ahdistaa? Ei seksiä, ei rahaa?, ei töitä?, ei ystäviä?
      Kerro rohkeasti, se helpottaa paremmin kuin tällainen oireilunpurkaminen trollaamalla.

    • Volvon vikoja...

      Että ostit, ja sitten aloit kyselemään? Hahahahahahaha. Kuulostaa uskomattoman tyhmältä. Tai sitten kuulostaa provolta. Eppäilen jälkimmäistä.

      Kirvesmiesten varusteista en tiedä mitään, mutta Volkkariin saa sellaisia varusteita, mitä viitsii listalta ruksailla. Käytettyihin kinnereihin ei valitettavasti koskaan ole saanut tilata tehtaalta lisävarusteita.

    • Ex Volvomies

      Ei tämä mikään provo ollut mutta erehdyin ensimmäistä kertaa ko sivuille. Tämän jälkeen aion pysyä pois. Silloin kun "autokuume" iskee, niin ei silloin kysellä vaan "sokeasti" isketään autoon kiinni. Toivon ja uskon että tämä auto kestäisi pari vuotta ja noin 40 000 km, eli mittarissa olisi n 60-70 000 km. Sen verran otin opikseni, että aion käydä tämän parin vuoden aikana testaamassa erilaisia merkkejä ja vaihtoehtoja, enkä usko näitä nettipuheita.

      • No worries

        Onko sulla ollut huolia auton kanssa vai pelkäätkö sellaisia tulevaksi? Jos pelkää kaikkea netin huhujen perusteella niin aika onnetonta on elämä.
        Vuosimallista päätellen sulla on jakopään hihna. Ei niissä ole ollut mitään ongelmia.

        Joissain vanhemmissa oli huonoja jakopään ketjuja, mutta ei nekään noin vain hajoa. Mittauttamalla ketjun voi hankkia mielenrauhaa jos on kovin huolehtiva luonne.


      • Japsiii

        Muistakee myööh rekisteriöidä ne omalle nimellenne ajoissa, ainakin henk. Koht. Loukkaa nää kauppamiähet ku se unohtaaa.


    • ikiliikkuja...

      Kyllä tuo oli selvääkin selvempi provo. Ei Volkkareihin tule koskaan mitään vikoja. Saksalainen on näet suunnitellut ikuisen auton, joka kestää sukupolvelta toiselle, ja miljoonia kilometrejä miljoonien perään. Se on taloudellisesti kannattavaa........

    • Järkeä saa käyttää

      "Volvon vikoihin mutta nyt kuulin että noi volkkarin TSI moottorit kestää parhaillillaan vain noin 50 000 km. Sitten on kuulemma edessä lähes kymppitonnin jakopääremppa. Onko toisaan näin?"

      Ajattelepa nyt vähän omalla järjellä. Jos tuossa olisi vähänkin perää niin koko firma olisi ollut konkursissa jo ajat sitten.

      50.000? Ethän sä nyt oikeesti voi olla tosissasi.

      Todellisuus on kuitenkin toinen ja VW on kasvanut maailman suurimmaksi ja menestyneimmäksi autofirmaksi viimeisten vuosien aikana, juuri samana aikana kun TSI-moottorit on esitelty.

    • Ex Volvomies

      Kiitos! Nyt helpotti. Näin minäkin olen uskonut ja uskon edelleenkin että VW kestää. Siksi siirryinkin Volvosta Volkkariin. Vaihtoehtona oli myös Nissan Qashqai joka käsittääkseni on myös erittäin luotettava sekä Toyotat on käsittääkseni luotettavia. Opelia ja ranskalaisia en uskaltanut edes ajatella ja Skoda on mielessäni edelleen se itä-auto vaikka tiedänkin niiden olevan nykyisin hyviä mutta nimi on edelleen "kirosana" meikäläiselle: "Osta Skooda, neljä pyörää ja loora". Näin sitä pikkupoikina 60-luvulla huudeltiin ja se vaikuttaa edelleen.

      • Ex Volvomies

        Jaa niin unohtui että vaikka autoni on 2013 rekisteröity, niin se on ns kutoskoppanen, eli siinä on käsittääkseni edelleen se jakoketju.


      • Volvo Amatzon
        Ex Volvomies kirjoitti:

        Jaa niin unohtui että vaikka autoni on 2013 rekisteröity, niin se on ns kutoskoppanen, eli siinä on käsittääkseni edelleen se jakoketju.

        Pienin kuutoskoppanen on hihnalla. Luulisin.


    • Gaarti V

      Kans mittinä noit uusie volovojen ulkomuotoij.
      Ei ainaskaa niin hyvännäkösii ku ennen.
      Halvimmat on muuttunu tosiaa sen näkösimmiks!

      • heh hehh

        No kyllä volvon muotoilu on erimaailmasta kuin volsun, volsua rumempaa autoa saat todellakin etsiä


    • TSI
    • AutoMarkku

      Lähdet nyt kirjoittaa mitä ne haluaa tai joku maksaa

      • sen lauluja...

        Niin. VAGniikan maailma leikkii vieläkin autuaan tietämätöntä jakoketjumurheiden suhteen ja käyttötestisokotan DSG:n porsiminen oli ennenkuulumaton yksittäistapaus

        Myöskin on täysin mahdollista, että talvitestin voittaa kaikkein kylmin auto.

        Tai vertailuissa annetaan pisteitä myös lisävarusteista (ESC, xenonvalot). Kun maahantuojalta ei "sattumalta" löytynytkään lainaan testin hintarajoihin osunutta autoa. Sitten on hyvä hehkuttaa, miten kannattaa maksaa 3000 € enemmän oikeasta merkistä, kun on sentään huoltokulut 100 €/vuosi pienemmät ja samanlainen säästö tulee myös bensassa. Sijoitus maksaa itsensä takaisin jo 15 vuodessa!


    • -.-

      Jos ja siis vain JOS se jakopää ei kestä, niin miten hitossa siihen ketjun vaihtoon saa uppoamaan 10000€ ? Se ketju maksaa ehkä muutaman satasen ja siihen työt päälle. Eli siis maksaa suunnilleen saman kun hihnan vaihto.

      Itse olen ajellut volkkareilla viimeiset 600000 km ja kerran piti vaihtaa pallonivel ja toisen kerran kuljettajan oven lukkopesä, eri autoista tosin. Muuten olen ihan normaalilla merkkihuollolla selvinnyt. Tietysti kuluvia osia on tarpeen mukaan vaihdettu, kuten jarrulevyjä ja paloja yms. Hyviä autoja! En varmaan merkkiä tule lähivuosina vaihtamaan.

      • kumiketju

        Ketjun vaihtohinta riippuu aika paljon siitä, tuleeko kaupanpäällisenä ns venttiilisalaattia vai ei.

        Ja onhan näissä muitakin ominaisuuksia

        - vettä oven väliin ja ovea avattaessa pellit rullalle

        - välijäähdyttimeen kertyy vettä, joka hulahtaa koneeseen -> kiertokanget banaanina

        - öljyn sekaan päässyt kondessivesi jäätyy ja tukkii öljypumpun imusiivilän

        ...nyt noin alkajaisiksi. DSG on toki oman kirjansa arvoinen kapistus.


    • Voodoooo

      Toistaiseksi tällä palstalla harrastettu voodoo ei ole vaikuttanut oman Polon toimintaan. Saavat Terot tökkiä neuloja VW-logoon takakammareissaan niin paljon kuin haluavat. Avaimesta käyntiin periaatteella jatketaan täällä niinkuin aina ennenkin.

    • Turhaa mustamaalaami

      Trolli,ihan varmasti. Mitkään jouset ei katkea,eikä palkit pintaruostu.

    • Turan

      V40 hinnalla saa Touranin.

    • N**TI*ut*

      Etsi itsellesi vähänajettu 2lt/115hv merkkihuollettu Golf. Voin vannoa, että olet tyytyväinen.

    • 2 tallissa 4 pihassa

      on volkswagenissa ainakin tilaa enemmän joka paikassa ja saa istua mielyttävämmin korkeammalla, ei tartte naisten katsella ratin yläreunan tasolta.

      Mutta VOLVOTHAN tulee uusiksi vuoden päästä , päästää niistä ikivanoista eroon.

      Kyllä ketju kestää, meillä ajettu 180 000 km ja hyvin menee, on kolme poikaa ja tytär myös kuskeina, joten luulen että ei ole ajettu aina hurjan kauniisti.

      Jos kestävyyttä etsit ja sellaista jossa on myös tilaa Vw lisäksi etsi sitä Tojotasta, ne on vielä yksinkertaisia peruskoneita, ketju kestää 300 000 tai yli ja ei ole turboo.

    • Melu+lämpö

      TSI,voin vakuuttaa ei moitteen sijaa. 140000km,kovaa,huoletonta ajoa.
      Ainut ongelma,lämpenee todella hitaasti.toinen asia joka ihmetyttää eikä Saksasta löydy ammattitaitoa korin äänieristykseen.

      • Katujyrä

        Saksalaiset autot on tehty Keski-Euroopan sileille asvalteille. Siellä jokainen auto on rengasmelun osalta tosi hiljainen. Täällä Pohjolassa käytetään nastarenkaiden takia sellaista asvalttia että rengasmelu on eri maailmasta.
        Ei nuuka saksamanni ala tekemään keskihintaisiin autoihin sen parempaa äänieristystä kuin päämarkkinoilla on tarve. Yläpään autot esim. E- ja S-mersut on sitten toinen juttu.


      • meluamulea
        Katujyrä kirjoitti:

        Saksalaiset autot on tehty Keski-Euroopan sileille asvalteille. Siellä jokainen auto on rengasmelun osalta tosi hiljainen. Täällä Pohjolassa käytetään nastarenkaiden takia sellaista asvalttia että rengasmelu on eri maailmasta.
        Ei nuuka saksamanni ala tekemään keskihintaisiin autoihin sen parempaa äänieristystä kuin päämarkkinoilla on tarve. Yläpään autot esim. E- ja S-mersut on sitten toinen juttu.

        Nykyinen E-sarja ei kylläkään edusta mitään parhaimmistoa melun suhteen, jopa A4 on tässä suhteessä parempi.


    • Hattuhylly aina

      Räsymattoja taitettuna takakonttiin. Mulla alimmaisena 120x240 ja päällä 2kpl 60x120 mattoa. Rengasmelu lähes puolittui.

    • Ex Volvomies

      Kiva kuulla että se jakoketju kestää.
      Tosin tapasin yhden tutun jolla oli vm 2011 1.2 TSI Polosta jäkoketju mennyt 30 000 km kohdalla. Se oli vaihdettu maahantuojan piikkiin ja kaveri oli tyytyväinen ja kehui auton muuten pelittävän tosi hyvin. Mutta varmaankin näissä 2012 ja 2013 mallin autoissa tuo ketju on jo parempaa laatua.

      • tsi 2012

        Ketjun rakenne ja ilmeisesti myös kiristäjä muutettu v. 2011 aikana.


    • Ei enään ikinä volkk

      Joo ne vm.2012 alkaen ovat jo sitä "parempaa laatua". Täyttä paskaa ne ovat silti.

      • tsi 2012

        Kerro lisää siitä paremmasta laadusta, kun tiedät!

        Tietooni on tullut vain rakenteen muuttuminen, mutta sinä tiedät ilmeisesti asiasta p a l j o n enemmän...


    • Das auto?

      Eikun kaupoille, halvalla hyvää? Katso lisätiedot.
      http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6867393

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe