Musiikki!

musafrigidi

Mitä musiikki sinulle antaa? Nautiskeletko musiikista kuunnellen vai soitatko tai laulatko itse? Ja jos niin omaksi iloksesiko vai muiden? Ja jos soitat, niin mitä instrumenttia? Ja jos laulat, niin suihkussa, kuorossa vai karaokessa? :)

11

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
    • vaka vanha

Hyviä viboja se antaa. Hyvän konsertin jälkeen sitä leijuu monta tuntia. Karaokessa ne vibat saa yleensä vain esittäjä, kartan.

• Hei kun keikuskelen

Minkähänlaista elämää mulla olis, jos ei olisi musiikkia ja kirjoja.
      En yhtikäs ollenkaan keksi, mitä voisin noiden tilalle ottaa.

• Kyllä se nyt varsinkin kun toi näköradio on poissa pelistä niin radio on tärkeä.
      Aina miiulle on musiikki ollut tärkeää. Voi äitiparka silloin teininä kun soittelin samaa kappaletta vaikka kuinka monta kertaa ja siihen ei saanut muut puuttua..
      Hectoriahan tuolla nyt soi cd:ltä.

• Nyfikenin puhallus

Päätin muutama vuosi sitten, että heti kun saan yhtäjaksoista vapaa-aikaa kokonaisen kuukauden, otan tavoitteekseni oppia puhaltamaan oikein didgeridoota. Toistaiseksi saan ulos vain tukahtuneen puuhkuttavan äänen. Linnut kyllä vaikenivat pihalla, ihmettelivät varmaan että mitä tuo ihmisotus nyt touhuaa!

• Rrrkstn musaa

Sori että en ymmärrä otsikkoa, koska en luultavasti olisi tässä, jos ei olisi ollut laulun lahjaa, jolla olen peitonnut elämän 'pahat', vaikeat, hankalat, ikävät ... asiat. Kun aihe unohtui yhdessä kohdassa elämää, minusta tuli joku muu, eri ihminen, olin hukassa, eksyksissä omasta itsestäni, kuljin harhaillen, suuntavaisto katosi.

Itse en ymmärtänyt mistä kaikki johtui ennen kuin laulu astui vahingossa takaisin elämään ja se alkoi taas maistua. Rrrakastan musiikkia, sekä sen kuuntelemista että sen itse tuottamista, oman äänen käyttämistä, sen soimista ja hyrisevää hierontaa sisällä, resonointia päässä. Äänihän on ikivanha parannuskeino niiltä ajoilta kun ei ollut nykykaltaisia lääkkeitä, se hieroo sisuskaluja kun sitä osaa käyttää. Joten kannattaa vaikka vain hyristä ja hymistä, jos laulua ei muuten ilmoille saa päästettyä.

• Se on huume jota nautin ilosta ja surusta, se käy siivoukseen, ruuanlaittoon, töissä, saunaan, koiralenkille.. joku joskus väitti että kartan hiljaisuutta, mutta ei se sitä ole. Kuuntelen laidasta laitaan kaikkea, eikä ole kovin moni biisi tai genre mikä ei uppoaisi. Levyjen hypistely on nastaa puuhaa, mukana laulaminen. Suihkussa laulaminen vähän verotettiin kun muutin omakotitaloon eikä voi ilahduttaa enää ketään.

Silti, vaikka kuuntelen melkein kaikkea mielelläni, evoluutio on päättänyt että lasten ja vanhempien musamaku riitelee. Tyttären suurin innostus on ysärit ja sellainen latino-bailando musa, mistä en taas tykkää en sitten yhtään. Kannustan silti kuuntelemaan, ja ostan korvakuulokkeita. Hänelle :))

Nuoruudessa isä kantoi kotiin milloin mitkäkin instrumenttia, kitaran, balalaikan, huilun, urut, jopa haitarin. Intouduin niistä kaikista ja opiskelin omin voimin. Nykyisin en soita mitään, kitara ja basso löytyy kotoa. Pianokin, mutta tyhmyydessäni laitoin telkkarin sen ylle, eihän sitä pääse soittamaan kun aina joku lojuu sohvalla katselemassa :)) Pianoa. Eikun oikeesti telkkaria.

• 0lina
    • Musiikilla on suuri voima. Se vaikuttaa mielialaan ja tunnetiloihin, rentouttaa ja sillä on terapeuttinen vaikutus. Pidän suht rauhallisesta melodisesta musiikista. Melumusiikkia eivät aivoni kestä.

En soita mitään instrumenttia. Lapsena kävin pianotunneilla ja harmittaa hiukan, kun en jatkanut niitä opintoja. Tykkään laulaa, mutta en esiintyä. Esim. karaokeen ei minua saa laulamaan edes umpitunnelissa.

Vaikka musiikkia rakastankin, se ei seuraa minua joka paikkaan. En esim. lenkkeile napit korvissa. Luonnon äänet rentouttavat siinä missä musakin. Niin...ja hiljaisuus...se on kauneinta musiikkia.

http://www.youtube.com/watch?v=FsBsGUtIayw

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      92
      2077
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      14
      1711
    3. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      99
      1698
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      93
      1336
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      3
      1156
    6. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      172
      1114
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      916
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      56
      886
    9. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      76
      880
    10. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      123
      858
    Aihe