Käytätkö pussilakanoita vai peiton kanssa vanhanajan lakanaa? Onko kirjavat vai yksiväriset juttusi? Satiiniset vai puuvillaiset?
Minkä värisistä lakanoista tykkäät?
50
524
Vastaukset
- kroohhh-phyyyyhhhh!
Puuvillaiset, pussilakana. Väristä ei väliä, koska nukun silmät kiinni.
- herännyt
Tahrasista leivänmurujen kanssa
- lasken lakanalle
Kirjaviksi nuo näyttää menevän, kun muutaman viikon käyttää.
- Viaton sivullinen
Minulla on Joutsenen untuvatäkki ja valkoinen pussilakana. Koko hökötys on
kuin valkoinen pilvi olisi taivaalta laskeutunut sänkyyn. Lakanassa ja tyynyliinassa
on tummansiniset tereet reunoissa. Olen jokin vuosi sitten myynyt kirpparilla vanhat lakanat pois ja ostanut tilalle Marimekkon lakanoita. Kyllästyin vanhoihin ja halusin
uutta, kaunista. - Romantic
Vihreää kuin metsä pitää lakanoitten olla. Sammalmättäiden päällä kuvittelen nukkuvani ja nään unta nuoruuden rakkaudestani...
Pussilakana kirjava puoliksi satiinia ja puoliksi puuvillaa. Liekö täysin satiinisia enää myynnissä?
- €--
Mulla on iso kauriin kuva valkosella pohjalla jus vaihoin, uuden uutukaiset tyynyssä on bambi untuvatyynyssä kuin kävisisi kedolle pumpuli pilvien sekaan, tytär osti voi miten unikeiju tuudittaa unien satumaahaan siel ens yönä oon.
€-- kirjoitti:
Mulla on iso kauriin kuva valkosella pohjalla jus vaihoin, uuden uutukaiset tyynyssä on bambi untuvatyynyssä kuin kävisisi kedolle pumpuli pilvien sekaan, tytär osti voi miten unikeiju tuudittaa unien satumaahaan siel ens yönä oon.
Dodi, sinnehän sun on mukavata upota untuvien sekkaan :). Mitä satuja aattelit kahtella?
- €ero
mrshedgehog kirjoitti:
Dodi, sinnehän sun on mukavata upota untuvien sekkaan :). Mitä satuja aattelit kahtella?
Enpä tiiä kun talvenviettoon aloin, eipä tässä kummempia , ei hennonnonnu kesää jättää no totuttueluea olemaan kaupunkissa niin sitä se aina on, uusia mietteitä es' keväälle aatos se sitten miten lie. Ystäväin.
€ero kirjoitti:
Enpä tiiä kun talvenviettoon aloin, eipä tässä kummempia , ei hennonnonnu kesää jättää no totuttueluea olemaan kaupunkissa niin sitä se aina on, uusia mietteitä es' keväälle aatos se sitten miten lie. Ystäväin.
No eihän sitä kesällä untuvapeitteitä tarvihekkaan, kuumahan niiden seassa tulleepi.
Mut talvella mukava kun muutoin makkarissa aika raitis ni peiton alla lämmin, Hyvä nukkua silloin.
Onhan se kaupunkielo maaseutuun verrattuna vähän erisorttista, mutta vilauksessa se talvi menee menojaan, kohta ollaan joulussa ja sitten kohta kevätaurinko ja hangilla iloitteleepi.- €ero
mrshedgehog kirjoitti:
No eihän sitä kesällä untuvapeitteitä tarvihekkaan, kuumahan niiden seassa tulleepi.
Mut talvella mukava kun muutoin makkarissa aika raitis ni peiton alla lämmin, Hyvä nukkua silloin.
Onhan se kaupunkielo maaseutuun verrattuna vähän erisorttista, mutta vilauksessa se talvi menee menojaan, kohta ollaan joulussa ja sitten kohta kevätaurinko ja hangilla iloitteleepi.Kyl sä osaat, mut yhden asian myöteisen huomasin, makkarara vyötärö hävisi kesällä hah pititi vyötä kiristää mä oon laihtunut, 10 kg , peilisistä kahtoo minä oon niin kuin ennen, nuori mies mies ei muuta ku menoks wisiski pullon ostin sen kunniaks, ...huikan otin hyvvee ol. Tuu peräs.
€ero kirjoitti:
Kyl sä osaat, mut yhden asian myöteisen huomasin, makkarara vyötärö hävisi kesällä hah pititi vyötä kiristää mä oon laihtunut, 10 kg , peilisistä kahtoo minä oon niin kuin ennen, nuori mies mies ei muuta ku menoks wisiski pullon ostin sen kunniaks, ...huikan otin hyvvee ol. Tuu peräs.
Määpä oon laihtunu 8kg ja vielä ois viisi tavoitteeseen. Aattelin ne endorfiinit hakea tuolta kuntosalilta, jottain askaretta pittää olla. Demenitahiihdon lisäksi ja uinnin. Sais vaan aina lähdetyksi. Kotona on niin mukavata olla :).
Tuunko peräs, no riippuu mihin oot menossa :). Minun pumppu ei tykkää viskistä, mutta mää voin olla kuski.- €ero
mrshedgehog kirjoitti:
Määpä oon laihtunu 8kg ja vielä ois viisi tavoitteeseen. Aattelin ne endorfiinit hakea tuolta kuntosalilta, jottain askaretta pittää olla. Demenitahiihdon lisäksi ja uinnin. Sais vaan aina lähdetyksi. Kotona on niin mukavata olla :).
Tuunko peräs, no riippuu mihin oot menossa :). Minun pumppu ei tykkää viskistä, mutta mää voin olla kuski.Kuule ystävä hyvä en minäkään tapana pidä juomista vaan kielelenpäälle kirvokkeeksi mielen virkistykseksi. On niin levollinen olo pittää nauttia elosta.
Mul oli vaikeuksia netitin kans mökillä, välillä oli yhteys mykkänä , otti pattiin oli mikä oli nyt pelaa, en toivota mitään kun luulen et ollaan yhteyksissiä. €ero kirjoitti:
Kuule ystävä hyvä en minäkään tapana pidä juomista vaan kielelenpäälle kirvokkeeksi mielen virkistykseksi. On niin levollinen olo pittää nauttia elosta.
Mul oli vaikeuksia netitin kans mökillä, välillä oli yhteys mykkänä , otti pattiin oli mikä oli nyt pelaa, en toivota mitään kun luulen et ollaan yhteyksissiä.No kuules ystävä hyvä en sitä tarkoittanutkaan et oisit :) Kyllä minäkin voisin oikiasti ottaa joskus viskiä tai konjakkia (yäk, vaikka en maun vuoksi) mutta häytyy pysytellä vain kalijan ja valkkarin parissa ja siinäki yks tai kaks kerralla. Ei viiti tuota konehuonetta tahallaan härnätä kin se on nyt pitkään pysyny rauhallisena. Koitan tulla sen kanssa toimeen kun se kuitenkin määrää tahdin aika pitkälle :).
Juu ollaan vaan yhteyksissä. Mut ainahan sitä voi toivottaa leppoisaa oloa ainakin seuraavaan päivään. Tai vaikkapa tähän hetkeen.- €--
mrshedgehog kirjoitti:
No kuules ystävä hyvä en sitä tarkoittanutkaan et oisit :) Kyllä minäkin voisin oikiasti ottaa joskus viskiä tai konjakkia (yäk, vaikka en maun vuoksi) mutta häytyy pysytellä vain kalijan ja valkkarin parissa ja siinäki yks tai kaks kerralla. Ei viiti tuota konehuonetta tahallaan härnätä kin se on nyt pitkään pysyny rauhallisena. Koitan tulla sen kanssa toimeen kun se kuitenkin määrää tahdin aika pitkälle :).
Juu ollaan vaan yhteyksissä. Mut ainahan sitä voi toivottaa leppoisaa oloa ainakin seuraavaan päivään. Tai vaikkapa tähän hetkeen.Hyvää yötä ystävä hyhyvä
€-- kirjoitti:
Hyvää yötä ystävä hyhyvä
Huomenta. Olipas lyhyt yö kun meni nukkuissa. Onneks huomena ei tartte nousta kellonsoittoon vaan saa herätä viideltä tai kuudelta ihan issekseen omia aikojaan. Leppoisaa päevää :).
- €--
mrshedgehog kirjoitti:
Huomenta. Olipas lyhyt yö kun meni nukkuissa. Onneks huomena ei tartte nousta kellonsoittoon vaan saa herätä viideltä tai kuudelta ihan issekseen omia aikojaan. Leppoisaa päevää :).
Hoh hob
Lissään: Finlaysonin puuvillasatiinilakanat on moiun makkuun, myös värit ja väritykset. aluslakana yksivärinen, pusslikakana ja tyynyliina kirjavat.
- aa tussa lullaa
Rusahtavista, pitkät pesuvälit.
- pelbur
Pussilakana. On Marimekon Lumimarja sinisenä. Nyt sängyssä turkoosikuvioinen HobbyHallin lakana. Sinistä taikka turkoosia oltava. Aluslakanat valkoiset. Tyynyliinoissa on Marimekon kuoseja enemmänkin. Hacienda, Satula, Kaivo, Unikko, Kaikki sinisenä.
Tyynyt pitää olla pallokuitua että saan mytättyä ne mieleiseen muotoon päätä tukemaan. Peite oltava ohut kun öisin on niin kuuma. Viime jouluksi lahjaksi saatu paksu untuvapilvi on liian kuuma, siksi kaapissa hän. Kylmimpinä talvipakkasiltoina otan sen sohvapeitteeksi kun illalla vilu kapajaa. - sikeitä unia
Farkunväriset, mikrokuitua
- ei pölise kui mä. - muru-ton
Mikkään ei ole niin ihnottavvaa kun juusto näkkäri murut sängyssä.
Kerran mentiin yhelle mökille piti olla siivottu. Eiku löyty murusia joku oli sänkyssä syöny, juustopalakin löyty ihan kuiva oli. Kyllä harmitti siivoomaan piti ruveta vaikka nukutti jo.
Muruton puhas sänky ja puhtaan väriset lakanat. Ei paremmasta väliä . - .mollis
Puuvillaa on lakanat ja pussilakana peiton suojana. Ei oo untuvaa, ku olen vissii vähän allerginen, Väriä en muista, en jaksa nousta katsomaan.
- ekilogista
Mäö yritån olla kauhean egolokinen ja käytän kaikki vuodevaatteet loppuun saakka. Söngyssä ob kaiken värisiä ja ikäisiä vuodevaatteita. En tuhlaa vaikka olisi varaakin. Mitä ihmettä te teette vanhoulle vuodevaatteille? En raaski niitä poiskaan heittää.
- piipiipihlajanmarja
ekilogista kirjoitti:
Mäö yritån olla kauhean egolokinen ja käytän kaikki vuodevaatteet loppuun saakka. Söngyssä ob kaiken värisiä ja ikäisiä vuodevaatteita. En tuhlaa vaikka olisi varaakin. Mitä ihmettä te teette vanhoulle vuodevaatteille? En raaski niitä poiskaan heittää.
Minä olen hurjan daideellinen, vanhoista pussilakanoista olen tehnyt pihalle Hiljainen kansa-mukaisen tilateoksen.
Ei meillä pihalla tosin kasva muita marjoja, kuin pihlajanmarjoja. - .mollis
piipiipihlajanmarja kirjoitti:
Minä olen hurjan daideellinen, vanhoista pussilakanoista olen tehnyt pihalle Hiljainen kansa-mukaisen tilateoksen.
Ei meillä pihalla tosin kasva muita marjoja, kuin pihlajanmarjoja.Kyllä ne lakanatkin kuluu kun oikein kylkeä kääntää.
Mä revin, silloin kun suututtaa, niistä semmossii suikaleita. Sitten kun on tarpeeksi suikaleita virkkaan mököttäessäni niistä kipon enkä virka mittää. .mollis kirjoitti:
Kyllä ne lakanatkin kuluu kun oikein kylkeä kääntää.
Mä revin, silloin kun suututtaa, niistä semmossii suikaleita. Sitten kun on tarpeeksi suikaleita virkkaan mököttäessäni niistä kipon enkä virka mittää.Suikaleet on muuten hyviä myös jos varpaanvälit on hautuneet. Ekka jalkojen ja varpaanvälien pesu ja kuivays, sitten talkki ja pujotellaan liinariepsuikale varpaiden väleitä, pysyy kosteus poissa.
- sillai se oli
mrshedgehog kirjoitti:
Suikaleet on muuten hyviä myös jos varpaanvälit on hautuneet. Ekka jalkojen ja varpaanvälien pesu ja kuivays, sitten talkki ja pujotellaan liinariepsuikale varpaiden väleitä, pysyy kosteus poissa.
Kiitti vinkistä, tuli tarpeeseen.
- Viaton sivullinen
Ei niistä ikinä eroon pääse, ei koko ikää jaksa samoja lakanoita katsella.
Pesee ja mankeloi niin kirpparilla voi myydä, on ihmisiä jotka tarttee. On sellaset vanhanmiehen lämpöset laamannin vai olik se laaman villast ja merinopässin karvasta vanutetut, paksut levyt.
- reppuriika
Minulla ei ole niin värillä väliä kun on vain puolipitoista puuvillaa. Mielellään tykkään vaaleista ja hillityistä sävyistä. Lakana voi olla vaaleapastelli, mutta pussilakanassa voi olla hempeitä kukkia tai kuvioita. Sisustuksessa on lämpimiä sävyjä, mutta pedin liinavaatteissa sinisävyt ovat rauhoittavia.
En laita mielelläni vuoteeseeni tummankirkkaita värejä. Vieläkin puistattaa ne lakanat joita velloimme Karjalassa Kostamus-työmaalla 70- ja 80-lukujen taitteissa. Ne kai olivat silloin muotia. Ajatella tummansinisiä, kirkkaanpunaisia ja jopa mustia lakanoita ja pussilakanoita näimme päivittäin kun petailimme työmiesten vuoteita. Siellä oli muuten niin hyvä palvelu, että sai jättää aamulla petinsä auki ja kämppänsä sekaisin ja tullessa illalla töistä, asunto oli siistitty.- matkija
Olen nuuka ja yritän käyttää kaikki lakanat loppuun saakka ja sit ostan uusia kun hajoavat. Voisiko joku keksiä mitä tekisin kaapissa oleville valkoisille pitsilakanoille Niissä kauniit käsintehdyt pitsit, mutta kun nykyäänbpussilakanat käytössä. Joku tuunaaja vois ideoida ja minä sitten matkia.
- 1. ehdotus.
matkija kirjoitti:
Olen nuuka ja yritän käyttää kaikki lakanat loppuun saakka ja sit ostan uusia kun hajoavat. Voisiko joku keksiä mitä tekisin kaapissa oleville valkoisille pitsilakanoille Niissä kauniit käsintehdyt pitsit, mutta kun nykyäänbpussilakanat käytössä. Joku tuunaaja vois ideoida ja minä sitten matkia.
Voisit ommella pitsilakanan pitsittömän lakanan kanssa yhteen niin että saisit pussilakanan. Taita ensin pitsilakanasta yläreunaa samalla tavalla kuin laittaisit sen peiton päälle ja ompele siihen asentoon niinkuin se olisi pitsisomisteinen pussilakana. Valkoiset lakanat voisi värjätäkin, samalla tietenkin värjäytyy pitsitkin.
Tai: Voisit irroittaa pitsit ja käyttää ne johonkin toiseen käsityöhön. - Pirre*
matkija kirjoitti:
Eikös niistä saa pussilakanoita ompelemalla kaksi lakanaa yhteen ja jos haluaa värilliset , niin värjää ne puuvilla väreillä.
- Pirre*
1. ehdotus. kirjoitti:
Voisit ommella pitsilakanan pitsittömän lakanan kanssa yhteen niin että saisit pussilakanan. Taita ensin pitsilakanasta yläreunaa samalla tavalla kuin laittaisit sen peiton päälle ja ompele siihen asentoon niinkuin se olisi pitsisomisteinen pussilakana. Valkoiset lakanat voisi värjätäkin, samalla tietenkin värjäytyy pitsitkin.
Tai: Voisit irroittaa pitsit ja käyttää ne johonkin toiseen käsityöhön.Huoiiik..:), taisin tietämättäni matkia sinua, nyt vasta luin toisten ideoita..:)
- 1.ehdotus.
Pirre* kirjoitti:
Eikös niistä saa pussilakanoita ompelemalla kaksi lakanaa yhteen ja jos haluaa värilliset , niin värjää ne puuvilla väreillä.
Saa tietenkin jos haluaa pitsit molemmille puolille, jos pelkästään pitsilakanoita yhdistät. Pitsit taitavat tulla sitten vaan yläreunaan. Minulla ainakin pitsilakanoissa on pitsit melkein heti yläpäärmeen (n. 5-6cm) jälkeen, tai reunapitsi heti yläpäärmeen reunassa. Ajattelin että pitsi ei hajoaisi ensin jos sen laittaa vähän kauemmas yläreunasta.
- .........
Aluslakanat valkoisia, pussilakanat kirjavia, mitä saa halvalla, sitä ostan.
- e--
hop
Jokainen lakanani, jonka pesu-koneestani nostan kuivumaan.
Saa mieleni rauhalliseksi.
Myös väriltään.
Pitsejä ei.
Varpaan-kynnet takertelevat niissä.
H.- pitsilanat*
Eikait sinun lakanoissasi ole pitsit jalkopäässä, vai nukutko jalat tyynyllä?
pitsilanat* kirjoitti:
Eikait sinun lakanoissasi ole pitsit jalkopäässä, vai nukutko jalat tyynyllä?
"pitsilanat*"
On paljon ihmisiä, joidenka yö-elämä on levotonta.
Jopa uskomattoman levotonta.
Eivät lähetys-saarnaajat keksineet lakanoitakaan.
Vaikka paljon tinasivat, pilasivat ja lanasivatkin.
H.- tais olla vitsi, hauska
hunksz kirjoitti:
"pitsilanat*"
On paljon ihmisiä, joidenka yö-elämä on levotonta.
Jopa uskomattoman levotonta.
Eivät lähetys-saarnaajat keksineet lakanoitakaan.
Vaikka paljon tinasivat, pilasivat ja lanasivatkin.
H.Kyllä meitä on kaikenlaisia nukkujia tässäkin maassa. Pitsit takeltelevat varpaankynsiin. Ihan oikeesti, vai oliko tuo vitsi.
- voi lakanan pitsi
tais olla vitsi, hauska kirjoitti:
Kyllä meitä on kaikenlaisia nukkujia tässäkin maassa. Pitsit takeltelevat varpaankynsiin. Ihan oikeesti, vai oliko tuo vitsi.
Yritin tota pisilakanan ja toisen tavallisen lakanan ompelua yhteen, mutten onnistunut. Nykyiset lakanat ovat leveempiä ja pitempiä kun äidin antamat pitsilakanat. En tiedä muuta mutta ovat paljon kestävämpiä noi vanhat lakanat kuin nykyiset.
- pitsilakanat*
voi lakanan pitsi kirjoitti:
Yritin tota pisilakanan ja toisen tavallisen lakanan ompelua yhteen, mutten onnistunut. Nykyiset lakanat ovat leveempiä ja pitempiä kun äidin antamat pitsilakanat. En tiedä muuta mutta ovat paljon kestävämpiä noi vanhat lakanat kuin nykyiset.
Voipihan sitä pidemmästä ja leveämmästä lakanasta leikata liiat pois ennen ompelua.
- Viaton sivullinen
Kyllä olen aluslakanoina pitänyt vanhat pitsilakanat. Minulla on 120 sm sänky,
laitan lakanat poikittain, ala ja yläosaan, siis kerralla kaksi lakanaa. Päät taitan
petauspatjan alle, joten pitsit menee piiloon eivätkä myöskään kulu.
Eivätkä häiritsisi varpaankynsiä, piehtaroidessa......- jotain arjen luovuut
oli elossa joskus kausi
ettei ollut vara ees uusia verhoja ostaa
- vanhan pussilakanan kun purki, siitä sai verhot.
Noista vanhoista pitsilakanoista kai saisi myös
kauniita verhoja tai tilkkutekniikalla erivärisistä
puuvillakankaista uusia luomuksia
-mielikuvitus vain rajana.
- Viaton sivullinen
Kyllähän pitsilakanoista saa vaikka mitä. Minä ompelin koristetyynynpäällisiä.
Tein myös syntymäkotini aittaan verhokapat. Mökille verhot, kivan näköset
vanhassa hirsiseinäisessä mökissä. Anoppi oli virkannut kauniita pitsejä.- vinkkejä lisää
Noita vinkkejä visin kokeilla, lisää kiitos.
- ulkona kuivatut
Värillä ei ole väliä, kunhan ovat puhtaat ja raikkaat ja mielellään mankeloidut.
- ZZ nukuttaa
puuvillasatiini ja vaalean sininen tuo unen hyvin..ZZZ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell332104Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461715Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121486Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041236Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041034Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76978- 59865
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,34852Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52789Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101743