Ei aukee

Sinipioni

Acer aspire 7560g ei aukee. Kun painan virtanappia se vilkkuu viisi kertaa ja mitään ei tapahdu! Vienkö mökille verkonpainoksi vai mitä????

14

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota akku ja virtajohto irti ja paina läppärin käynnistysnappulaa viitisen sekuntia. Pane virtajohto paikalleen ja yritä käynnistää. Jos ei edelleenkään käynnisty, irrota kiintolevy, vie loput läppäristä SER-keräyspisteeseen jja osta uusi läppäri, mieluiten joku muu kuin Acer Aspire.

• Jos takuuta on jäljellä, kiikuta huoltoon, Muussa tapauksessa kierrätä laite ja osta parempi tilalle (mielellään joku muu kuin "markettikone").

• Uskokaa jo, myyjän vastuu ei lopu takuun loppumiseen.

• 13+6

No paljompa oli taas hyötyä vastaajista,Jos mitään ei ymmärrä olisi viisainta pitää turpa kiini.

Virhe viittaa muistikampoihin.
      Ota siis kammat pois ja kokeile kampoja yksitellen.
      Mene Acerin kotisivuille ja lähetä kysely tekniikalle, vastaus tulee päivässä.

• enmikäänkätevä

Joo älä missään tapauksessa avaa konetta itse jos et ymmärrä sen sisällöstä mitään. Älä varsinkaan jos TAKUU on jäljellä.
        Vein edellisen koneen korjaukseen (en tiennyt mikä vika) ei ollut takuuta. Korjaus uusine osineen olis maksanut reilun 400 euroa osineen. En jättäny konetta sinne vaan ostin kokonaan uuden.
        Äly hoi, oli ajat jollon oli kannattavaa korjata kone, nykyään ei ole.
        "Virhe viittaa muistikampoihin" ? Entä jos vika ei olekaan niissä? Montako osaa pitää vaihtaa omatoimisesti, mikä on seuraava veikkauksesi?

• On se hienoa, että uuslukutaidottomia riittää. Lukikohan tuolla ylempänä neuvo viedä kone huoltoon, jos takuuta on jäljellä. Eli jos koneessa on mainitsemasi vika, niin mikähän mahtaisi olla oikea toimenpide,varsinkin jos sitä takuuta on jäljellä? Ja paljonkohan tuo ehdottamasi kysely Acerin sivuille lämmittää mieltä? Kun nyt noin hienosti analysoit vian, mahtoiko missään vaiheessa ilmeisen pieneen päähäsi pälkähtää muut vaihtoehdot (esim. muistipaikka hajalla tms)? Eipä tietenkään.

Ja vielä vihjeeksi: Kun seuraavan kerran avaudut muiden osaamisesta, varmista, ettet ole, kuten tällä kertaa sinulle kävi, se penaalin tylsin kynä.

Cheers mate!

• 13+6

Niin riittää. Lukikohan aloittajan viestissä. "Vienkö mökille verkonpainoksi vai mitä????" Jokainen jonka läppärissä on takuuta jäljellä, ymmärtää viedä sen takuuhuoltoon. Sitä ei tarvitse sinulaisesi "vesipää-älykön" kertoa. Edes auttavasti PC.n toiminnoista käsittävä kokeilee muisteja kyseisen ongelman sattuessa. Tämähän ei kaltaisesi kannettavista mitään tietämättömän vesipään mieleen edes juolahtanutkaan. Pikkunäppärästi sössötät sitten muistipaikka ongelmaa sekaan. Mitähän sillekin mahtaisit :) Sekin on mahdollista, kuten emovauriokin, mutta ne eivät ole tee-se itse, vaan kaltaiseni kolvimiehen hommia.
        Acerin sivustoita vastaa tietotekniikan ammattilainen joka kertoo mitä itse voi ja on mahdollista tehdä. Mihin virheeseen äänimerkit, valot jne. viittaavat.

"markettikone" Ei ole olemassakaan erikseen marketeissa myytäviä koneita. Samoja koneita myydään kivijalkaliikkeessä eikä se sietä ostettuna kestä sen paremmin. Kuluttajakannettavan ja yrityssellaisen välillä on vain hinta ja laatu kuilu riippumatta ostopaikasta.

Ja vihjeeksi, Sinulla tuskin on edes "penaalia" jos edes ymmärrät mitä tarkoitan. :)

• namnam1

Ottipas se koville :DDD; ymmärrän kyllä kun sulle ei ole kauhalla annettu niin ei voi vaatia kuin lusikalla :DDDD ja pienellä sellaisella. nam :)

• Juu noita on puuhapettereitä on ennenkin tullut vastaan:-) Ja se "pikkunäppärä sössötys", jota et näemmä ymmärrä alkuunsakaan, on kokemusta, joka karttuu töitä tehdessä ja jopa työn ulkopuolella. Huomaat kyllä itsekin sitten, kun neljännesvuosisadan työskennellyt IT-alalla ja mahdolliset tehnyt hommia, joissa vikadiagnostiikka ja ongelmanratkaisu ovat olennainen osa työnkuvaa. Mutta anna ensin, että kiveksesi laskeutuvat ja äänenmurros on ohi. Ja näemmä sitä Red Bullin lipittämistä kannattaa vähentää. Jos ymmärsit.... ;-)

• 13+6

On hupaisaa lueskella näin viikonloppuisin näiden verbaalisesti lahjakkaiden mut pc-maailmasta ah niin ymmärtämättömien juttuja. Ja sitten vielä moititaan vapusta joka sentään ohjelmistopuolella on osaaja.

" neljännesvuosisadan työskennellyt IT-alalla ja mahdolliset tehnyt hommia, joissa vikadiagnostiikka ja ongelmanratkaisu ovat olennainen osa työnkuvaa".
        Kyllä se sääliksi kävisi jos oikeesti olisit alalla. :) Teit ylempänä vikadiagnostiikan?
        Edes perusasiat eivät ole auttavasti hallinnassa. Kuka osaaja 25v kokemuksella tuollaisia neuvoja latoo ? Et päivääkään ole alalla ollut. No valtion hommissa ehken. Eiköhän sovita ettet tietotekniikasta ja muistipaikoista ym. käsitä pyhää pöläystä ja nolaa itseäsi enempää.

Perusasiaa jonka kaikki alalla tietävät:
        Ota yhteyttä valmistajan tuotetukeen oli vikaantunut laite mikä hyvänsä, miten vanha hyvänsä. Laitevalmistaja on aina paras neuvoja ongelmatilanteissa. Älä milloinkaan luota nettikeskustelupalstoilla saamaasi arvioon (kauppias) ”laita kierrätykseen”, kysymättä ensin oikeuksiesi perään, huomioi kuluttajansuoja 2 vuotta ja/tai laitteen arvo 0-10 vuotta

Annoin kaksi ammatti-ihmisten, ei yksin minun, yleispätevää ohjetta aloittajalle. Molemmat perusasiaa jotka huppana-parka olisi sinunkin ymmärrettävä. Ota siis seuraavassa pätemis-sessiossasi tämäkin ammatti-ihmisen neuvo huomioon.

• enmikäänosaaja
        13+6 kirjoitti:

On hupaisaa lueskella näin viikonloppuisin näiden verbaalisesti lahjakkaiden mut pc-maailmasta ah niin ymmärtämättömien juttuja. Ja sitten vielä moititaan vapusta joka sentään ohjelmistopuolella on osaaja.

" neljännesvuosisadan työskennellyt IT-alalla ja mahdolliset tehnyt hommia, joissa vikadiagnostiikka ja ongelmanratkaisu ovat olennainen osa työnkuvaa".
        Kyllä se sääliksi kävisi jos oikeesti olisit alalla. :) Teit ylempänä vikadiagnostiikan?
        Edes perusasiat eivät ole auttavasti hallinnassa. Kuka osaaja 25v kokemuksella tuollaisia neuvoja latoo ? Et päivääkään ole alalla ollut. No valtion hommissa ehken. Eiköhän sovita ettet tietotekniikasta ja muistipaikoista ym. käsitä pyhää pöläystä ja nolaa itseäsi enempää.

Perusasiaa jonka kaikki alalla tietävät:
        Ota yhteyttä valmistajan tuotetukeen oli vikaantunut laite mikä hyvänsä, miten vanha hyvänsä. Laitevalmistaja on aina paras neuvoja ongelmatilanteissa. Älä milloinkaan luota nettikeskustelupalstoilla saamaasi arvioon (kauppias) ”laita kierrätykseen”, kysymättä ensin oikeuksiesi perään, huomioi kuluttajansuoja 2 vuotta ja/tai laitteen arvo 0-10 vuotta

Annoin kaksi ammatti-ihmisten, ei yksin minun, yleispätevää ohjetta aloittajalle. Molemmat perusasiaa jotka huppana-parka olisi sinunkin ymmärrettävä. Ota siis seuraavassa pätemis-sessiossasi tämäkin ammatti-ihmisen neuvo huomioon.

Kuka tämä vapunen on ja mikä on häne cv ym meriitit?
        Ainakin minä aion jatkossakin kysyä neuvoa ensin täältä ja mietin itse onko neuvoissa järkeä. Useimmissa ei ole mutta joskus on oppinut uusia asioita joita voi huomioida. Näitä perinteisiä: buuttaa kone. Sen olen töissäkin oppinut vasta kun kolmatta vuotta peräkkäin ihmettelin mitä teen kun kone ei toimi kuten eilen. Siihen ei tarvita mitään ammatti-ihmisiä ja lähitukia sen enempää kun tavallinen työkaveri vaan vihjasee, buuttaa kone. Kuulostaako että olen urpo kun en sitä itse ole älynnyt, kolme vuotta kysellyt samaa? Kyllä, olen urpo ja ihan kädetön laitteiden kanssa. Silti avaan suuni mielummin tuhat turhaa kertaa kuin olen hiljaa tai hankin kallispalkkaisen ammattilaisen ensimmäiseksi. Puhumattakaan että alkaisin itse pähkäillä mikähän tässä nyt on ja todennäkösesti sössin koko laitteen toimintakelvottomaksi.

• 13+9

... vapunen on palstanvartija ja cv ym. löytyy S24 sivuilta. Kun nykysuomen sanakirja on unohtanut vaikea sanan ja käyttää haasteellista sen tilalla niin kokeilepa haastaa itsesi ja etsiä ihan-ite, löytyykö?
      Montako kossua piti lipittää että sait tämänkin verran "paperille? kahteen kertaan

• tarkkaaja

"mies pohjois karjalasta" :D Eipä kerro ihmisestä mitään eikä varsinkaan vakuuta pitääkö tieto paikkansa. Voi olla myös nainen tai tyttö. Koitas nyt keksiä jotaan vähän parempaa.

• myöhänen

Se on rikki. Oot kyllä varmaan jo vienyt sen huoltoon ta joku kätevä kaverisi on kattonut sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2897
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      45
      2835
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2618
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1684
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      907
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      702
    Aihe