Yksityistunteja?

utelias

Niin, tiedättekö onko mahdollista ottaa viittomakielen "yksityistunteja" Helsingin alueella. Ja mitäköhän siitä lystistä pitäisi maksaa? Kiitos :)

11

780

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepi74,

      joka ei jaksa kirjautua sisään....

      Mä saan yksityistunteja joka viikko kerran viikossa,mutta en tiiä mitä se maksaa,kun mun tunnit maksaa sos.toimisto ja Kela tai joku sellanen....

      • Saa yksityistunteja toki, joko oman kunnan kustantamana (tässä tapauksessa pitäisi olla kuuron lapsen kuuleva vanhempi) tai kaveriltaan ilmaiseksi tai no ainakin jonkun vastapalveluksen voi kaverille tehdä. Parasta on, jos hankkisi viittomakielisen kaverin, jonka kanssa tavata ja jutella ja käydä paikallisessa kuurojen yhdistyksessä.


    • utelias

      Kiitos vastauksista! Siis idea lähti siitä, kun aion hakea ensi syksynä alkavalle viittomakielentulkin-linjalle Humak:iin Helsinkiin. Oon käyny pari vuotta sitten viittomakielen alkeet, mutta ne on päässyt jo melkein unohtumaan kun ei tosiaan tule kieltä käytettyä :/ Aakkoset on kyllä hallussa, että "kirjoittaa" pystyn...se on vaan niin hidasta ;) Ajatuksena olikin just se, että jos löytyis joku kielen osaava tai kuuro/kuuroja joka olis 2-3h viikossa innostunut opettamaan viittomakieltä, tietysti korvausta vastaan :) Sais hiukka "pohjaa" opinnoille.

      • Ronjuli

        Joo kyllä olis kiva opettaa viittomakielta ja tutustua viittomakielen alkkeisiin ja syvemmällekin.

        Kannattais käydä kuurojen yhdistyksellä jos tahdot ja siellä saisit ystäviä jotka voivat opettaa viittomaan :)


      • utelias
        Ronjuli kirjoitti:

        Joo kyllä olis kiva opettaa viittomakielta ja tutustua viittomakielen alkkeisiin ja syvemmällekin.

        Kannattais käydä kuurojen yhdistyksellä jos tahdot ja siellä saisit ystäviä jotka voivat opettaa viittomaan :)

        Siis minulle jäi nyt vähän epäselväksi, että olisitko siis sinä kiinnostunut antamaan "henk.koht. opetusta" ?? Jos, niin missä päin asut? ...Kuinka useasti sinulla olisi aikaa? 1h/vko? vai ehkä enemmän? Ja millä hinnalla? KIITOS muuten sinulle, ja muillekin vastanneille :)


      • Ronjuli
        utelias kirjoitti:

        Siis minulle jäi nyt vähän epäselväksi, että olisitko siis sinä kiinnostunut antamaan "henk.koht. opetusta" ?? Jos, niin missä päin asut? ...Kuinka useasti sinulla olisi aikaa? 1h/vko? vai ehkä enemmän? Ja millä hinnalla? KIITOS muuten sinulle, ja muillekin vastanneille :)

        Joo mä voin kyllä opettaa jos haluat, mut en ota mitään korvausta, musta on kiva auttaa muita oppimaan viittomaan=)

        Tunti viikko kai kyllä sopisi=)


      • Ronjuli
        utelias kirjoitti:

        Siis minulle jäi nyt vähän epäselväksi, että olisitko siis sinä kiinnostunut antamaan "henk.koht. opetusta" ?? Jos, niin missä päin asut? ...Kuinka useasti sinulla olisi aikaa? 1h/vko? vai ehkä enemmän? Ja millä hinnalla? KIITOS muuten sinulle, ja muillekin vastanneille :)

        Niin tunti tai enemmän käy=)


      • utelias
        Ronjuli kirjoitti:

        Niin tunti tai enemmän käy=)

        Juu, elikkä asutkos jossain Helsingin seudulla? Oletko itse kuuro vai osaat viittomakielen muuten vaan? :) Mietin, että oliskohan sittenkin parempi mennä jonnekin "oikealle" kurssille kieltä oppimaan... Mutta olis kuitenkin kiva tavata kuuroja ja harjoittaa kieltä käytännössä!


      • utelias
        utelias kirjoitti:

        Juu, elikkä asutkos jossain Helsingin seudulla? Oletko itse kuuro vai osaat viittomakielen muuten vaan? :) Mietin, että oliskohan sittenkin parempi mennä jonnekin "oikealle" kurssille kieltä oppimaan... Mutta olis kuitenkin kiva tavata kuuroja ja harjoittaa kieltä käytännössä!

        Elikkä sain tänään tietää, että kouluun haettaessa toivotaan, että opiskelijalla ei olis kauheesti kokemusta viittomisesta...joten kaipa mä nyt sitten yritän sinnitellä siihen asti, että jos kouluun pääsis. Mutta KIIIIITOS kaikille vastanneille ja avun tarjoajille...toivottavasti nähdään tulevaisuudessa :D


      • MaaKoo
        utelias kirjoitti:

        Elikkä sain tänään tietää, että kouluun haettaessa toivotaan, että opiskelijalla ei olis kauheesti kokemusta viittomisesta...joten kaipa mä nyt sitten yritän sinnitellä siihen asti, että jos kouluun pääsis. Mutta KIIIIITOS kaikille vastanneille ja avun tarjoajille...toivottavasti nähdään tulevaisuudessa :D

        Varmaankin siksi, ettei jää "huonot tavat" kiinni, mutta varmasti voit kuitenkin käydä yhdistyksellä vähän esimakua hakemassa, ei siitä haittaa yleensä ole. Hyvät tulkit ja kielenkääntäjät tulee sieltä, missä kuurotkin ovat vapaalla... kun näkee aidossa ympyröissä...


      • utelias
        MaaKoo kirjoitti:

        Varmaankin siksi, ettei jää "huonot tavat" kiinni, mutta varmasti voit kuitenkin käydä yhdistyksellä vähän esimakua hakemassa, ei siitä haittaa yleensä ole. Hyvät tulkit ja kielenkääntäjät tulee sieltä, missä kuurotkin ovat vapaalla... kun näkee aidossa ympyröissä...

        Missäs se sellainen "yhdistys" kokoontuu ja milloin? (...siis Helsingissä tai lähettyvillä mieluiten) Mitäs siellä tehdään? Ja mitäs te kuurot siitä ajattelette, kun sinne yht'äkkiä paukahtaa yksi kuuleva hölmönä kaiken keskelle :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe