Yksityistunteja?

utelias

Niin, tiedättekö onko mahdollista ottaa viittomakielen "yksityistunteja" Helsingin alueella. Ja mitäköhän siitä lystistä pitäisi maksaa? Kiitos :)

11

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepi74,

joka ei jaksa kirjautua sisään....

Mä saan yksityistunteja joka viikko kerran viikossa,mutta en tiiä mitä se maksaa,kun mun tunnit maksaa sos.toimisto ja Kela tai joku sellanen....

• Saa yksityistunteja toki, joko oman kunnan kustantamana (tässä tapauksessa pitäisi olla kuuron lapsen kuuleva vanhempi) tai kaveriltaan ilmaiseksi tai no ainakin jonkun vastapalveluksen voi kaverille tehdä. Parasta on, jos hankkisi viittomakielisen kaverin, jonka kanssa tavata ja jutella ja käydä paikallisessa kuurojen yhdistyksessä.

• utelias

Kiitos vastauksista! Siis idea lähti siitä, kun aion hakea ensi syksynä alkavalle viittomakielentulkin-linjalle Humak:iin Helsinkiin. Oon käyny pari vuotta sitten viittomakielen alkeet, mutta ne on päässyt jo melkein unohtumaan kun ei tosiaan tule kieltä käytettyä :/ Aakkoset on kyllä hallussa, että "kirjoittaa" pystyn...se on vaan niin hidasta ;) Ajatuksena olikin just se, että jos löytyis joku kielen osaava tai kuuro/kuuroja joka olis 2-3h viikossa innostunut opettamaan viittomakieltä, tietysti korvausta vastaan :) Sais hiukka "pohjaa" opinnoille.

• Ronjuli

Joo kyllä olis kiva opettaa viittomakielta ja tutustua viittomakielen alkkeisiin ja syvemmällekin.

Kannattais käydä kuurojen yhdistyksellä jos tahdot ja siellä saisit ystäviä jotka voivat opettaa viittomaan :)

• utelias
        Ronjuli kirjoitti:

Joo kyllä olis kiva opettaa viittomakielta ja tutustua viittomakielen alkkeisiin ja syvemmällekin.

Kannattais käydä kuurojen yhdistyksellä jos tahdot ja siellä saisit ystäviä jotka voivat opettaa viittomaan :)

Siis minulle jäi nyt vähän epäselväksi, että olisitko siis sinä kiinnostunut antamaan "henk.koht. opetusta" ?? Jos, niin missä päin asut? ...Kuinka useasti sinulla olisi aikaa? 1h/vko? vai ehkä enemmän? Ja millä hinnalla? KIITOS muuten sinulle, ja muillekin vastanneille :)

• Ronjuli
        utelias kirjoitti:

Siis minulle jäi nyt vähän epäselväksi, että olisitko siis sinä kiinnostunut antamaan "henk.koht. opetusta" ?? Jos, niin missä päin asut? ...Kuinka useasti sinulla olisi aikaa? 1h/vko? vai ehkä enemmän? Ja millä hinnalla? KIITOS muuten sinulle, ja muillekin vastanneille :)

Joo mä voin kyllä opettaa jos haluat, mut en ota mitään korvausta, musta on kiva auttaa muita oppimaan viittomaan=)

Tunti viikko kai kyllä sopisi=)

• Ronjuli
        utelias kirjoitti:

Niin tunti tai enemmän käy=)

• utelias
        Ronjuli kirjoitti:

Niin tunti tai enemmän käy=)

Juu, elikkä asutkos jossain Helsingin seudulla? Oletko itse kuuro vai osaat viittomakielen muuten vaan? :) Mietin, että oliskohan sittenkin parempi mennä jonnekin "oikealle" kurssille kieltä oppimaan... Mutta olis kuitenkin kiva tavata kuuroja ja harjoittaa kieltä käytännössä!

• utelias
        utelias kirjoitti:

Juu, elikkä asutkos jossain Helsingin seudulla? Oletko itse kuuro vai osaat viittomakielen muuten vaan? :) Mietin, että oliskohan sittenkin parempi mennä jonnekin "oikealle" kurssille kieltä oppimaan... Mutta olis kuitenkin kiva tavata kuuroja ja harjoittaa kieltä käytännössä!

Elikkä sain tänään tietää, että kouluun haettaessa toivotaan, että opiskelijalla ei olis kauheesti kokemusta viittomisesta...joten kaipa mä nyt sitten yritän sinnitellä siihen asti, että jos kouluun pääsis. Mutta KIIIIITOS kaikille vastanneille ja avun tarjoajille...toivottavasti nähdään tulevaisuudessa :D

• MaaKoo
        utelias kirjoitti:

Elikkä sain tänään tietää, että kouluun haettaessa toivotaan, että opiskelijalla ei olis kauheesti kokemusta viittomisesta...joten kaipa mä nyt sitten yritän sinnitellä siihen asti, että jos kouluun pääsis. Mutta KIIIIITOS kaikille vastanneille ja avun tarjoajille...toivottavasti nähdään tulevaisuudessa :D

Varmaankin siksi, ettei jää "huonot tavat" kiinni, mutta varmasti voit kuitenkin käydä yhdistyksellä vähän esimakua hakemassa, ei siitä haittaa yleensä ole. Hyvät tulkit ja kielenkääntäjät tulee sieltä, missä kuurotkin ovat vapaalla... kun näkee aidossa ympyröissä...

• utelias
        MaaKoo kirjoitti:

Varmaankin siksi, ettei jää "huonot tavat" kiinni, mutta varmasti voit kuitenkin käydä yhdistyksellä vähän esimakua hakemassa, ei siitä haittaa yleensä ole. Hyvät tulkit ja kielenkääntäjät tulee sieltä, missä kuurotkin ovat vapaalla... kun näkee aidossa ympyröissä...

Missäs se sellainen "yhdistys" kokoontuu ja milloin? (...siis Helsingissä tai lähettyvillä mieluiten) Mitäs siellä tehdään? Ja mitäs te kuurot siitä ajattelette, kun sinne yht'äkkiä paukahtaa yksi kuuleva hölmönä kaiken keskelle :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      172
      1974
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      77
      1432
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1384
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      10
      1117
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      39
      1036
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      963
    7. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      94
      824
    8. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      38
      805
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      795
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      755
    Aihe