Eli kissat ovat yksin noin 6 vuorokautta viikosta, joku käy ruokkimassa niitä kerran päivässä tai kahdessa. Ystäväni tekee näin ja tätä on jatkunut jo yli kuukausi eikä loppua näy. Minusta tuntuu kissojen puolesta tosi pahalle.
Kuinka pitkäksi aikaa kissat voi jättää näin?
15
132
Vastaukset
- 12+20
Ei ole oikein, missä on virikkeet? Miksi hän ei anna kissojaan kotiin, jossa niiden kanssa ollaan. Meillä kissat alkaa urputtaan (oikeasti itkurääkyä) jo silloin kun isäntäväki menee nukkumaan ja lätkäsee oven kiinni... Onneksi sentään niitä on kaksi! "kerran päivässä tai kahdessa" Hyvänen aika, pitäähän raikas vesi vaihtaa parikin kertaa päivässä! Kun tarpeeks turhautuvat, purkavat sen toisiinsa, vaikka kuinka olisivat (olleet) ystävyksiä! Ystäväsi on typerä, kerro se sille.
- kssfn
Vesi! Kunpa vaihtaisivatkin. Aina kun olen heillä käymässä niin vesikuppi on tyhjä tai likainen. Eli minä laitan kissoille vettä ja kun huomautan likaisesta vedestä vastaus on: minä luulin että kissat pitävät likaisesta vedestä. Myöskään ruokakuppeja ei pestä vaan ruoka laitetaan aina samaan likaiseen kuppiin. Leikkiä ei jakseta vaikka oltaisiin kotona.
Olen ehdottanut ystävälleni muita ratkaisuja mutta ystävääni ei kiinnosta. Mitä oikeasti voisin tehdä? Luulen että hän pitää minua hysteerikkona ja asioiden suurentelijoina eikä usko minua. Pitäisi olla joku eläinlääkäri sanomassa.
Olen yrittänyt etsiä netistä yleisohjeistusta jossa olisi mustaa valkoisella jos ystäväni ei usko minua.
Toinen kissa pissii jo eroahdistustaan.- so easy to do
Tee vaikkapa nimetön ilminanto eläinsuojeluviranomaiselle jos kissoja hoidetaan huonosti tai ne jätetään yksin pidemmäksi kuin yhdeksi vuorokaudeksi
http://www.animalia.fi/animalia-toimii/toimintakohteet/muut-eläinsuojelukysymykset/kun-eläintä-kohdellaan-huonosti
Eläinsuojeluasetus 10§
Hyvinvoinnin seuranta
"Eläimen kunto ja terveydentila sekä hyvinvointi tarkastettava vähintään kerran päivässä ja tarvittaessa useamminkin" - mysteeri!
Siis kissat ovat yksin 6 vuorokautta ja joku ulkopuolinen henkilö ( kuka?) käy niitä ruokkimassa joka tai joka toinen päivä?
Omistaja käy siis kotonaan ainoastaan yhtenä päivänä viikossa?
Aina kun käyt heidän luona kylässä eli korkeintaan kerran viikossa kun omistaja on kotona, on veden ja ruokakupin kanssa ongelmia?
Omistaja 6 päivää muualla ja 1 kotona. Kissat kotona yksin ja joku satunnaisesti niitä ruokkii. Omistaja ei edes yhtenä kotonaolopäivänään viitsi huolehtia kissoista kunnolla.
Tässä on koira haudattuna!! - TEE ILMOITUS ASIASTA
Soita jo eläinsuojeluviranomaiset paikalle, ottavat kissat talteen tarvittaessa jos omistaja ei muutatapojaan kissojensa hoidon suhteen.
Pitäisi jo sanoa järkikin että näin täytyy tehdä(ei millään pahalla).
Ja on ihan turha vedota teidän ystävyyteen, se ei kuitenkaan velvoita suojelemaan toista eläintenpidon laiminlyönneistä, mitä tuo tilanne on ihan selkeästi ja törkeän pitkällä jo.
- ---
Jos kissoja käydään joka päivä katsomassa, ei asialle mitään voi tehdä. Se on ihan luvallinen tapa toimia.
- kssfn
Kyseessä on oikeasti pitkäaikainen paras ystäväni. En asu samalla paikkakunnalla. En tiedä käykö kissoja joku ruokkimassa kerran päivässä vai harvemmin. Olen valmis laittamaan ystävyytemme poikki tämän asian vuoksi. Voinko oikeasti tehdä eläinsuojeluilmoituksen?
Omistaja ei tosiaan oleile enää kotonaan vaan muualla. Kissat ovat yksin mutta joku perheenjäsen käy ruokkimassa.
Omistajan mielestä asia on ok, hän nauttii elämästään muualla eikä suo ajatustakaan kissoille.- jfkdjssd
Joopa joo. Lue omat tarinasi ja huomaa että puhut koko ajan itseäsi pussiin. Ihan vaan opetukseksi ja tiedoksi, eli jos trollataan niin tehdään se niin ettei heti tule omille reisille.
Onko palstatrolleilla syysflunssa vai mikä mättää kun tuotokset ovat mitä ovat? - Vauhtia töppöseen
Tee jo se ilmoitus äläkä pähkäile.
Kissa tarvitsee kyllä muutakin kuin pelkän ruokinnan 1-2 päivän välein ja satunnaisen ihmiskontaktin. Eli tuon et omistaja käy max kerran viikossa kotona.
Se ei kuitenkaan ole pelkästään ulos, mihin kissan voi jättää heitteille. Se näemmä onnistuu myös tuollakin tapaa.
- kssfn
Kiitos tuesta. Tapaan ystäväni ensi viikolla. Keskustelen hänen kanssaan ja haastattelen asiasta lisää. Jos näen aiheelliseksi, otan ainakin yhteyttä sähköpostitse alueen eläinsuojeluvalvojaan.
- kssfn
Ihme palstahäiriköitä paikalla, toiset vielä peukuttaa. Trollausta on trollausväitteetkin. Menkää toisille palstoille häiriköimään, minusta eläintenhoitoasiat on vakavia eikä tällaisilla asioilla kannata leikkiä.
Asun siis eri kaupungissa ja käyn heillä pari kertaa vuodessa. Heillä käy nyt sukulainen ruokkimassa kissoja. Silloin kun olen sen pari kertaa vuodessa käynyt heillä niin olen vaihtanut tuon veden ja pessyt kupit ja joskus on ollut tyhjä kuppikin. Kesällä viimeksi kävin ja silloin huomautin että vesikuppi on tyhjä. Silloin ystäväni vielä asui kotonaan.
Jos asuisin samassa kaupungissa niin kävisin hoitamassa kissoja kaksi kertaa päivässä.
Kuuntelen vielä mielelläni asiallisia mielipiteitä asiasta jos jollain on. - kylmä talvi tulossa
hyvät rukkaset niistä saisi miu mau
- Pelastakaa kissat
This case:
Eli kissat ovat yksin noin 6 vuorokautta viikosta, joku käy ruokkimassa niitä kerran päivässä tai kahdessa. En tiedä käykö kissoja joku ruokkimassa kerran päivässä vai harvemmin. Kissat ovat yksin mutta joku perheenjäsen käy ruokkimassa. Heillä käy nyt sukulainen ruokkimassa kissoja.
Ystäväni tekee näin ja tätä on jatkunut jo yli kuukausi eikä loppua näy.
Aina kun olen heillä käymässä niin vesikuppi on tyhjä tai likainen. Asun siis eri kaupungissa ja käyn heillä pari kertaa vuodessa. Silloin kun olen sen pari kertaa vuodessa käynyt heillä niin olen vaihtanut tuon veden ja pessyt kupit ja joskus on ollut tyhjä kuppikin. Kesällä viimeksi kävin ja silloin huomautin että vesikuppi on tyhjä.
???
Kissat olleet noin kuukauden yksin kotona kuutena päivänä viikossa. Mistä aloittaja tämän tietää? Onko hänellä yliluonnollisia kykyjä vai onko kissojen omistaja asian hänelle tunnustanut? Missä omistaja viikot luuraa? Onko hänellä työ toisella paikkakunnalla vai onko hänellä uusi poika- tai tyttöystävä jonka luona hän viitenä päivänä viikossa majailee? Miksei kuutena? Miksi kissoja ei voi ottaa mukaan? Onko mahdollinen uusi rakkaus allerginen vai eikö hän pidä kissoista?
Kissoja ehkä joku käy silloin tällöin ruokkimassa, mutta aloittajalla ei ole tarkkaa tietoa että kuka ja kuinka usein. Mistä hän tietää käykö kukaan kissoja ruokkimassa? Ehkä ne ovat jo nälkään kuolleita? Eihän aloittaja ole nähnyt kissoja kuin viimeksi kesällä. Kuka on tämä mysteeri-ihminen joka ehkä saattaa mahdollisesti kissoja ruokkia? Onko hän joku random, sukulainen vai ehkä perheenjäsen? Aloittaja tunnustaa ettei tiedä emmekä tiedä mekään. Tyhjentääkö tämä tuntemattomaksi jäänyt henkilö myös kissojen hiekkalaatikon vai tekevätkö kissa tarpeensa pitkin lattioita? Toivottavasti viimeksi mainittu jotta talonmies Taavitsainen hajun huomatessaan menee yleisavaimella asuntoon ja huomaa heitteille jääneet kissaraukat tai löytää pari kuivanutta kissan luurankoa. Rest In Peace.
Aloittaja käy kissojen omistajan luona ainoastaan kaksi kertaa vuodessa, edellisen kerran kesällä ja aina, siis kaksi kertaa vuodessa vesikuppi on ollut tyhjä tai likainen. Onko sattumaa että vesikupeissa on ollut moitittavaa joka kerta eli siis kaksi kertaa vuodessa kun aloittaja on omistajan luona käynyt, vai onko kyseessä käytäntö? Onko mahdollista että omistaja ei ole maksanut vesimaksuaan ja näin ollen vedentulo hänen asuntoonsa on katkaistu? Ehkä sossusta voisi anoa rahaa pulloveden ostamiseen eläinsuojellullisiin syihin eli kissojen janoon vedoten?
Aloittaja on käynyt omistajan luona kesällä ja on nyt ensi viikolla menossa uudemman kerran eli mitä ilmeisemmin toisen kerran tämän vuoden puolella vai aikooko aloittaja tehdä poikkeuksen ja käydä peräti kolmannen kerran kun on niin huolissaan kissoista? Aloittaja aikoo panna välit poikki kissojen omistajaan ja tehdä ilmoituksen eläinsuojeluun. Tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla, eli aloittajan on siis tehtävä niin eikä vain aiottava.
Jatkamme tapauksen seuraamista mitä suurimmalla mielenkiinnolla. Kuten aiemmin jossain jo mainittua tässä on koira haudattuna ja kohta kohta myös kissoja ellei aloittaja tee jotain muuta kuin hupsii kissipalstalla! - kssfn
Kiitos mielenkiinnosta. Tilanne on tosiaan niin että uusi tyttöystävä asuu toisella paikkakunnalla.
Kävin ystäväni luona ja juttelin hänen kanssaan vakavasti. Hänen mielestään tilanteessa ei ole mitään ongelmaa, perheenjäsen(äiti tai isä) käy kerran päivässä ruokkimassa ja siivoamassa kissanvessan, ehkä oleilee asunnossa jonkin aikaa mutta en usko että pystyvät ikänsäkään vuoksi leikittämään kissoja tai jaksavat seurustella niiden kanssa.
Ystäväni suuttui siis minulle ja välimme ovat toistaiseksi poikki. Hän ei ymmärrä mikä asiassa on väärin, kissoillahan on ruokaa ja puhtaat pahnat.
Olen ollut yhteydessä omistajan siskoon ja aiomme nyt yhdessä viedä asiaa eteenpäin. Hän ei voi ottaa kissoja sillä hänellä on kissa-allerginen lapsi.
Kerropa minua viisaampi trolli, mitä vastaan ystävälleni kun hän kysyy että mikä on ongelma asiassa? Vastasin jo että eläinsuojeluasia, mutta ystäväni mielestä kissoilla ei ole ongelmaa ja että puutun hänen henkilökohtaisiin asioihinsa.
Ystäväni isä ja äiti eivät halua ottaa kissoja, he ovat sitä mieltä että ne pitää lopettaa.
Kiva jos tämä on sulle trolli viihdettä mutta minulle tämä on kyllä tosi paha tilanne. Hän on pitkäaikaisin ja rakkain ystäväni lapsuudesta saakka, hän on aina ollut eläin- ja kissarakas, mutta nyt hän on mennyt sekaisin tuon uuden rakkauden myötä.- villikissoja
Tarjoa tai etsi itse kissoille sijaiskoti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171090124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392440Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252318Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31660- 1941245
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491214- 721170
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591049Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77999