Moikka!
Minua kiinnostaisi tietää Irlantilaisesta ruoka-ja juomakulttuurista. Mitä siellä esimerkiksi ravintolassa tarjotaan asiakkaille ja millaisia alkoholijuomia siellä myydään. Entä mitä SINÄ suosittelisit maistamaan irlantilaisessa ravintolassa?
Kysymys
2
206
Vastaukset
Perunaa löytyy muusina, paistetttu, chipseinä, keitettynä; mutta kun ne laitetaan samaan ruoka-annokseen! Siis perunaa! Alkoholeista Guiness ja muuta tummat oluet olivat suussa sulavi,mutta perunapitoisten ruokien kanssa pieretti hirveästi. Hyvän makuisisa Whiskejä löytyi paljon. Yksi yllätys oli tölkkikalja, se oli yleensä tuontitavaraa. Dublinista löytyy myös joka makuun sopivia etnisiä ravintoloita
- Matrix
Irlannissa ei varsinaisesti ole ruokakulttuuria. Lammas-, kala- ja äyriäisruuat on varmaankin sellaisia mitä perinteisesti on Irlannissa syöty. Eli kaikenlaisia keittiöitä kyllä löydät varsinkin Dublinista. Kinkkiruoka-paikkoja löytyy melkeenpä joka kadulta, sitten on trendikäämpiä paikkoja ja ihan joka makuun.
Jos haluat maistaa jotain irlantilaista perinneruokaa niin kokeile jossain pubissa (joissain pubeissahan saa myös lounasta ja päivällistä) sellaista kuin Irish Stew. Se on sellainen keittomallin ruoka ja siinä on mm. perunaa, porkkanaa, lampaanliha jne. Ei sinänsä mikään makuelämys, mutta ihan terveellistä ja sillä ainakin nälkä lähtee, on nimittäin sen verran iso annos että minä en ainakaan naisihmisenä jaksanut kaikkea syödä.
Juomapuoleltahan löytyy paljonkin valinnanvaraa eli Irlannissahan on useita olutpanimoita tunnetuin varmaankin Guinness. Eli kannattaa ainakin maistaa sitä, ei mikään makuelämys, mutta kokemus. Muita oluita mm. Kilkenny, Murphy's jne. Kannattaa rohkeasti maistella. Pubeissa siiderivalikoima on taas aivan onneton, Bullmer's on ainoa jota melkeenpä mistään saa, mutta hyvää kuitenkin. Viskeistä Jameson ja Bushmills ovat ainakin irlantilaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan1711273Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv8210415- 514483
- 244187
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni164132Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv363940Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h573839No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol413663- 573379
- 423075