Edullisimmat lennot Filippiineille ?

2x_Filippiineille

Mikähän lentoyhtiö mahtaa olla edullisin Filippiineille, kun nimenomaan lasketaan kokonaiskustannukset ?

Vaatimukset: kirjattu matkatavara 25kg, käsimatkatavara yht. 12 kg. (isompi käsimatkatavara 7 kg, laptop -laukku 5 kg).

Itse käytin edellisellä matkalla tällaista yhdistelmää:

Lippu 1: Helsinki-Istanbul-Bangkok-Istanbul-Helsinki: 1245 EUR (Turkish Airlines)

Lippu 2: Bangkok-Cebu-Mindanao. (Cebu Pacific Air)

Paluu Mindanaosta Cebuun laivalla, laivalipun hintaa ei oteta huomioon tässä.

Lippu 3: Cebu-Hong Kong-Cebu - Manila-Bangkok (Cebu Pacific Air)

Näille 3 lipulle tuli hintaa yhteensä 1915 EUR.

Liput sisältävät lentohintojen lisäksi:

Matkatavaramaksuja, aterioita, polttoainelisät.

Suunnittelen uutta reissua, millä lentoyhtiöllä edullisimmin?

huom: JOS lentoyhtiö rajoittaa matkatavaroiden kappalemäärää, se ei ole toivottava asia !

Itselläni oli joskus useampikin ruumaan menevä matkatavara, mutta lentoyhtiö ei veloittanut ylimääräistä kappalemäärän mukaan, vaan ainoastaan kirjatun matkatavaran kokonaispaino vaikutti hintaan.

Cebu Pacific veloittaa aina kirjatusta matkatavarasta, mutta heillä on tarjolla 20, 25 ja 30 kg paketteja, eikä kappalemäärällä ole väliä.

Hyväksyvät myös 1 varsinaisen käsimatkatavaran ja sen lisäksi laptop -laukun, joten tästäkään ei tullut ongelmia.

Cebu Pacificilla ateria ei kuulu lentolipun hintaan, vaan maksaa erikseen, hinta kuitenkin kohtuullinen.

Ainoa miinus Cebu Pacificille siitä, että käyttävät ns. hintojen paloittelua (tämä on EU -alueella kiellettyä, mutta kielto ei koske EU:n ulkopuolista aluetta).

Eli lentolipun hinnan lisäksi maksat aina polttoainelisämaksun ja taisi tulla jotain toimisto/käsittelykuluja myös maksettavaksti aina, ja siis jos on matkatavaroita tai jos haluat aterian, nämä maksavat erikseen.

Cebu Pacificilla istumapaikan valinta maksaa erikseen, mutta tämän maksun voi välttää, mutta välttäminen vaatii huolellisuutta: jos teet minkä tahansa muutoksen aiempaan varaukseesi (myös aterian tilaaminen tai matkatavarapaketin lisääminen on muutos) niin tietojärjestelmä tyrkyttää maksullista paikanvarausta joka kerta uudelleen, mutta tuon maksullisen paikkavarauksen voi poistaa ennen ostoksen hyväksymistä.

Pelaavat sillä, että vaikka lisämaksun saa pois ennen maksun hyväksymistä, niin jos asiakas yhdenkin kerran unohtaa tuon poistamisen, maksaa paikkavaraus erikseen !

Kun toisaalta lennon ajankohdan vaihtaja menettää käsittääkseni jo maksamansa aterian ja/tai matkatavaramaksun, niin silloin nuo tulee tilattua jälkikäteen vasta, kun on varma matkan ajankohdasta.

Ajankohdan vaihto muuten maksaa Cebu Pacificilla 2000 PHP hintaerotus, jos uusi ajankohta on alkuperäistä kalliimpi. Jos taas uusi ajankohta on halvempi, eivät kuitenkaan hyvitä matkustajalle erotusta.

En pidä ehtoja täysin kohtuuttomina, mutta vaativat kyllä matkustajalta sekä hyvää suunnittelua että tarkkaavaisuutta, jos mokaat näissä, niin maksat siitä myös !

Se mikä joissain yhtiöissä harmittaa eniten, on tämä: jos mukana on kannettava tietokone, niin tietokone latureineen ja tarvikkeineen painaa jo lähes 5 kg.

Jos mukana on vähänkin muuta käsimatkatavaraa (JA tyhjä laukkukin painaa helposti 1,5 kg, jotkut laukut enemmänkin), niin käsimatkatavaroita tulee yhteensä jo 12 kg, vaikkei niitä todellakaan ole mitenkään kohtuuttoman paljon, niin jotkut yhtiöt joko kieltävät tällaisen käsimatkatavaramäärän kokonaan tai veloittavat siitä ylimääräistä !

Mielelläni boikotoin yhtiöitä, jotka eivät halua hyväksyä sitä, että matkatavaraakin on mukana.

Kirjatun matkatavaran osalta: hyväksyn lisämaksun matkatavarasta, jos ko. lisämaksun suuruus on kohtuullinen.

Muuten ihmettelen tätä: miksi matkatavaroista rahastetaan painon mukaan, mutta silti 130 kg matkustaja maksaa saman hinnan lipustaan kuin 65 kg matkustaja ?

Jos lisäkilot todella nostavat lentokoneen polttoaineen kulutusta huomattavasti, eikö silloin lippu pitäisi hinnoitella näin:

Matkustaja itse kaikki matkatavarat (olipa käsimatkatavaraa tai ruumaan menevää) yhtäaikaa vaa'alle ja kokonaispaino * kg-hinta = lipun hinta.

Itse painan 63 kg, päällä olevat vaatteet ehkä 2 kg, eli yhteensä juuri tuon 65 kg.

Jos paluumatkalla on mukana tuore vaimo, niin taitaa vaimo painaa ehkä 45 kg...

Ja silti molemmat maksavat lipustaan saman kuin esim. 130 kg matkustaja, miksi ?

Jos matkatavarat maksavat painon mukaan, saman pitäisi koskea matkustajia!

4

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjailija22

      Oh dear...

    • ...

      www.skyscanner.fi

    • ...2

      tää on pakko olla trolli...

    • gerhard_b

      Minä ihmettelen seuraavaa: miksi vanhukset ja liikuntarajoitteiset pääsevät samalla hinnalla, kuin normaalisti liikkuvat ihmiset?

      Jos koneeseen menemiseen ja poistumiseen kulutettu aika nostaa kustannuksia, eikö lippu pitäisi hinnoitella näin:

      Matkustaja (mukanaan käsimatkatavarat) suorittaa 12 min cooperin-testin ja SA-INT lihaskuntotestin ennen lippujen lunastusta. Testitulosten pisteitä verrataan viitearvoihin, jotka ilmoittavat joutuuko matkustaja maksamaan lisää aiheuttamastaan viivästyksestä, vai saako hän palautusta.

      Jos lentokoneeseen meneminen ja poistuminen aiheuttavat kustannuksia, kustannusten kattamisen pitäisi jakautua niiden aiheuttajien (lasten, vanhusten, läskien ja vammaisten) kesken.

      P.S. Lentokentän vessojen tulisi olla maksullisia, jottei normaali rakkoisten tarvitse maksaa lentolipussaan (lentokenttämaksujen aiheuttamat kustannukset) tästä.

      P.P.S Lentokoneiden vessojen tulisi olla myös maksullisia. Jos jätteen voisi heittää taivaalta alas, tästä tosin voisi antaa hyvitystä matkustajalle polttoainekulutuksen säästön myötä.

      P.P.P.S Jos matkustaja ei saa istumapaikkaa terminaalissa odottaessaan koneeseen menemistä, tulisi hänelle antaa hyvitystä. Hän kuitenkin maksaa (lentolipun lentokenttämaksut) samalla lailla, kuin istuvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe