Nyt.fi:n kuva-arvoitus suomalaisista romaaneista

haluisitteko jeesata

tänään 10.10.2014.
Olen keksinyt nimiä kaikille muilla kuville, paitsi mies joka seisoo jonkinmoisen karttakepin kanssa mustassa puvussa ja punainen tiilirakennus jonka vieressä on radiomasto.

Voisiko joku ystävällinen antaa ehdotuksia, mitkä kotimaisten kaunokirjallisten teosten nimet kävisivät näihin kuviin? Niin, halpamaista pyytää apua, mutta näistä kahta en kyllä millään keksi... Siksi toisekseen, jos mä siihen kisaan osallistuisinkin teidän antaman avun turvin, niin en minä mitään voittaisi... Palkinto on pienehkölle summalle osoitettu lahjakortti Akateemiseen kirjakauppaan.

Kuva-arvoitus löytyy myös Nyt.fin nettisivuilta tai facebookista.

18

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhgjkl

      En keksinyt muuta kuin akvaariorakkautta, leijat helsingin yllä, tummien perhosten koti, pussikaljaromaani, täällä pohjantähden alla, sinuhe egyptiläinen, nenäpäivä, tuntematon sotilas. Muuta en keksinyt.

      • rdfs

        ...ja sonja o kävi täällä, vai mikä se nyt on.


      • aloittaja.

        Joo, mä keksin kaikille muille paitsi just noille kahdelle kuvalle. En tietenkään tiedä, olivatko ne muut keksimäni oikein. Mutta nämä kaksi tekivät todellisen tenän. Liittyykö johonkin romaaniin radio, yle, radiomasto, tukiasema... Pasila on sarjakuva tietääkseni, ei romaani.


    • Pentti H

      Kenttä ja kasarmi, Mestari....ehkä. Itselle tuo betoniseinässä oleva naisenkuva ei soita kelloja, joten vastavuoroisia ideoita siihen kaivattaisiin.

      • ei mullakaan.

        jaa se, mä vaan laitoin että Layla.
        Mut ei mun mielestä kyl toi kenttä ja kasarmi eikä mestarikaan, mut voihan ne olla kuiteskii ne.


    • xyz526

      Entäpä nuo kaksi päätä muurissa, nainen ja mies?

      • en mä tiedä.

        Eiks se oo Juha Tapio.


    • hukassa007

      Itse laitoin karttakeppimieheksi "Herra rehtori"n. Jumissa mastokuvan kanssa!

      • xyz526

        Kyllä se mastokuva on Kenttä ja kasarmi. Mikä on tuo mies- nainen -euro- kirja tuossa alhaalla?


      • xyz526
        xyz526 kirjoitti:

        Kyllä se mastokuva on Kenttä ja kasarmi. Mikä on tuo mies- nainen -euro- kirja tuossa alhaalla?

        Entä shakkinappula?


      • hukassa007
        xyz526 kirjoitti:

        Kyllä se mastokuva on Kenttä ja kasarmi. Mikä on tuo mies- nainen -euro- kirja tuossa alhaalla?

        Huorasatu todennäköisesti. Musta se punainen alue on Punavuori, joten Rööperi? Shakkinappulan kanssa olen myös paininut kauan. Valkea ratsu? Mitä sanotte liikennemerkistä, jossa on hanhia?


      • of course
        hukassa007 kirjoitti:

        Huorasatu todennäköisesti. Musta se punainen alue on Punavuori, joten Rööperi? Shakkinappulan kanssa olen myös paininut kauan. Valkea ratsu? Mitä sanotte liikennemerkistä, jossa on hanhia?

        Hanhivaara, tietenkin.


      • valkoinen ratsu
        of course kirjoitti:

        Hanhivaara, tietenkin.

        "Hanhivaara,"?

        Eihan Hnahivaara ole kirja.


      • onnea vaan kisaan.
        valkoinen ratsu kirjoitti:

        "Hanhivaara,"?

        Eihan Hnahivaara ole kirja.

        Oho, piti sanomani Maaninkavaara.
        Sori.
        Autetaanko tässä alkuperäistä kysyjää? Vai kaikkia muita? Onko kilpailuaikaa vielä pitkään?


      • katsokaa tuolta!

    • köö

      Seinällä oleva kartta, jossa punaonen alue?

      • xyz526

        Jos annat mulle nuo , mitä kysyin, niin saat sen karttajutun.


    • Bestseller

      Onneksi ette tiedä kaikkia, eikä vauva-ketjussakaan ole kaikkia :)

      Nimimerkillä Itse ratkaissut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe