Epätoivoisimmat myyntihommat

Hyvä tietää

Olis kiva tietää näistä ns. "myyntipäälikön/huippumyyjän" paikoista, missä teetetään töitä lähes 0 palkalla onko kokemuksia?, tietäis ainakin varoa.

54

17054

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyntitykki

Leo Longlife on surullisen kuuluisa näistä "huippumyyjä/kaupallinen johtaja/aluemyyntipäällikkö" titteleillä olevista myyntimiehen paikoista.

• Ovelta ovelle

Securitas kauppaa kodin turvapalveluita ovelta ovelle periaatteella. Hommaan on sitouduttava ja se on provisio pohjaista. Vanhan ajan pölyimurikauppaa!

• kopni

Koittakaas myydä ovelta ovelle perkeleen kalliita pölynimureita provikka-palkalla!

Jos siinä hommassa pysyy leivässä,pystyy myymään mitä tahansa.

Nimim.kokemusta on vuodelta-93 vorkku-myyjänä

• myyntitykki
        kopni kirjoitti:

Koittakaas myydä ovelta ovelle perkeleen kalliita pölynimureita provikka-palkalla!

Jos siinä hommassa pysyy leivässä,pystyy myymään mitä tahansa.

Nimim.kokemusta on vuodelta-93 vorkku-myyjänä

Olen ajatellut monta kertaa, että ne jotka esim. imurikauppiaina itsensä elättävät ovat "kovaa" porukkaa! Itse olen 10vuotta ollut myyntityön kanssa tekemisissä eri aloilla(ei toimistotarvike ym.) ja luulisin että imurikauppiaana en taitaisi pärjätä. Hattua nostan!!

• Kiinnostunut
        myyntitykki kirjoitti:

Olen ajatellut monta kertaa, että ne jotka esim. imurikauppiaina itsensä elättävät ovat "kovaa" porukkaa! Itse olen 10vuotta ollut myyntityön kanssa tekemisissä eri aloilla(ei toimistotarvike ym.) ja luulisin että imurikauppiaana en taitaisi pärjätä. Hattua nostan!!

itse olen myös ollut myyntialalla noin 10 vuotta ja olisi mielenkiintoista kokeilla saisiko imureita kaupan vai ei!? ;)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000005023794

• bbb

Ai kodin turvaa? Kävin oikein kurkkaamassa securitasin sivuilta että mistäs tossa on oikein kyse. Tuli vaan mieleen että on tossa varmaan järkee tollasten laitteiden kauppaamisessa ihan siä paikan päällä kodissa. Pitäsköhän tilata meillekin semmonen myyjä.

Mut itse alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: varmaan se pölynimurikauppiaan työ on se raskain, fyysisestikin, eiks ne imurit painakin vaikka miten paljon. Ja niitä sit kerrostalon rappuja ylös-alas.

• biblioteket!!
        myyntitykki kirjoitti:

imurimyyjät on vaan kovia tyyppejä! ei mitään heikkohermosten touhua!½

• t dfh cjjhsg

kävin kokeilemassa sitä hommaa ja ei ollut kovin vakuuttavaa.
        Ensiksikin pomo hengitti niskassani koko ajan no okei olin uusi tulokas.
        Hänen perehdytyksensä oli mallia rimputtaa ovikelloa puolestani ja vasta sitten sanoi minulle tarkan
        litanian joka minun piti sanoa asiakkaalle. Olin ihan kylmiltäni ensikertalaisena ovella siis.

Hän myös opasti että varsinkin vanhuksille pitää sanoa että olemme täällä kiertelemässä poliisin pyynnöstä muka. Vanhuksia piti myös vähän pelotella mitä kaikkea voikaan sattua ilman suojaa.. En suostunut pestiin vaikka olisin duunin saanut. Ei tunnu omalta jutulta pelotella vanhuksia eikä muitakaan vain jotta kauppa kävis..

• disgusting
        t dfh cjjhsg kirjoitti:

kävin kokeilemassa sitä hommaa ja ei ollut kovin vakuuttavaa.
        Ensiksikin pomo hengitti niskassani koko ajan no okei olin uusi tulokas.
        Hänen perehdytyksensä oli mallia rimputtaa ovikelloa puolestani ja vasta sitten sanoi minulle tarkan
        litanian joka minun piti sanoa asiakkaalle. Olin ihan kylmiltäni ensikertalaisena ovella siis.

Hän myös opasti että varsinkin vanhuksille pitää sanoa että olemme täällä kiertelemässä poliisin pyynnöstä muka. Vanhuksia piti myös vähän pelotella mitä kaikkea voikaan sattua ilman suojaa.. En suostunut pestiin vaikka olisin duunin saanut. Ei tunnu omalta jutulta pelotella vanhuksia eikä muitakaan vain jotta kauppa kävis..

Tuollainenhan täyttää jo rikoksen tunnusmerkit, myyjä ei saa esiintyä poliisin asialla olevana ja vanhusten pelotteleminen menekin edistämiseksi on jo törkeää hyväksikäyttöä. Ei ihme että kaupallinen ala kuvottaa monia!!

• Mika

"...todellisen menestystuotteen myyntiin..." , "...budjetoitu ansiotasosi on 4000 EUR /kk..."

• Tässä pari

Kaikki myyntityö ilman kunnollista pohjapalkkaa.
      Jos luvataan vain tähtitieteellinen provisio, voi olla että maksat siitä, että saat tehdä duunia.
      Pahimmat vaihtoehdot on (oli tehtävänimike mikä tahansa) kiinteistövälittäjä ja puhelinmyyjä.

• Hågå

Kokemusta ilmakuvien myynnissä... kilometrejä tuli viikossa yli 500... ja älytön kilpailu alalla. Jos et uskalla väkisin mennä ihmisten koteihin, hommasta ei tule yhtään mitään.

Bruttoprovisio palkkana: provisioklöntti, josta vähennetään kilometrit ja päivärahat, josta veronalainen tulo... usein negatiivinen !!!

Siis oikein miinusta!

• asikklasta

johan niillä luulis pääsevän plussalle riippuu autosta miten oikein laskit

• entinen myyjä

zigi zagi finland ainakin on yksi niistä.

• huiputus

jos haluaa vaikeuksia niin sinne vaan

• uusi huiputettava

Heippa!

Olet siis ollut Zigi Zagi Finland Oy:ssä töissä ilmeisesti...? mikä siinä paikassa mättää mielestäsi?he hakeavat juuri uutta alue-edustajaa ja lähetin hakemuksen,kannattiko?
        katsoin että siinä oli niin hyvä palkka 2300e/kk...onko se vaih huijausta?

• joppedeemus
        uusi huiputettava kirjoitti:

Heippa!

Olet siis ollut Zigi Zagi Finland Oy:ssä töissä ilmeisesti...? mikä siinä paikassa mättää mielestäsi?he hakeavat juuri uutta alue-edustajaa ja lähetin hakemuksen,kannattiko?

ei siellä mätä mikään.. hyvä meininki :D

• jebulis
        uusi huiputettava kirjoitti:

Heippa!

Jep!
        Olen ollut siinä talossa reilut 2 vuotta. Takuupalkka on kaikilla työntekijöillä. Töitä pitää kylläkin tehdä ei palkkaa turhasta makseta. Ihan mukavaa väkeä kaikki. Välillä käy näitä "onnen onkijoita" jotka yrittävät nostaa palkkaa tekemättä mitään. Homma ei helppoa ole niin kuin ei mikään myyntihomma.
        Mutta sen pitävät minkä... lupaavat.

• kokemusta on

myy ikkunoita kotitalouksille,omakotitalot.
      Koiran virka. kilpailua riittää ja palkaksi
      joudut hyvässä lykyssä maksamaan yritykselle
      kauppojen jälkeen, jos sellaisen muutaman sadan
      ajokilometrin jälkeen sait.

• ammatistaan ylpeä myyntimies

Voi voi tuota valitusta.
      Myyntimieheksi ei ole kaikista.
      Sellaisen, josta ei hommaan ole, kannattaisi hakeutua pienempi palkkaisiin töihin suosiolla, tai sitten mennä sossuun työpaikan puuttuessa.
      Siksi me verojakin maksetaan, että huonompiosai-
      sellakin olisi leipää hanpaiden väliin purtavaksi.
      Mitä pahaa muuten provisiopalkassa on?
      Ansio tulee tuloksen mukaan.
      Miettikääpä valittajat, kuka meistä työnantajana
      suostuisi maksamaan palkkaa sellaiselle, joka ei
      saa mitään aikaiseksi?
      Vai vielä pohjapalkkaa naukujille?
      Tietenkin raha tulee helpommin kaiken maailman
      tukijaisista, joiden takia me menestyjätkin
      veroja maksetaan.
      Elämäähän se on kituuttaminenkin tietysti.
      Jokainen taaplaa tyylillään, mutta antakaa edes
      jonkinlaista arvostusta sellaisille, jotka
      teitäkin perässään vetää.
      Loppujen lopuksi tehkää mitä lystäätte, joka
      tapauksessa rautainen ammattilainen hoitaa aina
      homman kotiin ja tekee tulosta.
      Muuten...olen sitä mieltä, että yhteiskunnassamme
      raha tulee liian helposti...ei ole pakko tehdä
      mitään ellei halua ja kun vaan maksajia riittää.

• myyntialan ammattilainen

Tässä taas kirjoittaa joku itseänsä täynnä oleva teinipoika, "tykittäjä" varmaan.

Myyntiin ei meistä kaikista ole mutta on paljon muitakin, paljon parempia
        hommia kuin yllämainitut huu-haa-myyntiheikkien-helppoheikkinen hommat.

Yritäpä tehdä asiallisia, ihan aikuisten oikeita myyntitöitä ennenkuin
        pullistelet-

kuinka monen Suomen TOP200 yrityksen ylimmän johdon kanssa
        olet tehnyt kauppaa? Vai myytkö pesuaineita mummoille ovelta-ovelle?

• myyjämynttinen
        myyntialan ammattilainen kirjoitti:

Tässä taas kirjoittaa joku itseänsä täynnä oleva teinipoika, "tykittäjä" varmaan.

pullistelet-

Mitähän mahtaa olla "aikuisten oikea" myyntityö??

Kunnon myyjä ei ajattele tuotetta, sillä suurin osa myytävistä tuotteista on jonninjoutavaa soopaa, jolla kukaan ei tee mitään...!! Fakta, jonka huippumyyjän pitäisi tietää. Tietenkin huonokin myyjä myy kohtuullisesti tavaraa, jota kaikki haluavat, mutta kun sellaisia tavaroita on loppujen lopuksi vähän. Mutta huippumyyjä siis myy lähes mitä vaan, sillä se on myös faktaa, että ostaja pitää "ottaa" ennenkuin tavara menee kaupaksi.

Sitten toisekseen tuollainen perusmyyntityö firmoihin ei tapahdu ylimmän johdon kanssa...! Ainakaan suurimmassa osassa. Firmoissa voi olla "yleisostaja" tai jopa talonmiehet ostavat tavaraa taloon. Mutta kunnon myyjä tietää, että kauppaa kannattaa käydä ihan jonkun muun kanssa kuin toimarin tai omistajan. Tietenkin ostajalla pitää olla oikeus ostaa, että kellekään rivipaperimiehelle on turha pitää myyntipuheita. Mutta toimarit sanoo yleensä, että ota yhteyttä siihen ja siihen. Tietenkin on eri asia kun puhutaan jostain yrityskaupoista, mutta mutta....

• meikäläinen tässä
        myyjämynttinen kirjoitti:

Mitähän mahtaa olla "aikuisten oikea" myyntityö??

Kunnon myyjä ei ajattele tuotetta, sillä suurin osa myytävistä tuotteista on jonninjoutavaa soopaa, jolla kukaan ei tee mitään...!! Fakta, jonka huippumyyjän pitäisi tietää. Tietenkin huonokin myyjä myy kohtuullisesti tavaraa, jota kaikki haluavat, mutta kun sellaisia tavaroita on loppujen lopuksi vähän. Mutta huippumyyjä siis myy lähes mitä vaan, sillä se on myös faktaa, että ostaja pitää "ottaa" ennenkuin tavara menee kaupaksi.

Sitten toisekseen tuollainen perusmyyntityö firmoihin ei tapahdu ylimmän johdon kanssa...! Ainakaan suurimmassa osassa. Firmoissa voi olla "yleisostaja" tai jopa talonmiehet ostavat tavaraa taloon. Mutta kunnon myyjä tietää, että kauppaa kannattaa käydä ihan jonkun muun kanssa kuin toimarin tai omistajan. Tietenkin ostajalla pitää olla oikeus ostaa, että kellekään rivipaperimiehelle on turha pitää myyntipuheita. Mutta toimarit sanoo yleensä, että ota yhteyttä siihen ja siihen. Tietenkin on eri asia kun puhutaan jostain yrityskaupoista, mutta mutta....

Huomaa että et ole myynnyt/edustanut mitään "oikeaa asiaa", kun noin
        kommentoit. "suurin osa jonninjoutavaa soopaa"..niinkö?

B2B myynti suuryrityksille tapahtuu juuri ylimmän johdon kanssa.
        SAP-järjestelmiä ostaa esim CIO. Ei talonmies. Isot investoinnit hyväksyy johtoryhmä, jopa kenties hallitus. Ei yleisostaja.

Mikä on sinun myyntibudjetti, millaisia kauppoja teet, mikä on suurin
        yksittäinen osto tai asiakkaan vuosiostot sinulta?

Minun vuosibudjetti on 14 miljoonaa euroa.
        Yksittäiset kaupat yleensä 50. - 100.000e. Suurin konserniasiakkaani ostaa vuodessa 6-7 miljoonalla. Mitä luulet, osaako se "soopaa" tai onko kontaktini
        talonmiehiä?

• myyjämynttinen
        meikäläinen tässä kirjoitti:

SAP-järjestelmiä ostaa esim CIO. Ei talonmies. Isot investoinnit hyväksyy johtoryhmä, jopa kenties hallitus. Ei yleisostaja.

Yksittäiset kaupat yleensä 50. - 100.000e. Suurin konserniasiakkaani ostaa vuodessa 6-7 miljoonalla. Mitä luulet, osaako se "soopaa" tai onko kontaktini
        talonmiehiä?

Tiedän kyllä, että isoista investoinneista päättää johtoryhmä. Sopimukset esim tiettyjen tavarantoimittajien kanssa päättää yleensä johto tarjouskilpailun kautta. Monilla firmoilla on eri päivittäis- ja kulutustavaroista- aina kiinteistönhuoltoon liittyvistä tavaroista toimistotarvikkeisiin- vuosisopimukset, joiden ohi he eivät juurikaan mene. Siis sopimustoimittaja. Mutta ei läheskään kaikilla. Ei edes kaikilla konsernitason yrityksillä. Kyllä firmoille pystyy myymään isojakin määriä tavaraa ilman johtoryhmän hyväksyntää....

.... me voidaan tietenkin väitellä loputtomiin budjeteista ja luvuista ja siitä mikä olikaan "oikeaa" myyntiä. Tottakai tajuan, että kun puhutaan miljoonakaupoista niin silloin tuotteellakin on merkitystä, eikä kaupasta päätetä sormia napsauttamalla. Minun vuosibudjettini on mitä lienee, en ole koskaan laskenut ja suurimmat yksittäiset kaupat ovat olleet kymppitonnin luokkaa. Lasken kaupankäynnin provisioni perusteella. Kun saan kymppitonnista 10 prosenttia provikaa se tekee päivässä tonnin. Tavoitteeni päivässä on vähintään 7000e myynti, josta saan 700e. Viikossa se tekee 3500e plus peruspalkka 500 eli viikon palkka on - 4000e miinus verot. En pidä tuota huonona palkkana enkä jaksa väitellä mikä on oikeaa myyntiä tai kuka on parempi myyjä. Aina löytyy vieläkin hienompia myyjiä ja jotka myyvät vieläkin "oikeampaa" tavaraa ja joiden myyntityö on vieläkin "oikeampaa" kuin minun.

Mutta aika hyvä palkka kun kontakteina ovat talonmiehet ja palkanlaskijat.

• Myyntihuikkanen

Tiedän kyllä, että isoista investoinneista päättää johtoryhmä. Sopimukset esim tiettyjen tavarantoimittajien kanssa päättää yleensä johto tarjouskilpailun kautta. Monilla firmoilla on eri päivittäis- ja kulutustavaroista- aina kiinteistönhuoltoon liittyvistä tavaroista toimistotarvikkeisiin- vuosisopimukset, joiden ohi he eivät juurikaan mene. Siis sopimustoimittaja. Mutta ei läheskään kaikilla. Ei edes kaikilla konsernitason yrityksillä. Kyllä firmoille pystyy myymään isojakin määriä tavaraa ilman johtoryhmän hyväksyntää....

.... me voidaan tietenkin väitellä loputtomiin budjeteista ja luvuista ja siitä mikä olikaan "oikeaa" myyntiä. Tottakai tajuan, että kun puhutaan miljoonakaupoista niin silloin tuotteellakin on merkitystä, eikä kaupasta päätetä sormia napsauttamalla. Minun vuosibudjettini on mitä lienee, en ole koskaan laskenut ja suurimmat yksittäiset kaupat ovat olleet kymppitonnin luokkaa. Lasken kaupankäynnin provisioni perusteella. Kun saan kymppitonnista 10 prosenttia provikaa se tekee päivässä tonnin. Tavoitteeni päivässä on vähintään 7000e myynti, josta saan 700e. Viikossa se tekee 3500e plus peruspalkka 500 eli viikon palkka on - 4000e miinus verot. En pidä tuota huonona palkkana enkä jaksa väitellä mikä on oikeaa myyntiä tai kuka on parempi myyjä. Aina löytyy vieläkin hienompia myyjiä ja jotka myyvät vieläkin "oikeampaa" tavaraa ja joiden myyntityö on vieläkin "oikeampaa" kuin minun.

Mutta aika hyvä palkka kun kontakteina ovat talonmiehet ja palkanlaskijat.

Väitätkö että tienaat siis 2000 14000= 16.000 euroa kuukaudessa!
        Siis 200.000e vuodessa myymällä "jotain joutavaa talonmiehille"?
        Ja olet palkkalistoilla oleva, siis tuo on palkkatuloa?

Ei paha, ei paha. Kuulut varmaan siihen 2-3% luokkaan palkansaajista
        jotka yltävät tuollaisiin summiin. Ministerit ja yritysjohtajat jäävät jalkoihin!

• poikaanen

talonmiehiä?

mikäli sulla on tärkeä asema ja hyvä itsetunto, niin mitä kiukuttelet täällä?

T:johtaja

• myyjämynttinen
        Myyntihuikkanen kirjoitti:

Väitätkö että tienaat siis 2000 14000= 16.000 euroa kuukaudessa!
        Siis 200.000e vuodessa myymällä "jotain joutavaa talonmiehille"?
        Ja olet palkkalistoilla oleva, siis tuo on palkkatuloa?

Ei paha, ei paha. Kuulut varmaan siihen 2-3% luokkaan palkansaajista
        jotka yltävät tuollaisiin summiin. Ministerit ja yritysjohtajat jäävät jalkoihin!

Tuo on palkkatuloa ja viikkopalkka on tuo mitä kerroin tuossa. Joskus menee yli ja joskus jää alle. Ja tuotteet mitä myydään on ihan tuollaista perusroinaa kunnossapito ja huoltopuolelle sekä toimistoon.
        Eli kyllä myyntihommissa tienaa jos osaa myydä. Eikä tavaran tarvi olla kummoista kunhan se on kallis. Eikä firman johdolle kannata soittaa.

• Sivusta seuraaja

Tuo on palkkatuloa ja viikkopalkka on tuo mitä kerroin tuossa. Joskus menee yli ja joskus jää alle. Ja tuotteet mitä myydään on ihan tuollaista perusroinaa kunnossapito ja huoltopuolelle sekä toimistoon.
        Eli kyllä myyntihommissa tienaa jos osaa myydä. Eikä tavaran tarvi olla kummoista kunhan se on kallis. Eikä firman johdolle kannata soittaa.

Pakko nostaa kyllä hattua jos tämä heppu vetää palkkatuloa 200.000e vuodessa myymällä perusroinaa!
        Mitä sitten mahtaa tienata sen firman omistajat/pomot, varmaan miljoonia.
        Mikä ihmeen business teillä siellä oikeen on, aikamoinen kultakaivos ja katteet kohdallaan.....

Vai onkohan nyt vähän satuja tämäkin juttu?

• myyjämynttinen
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

Pakko nostaa kyllä hattua jos tämä heppu vetää palkkatuloa 200.000e vuodessa myymällä perusroinaa!
        Mitä sitten mahtaa tienata sen firman omistajat/pomot, varmaan miljoonia.
        Mikä ihmeen business teillä siellä oikeen on, aikamoinen kultakaivos ja katteet kohdallaan.....

Vai onkohan nyt vähän satuja tämäkin juttu?

En jaksa miettiä katteita tai muita vaan niinkuin sanoin niin teen tätä työtä palkan takia. Saan siis provikapalkan pohjan päälle. Minä tiedän, että esim samaa kamaa mitä me myydään, niin saa monesta paikasta liki 90 prosenttia halvemmalla, mutta mun tehtävä on vakuuttaa ostaja, että tää kallis on paaaaaljon parempi. Mutta kun homma toimii niin, että me myydään ja hinta on ihan vitun maku. Me siis myydään peruskamaa kalliilla hinnalla ja meidän myyjien tehtävä on myydä. Mitä mulle kuuluu firman johdon palkat kun olen tyytyväinen omaani. Tottakai tiedän miten firma toimii... omistaja tienaa sillä, että minä myyn. Omistajan palkka tulee mun myynnistä, mutta sehän se onkin diili. Minä tienaan sen rahan firmaan jota hän pyörittää. Hän järjestää kaikki muut ja minä loput. Selvä diili. Firman johto pitää mun puolia niin kauan kun myyn- vaikka oikeuteen asti.
        Eli turha kenenkään rutista myyntifirmojen moraalista tai palkka- asioista. Myyjä myy ja joku muu pitää huolen, että myytävää riittää.

• Johtaja Turhapuro
        myyntialan ammattilainen kirjoitti:

pullistelet-

Minusta sinulla on ainakin asennevamma muita myyntialan ihmisiä kohtaan jotka eivät tee yhtä "hienoa" myyntiä kuin sinä. Itse olen yli 10 v. ollut myynninjohdon tehtävissä markkinajohtajan leivissä. En mainitse toimialaa koska silloin yrityskin on tunnistettavissa. Mutta. Olen edennyt tehtäviini aloittamalla puhelinmyynnissä ja koulutan puhelimessa myyntitaitoja vaikka suurin osa myynnistä tehdään face to face. Arvostan sitä että neuvottelet isoista kaupoista, mutta kannattaa laskea nenää alaspäin ettei sateella huku. Itse olen myynyt aikakauslehtiä, toiminut siellä esimiehenä, olen ollu lomaosakemyynnissä ja myynyt talopaketteja ja nykyisin kokonaan eri toimialalla myyntijohtajana.

Porukkani tekee raakaa työtä, jossa asiakkaan ostot vaihtelevat 20 000 - 500 000 € välillä vuositasolla. On ne pienempiä kuin sinulla mutta ihan yhtä oikeaa myyntiä. Vaikka omista puhelinmyyntiajoistani on jo aikaa, arvostan lehtimyynnin edelleen korkealle. Tai oikeastaan kaiken puhelinmyynnin. Se on rankka laji johon monesta pukuherrasta / hienohelmasta ole vaikka kuinka sanoisivat että "en vain alennu moiseen. Samoin nämä talonmiehille myyvät. Jokaisen on aloitettava jostain ja myynti on aina myyntiä, myyt tehdaskoneistoja, valtamerialuksia tai sukkia. Toki on eri vaativuusasteita. Jos olet päässyt suoraan nykyiseen asemaasi, onneksi olkoon. Meidän muiden täytyy tehdä monesti työtä ansaitaksemme edes jotkin kannukset.

Todellinen ammattilainen osaa arvostaa osaavaa myyjää aina - myy tämä mitä tahansa.

• FrtV

Ei sun satujasi kukaan usko!

• myyjämynttinen
        Johtaja Turhapuro kirjoitti:

Minusta sinulla on ainakin asennevamma muita myyntialan ihmisiä kohtaan jotka eivät tee yhtä "hienoa" myyntiä kuin sinä. Itse olen yli 10 v. ollut myynninjohdon tehtävissä markkinajohtajan leivissä. En mainitse toimialaa koska silloin yrityskin on tunnistettavissa. Mutta. Olen edennyt tehtäviini aloittamalla puhelinmyynnissä ja koulutan puhelimessa myyntitaitoja vaikka suurin osa myynnistä tehdään face to face. Arvostan sitä että neuvottelet isoista kaupoista, mutta kannattaa laskea nenää alaspäin ettei sateella huku. Itse olen myynyt aikakauslehtiä, toiminut siellä esimiehenä, olen ollu lomaosakemyynnissä ja myynyt talopaketteja ja nykyisin kokonaan eri toimialalla myyntijohtajana.

Porukkani tekee raakaa työtä, jossa asiakkaan ostot vaihtelevat 20 000 - 500 000 € välillä vuositasolla. On ne pienempiä kuin sinulla mutta ihan yhtä oikeaa myyntiä. Vaikka omista puhelinmyyntiajoistani on jo aikaa, arvostan lehtimyynnin edelleen korkealle. Tai oikeastaan kaiken puhelinmyynnin. Se on rankka laji johon monesta pukuherrasta / hienohelmasta ole vaikka kuinka sanoisivat että "en vain alennu moiseen. Samoin nämä talonmiehille myyvät. Jokaisen on aloitettava jostain ja myynti on aina myyntiä, myyt tehdaskoneistoja, valtamerialuksia tai sukkia. Toki on eri vaativuusasteita. Jos olet päässyt suoraan nykyiseen asemaasi, onneksi olkoon. Meidän muiden täytyy tehdä monesti työtä ansaitaksemme edes jotkin kannukset.

Todellinen ammattilainen osaa arvostaa osaavaa myyjää aina - myy tämä mitä tahansa.

Sulla taitaa itsellä olla jonkinlainen ongelma myyntialan suhteen, koska et selvästi tajua vuosienkaan jälkeen asian ydintä.

Yrität jotenkin kohottaa itseäsi paremmaksi tuolla face-to-face-kuvitelmalla. Siis mitä helvettiä? Ei asiakkaita tarvi välttis nähdä ja silti ne ostaa tavaraa reippaita määriä. Luuleksää tosiaan myyntitykki, että se on se sun tavara joka vakuuttaa? Meinaaksää oikeasti, että se sun tavara on mitä ne ostaa?

JOs olet sitä mieltä niin vaihda alaa. Lähes, siis lähes, kelle tahansa pystyy myymään mitä tahansa jos osaa niksit. Kunnon myyjä ei siis aloita puhelua jollain "oisko hetki aikaa"- kommentilla... lehtimyyjät tekee ehkä niin, mutta se on vaan hyvä, että ne pysyy tapetilla ja saadaan me muut tienata kunnolla. Oikeasti mitä vittua te luulette myyntityön oleva? Asiakastapaamisia vai? HEH HEH! Älkää naurattako aionakaan mun palkalla!

• Mönttinen

Sulla taitaa itsellä olla jonkinlainen ongelma myyntialan suhteen, koska et selvästi tajua vuosienkaan jälkeen asian ydintä.

Yrität jotenkin kohottaa itseäsi paremmaksi tuolla face-to-face-kuvitelmalla. Siis mitä helvettiä? Ei asiakkaita tarvi välttis nähdä ja silti ne ostaa tavaraa reippaita määriä. Luuleksää tosiaan myyntitykki, että se on se sun tavara joka vakuuttaa? Meinaaksää oikeasti, että se sun tavara on mitä ne ostaa?

JOs olet sitä mieltä niin vaihda alaa. Lähes, siis lähes, kelle tahansa pystyy myymään mitä tahansa jos osaa niksit. Kunnon myyjä ei siis aloita puhelua jollain "oisko hetki aikaa"- kommentilla... lehtimyyjät tekee ehkä niin, mutta se on vaan hyvä, että ne pysyy tapetilla ja saadaan me muut tienata kunnolla. Oikeasti mitä vittua te luulette myyntityön oleva? Asiakastapaamisia vai? HEH HEH! Älkää naurattako aionakaan mun palkalla!

Sä olet ihan kurko! Todella järkevä mielipide.Mitä tahansa sulle maksetaan,on se liian vähän..

• Oikea myyjä

"Lähes, siis lähes, kelle tahansa pystyy myymään mitä tahansa jos osaa niksit.."

voi kun sä hieman kasvat ja opit elämää niin ymmärrät että ei se ihan noinkaan mene.
        Millaisia tuotteita myyt, mikä on keskiostot tai paljonko vuodessa? Mikä on sun vuosibudjetti?

On hiukan eriasia myydä kyniä tai 7-päivää lehteä mummoille kuin myydä vaikkapa IT-ratkaisuja
        Suomen suurimmille yrityksille tai julkishallinnolle. Koitapa saada kaupungille tai ministeriölle
        kauppaa sun "nikseillä".

• myyjämynttinen
        Oikea myyjä kirjoitti:

"Lähes, siis lähes, kelle tahansa pystyy myymään mitä tahansa jos osaa niksit.."

voi kun sä hieman kasvat ja opit elämää niin ymmärrät että ei se ihan noinkaan mene.
        Millaisia tuotteita myyt, mikä on keskiostot tai paljonko vuodessa? Mikä on sun vuosibudjetti?

On hiukan eriasia myydä kyniä tai 7-päivää lehteä mummoille kuin myydä vaikkapa IT-ratkaisuja
        Suomen suurimmille yrityksille tai julkishallinnolle. Koitapa saada kaupungille tai ministeriölle
        kauppaa sun "nikseillä".

Sä luulet olevas jotenki hieno myyjä kun vedit esiin tuollaiset termit kuin IT-ratkaisu. Sitä paitsi kaupungit ja tuollaiset julkiset laitokset on todella helppoja asiakkaita. Kaikista vaikeinta on myydä pikkufirman toimarille, koska se istuu rahakirstun päällä, mutta joku kaupungin hankintapuolen mies ei istu sen kirstun päällä vaan omistaa vain kultakynän, jolla kirjoittaa. Tajuatko "oikea myyjä" logiikkaa tuossa takana... tuskinpa.

Itse et tiedä myyntialasta mitään kun kirjoittelet tuollaisia vuosibudjetti- ja keskiostopaskaa. Niinkuin aikaisemmin sanoin lasken myynnin provikkani perusteella eli saan kymmenen prosenttia jokaisesta kaupasta ja en ajattele muuta. Mua ei kuule kiinnosta tippaakaan budjetit ja portfoliot ja muu teeskentely, mitä olet päässäsi kehitellyt myynnin ympärille. Minä myyn ja firma maksaa mulle siitä. Thats it.
        Tuotteet mitä myyn ovat kaikkea huoltopuolen tavaraa, mitä jokainen perusfirma käyttää ylläpidossa. Ja voin sanoa, että kun tietää keinot niin kauppa käy ja mitä tärkeämmäksi asiakas itsensä tuntee niin sitä helpompaa kauppa on.

• texasbolts

Sä luulet olevas jotenki hieno myyjä kun vedit esiin tuollaiset termit kuin IT-ratkaisu. Sitä paitsi kaupungit ja tuollaiset julkiset laitokset on todella helppoja asiakkaita. Kaikista vaikeinta on myydä pikkufirman toimarille, koska se istuu rahakirstun päällä, mutta joku kaupungin hankintapuolen mies ei istu sen kirstun päällä vaan omistaa vain kultakynän, jolla kirjoittaa. Tajuatko "oikea myyjä" logiikkaa tuossa takana... tuskinpa.

Itse et tiedä myyntialasta mitään kun kirjoittelet tuollaisia vuosibudjetti- ja keskiostopaskaa. Niinkuin aikaisemmin sanoin lasken myynnin provikkani perusteella eli saan kymmenen prosenttia jokaisesta kaupasta ja en ajattele muuta. Mua ei kuule kiinnosta tippaakaan budjetit ja portfoliot ja muu teeskentely, mitä olet päässäsi kehitellyt myynnin ympärille. Minä myyn ja firma maksaa mulle siitä. Thats it.
        Tuotteet mitä myyn ovat kaikkea huoltopuolen tavaraa, mitä jokainen perusfirma käyttää ylläpidossa. Ja voin sanoa, että kun tietää keinot niin kauppa käy ja mitä tärkeämmäksi asiakas itsensä tuntee niin sitä helpompaa kauppa on.

tässäkin tarinassa on kissa ja koira rakkaat ystävät. eläkääs nyt sovussa.
        taisin olla loppujen lopuksi se kaikkein fiksuin ;)

ps. myin teille rauhanelkeen ja kumpiki osti heti kysymättä edes hintaa ;)

t:todellinen myyntitykki

• justiinsajooo

talonmiehiä?

Myyntisi on suhteutettu provikkaasi. Provikkasi on onnettoman pieni työsi märään nähden. Useinko osuu kauppa kohdalleen? 2-4krt kuukaudessa? Jee... epäonnistumisia tulee useamminja onnistumisia harvoin. Tämän vuoksi järjestelmämyyjät haastavat riitaa rahoitusyhtiöiden järjestämillä "palkintomatkoilla", ja tappelevat aamuun asti. Vittuako sille voi jos ei myynti luista. Voin lyödä vuoden palkasta vetoa että käteenjäävä osuutesi vuodessa on puolet minun palkastani, ja myyn siis tätä "roinaksi" kutsuttua tavaraa jota 99% maapallon väestä silti kuitenkin käyttää. Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuosta 6-7 miljoonasta on kate, ja paljonko siitä "muhkeasta" summasta jää sinulle =)
        Se on aivan sama paljonko "käteviä" järjestelmiä myyt, tulosi ova aivan samat kuin muilla myyntialoilla keskivertaisesti. Itseasiassa on säälittävää myydä 14 miljoonan vuosibudjetilla ja päätyä veropörssissä loppujen lopuksi samalle viivalle "roinanmyyjien" kassa. Heh.. =)

• arvostusta myös
        justiinsajooo kirjoitti:

Myyntisi on suhteutettu provikkaasi. Provikkasi on onnettoman pieni työsi märään nähden. Useinko osuu kauppa kohdalleen? 2-4krt kuukaudessa? Jee... epäonnistumisia tulee useamminja onnistumisia harvoin. Tämän vuoksi järjestelmämyyjät haastavat riitaa rahoitusyhtiöiden järjestämillä "palkintomatkoilla", ja tappelevat aamuun asti. Vittuako sille voi jos ei myynti luista. Voin lyödä vuoden palkasta vetoa että käteenjäävä osuutesi vuodessa on puolet minun palkastani, ja myyn siis tätä "roinaksi" kutsuttua tavaraa jota 99% maapallon väestä silti kuitenkin käyttää. Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuosta 6-7 miljoonasta on kate, ja paljonko siitä "muhkeasta" summasta jää sinulle =)
        Se on aivan sama paljonko "käteviä" järjestelmiä myyt, tulosi ova aivan samat kuin muilla myyntialoilla keskivertaisesti. Itseasiassa on säälittävää myydä 14 miljoonan vuosibudjetilla ja päätyä veropörssissä loppujen lopuksi samalle viivalle "roinanmyyjien" kassa. Heh.. =)

palkka on yksi asia mutta pidemmän päälle ja cv:ssä merkitsee arvostus.

Jos olet roinamyyjä, se on roinaa. Se arvostus on nolla.

Itse en kehtaisi olla mikään kynämyyjä ja ovelta-ovelle kylmäkäyntejä
        luukuttava,auton takakontista myyvä helppoheikki - vaikka siinä tienaisin.
        Ehkä sitä vois hetken tehdä mutta ei pidempään.

• rih-kama
        arvostusta myös kirjoitti:

palkka on yksi asia mutta pidemmän päälle ja cv:ssä merkitsee arvostus.

Jos olet roinamyyjä, se on roinaa. Se arvostus on nolla.

Itse en kehtaisi olla mikään kynämyyjä ja ovelta-ovelle kylmäkäyntejä
        luukuttava,auton takakontista myyvä helppoheikki - vaikka siinä tienaisin.
        Ehkä sitä vois hetken tehdä mutta ei pidempään.

Tässähän puhuu varsinainen tissiposki,mistä näitä idiootteja sikiää?

• honesty best policy

En jaksa miettiä katteita tai muita vaan niinkuin sanoin niin teen tätä työtä palkan takia. Saan siis provikapalkan pohjan päälle. Minä tiedän, että esim samaa kamaa mitä me myydään, niin saa monesta paikasta liki 90 prosenttia halvemmalla, mutta mun tehtävä on vakuuttaa ostaja, että tää kallis on paaaaaljon parempi. Mutta kun homma toimii niin, että me myydään ja hinta on ihan vitun maku. Me siis myydään peruskamaa kalliilla hinnalla ja meidän myyjien tehtävä on myydä. Mitä mulle kuuluu firman johdon palkat kun olen tyytyväinen omaani. Tottakai tiedän miten firma toimii... omistaja tienaa sillä, että minä myyn. Omistajan palkka tulee mun myynnistä, mutta sehän se onkin diili. Minä tienaan sen rahan firmaan jota hän pyörittää. Hän järjestää kaikki muut ja minä loput. Selvä diili. Firman johto pitää mun puolia niin kauan kun myyn- vaikka oikeuteen asti.
        Eli turha kenenkään rutista myyntifirmojen moraalista tai palkka- asioista. Myyjä myy ja joku muu pitää huolen, että myytävää riittää.

jos todella myyt jotain rojua 90% kalliimmalla kuin sen oikea hinta on niin kauanko luulet menevän ennenkuin joku huijaamasi asiakas saa selville tuotteen oikean hinnan? Luuletko että 90% kalliimpaa hintaa katsotaan läpi sormien ilman oikeuteen lähtemistä? Kauanko luulet voivasi jatkaa tällaista rosvoamista? Mikset mene rehellisiin töihin vaan jatkat rosvoamista kunnes käy helvetillinen käry?

• fvcxvcxvxc

kysy joltain

• myyntiseppo

Eräs tuolla kertoi ilmakuva-edustajan vaikeasta työstä n.500km viikossa, toinen taas sanoi että tienaat jo niillä kilometreillä. Bruttoprovision idea on se, että jos myyt vaikka 10 000e edestä niitä kuvia kuukaudessa ja saat provisiota 22% niin silloin kuukauden provisiosi on 2200e. Mutta tuohon sisältyy jo se kilometrikorvaus päivärahat, jätetään päivärahat laskematta mutta 500km viikko, eli n. 2000km / kuukausi. Tuolloin kilometrikorvaus on 900e ja se vähennetään tuosta 2200e. Eli käytännössä ansiotulosi (verotettava tulo, tästä myös eläkkeet, lomarahat ym) on 1300e ja verovapaat kilometrikorvaukset 900e. (josta autosta riippuen bensaan menee ehkä n. neljännes muut kulut mitä autoilusta seuraa).

Kuitenkin monessa myyntiedustajan tehtävässä on tuo bruttoprovisio palkkausmallina ja sehän on yritykselle tottakai turvallisin mahdollinen ja siinä mielessä työntekijälle hyvä malli että tuolloin provikkasi pitäisi olla niin suuri "kuin pystyy olemaan" kun ei ole pohjapalkkoja tai muita vastaavia, joita yrityksen pitää maksaa. Mutta silloin pitää myynnin onnistua tai voi jäädä suuhun melkoinen kakanhaju ja maku.

Oletetaan että tämä ilmakuvamyyjä myisi kuukaudessa 5000e arvosta kuvia samoilla provikoilla ja ajomäärillä, tuolloin provikka 1100e, siitä kilometrikorvauksina 900e ja ansiotulot 200e. Silloin ei varmasti enää paljoa naurata. Tai kuukausimyynti on 2500e, provikka 550e..mitenkäs nyt sitten käy?

• ja missä
        myyntiseppo kirjoitti:

Eräs tuolla kertoi ilmakuva-edustajan vaikeasta työstä n.500km viikossa, toinen taas sanoi että tienaat jo niillä kilometreillä. Bruttoprovision idea on se, että jos myyt vaikka 10 000e edestä niitä kuvia kuukaudessa ja saat provisiota 22% niin silloin kuukauden provisiosi on 2200e. Mutta tuohon sisältyy jo se kilometrikorvaus päivärahat, jätetään päivärahat laskematta mutta 500km viikko, eli n. 2000km / kuukausi. Tuolloin kilometrikorvaus on 900e ja se vähennetään tuosta 2200e. Eli käytännössä ansiotulosi (verotettava tulo, tästä myös eläkkeet, lomarahat ym) on 1300e ja verovapaat kilometrikorvaukset 900e. (josta autosta riippuen bensaan menee ehkä n. neljännes muut kulut mitä autoilusta seuraa).

Kuitenkin monessa myyntiedustajan tehtävässä on tuo bruttoprovisio palkkausmallina ja sehän on yritykselle tottakai turvallisin mahdollinen ja siinä mielessä työntekijälle hyvä malli että tuolloin provikkasi pitäisi olla niin suuri "kuin pystyy olemaan" kun ei ole pohjapalkkoja tai muita vastaavia, joita yrityksen pitää maksaa. Mutta silloin pitää myynnin onnistua tai voi jäädä suuhun melkoinen kakanhaju ja maku.

Oletetaan että tämä ilmakuvamyyjä myisi kuukaudessa 5000e arvosta kuvia samoilla provikoilla ja ajomäärillä, tuolloin provikka 1100e, siitä kilometrikorvauksina 900e ja ansiotulot 200e. Silloin ei varmasti enää paljoa naurata. Tai kuukausimyynti on 2500e, provikka 550e..mitenkäs nyt sitten käy?

Miksi aina valittaa? Etsi ratkaisuja miten voit parantaa elämääsi ja töitäsi. Rahaa on maailma täynnä joten etsi ja keksi ratkaisut itse äläkä valita sillä vaihtoehtoja on, sinä päätät valinnoistasi.

• taulukauppias

jotain vanhentuneella tyylillä maalattuja sekunda tauluja ovelta ovelle. se ON paskahommaa

• Levi P1

Yhtäkaikki pysy erossa zigizagista. Jos halua rehellisen miehen taustaa. Et pääse edes sisälle rakennukseen. Voit paleltua.

• "sivustaseuraaja"

Zigi zagin rahakirstu on tyhjä. Viisi myyjää yhdeksästä lähtenyt 6kk sisällä pois ja useilla vieläkin saatavia talosta, palkkoja/sairauslomarahoja, lomakorvauksia venytellään ja kusetetaan viimeiseen saakka, ja kaiken päälle vähän vittuillaan kaikille kaikesta. Kaikesta huonosta vannoitetaan olemaan hiljaa ja lopuksi lyödään lappu allekirjoitettavaksi, jossa kerrotaan ettei ole mitään saatavia yritykseltä, vaikka olisikin.. Omistaja pitää kaikki langat käsissään ja kusettaa kaikessa mahdollisessa. Työntekijöitä vituttaa meininki ja siksi porukkaa lappaa ulos minkä ehtii, omat sukulaiset ensimmäisena. Melko säälittävä "firma"-

• jojottaja

Höpö höpö sivustaseuraaja...

• jep!jep!jep!

Kaikkea "sontaa" ne nimimerkillä kirjoittavat ja jaksavat jauhaa.
        Mikähän lienee motiivi itsekullakin...

• penappapee

Hmm.. Epätoivoisin myyntihomma missä olen ollut on kirkkaasti tämä: Huomasin työkkärin sivuilla "Palvelumyyjä"-ilmoituksen kotikaupungissani, työnkuvaus näytti mielekkäältä ja kokemusta omaavana alle 30v. myyntitykkinä, otin härkää sarvista ja kävin esittäytymässä.

Menin tuohon luukkuun, mikä oli paskainen kuin mikä ja kaksi työpistettä ja paskainen keittiö, n.20 neliötä alaltaan. Eihän siellä mitään pomoa ollut ja toinen työntekijä soitti hälle ja sanoi että se on tulossa. Kohta sieltä tuli puuskuttava "bisnesmies", auton jätti ulos käymään ja istuttiin alas. Kaveri hermoili enemmän kuin nuori kolli ekaa kertaa naisen päällä. Huvitti se tilanne, kysy max.3 kysymystä, ilmoitti palkasta ja hyvä kun katsoi edes silmiin! :D

Noh, sehän otti spostilla yhteyttä että tervetuloa ensi viikon maanantaina aloitellaan. Menin paskaselle konttorille ja sit alko mun "koulutus", yritti laittaa koneeltaan jonkun saksalaisen opetusvideon kalustosta joka tekee siis sen työn, mitä olin menossa myymään. Eihän se toiminut ja sitten taas ravattiin röökille hermostuneena, sitten toinen myyjä tuli paikalle ja pomo kaivoi paikkakuntamme kartan ja vetäs viivan keskelle: "Toinen hoitaa alapuolen ja toinen yläpuolen.." Olin että öh.. "Joo, sä voit mennä nyt kotias, jatketaan huomenna."

Minä nauroin koko ajomatkan kotia, että ei helvata mitä hommaa! Sit aamusta menin kohteeseen mihin oli myyty tälläinen palvelusopimus. Sinne tuli pari ammattilaista tekemään työnsä ja seurasin tätä noin puoli tuntia, sitten soitti pomo: "Toinen myyjä tulee hakee sut, käytte as.käynneillä ja seuraa miten homma menee!" Sitten sitä mentiin taas!

Tämä as.käynti siis tehtiin sellaiseen kohteeseen, joka oli 100% varma kauppa. Vain täys tohelo olis voinut ksta sen: Asiakas oli nimittäin mainoksen perusteella pyytänyt käymään, ja tottakai sieltä tuli huoltosopimus! Sit ku lähettiin ulos kohteesta, tää toinen myyjä brassaili mulle et näin nää hommat hoidetaan kun osataan! Minä olin naama punasena etten repeä nauramaan, tämä kaveri siis kävi kaikki ne kohteet, jotka olivat 100-varmoja, koska olivat itse kutsuneet jampan paikalle tämän mainoksen perustella.

Tässä oli mun koulutus. Pomo soitti että kentälle vaan kansio kourassa, eli ovelta ovelle kauppaamaan huoltosopimuksia! Mä kysyin että voisko vielä saada opastusta, koska mä en tod. handlaa tätä vielä? "Höpsistä, sukeltaa oppii sukeltamalla!"

No sit sitä mentiin sukeltamaan, jumalauta mikä vastaanotto oli kun meni ihmisten ovikelloja pimputtamaan! Kävin 10 ovella ja totesin ettei tää mee nyt hyvin. Pyysin saada päästä mukaan ovelta ovelle-myynnin kuunteluoppilaaksi ja pomo sanoi että tämä toinen "myyjä" kyllä voi tehdä sen. Noh, aina löytyi joku tekosyy miksi ei päässyt nyt käymään..

Mä sain tarpeekseni ja huikkasin Sayonara näille toheloille! En kehannut pyytää tästä viikosta palkkaa, oli tämä niin ratkiriemukas kokemus... :D

Tämä oli epätoivoisinta myyntihommaa so far, mitä olen tehnyt. Nyt työskentelen B2B-myyjänä mainosalalla (siis ihan oikeita mainoksia isoon lehteen), tienaan mukavasti ja olen tyytyväinen.

• ehernhryhegwa

Hieno tarina :D

Tällaisia kertomuksia lisää, ovat hauskoja.

• wulff1

Mistähä näitä kakan kertojia riittää. Esim, tämän zig zagin liikevaihto on kasvanut
      ainakin inoan mukaan reilusti kyseisinä vuosina kun täällä joku "tietää" myyjien
      lähtenee ja raha kirstun olevan tyhjä. Ei näytä kumpikaan asia pitävän paikkaansa ainakaan taloustietojen perusteella. Lyhyellä matematiikalla laskettuna myyjät suhteutettuna liikevaihtoon kauppaakin näyttää syntyvän mukavasti. Laitampa siis työ hakemuksen sisään yritykseen.

• työmies99

Katsos "Karaani kulkee ja koirat haukkuu". Pitää yllättävän monesti paikkansa.

• nytpoisheti

kokeilleppa zep finlandia, hoh hoijaa, siinä sitä on maailman epätoivoisin viritys.

• Törkeää

Tuntuu siltä ,viitaten edelliseen, joka kertoi ikkuna myyjän hommasta , että se on epätoivoista hommaa, kun pitäis saada 50 ,% voittoa kehutaan omat ikkunat ,mennään lähes väkisin vanhojen ihmisten omakotiin jaaritellaan ummet ja lammet ,että saataisi tilaus paperiin nimi ja hiki pinnassa yritetään olla sympaattisia ,ettei vanhukset tajua tarjous paperin olevan tilaus,siinä on moraali tiukoilla.Näitä yrityksiä mm lämpölux.
      Taloussanomat kirjoitti kuinka saman yritys uskokonto kunnan koti Sun Oy ,n eräiden edustajien moraali ei kestä tätä pakotus, painostus työtä, ovat eronneet ,siinä kun pitää pelotella ja sanoa lähes mitään ammatti taitoa,että talon putket kohta sököt?
      Näitä on myös nuo hormi ja sukitus remontti myyjien työ,vaatii moraalia, sitä tehdä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16973
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4694
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      138
      1954
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1569
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1429
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      19
      1155
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1079
    Aihe