Ulosotto voi helvata

hakuma

Moi,

Ajattelin kysyä täältä.. voiko muka olla mahdollista että kun mulla meni vuonna 2012 kaikki vipit yms ulosottoon ja sain ne maksettua samana vuonna.. ja tänä vuonna ajattelin tarkistaa et jokohan kaikki merkinnät ottais pois no laitoin viestiä ulosotolle ja sieltä oli yks merkintä aurum oyltä jonne piti soittaa ja siellä oli joku lasku 2012 vuodelta mikä ei ole jostain syystä mennyt ulosottoon..

no maksoin sen heti mutta tarkottaako tää et mun luottotiedot palautuu vasta 2018?? Huh ja mä kun luulin 2016 olisi se vuosi..

12

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama homma

Taitaa niin olla. Pyydä luottotietosi Asiakastiedolta. Sieltä näet milloin merkintä poistuu. Pyydä kuitenkin ref merkintä kaikkien maksettujen velkojen perään.

• 8+13

EI taida olla noin! Vuonna 2012 on varmaan Aurum myös ollut tuomiolla, mutta eivät ole sitä laittaneet ulosottoon. Eli merkintä tullut vuonna 2012 ja on voimassa sen 4 vuotta. Ei tästä vuodesta vuoteen 2018!

Ei sitä poistumista lasketa siitä hetkestä kun velat menee ulosottoon vaan tuomiosta.

Eli velkasi vanhenee 2016.

• 8+13

Tai siis velkasi poistuu vuonna 2016. Vanhenee on nyt multa väärä sana.

• sama homma

Ap kirjoitti,että ko velka ei mennyt ulosottoon eli ymmärrän ettei myöskään tuomiota ole tullut.

• Kaksi vuotta sitten kyselin velkojilta velkasaldoja niiden hoitamista varten. Heti kun olin kyseisen velan maksanut otin yhteyttä ja kyselin onko kyseinen velka nyt hoidossa ja samaan syssyyn pyysin kirjallisena todistuksen s-postiini/paperilla etten ole enää senttiäkään velkaa kyseiselle velkojalle. Näin tein jokaisen velkojan kohdalla ja nuo todistukset nyt jemmassa parissakin paikassa. Aattelin pitää muutaman vuoden ajan...

Katso omatieto.fi luottotietosi tällä hetkellä, maksaa 20€ tosin mutta saatpahan varmuuden tolle merkinnän kestolla.

• jer453

On hyvä tietää, että omat luottotiedot voi tarkastaa käyttämällä lakisääteistä tarkastusoikeutta täysin ilmaiseksi! Lakisääteinen tarkastusoikeus on veloitukseton kerran 12 kuukaudessa. Sen voi tehdä käymällä Asiakastiedon kuluttajaneuvonnassa osoitteessa Työpajankatu 10 A, 00581 Helsinki, 5. kerros.
        Tietoja tarkastavan on todistettava henkilöllisyytensä henkilöllisyystodistuksella, ajokortilla tai passilla.
        Lakisääteistä tarkastusoikeuttasi voit käyttää myös lähettämällä postitse vapaamuotoisen kirjallisen pyynnön Asiakastietoon. Pyyntöön mukaan tulee liittää henkilötunnus, kotiosoite, omakätinen allekirjoitus ja nimenselvennys sekä selkeä kopio henkilöllisyystodistuksesta, jossa on allekirjoitus.

Turha maksaa ilmaisesta!

• tulee menee

Mulla kans suunnitelmissa kaikkien uo-velkojen kertamaksu. Tulee pieni perintö joka riittää velkoihini.
      Mulla mennyt myös muutama velka takaisin perijälle. Ei siis ole mennyt ulosottoon.
      Kun nyt maksan ne uo:ssa olevat velat, niin käykö niin että nuo muut heräävät ja laittavat sen jälkeen kun olen uo:ssa olevat jo maksanut, omansa uudestaan uo:hon?
      Saattaa käydä silloin niin ettei perintöni enää riitäkkään näihin velkoihin ja niin sama rumba alkaa taas. Voiko ne laittaa niitä edes takaisin uo:hon?
      Firma on iKassa.

• sama tilanne

Itsellä oli juuri sama tilanne. Maksoin kaiken uo:ssa olevan pois (30 000 €) ja tiesin,että pari firmaa ei edes ole hakenut velkomustuomioita veloille (4000 € ja 2300 €). Otin firmoihin yhteyttä. Toinen suostui maksusopimukseen ja toinen ei. Nyt odottaa tuomiota 4000 € velka. Uo-miehen kanssa sovittiin, että kun velka tulee ulosottoon, niin maksetaan sitten sitä kautta. Ajattelin ehdottaa maksusopimusta ja noin 1000 €/kk lyhennystä, että pääsee siitä joskus eroon. Suuri helpotus kuitenkin on, että ensi kesänä kaikki on hoidettu ja parin vuoden urakka on ohi.

• sama tilanne

Itse olen iKassan kanssa pystynyt sopimaan järkevät lyhennyserät. Ota sinne yhteyttä.

• 17+1

Itselläni on iKassaan velkaa ja olen pyytänyt että laittavat ulosottoon. Mutta eivät edes tuomiollle vie. Melko outoa.

• hipiään haavoja

Eikös tämän iKassan jutut ole muutenkin vähän hämäriä?
        Minun kaksi iKassan juttua on näistä "laittomista" firmoista. Näitä firmoja ei ole enää edes olemassa joten mitäs tuollaisia maksamaan. Pyyhi persettä niillä laskuilla, mutta varoen. On kovaa paperia ja "hipiä" voi vaurioitua.

• lähes kaikki maksett

Onko tietoa Lainastosta ja Fundior creditistä ? Kunpaankin 1000 € vipit otettu 2012 ja eivät ole vieneet oikeuteen vieläkään. Muut on jo maksettu ulosottoon, mutta nuo roikkuu iKassassa. Onkohan ko firmat vielä pystyssä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe