Kesäksi Rodokselle asumaan

Rodoslover

Olen ajatellut lähteä kesäkuussa 2015 lokakuuhun saakka Rodokselle töihin ja asumaan. Mutta tulin ajatelleeksi että onko vain mahdollista ostaa menolippu ja jäädä kohteeseen vai pitääkö ostaa heti jo ennen menoa poistulo matkalippukin?

Haluaisin kaikkia vinkkejä ja kertomuksia kuulla, kuinka olette saaneet asunnon ja työn, ja kuinka helppoa sinne muutto ollut. Ja millainen budjetti olisi kuukaudessa?

12

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervemenooonnee

      mitä työtä siellä muka on ja jos on niin 5 ekee tunti,jää suomeen poimii vaikka mansikoita niin tienaatkin jotain.

    • Poor Rhodes

      Kreikassa on työttömiä pilvin pimein, mistä sieltä meinasit töitä saada? Sieltä taitaa saada töitä korkeintaan maailma vanhinta ammattia harjoittavat.

    • Don Carillo

      vaativa tavoite sulla, hyvä pohjakassa olisi hyvä olla ja kreikankielentaito ainakin auttava. Lama on, riippuu tietty duunista. Tiskareita on omasta takaa ja ystävällisiä palvelijoita 2015 kesällä pilvin pimein. Nollabudjetilla ja ruokapalkalla saatat pysyä jossakin maaseudulla, vaikka Embonasin viiniviljelmillä ehkä hengissä. Mutta yritä ihmeessä, Saari on ok.

      T: Don Carillo

    • Ketsup

      asumaan voit mennä mutta töytä sieltä ei sinulle löydy. työttömiä
      on omasta takaa pilmen pimeinä joten pysy kotimaassa.

      • amaran

        Väärää tietoa. Kyllä töitä tekevälle löytyy...


    • Greece2015

      Moikka!

      Oon lähdössä samoihin aikoihin Kreikkaan koko kesäksi, mutta Kosille. Itse ajattelin, että ostan vain menolipun (on siis mahdollista ostaa vain yksisuuntainen lentomatka) sekä hotellin n. viikon ajaksi, jonka aikana etsin töitä. Aion myös lähettää työhakemuksia ja kyselyitä ennen lähtöäni muutamiin baareihin, jotka palkkaavat aina henkilökuntaa vain pohjoismaista.

    • lyhyt tuntitaksa

      heikolta näytti tilanne ainakin lokakuussa
      tarjoilijan tehtäviä ehkä?

    • Rodoksen ruusu

      Totta kai voit ostaa vain menolipun, vaikka paluulippua on sitten vaikea ehkä saada juuri haluamallesi ajankohdalle. Töitä on todella vaikea saada, etenkään kreikkaa osaamattoman, sillä omia työttömiä on aivan liikaa ja siksi myös palkat on tippuneet ennenkin pienistä summista vielä surkeammiksi. Itse tunnen pari tyyppiä, jotka on kesäsesongin ajan jollain saarella hotellin palkaamana, useimmiten kehnolla palkalla, vaikka osaavat kreikan lisäksi kahta vierasta kieltä. Työpaikan saanti kannattaa varmistaa jo ennen kuin lähdet Suomesta, muuten olet todella pilven päällä. Onnea kuitenkin yrittämisellesi, eihän sitä koskaan tiedä.

      Koska olet Rodokselle menossa, lue saaresta ja siellä elämisestä lisää sivustolta kreikkaan.net, jonka alla on oma Rodos-osio, muista lukea muutkin yleiset Kreikka-sivut:

      http://kreikkaan.net/matkakohteet/rodos

      • amaran

        Kreikankielentaitoa ei tarvita. Työpaikan saa vasta paikan päällä. Näyttäytymälla ja käyttäytymällä.


    • kvunna

      Lindoksella voisi löytyä snack baari hommia. Laita meiliä kokki osaamisestasi: [email protected]

    • kvunna

      Lindoksella voisi löytyä snack baari hommia. Laita meiliä kokki osaamisestasi: [email protected] (asunto ei kuulu palkaan)

    • Rodoslover2

      Hei Rodoslover! Minulla on samat aikeet kesälle 2016. Kertoisitko miten sinun kesäsi Rodoksella sujui ja mahdollisia vinkkejä minulle.. Tarkoituksenani on mennä paikan päälle ja vasta sieltä etsiä töitä ja asuntoa. Voit laittaa viestiä myös sähköpostiin [email protected] . Kiitos jo etukäteen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe