Olen ajatellut lähteä kesäkuussa 2015 lokakuuhun saakka Rodokselle töihin ja asumaan. Mutta tulin ajatelleeksi että onko vain mahdollista ostaa menolippu ja jäädä kohteeseen vai pitääkö ostaa heti jo ennen menoa poistulo matkalippukin?
Haluaisin kaikkia vinkkejä ja kertomuksia kuulla, kuinka olette saaneet asunnon ja työn, ja kuinka helppoa sinne muutto ollut. Ja millainen budjetti olisi kuukaudessa?
Kesäksi Rodokselle asumaan
12
582
Vastaukset
- tervemenooonnee
mitä työtä siellä muka on ja jos on niin 5 ekee tunti,jää suomeen poimii vaikka mansikoita niin tienaatkin jotain.
- Poor Rhodes
Kreikassa on työttömiä pilvin pimein, mistä sieltä meinasit töitä saada? Sieltä taitaa saada töitä korkeintaan maailma vanhinta ammattia harjoittavat.
- Don Carillo
vaativa tavoite sulla, hyvä pohjakassa olisi hyvä olla ja kreikankielentaito ainakin auttava. Lama on, riippuu tietty duunista. Tiskareita on omasta takaa ja ystävällisiä palvelijoita 2015 kesällä pilvin pimein. Nollabudjetilla ja ruokapalkalla saatat pysyä jossakin maaseudulla, vaikka Embonasin viiniviljelmillä ehkä hengissä. Mutta yritä ihmeessä, Saari on ok.
T: Don Carillo - Ketsup
asumaan voit mennä mutta töytä sieltä ei sinulle löydy. työttömiä
on omasta takaa pilmen pimeinä joten pysy kotimaassa.- amaran
Väärää tietoa. Kyllä töitä tekevälle löytyy...
- Greece2015
Moikka!
Oon lähdössä samoihin aikoihin Kreikkaan koko kesäksi, mutta Kosille. Itse ajattelin, että ostan vain menolipun (on siis mahdollista ostaa vain yksisuuntainen lentomatka) sekä hotellin n. viikon ajaksi, jonka aikana etsin töitä. Aion myös lähettää työhakemuksia ja kyselyitä ennen lähtöäni muutamiin baareihin, jotka palkkaavat aina henkilökuntaa vain pohjoismaista. - lyhyt tuntitaksa
heikolta näytti tilanne ainakin lokakuussa
tarjoilijan tehtäviä ehkä? - Rodoksen ruusu
Totta kai voit ostaa vain menolipun, vaikka paluulippua on sitten vaikea ehkä saada juuri haluamallesi ajankohdalle. Töitä on todella vaikea saada, etenkään kreikkaa osaamattoman, sillä omia työttömiä on aivan liikaa ja siksi myös palkat on tippuneet ennenkin pienistä summista vielä surkeammiksi. Itse tunnen pari tyyppiä, jotka on kesäsesongin ajan jollain saarella hotellin palkaamana, useimmiten kehnolla palkalla, vaikka osaavat kreikan lisäksi kahta vierasta kieltä. Työpaikan saanti kannattaa varmistaa jo ennen kuin lähdet Suomesta, muuten olet todella pilven päällä. Onnea kuitenkin yrittämisellesi, eihän sitä koskaan tiedä.
Koska olet Rodokselle menossa, lue saaresta ja siellä elämisestä lisää sivustolta kreikkaan.net, jonka alla on oma Rodos-osio, muista lukea muutkin yleiset Kreikka-sivut:
http://kreikkaan.net/matkakohteet/rodos- amaran
Kreikankielentaitoa ei tarvita. Työpaikan saa vasta paikan päällä. Näyttäytymälla ja käyttäytymällä.
- kvunna
Lindoksella voisi löytyä snack baari hommia. Laita meiliä kokki osaamisestasi: [email protected]
- kvunna
Lindoksella voisi löytyä snack baari hommia. Laita meiliä kokki osaamisestasi: [email protected] (asunto ei kuulu palkaan)
- Rodoslover2
Hei Rodoslover! Minulla on samat aikeet kesälle 2016. Kertoisitko miten sinun kesäsi Rodoksella sujui ja mahdollisia vinkkejä minulle.. Tarkoituksenani on mennä paikan päälle ja vasta sieltä etsiä töitä ja asuntoa. Voit laittaa viestiä myös sähköpostiin [email protected] . Kiitos jo etukäteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882