Iso-Isoäitini puhuu minulle unissani?

Ksenija

Hei,

Mun on pakko kertoa ja purkaa ajtukseni jonnekkin. En tiedä mitä ajatuksillani tekisin, mitä uneni tarkoittaa?

Näin aikasemmin muutama kuukausi sitten unta kun isoäitini kuoli ja hän kertoi minulle unessani että me kuulumme noitasukuun ja minun täytyy uskoa itseeni. Olen kuulemma enemmän kuin tiedän? Heräsin aamulla isona kysymymerkkinä enkä ymmärrä miksi hän kertoi tämän minulle? Minun oma äitini näkee enneunia, en minä. En ole edes koskaan ajatellut asioita ja unia. Olen aina nähnyt vahvoja unia ja reagoinut niihin koko kehollani kivuin, itkuin ja voimakkain reaktioin. En vain osaa tulkita niitä. IsoIsoäitini osasi mutta hän on kuollut.

Nyt kuitenkin viime yönä IsoIso äitini, eri puolelta sukua tuli uniini ja kertoi minulle että etko sinä ymmärrä että sinun täytyy havahtua uskomaan että olemme noitasukua?? Sinut on tarkoitettu tekemään suuria asioita. Kysyin häneltä että miksi nyt? Miksi nyt yht`äkkiä minun pitää uskoa näihin asioihin? Niin hän vastasi että Äitiys on vahvistanut noituuttani? (olen siis juuri saanut lapsen 8kk sitten) Hän otti poikani syliinsä ja jumaloi häntä. Hän itki sitä ettei voinut koskaan tavata häntä eläessään, pojasta hän tosin jo tiesi ennen pojan syntymään. Tulen myös kuulemma saamaan toisen lapsen vielä. Hän vain pyysi minua muistamaan uneni herätessäni. Minun on kuulemma PAKKO uskoa uneeni herätessäni.

Nyt en ymmärrä ja ajtukseni on sekaisin. Uni tuntui niin voimakkaalta...

Osaisiko joku auttaa tulkitsemaan untani?

25

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markus

      Olen Kristitty, ja vastaan sinulle niin rehellisesti kuin vain kykenen. On mahdollista, että suvussasi on voinut olla noituutta, minkä vuoksi sinut on tarkoitettu jatkamaan tuota perinnettä. Mutta sinun asemassasi on kaikista tärkeintä ymmärtää , kuka sinut haluaa todella jatkamaan tuota perinnettä!
      Raamattu puhuu monessa kohdassa noituudesta, sekä siitä minkälaisia yliluonnollisia kykyjä noituudesta voi saada. Mutta todellisuudessa noituus ei johda mihinkään muuhun kuin kahleisiin, joilla saatana pitää noituuden tekijää otteessaan.
      Minä kehoitan sinua etsimään Raamatun käsiisi ja ottamaan yhteyttä johonkin Kristilliseen seurakuntaan. Minä lupaan rukoilla puolestasi, muista että Jumala on ainut joka voi katkaista mahdolliset siteesi noituuteen.
      jos sinulla on vielä jotain asiaa tai kysyttävää , niin kirjoita tähän palstalle ja lupaan vastata.
      Jumalan siunausta.
      Unesi on Raamatun mukaan vain saatanan ovela juoni saada sinut uskomaan omaan itseesi, eikä Jumalaan.

      • Juma

        Uskikset ovat tietenkin tyrkyttämässä omaa propagandaansa joka väliin. Siihen kuuluu tietenkin muiden uskomusten leimaaminen pahuudeksi... niinhän propaganda toimii. Raamattu on ihmisten kokoama kirja eikä sitä kannata ottaa kovin tosissaan. Tiedät varmaan, mitä kristityt ovat aina tehneet noidille. Ei siis missään tapauksessa kannata kallistaa korvaansa sellaisen ryhmittymän suuntaan. Suomessa on kaikenlaisia pakanaverkkoja jne. joten Google käyttöön ja tietoa hakemaan.


      • Juma
        Juma kirjoitti:

        Uskikset ovat tietenkin tyrkyttämässä omaa propagandaansa joka väliin. Siihen kuuluu tietenkin muiden uskomusten leimaaminen pahuudeksi... niinhän propaganda toimii. Raamattu on ihmisten kokoama kirja eikä sitä kannata ottaa kovin tosissaan. Tiedät varmaan, mitä kristityt ovat aina tehneet noidille. Ei siis missään tapauksessa kannata kallistaa korvaansa sellaisen ryhmittymän suuntaan. Suomessa on kaikenlaisia pakanaverkkoja jne. joten Google käyttöön ja tietoa hakemaan.

        Mikäli olet kovin ahdistunut, niin mielenterveystoimistokaan ei välttämättä ole huono vaihtoehto... ei kuitenkaan mikään uskonnollinen homma.


      • Ksenija

        Hei Markus,

        En sanonut pelkääväni unieni viestejä, onhan viestien tuoja minulle tärkeä ihminen.

        En saanut vastausta kysymykseeni jossa pyysin jotakuta tulkitsemaan untani. Paitsi että kerrot saatanan yrittäneen saada minua kierosti puolelleen? Pahoittelen mutta en usko noituuden aina tuovan pahaa tullessaan. Mielestäni on enemmänkin lahja kuin synti esim.nähdä tulevaan ja osata parantaa.

        Sanoit että minun on tärkeää ymmärtää KUKA minun haluaa jatkavan perinnettä? Iso-IsoÄitinkö? Joka oli minulle eläessään maailman tärkein ja kultaisin ihminen. Ainoa ihminen jota olen vanhempana ihmisenä arvostanut ja joka on opettanut minulle tärkeitä elämän asioita, niiden takia olen ihminen kuin nyt olen. Niiden takia minulla on korkea moraali uskoa maailman hyvyyteen oli se sitten minkä tahansa tuomaa hyvyttä. Ja nyt sanot että minun tulisi kyseenalaistaa hänet???

        Sanot myös että noituus ei johda muuhun kuin kahleisiin? Hei...eletään vuotta 2004 ja ihmisiä ei enää lynkata ja polteta roviolla erilaisten näkemysten vuoksi, paitsi mitä ilmeisemmin Kristittyjen joukossa? Te ette koskaan kasva ja pääse puusta pitkälle teidän saarnojenne tahkoamisella.

        Itse en kuulu kirkkoon enkä haluakkaan kuulua, en usko raamatun pelastavan minun sen enempää kuin minkään muunkaan. En kaipaa rukouksiasi, en ole niitä täällä hakemassa. Se mikä teissä "kristityissä" suoraan sanottuna vituttaa on että te tuppaatte nenänne aina väärään paikkaan tupaten väkisin ihmisille uskoanne. Usko mihin haluat se ei minulle kuulu mutta älä tule tänne tuomitsemaan minua, uniani tai perintötekijöitäni.

        Etsin edelleenkin jotain järkevää tulkintaa unilleni, en saarnaa tai tuomitsemista. Anybody? :o)


      • Ksenija
        Ksenija kirjoitti:

        Hei Markus,

        En sanonut pelkääväni unieni viestejä, onhan viestien tuoja minulle tärkeä ihminen.

        En saanut vastausta kysymykseeni jossa pyysin jotakuta tulkitsemaan untani. Paitsi että kerrot saatanan yrittäneen saada minua kierosti puolelleen? Pahoittelen mutta en usko noituuden aina tuovan pahaa tullessaan. Mielestäni on enemmänkin lahja kuin synti esim.nähdä tulevaan ja osata parantaa.

        Sanoit että minun on tärkeää ymmärtää KUKA minun haluaa jatkavan perinnettä? Iso-IsoÄitinkö? Joka oli minulle eläessään maailman tärkein ja kultaisin ihminen. Ainoa ihminen jota olen vanhempana ihmisenä arvostanut ja joka on opettanut minulle tärkeitä elämän asioita, niiden takia olen ihminen kuin nyt olen. Niiden takia minulla on korkea moraali uskoa maailman hyvyyteen oli se sitten minkä tahansa tuomaa hyvyttä. Ja nyt sanot että minun tulisi kyseenalaistaa hänet???

        Sanot myös että noituus ei johda muuhun kuin kahleisiin? Hei...eletään vuotta 2004 ja ihmisiä ei enää lynkata ja polteta roviolla erilaisten näkemysten vuoksi, paitsi mitä ilmeisemmin Kristittyjen joukossa? Te ette koskaan kasva ja pääse puusta pitkälle teidän saarnojenne tahkoamisella.

        Itse en kuulu kirkkoon enkä haluakkaan kuulua, en usko raamatun pelastavan minun sen enempää kuin minkään muunkaan. En kaipaa rukouksiasi, en ole niitä täällä hakemassa. Se mikä teissä "kristityissä" suoraan sanottuna vituttaa on että te tuppaatte nenänne aina väärään paikkaan tupaten väkisin ihmisille uskoanne. Usko mihin haluat se ei minulle kuulu mutta älä tule tänne tuomitsemaan minua, uniani tai perintötekijöitäni.

        Etsin edelleenkin jotain järkevää tulkintaa unilleni, en saarnaa tai tuomitsemista. Anybody? :o)

        Terve Juma,

        Kiitos kun kävit suoristamassa edellisen kirjoitatjan selkää. ;o)

        Ei en ole ahdistunut tai pelkää tms. Kunhan ehkä hieman hämilläni unistani ja niiden tuomasta voimakaassta tunteesta ja siitä miten hyvin muistin aamulla kaiken sana sanalta, mitä yleensä ei tapahdu.

        En usko noituuden tuovan pahuutta mukanaan, en edes lähtisi "leikkiin" jos näin olisi.

        Mutta etsin edelleenkin tulkitsijaa. :o) Kävinkin jo Googlessa selailemassa mutta en oikeastaan löytänyt mitään "tähän" hätään tietoa. Kiitos kuitenkin vinkistä! :o)


      • sharp
        Ksenija kirjoitti:

        Hei Markus,

        En sanonut pelkääväni unieni viestejä, onhan viestien tuoja minulle tärkeä ihminen.

        En saanut vastausta kysymykseeni jossa pyysin jotakuta tulkitsemaan untani. Paitsi että kerrot saatanan yrittäneen saada minua kierosti puolelleen? Pahoittelen mutta en usko noituuden aina tuovan pahaa tullessaan. Mielestäni on enemmänkin lahja kuin synti esim.nähdä tulevaan ja osata parantaa.

        Sanoit että minun on tärkeää ymmärtää KUKA minun haluaa jatkavan perinnettä? Iso-IsoÄitinkö? Joka oli minulle eläessään maailman tärkein ja kultaisin ihminen. Ainoa ihminen jota olen vanhempana ihmisenä arvostanut ja joka on opettanut minulle tärkeitä elämän asioita, niiden takia olen ihminen kuin nyt olen. Niiden takia minulla on korkea moraali uskoa maailman hyvyyteen oli se sitten minkä tahansa tuomaa hyvyttä. Ja nyt sanot että minun tulisi kyseenalaistaa hänet???

        Sanot myös että noituus ei johda muuhun kuin kahleisiin? Hei...eletään vuotta 2004 ja ihmisiä ei enää lynkata ja polteta roviolla erilaisten näkemysten vuoksi, paitsi mitä ilmeisemmin Kristittyjen joukossa? Te ette koskaan kasva ja pääse puusta pitkälle teidän saarnojenne tahkoamisella.

        Itse en kuulu kirkkoon enkä haluakkaan kuulua, en usko raamatun pelastavan minun sen enempää kuin minkään muunkaan. En kaipaa rukouksiasi, en ole niitä täällä hakemassa. Se mikä teissä "kristityissä" suoraan sanottuna vituttaa on että te tuppaatte nenänne aina väärään paikkaan tupaten väkisin ihmisille uskoanne. Usko mihin haluat se ei minulle kuulu mutta älä tule tänne tuomitsemaan minua, uniani tai perintötekijöitäni.

        Etsin edelleenkin jotain järkevää tulkintaa unilleni, en saarnaa tai tuomitsemista. Anybody? :o)

        En kyllä osaa tulkita untasi, mutta tuli mieleen voisiko merkitä sitä että alkaisit tietoisesti herkistyä ns. "henkisen maailman" asioille?

        Minutkin herätti eräs sukuni esi-vanhempi kertomalla unessa että olen voimakasta noitasukua ja nyt on aika lähteä sen suhteen eteenpäin, että olen siihen valmis.

        Tuolle kristitylle (Markus?) sanoisin, että minut noituuteen opettanut henkilö oli hyvin kristitty, Jeesuksen pelastajakseen ottanut henkilö, joka eli myös Jeesuksen oppien mukaan sekä Jumalan "kurissa". Ei asiat ole noin mustavalkoisia. Mietipäs hetken aikaa mitä Raamatussa tarkoitetaan noituuden harjoittamiskiellolla! Raamattu on kirja jota ei pidä lukea kirjaimellisesti vaan sillä sydämensä äänellä. Noittuutakin on monenlaista.


      • Maagikko

        Tiesitkö että noidat voivat harjoittaa joko mustaa magiaa tai valkoista magiaa. Raamattussa kielletään harjoittamsta mustaa magiaa joka on normaalille ihmiselle itsestään selvyys ilman raamattuakin.


      • Markus
        Maagikko kirjoitti:

        Tiesitkö että noidat voivat harjoittaa joko mustaa magiaa tai valkoista magiaa. Raamattussa kielletään harjoittamsta mustaa magiaa joka on normaalille ihmiselle itsestään selvyys ilman raamattuakin.

        Raamatussa ei kertaakaan edes erotella magiaa, vaan aina puhutaan pelkästä noituudesta. Raamatun mukaan kaikki noituus on paholaisesta, sillä Jumala ei paranna tai tee ihmeitä noituuden kautta vaan Jeesuksen nimessä.


      • Markus
        Juma kirjoitti:

        Mikäli olet kovin ahdistunut, niin mielenterveystoimistokaan ei välttämättä ole huono vaihtoehto... ei kuitenkaan mikään uskonnollinen homma.

        Kuulostaako tämä sinusta propagandalta: "Lupaan rukoilla puolestasi, jotta Jumala voisi pelastaa sinut" ? Kyse on pelkästä rakkaudesta. Nimittäin Jumalan käskystä, mikä kehoittaa rukoilemaan muiden puolesta.
        Uskon, että vain Jumala voi kokonaan parantaa ihmisen ja hän on varoittanut noituudesta. Olen nähnyt, kuinka Jumala parantaa, ja sama Jumala tuomitsee muunkaltaiset parannukset, mitkä eivät ole hänestä. Olen lukenut kirjoja, joissa uskoontulleet entiset noidat ovat antaneet varoittavia kertomuksia siitä, mitä todellinen noituus on. Jokaisen noidan lopputuloksena on sitoutuminen saatanalle, eikä siitä voi kuoleman jälkeen enään pelastua.


      • Markus
        Ksenija kirjoitti:

        Hei Markus,

        En sanonut pelkääväni unieni viestejä, onhan viestien tuoja minulle tärkeä ihminen.

        En saanut vastausta kysymykseeni jossa pyysin jotakuta tulkitsemaan untani. Paitsi että kerrot saatanan yrittäneen saada minua kierosti puolelleen? Pahoittelen mutta en usko noituuden aina tuovan pahaa tullessaan. Mielestäni on enemmänkin lahja kuin synti esim.nähdä tulevaan ja osata parantaa.

        Sanoit että minun on tärkeää ymmärtää KUKA minun haluaa jatkavan perinnettä? Iso-IsoÄitinkö? Joka oli minulle eläessään maailman tärkein ja kultaisin ihminen. Ainoa ihminen jota olen vanhempana ihmisenä arvostanut ja joka on opettanut minulle tärkeitä elämän asioita, niiden takia olen ihminen kuin nyt olen. Niiden takia minulla on korkea moraali uskoa maailman hyvyyteen oli se sitten minkä tahansa tuomaa hyvyttä. Ja nyt sanot että minun tulisi kyseenalaistaa hänet???

        Sanot myös että noituus ei johda muuhun kuin kahleisiin? Hei...eletään vuotta 2004 ja ihmisiä ei enää lynkata ja polteta roviolla erilaisten näkemysten vuoksi, paitsi mitä ilmeisemmin Kristittyjen joukossa? Te ette koskaan kasva ja pääse puusta pitkälle teidän saarnojenne tahkoamisella.

        Itse en kuulu kirkkoon enkä haluakkaan kuulua, en usko raamatun pelastavan minun sen enempää kuin minkään muunkaan. En kaipaa rukouksiasi, en ole niitä täällä hakemassa. Se mikä teissä "kristityissä" suoraan sanottuna vituttaa on että te tuppaatte nenänne aina väärään paikkaan tupaten väkisin ihmisille uskoanne. Usko mihin haluat se ei minulle kuulu mutta älä tule tänne tuomitsemaan minua, uniani tai perintötekijöitäni.

        Etsin edelleenkin jotain järkevää tulkintaa unilleni, en saarnaa tai tuomitsemista. Anybody? :o)

        Pyydän, että lukisit vielä tämän viestini sinulle, ja ajattelisit sitä mielessäsi!

        Raamatussa on esimerkki, kuinka vainajahenki on puhunut ihmiselle ja ennustanut tälle tapahtuman, mikä loppujen lopuksi tapahtui toteen. Kyse oli Saul-kuninkaasta, joka oli ajautunut pois Jumalan johdatuksesta. Vainajahengen sai esille noita, joka piti itseään pelkkänä hyväntekijänä. Mutta Raamatun mukaan kyseessä oli pelkästään saatanan valhe, eikä kuolleen ihmisen henki(mikä lopulta tuli ilmi)
        Uskon että sinun tapauksessasi iso-isoäitisi ei ole se joksi luulet ,vaan kyseessä on paholaisen luoma vale-kuva, saadakseen sinut kiinnostumaan noituudesta. Aivan kuten Raamatussa.

        Ja kahleilla tarkoitin hengellisiä kahleita, enkä materialistisia. Kun harrastat noituutta, silloin saatanalla on ote elämästäsi. Luulet että sinä saat voimallasi hyvää aikaiseksi, mutta todellisuudessa Jumalalla on aina suurempi valta.

        Pyydän sinua vielä miettimään tätä:
        Mikä on historian saatossa saanut enemmän aikaan hyvyyttä? Kristinusko lähetystyön kautta on vienyt rakkautta ja elämää maailman ääriin saakka. Se on fakta. (Ristiretketkään eivät noudattaneet raamattua vaan ihmis-käskyjä.)
        Noituus on asia , jonka Jumala kieltää jyrkästi.
        Olen lukenut Kristinuskoon kääntyneiden noitien kirjoittamia teoksia ja olen tutustunut näin ollen heidänkin maailmaan. He olisivat tällä hetkellä kadotuksessa, jos Jumala ei olisi muuttanut heitä.
        Tiedän että tämä kirje ja tyyli jolla olen kirjoittanut on aika painostava ja takova, mutta pyydän sinua: Avaa Raamattu edes kerran ja lue vain yksi jae.

        En yleensä ole kirjoittanut internettiin, tai minnekään palstoille mitään- saati sitten näin paljon, joten jätän sinut nyt rauhaan.
        kiitos kun jaksoit lukea! ;)


      • malau
        Markus kirjoitti:

        Raamatussa ei kertaakaan edes erotella magiaa, vaan aina puhutaan pelkästä noituudesta. Raamatun mukaan kaikki noituus on paholaisesta, sillä Jumala ei paranna tai tee ihmeitä noituuden kautta vaan Jeesuksen nimessä.

        Voi Markus kulta. Noidatkin voivat tehdä noituutta Jeesuksen nimessä, se on sitä valkoista noituutta. Jeesus kun edustaa sitä valkoista väriä.

        Onhan se hienoa, että ihmisiä varoitetaan saatanallisista salajuonista, mutta teidän varoituksianne kuultaisiin paremmin jos tietäisitte edes perusteet noituudesta. Jos edes viitsisitte tutustua.

        Jeesuskin kehotti olemaan kuuntelematta valheellisia profeettoja, jotka julistavat Raamtun, kirjoitetun sanan avulla ihmisiä milloin mihinkin loukkoon, niin kuin sinäkin teet. Jeesus kehotti meitä kuuntelemaan sitä omaa sisäistä ääntään, oma sydäntä.

        Kristittynä sinä olet kirjoitustesi perusteella sitoutunut siihen ettet tee minkäänlaista noituutta, edes valkoista. Ja se olkoon sinun tiesi ja Jumalan Tahto. Silti joukossamme on niitäkin sieluja, jotka ovat Jumalan nimessä ja Jumalan kasvojen edessä sitoutuneet toimimaan Jumalan välineenä, Jumalan Tahdon mukaan, niin kuin Isä heitä on opettanut. Toiset heistä eivät saarnaa kuuluvasti itseään mainostaen olevansa Jumalan armossa, vaan toimivat hiljaisuudessa ja pyytettömästi.

        Anna heidän olla rauhassa omalla Tiellään ja ole sinä omallasi, kiitos! Sillä sinä et voi tietää Jumlan Tahtoa etkä Jumalan suunnitelmia kenenkään muun kuin itsesi suhteen. Et voi sitä edes tosdistaa Raamatun sanalla, sillä jokaikinen asia jonka sinä suustasi päästä voidaan kumota sen samaisen kirjan avulla.


      • jeesusteleva kiihko hihhuli...
        malau kirjoitti:

        Voi Markus kulta. Noidatkin voivat tehdä noituutta Jeesuksen nimessä, se on sitä valkoista noituutta. Jeesus kun edustaa sitä valkoista väriä.

        Onhan se hienoa, että ihmisiä varoitetaan saatanallisista salajuonista, mutta teidän varoituksianne kuultaisiin paremmin jos tietäisitte edes perusteet noituudesta. Jos edes viitsisitte tutustua.

        Jeesuskin kehotti olemaan kuuntelematta valheellisia profeettoja, jotka julistavat Raamtun, kirjoitetun sanan avulla ihmisiä milloin mihinkin loukkoon, niin kuin sinäkin teet. Jeesus kehotti meitä kuuntelemaan sitä omaa sisäistä ääntään, oma sydäntä.

        Kristittynä sinä olet kirjoitustesi perusteella sitoutunut siihen ettet tee minkäänlaista noituutta, edes valkoista. Ja se olkoon sinun tiesi ja Jumalan Tahto. Silti joukossamme on niitäkin sieluja, jotka ovat Jumalan nimessä ja Jumalan kasvojen edessä sitoutuneet toimimaan Jumalan välineenä, Jumalan Tahdon mukaan, niin kuin Isä heitä on opettanut. Toiset heistä eivät saarnaa kuuluvasti itseään mainostaen olevansa Jumalan armossa, vaan toimivat hiljaisuudessa ja pyytettömästi.

        Anna heidän olla rauhassa omalla Tiellään ja ole sinä omallasi, kiitos! Sillä sinä et voi tietää Jumlan Tahtoa etkä Jumalan suunnitelmia kenenkään muun kuin itsesi suhteen. Et voi sitä edes tosdistaa Raamatun sanalla, sillä jokaikinen asia jonka sinä suustasi päästä voidaan kumota sen samaisen kirjan avulla.

        Mistä päin Raamattua Jeesus kehotti meitä kuuntelemaan sitä omaa sisäistä ääntään, "oma sydäntä"?

        Itse olen ymmärtänyt, että Jumalan ääni on se jota pitäisi pyrkiä kuulemaan.


      • malau
        jeesusteleva kiihko hihhuli... kirjoitti:

        Mistä päin Raamattua Jeesus kehotti meitä kuuntelemaan sitä omaa sisäistä ääntään, "oma sydäntä"?

        Itse olen ymmärtänyt, että Jumalan ääni on se jota pitäisi pyrkiä kuulemaan.

        Raamatu ei muusta kerrokaan kuin oman sisäisen äänen kuuntelemisesta, Jeesuskaan mitään muuta tehnyt. :)

        Minkä kuvaksi Jumala meidät loikaan? Olikos se niin että Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen ja että meissä jokaisessa on sisällä pieni siemen, joka on (itse) löydetättävä, istutettava, kasteltava ja hoidettava. Ja voisikos olla niin että se siemen majailee tuolla jossain meidän sydämemme sisuksissa? Se meidän oma äänemme, oma sisäinen äänemme, joka on Jumalan ääni.


        Tuomaan evankeliumi puhuu tästä.

        Matteuksen evankeliumin kylväjävertaus voisi olla aika oivallettavaa lukemista.


        (Matt) 14: -- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.

        Matt15: 8 -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan,
        mutta sen sydän on kaukana minusta.
        9 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

        Matt18: (lapsen kaltaisuudesta)
        (Arvaas kaksi kertaa millaisia lapsen kaltaiset ovat? Mitä lapset osaavatkaan kuunnella paatuneita aikuisia permmin?)

        Johanneksen evankeliumi:
        12:40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi."


        muita:
        Roomalaiskirje 8:27

        vielä noituuteen liittyen:
        Markus Vieras henkienmanaaja
        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin."
        39 Mutta Jeesus vastasi:
        "Älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa. 40 Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme.

        Ja kuten sanottu: Raamatulla voidaan kumota ja todistaa ihan mikä tahansa asia, joten tästä asiasta on turha kiistellä, pidä sinä oma uskomuksesi ja katsomuksesi, minä pidän omani.

        Siltikin, Raamattua ei voi lukea orjallisesti, sitä on pakko lukea niin sanotusti sydän kädessä, oivaltaen (tästä kai voidaan käyttää myös ilmausta johdatuksen rukoilemisesta)


      • Profeetta X
        Markus kirjoitti:

        Raamatussa ei kertaakaan edes erotella magiaa, vaan aina puhutaan pelkästä noituudesta. Raamatun mukaan kaikki noituus on paholaisesta, sillä Jumala ei paranna tai tee ihmeitä noituuden kautta vaan Jeesuksen nimessä.

        Poltetaan vaihteeksi kristittyjä roviolla,
        niin oppivat ehkä pitämään suunsa vähän
        pienemmällä.


      • jeesusteleva kiihko hihhuli...
        malau kirjoitti:

        Raamatu ei muusta kerrokaan kuin oman sisäisen äänen kuuntelemisesta, Jeesuskaan mitään muuta tehnyt. :)

        Minkä kuvaksi Jumala meidät loikaan? Olikos se niin että Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen ja että meissä jokaisessa on sisällä pieni siemen, joka on (itse) löydetättävä, istutettava, kasteltava ja hoidettava. Ja voisikos olla niin että se siemen majailee tuolla jossain meidän sydämemme sisuksissa? Se meidän oma äänemme, oma sisäinen äänemme, joka on Jumalan ääni.


        Tuomaan evankeliumi puhuu tästä.

        Matteuksen evankeliumin kylväjävertaus voisi olla aika oivallettavaa lukemista.


        (Matt) 14: -- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.

        Matt15: 8 -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan,
        mutta sen sydän on kaukana minusta.
        9 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

        Matt18: (lapsen kaltaisuudesta)
        (Arvaas kaksi kertaa millaisia lapsen kaltaiset ovat? Mitä lapset osaavatkaan kuunnella paatuneita aikuisia permmin?)

        Johanneksen evankeliumi:
        12:40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi."


        muita:
        Roomalaiskirje 8:27

        vielä noituuteen liittyen:
        Markus Vieras henkienmanaaja
        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin."
        39 Mutta Jeesus vastasi:
        "Älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa. 40 Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme.

        Ja kuten sanottu: Raamatulla voidaan kumota ja todistaa ihan mikä tahansa asia, joten tästä asiasta on turha kiistellä, pidä sinä oma uskomuksesi ja katsomuksesi, minä pidän omani.

        Siltikin, Raamattua ei voi lukea orjallisesti, sitä on pakko lukea niin sanotusti sydän kädessä, oivaltaen (tästä kai voidaan käyttää myös ilmausta johdatuksen rukoilemisesta)

        Hienoa, että olet lukenut Raamattua ja löytänyt sieltä vielä noin herkullisia kohtia. En tässä halua alkaa haastamaan riita, mutta haluan sanoa kuitenkin mitä itse ajattelen esittämistäsi raamatun kohdista.

        Ensinnäkin sisällämme oleva siemen. Voi olla, että olen lukenut surkeasti Raamatun, mutta ainut siemen, mistä Raamatussa mielestäni puhutaan on "uskon siemen", joka kaikissaa on, mutta jonka useat tuntuvat tukahduttavan ja antavan hautautua kaiken pahan alle.

        Itse ymmärrän nuo sydämmellä ymmärtämis kohdat niin, että kyseessä ei ole oman äänen kuuleminen vaan Jumalan sanan kuuleminen ja ymmärtäminen. Ja sydämellä ymmärtäminen on asian kuulemista eikä sanojen kuulemista, mielestäni.

        Olisi kiva kuulla mitä noituus oikeastaan on, koska itse en pidä "vierasta henkienmanaajaa" noituuden harjoittajana, eikä siinä mielestäni puhuta noidasta.

        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että Raamatulla voidaan kumota ja perustella mitä vaan, mutta sanoisin, että silloin tulkitaan ja ymmärretään jossain kohdin väärin.

        Olisi mielenkiintoista kuulla lisää tälläisiä kohtia jotka voi kumota ja todistaa Raamatulla.

        Koska on mahdollista, että olen sokea ja totaalisen eksyksissä en halua pakottaa ketään uskomaan niinkuin itse uskon, vaan rukoilen, että minä ja sinäkin näkisit, kuulisit ja ymmärtäisit asiat niinkuin Jumala on ne tarkoittanut. Ja jos olen väärässä ja koitan upottaa sinuun tai johonkin muuhun jotain harhaoppia, niin toivottavasti menetän kirjoitus taidon tai opin kirjoittamaan oikein eli totuuden mukaisesti.


      • malau
        jeesusteleva kiihko hihhuli... kirjoitti:

        Hienoa, että olet lukenut Raamattua ja löytänyt sieltä vielä noin herkullisia kohtia. En tässä halua alkaa haastamaan riita, mutta haluan sanoa kuitenkin mitä itse ajattelen esittämistäsi raamatun kohdista.

        Ensinnäkin sisällämme oleva siemen. Voi olla, että olen lukenut surkeasti Raamatun, mutta ainut siemen, mistä Raamatussa mielestäni puhutaan on "uskon siemen", joka kaikissaa on, mutta jonka useat tuntuvat tukahduttavan ja antavan hautautua kaiken pahan alle.

        Itse ymmärrän nuo sydämmellä ymmärtämis kohdat niin, että kyseessä ei ole oman äänen kuuleminen vaan Jumalan sanan kuuleminen ja ymmärtäminen. Ja sydämellä ymmärtäminen on asian kuulemista eikä sanojen kuulemista, mielestäni.

        Olisi kiva kuulla mitä noituus oikeastaan on, koska itse en pidä "vierasta henkienmanaajaa" noituuden harjoittajana, eikä siinä mielestäni puhuta noidasta.

        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että Raamatulla voidaan kumota ja perustella mitä vaan, mutta sanoisin, että silloin tulkitaan ja ymmärretään jossain kohdin väärin.

        Olisi mielenkiintoista kuulla lisää tälläisiä kohtia jotka voi kumota ja todistaa Raamatulla.

        Koska on mahdollista, että olen sokea ja totaalisen eksyksissä en halua pakottaa ketään uskomaan niinkuin itse uskon, vaan rukoilen, että minä ja sinäkin näkisit, kuulisit ja ymmärtäisit asiat niinkuin Jumala on ne tarkoittanut. Ja jos olen väärässä ja koitan upottaa sinuun tai johonkin muuhun jotain harhaoppia, niin toivottavasti menetän kirjoitus taidon tai opin kirjoittamaan oikein eli totuuden mukaisesti.

        Kiitos vain, mutta osaan rukoilla omasta puolestani omalla tavallani, noituuden kautta.

        Valitettavasti minulla ei ole nyt aikaa alkaa puhumaan Raamatusta, sillä siitä tulisi loputon suo. Eikä se ole minun kirjani siitäkin huolimatta että sen olen lukenut, niin olen lukenut mormonienkin Raamatun. En edes käytä kristittyjä termejä omassa uskossani, sillä en niitä tarvitse, käytän niitä vain puhuessani kristitttyjen kanssa, sillä muuten keskustelu ajautuu uskovaisten taholta väärille urille.

        Ymmärrän kantasi. Hienoa, että sinua kiinnostaa tietää mitä noituus on, mutta siihen minä en ole oikea henkilö vastaamaan. Minulla on vain omakohtainen kokemukseni, ehkä sinun kannattaisi lukea avoimesti näitä luonnonuskonnon, wicca- ja magiapalstan kirjoituksia...

        Jeesustelevaksi hihhuliksi sinulla on suhteellisen avoin asenne, ja kunnioitan sitä. Sillä se kertoo maailmaasi mahtuvan muunkinlaisia ihmisiä kuin sinä itse. Valitettavasti monet kaltaisesi eivät ole noinkaan paljon oivaltaneet.


      • sarajoki
        malau kirjoitti:

        Kiitos vain, mutta osaan rukoilla omasta puolestani omalla tavallani, noituuden kautta.

        Valitettavasti minulla ei ole nyt aikaa alkaa puhumaan Raamatusta, sillä siitä tulisi loputon suo. Eikä se ole minun kirjani siitäkin huolimatta että sen olen lukenut, niin olen lukenut mormonienkin Raamatun. En edes käytä kristittyjä termejä omassa uskossani, sillä en niitä tarvitse, käytän niitä vain puhuessani kristitttyjen kanssa, sillä muuten keskustelu ajautuu uskovaisten taholta väärille urille.

        Ymmärrän kantasi. Hienoa, että sinua kiinnostaa tietää mitä noituus on, mutta siihen minä en ole oikea henkilö vastaamaan. Minulla on vain omakohtainen kokemukseni, ehkä sinun kannattaisi lukea avoimesti näitä luonnonuskonnon, wicca- ja magiapalstan kirjoituksia...

        Jeesustelevaksi hihhuliksi sinulla on suhteellisen avoin asenne, ja kunnioitan sitä. Sillä se kertoo maailmaasi mahtuvan muunkinlaisia ihmisiä kuin sinä itse. Valitettavasti monet kaltaisesi eivät ole noinkaan paljon oivaltaneet.

        pitaisikohan itsekin lukea nuo raamatut ja muut, etta osaisi paremmin perustella omaa kantaansa.
        En kuitenkaan taida tarkemmin lukea em. tarinaa vaan jatkaa oman itseni loytamista ja uskoa tuohon maaemoon. Mutta teki vain mieli sanoa, etta noin hienoja perusteluja en ole aikoihin kuullut, selkeasti olet oppisi omaksunut, oli se sitten mika tahansa.


      • Juma
        Markus kirjoitti:

        Kuulostaako tämä sinusta propagandalta: "Lupaan rukoilla puolestasi, jotta Jumala voisi pelastaa sinut" ? Kyse on pelkästä rakkaudesta. Nimittäin Jumalan käskystä, mikä kehoittaa rukoilemaan muiden puolesta.
        Uskon, että vain Jumala voi kokonaan parantaa ihmisen ja hän on varoittanut noituudesta. Olen nähnyt, kuinka Jumala parantaa, ja sama Jumala tuomitsee muunkaltaiset parannukset, mitkä eivät ole hänestä. Olen lukenut kirjoja, joissa uskoontulleet entiset noidat ovat antaneet varoittavia kertomuksia siitä, mitä todellinen noituus on. Jokaisen noidan lopputuloksena on sitoutuminen saatanalle, eikä siitä voi kuoleman jälkeen enään pelastua.

        Kyllä kuulostaa. Lisäksi alkuperäisessä viestissä leimattiin avaajan suunnitelmat pahuuden kanssa veljeilyksi. Propaganda on juuri sitä, että luvataan 10 hyvää oman puolen kautta ja samalla leimataan vastapuoli pahaksi tai muuten vain kehnoksi vaihtoehdoksi.


      • jeesusteleva kiihko hihhuli...
        malau kirjoitti:

        Kiitos vain, mutta osaan rukoilla omasta puolestani omalla tavallani, noituuden kautta.

        Valitettavasti minulla ei ole nyt aikaa alkaa puhumaan Raamatusta, sillä siitä tulisi loputon suo. Eikä se ole minun kirjani siitäkin huolimatta että sen olen lukenut, niin olen lukenut mormonienkin Raamatun. En edes käytä kristittyjä termejä omassa uskossani, sillä en niitä tarvitse, käytän niitä vain puhuessani kristitttyjen kanssa, sillä muuten keskustelu ajautuu uskovaisten taholta väärille urille.

        Ymmärrän kantasi. Hienoa, että sinua kiinnostaa tietää mitä noituus on, mutta siihen minä en ole oikea henkilö vastaamaan. Minulla on vain omakohtainen kokemukseni, ehkä sinun kannattaisi lukea avoimesti näitä luonnonuskonnon, wicca- ja magiapalstan kirjoituksia...

        Jeesustelevaksi hihhuliksi sinulla on suhteellisen avoin asenne, ja kunnioitan sitä. Sillä se kertoo maailmaasi mahtuvan muunkinlaisia ihmisiä kuin sinä itse. Valitettavasti monet kaltaisesi eivät ole noinkaan paljon oivaltaneet.

        Olisi ollut mukava kuulla mitä noituus sinulle tarkoittaa.

        (En välttämättä sanoisi, että minulla on avoin asenne, koska maailma on pullollaan asioita/tekoja joita en voi hyväksyä. Ehkä siinä mielessä kuitenkin, että en näe tehtäväkseni kenenkään ihmisen tuomitsemista.)


      • Pullaniko
        Markus kirjoitti:

        Kuulostaako tämä sinusta propagandalta: "Lupaan rukoilla puolestasi, jotta Jumala voisi pelastaa sinut" ? Kyse on pelkästä rakkaudesta. Nimittäin Jumalan käskystä, mikä kehoittaa rukoilemaan muiden puolesta.
        Uskon, että vain Jumala voi kokonaan parantaa ihmisen ja hän on varoittanut noituudesta. Olen nähnyt, kuinka Jumala parantaa, ja sama Jumala tuomitsee muunkaltaiset parannukset, mitkä eivät ole hänestä. Olen lukenut kirjoja, joissa uskoontulleet entiset noidat ovat antaneet varoittavia kertomuksia siitä, mitä todellinen noituus on. Jokaisen noidan lopputuloksena on sitoutuminen saatanalle, eikä siitä voi kuoleman jälkeen enään pelastua.

        Markus... Tuo on kyllä aika propagandaa. Kuka pakana haluaa, että kristitty rukoilee hänen puolestaan? En voi sanoa, ettet saisi tehdä niin, mutta mitäs jos jättäisit rukoilusi pois täältä luonnonuskontojen alueelta? Älä ota henkilökohtaisesti, puhun nimittäin kaikille teille kirkkoihmisille, jotka jaksavat haukkua pakanoita ym. ihmisiä "Saatanan lapsiksi".


    • Qadesha

      Jos unohdetaan nuo jeesukset ja magiat ja muut propagandat, niin voit ottaa unen joko

      - sellaisenaan, eli totena (sukulaisesi todella otti yhteyttä ja suositteli sinulle suvun perinteitä)

      - viestinä alitajunnaltasi että sinun kannattaisi tutkia esim. luonnonuskontoja, uuspakanuutta, shamanismia yms.

      - osittain ed. vaihtoehtoon liittyen alitajuntasi neuvona, että panostaisit elämässäsi joko tällä hetkellä tai yleisesti vaihtoehtoisiin näkemyksiin ja/tai elämäntapaan

      Itse pidän tuota viimeistä vaihtoehtoa suositeltavimpana. Meillä on tässä maassa ihan tarpeeksi luterilaisia työnarkomaaneja joille tavat ja traditiot ovat kaikki kaikessa siinä määrin että näiden tapojen oletetaan olevan ikuisia ja "jumalan" sanaa. Kuitenkin me ihmiset olemme itse päättäneet että elämä tulee elää näin kuin sitä tässä maassa eletään, ja en yhtään ihmettelisi jos nuoremmat ihmiset alkaisivat saada tästä materian ja laitosuskontojen palvonnasta tarpeekseen. Ilahduttavan moni nuori uskoo esim. luonnonsuojelun tärkeyteen. Minäkin toivon että ns. pehmeämmät arvot tulevat normiarvoiksi tulevaisuudessa yhä enenevissä määrin.

    • sarajoki

      Unesi ei paljoa jattanyt tulkinnanvaraa. Itse naen toisinaan enneunia ja muutenkin paljon unia, mutta nuo mainitsemasi unet olivat kovasti suorasukaisia.
      Aidiksi tuleminenhan kaikin puolin herkistaa ihmista.
      En usko, etta isoaitisi ja isoisoaitisi manan mailta ryopyttavat kirouksia niskaasi jos et heti paikalla ala totella, mutta jos muutenkin olet ollut kiinnostunut aiheesta, rupea tutustumaan tarkemmin, keskustele aitisi kanssa, sanoit hanen nakevan enneunia.
      Ole avoin sille mita eteesi tulee ja ensi kerralla kun sukulaisesi tulee uneesi, esita lisaa kysymyksia, kun sinulla kanava tuntuu olevan auki.
      Kerro, etta olet hammennyksissasi ja haluat keskustella asiasta, uskon, etta sinulle kerrotaan myos kenen elavan kanssa voisit puhua.
      Onnea ja hyvaa elamaa sinulle toivottaa henkila joka etsii omaa henkiminaansa.

      • Ksenija

        No Voi KääK minkä tulvan aivan totaalisen eri aiheisia viestejä kysymykseni saikaan aikaa ja seassa oli ihan liian vähän juuri kysymykseeni vastauksia. Sille joka aloitti Raamattu keskustelun, voisit vaikka aloittaa ihan oman aiheen, omalla foorumilla ihmisten kanssa jotka ovat asiasta kiinnostuneita ja etsviät juuri sinun kaltaisten ihmisten tulkintoja ja vastauksia? Mulla ainakin meni taas kerran totaalisesti maku teidän jeesustelijoiden tavanomaisille tyrkytyksille Raamatun pelastuksesta. :o(

        En millään muista niitä kaikkia jotka vastasivat asiallisesti juuri uneni tuomaan hämmennykseen ja Kiitos Kaunis siitä heille jotka niin tekivät. Sarajoki edellä toikin asian esille niinkuin toivoin. Pidän mielen avoimena ja olen aidosti kiinnostunut asiasta ja aiheesta. Koska todella pystyin keskustelemaan unessa mieltäni askarruttavia asioita esiäitieni kanssa katson pystynkö siihen tulevassakin. :o)

        Äitini sai tuon enneuni taidon oman äitinsä kuoltua ja heillä on aina ollut kumma yhteys. Nyt jostain syystä kyseinen Mummoni on tullut usein minun uniini puhuen minulle asioita joita en suostunut hänen eläessään kuuntelemaan. Mummoni esim.soitti äidilleni kuolin yönään kertoen että nyt on aika mennä. (hän oli sairaalassa syövän kourissa) Mummoni myös tiesi KAIKEN erilaista luonnonyrteistä joita itse pidin ihan huuhaana. Hänen äitinsä taas pystyi tulkitsemaan unia hänen äitinsä ennusti korteista ja teelehdistä. Joten ehkäpä meidän suvussa on henkimaailman ovet avoinna? En kuitenkaan katso tätä pelokkaana tai pahalla. :o)

        Kiitos kaikille asiaaan ja aiheeseen vastanneille!

        *Menee nyt etsimään innostuneena lisää tietoa asiasta* ;o)


      • reanne
        Ksenija kirjoitti:

        No Voi KääK minkä tulvan aivan totaalisen eri aiheisia viestejä kysymykseni saikaan aikaa ja seassa oli ihan liian vähän juuri kysymykseeni vastauksia. Sille joka aloitti Raamattu keskustelun, voisit vaikka aloittaa ihan oman aiheen, omalla foorumilla ihmisten kanssa jotka ovat asiasta kiinnostuneita ja etsviät juuri sinun kaltaisten ihmisten tulkintoja ja vastauksia? Mulla ainakin meni taas kerran totaalisesti maku teidän jeesustelijoiden tavanomaisille tyrkytyksille Raamatun pelastuksesta. :o(

        En millään muista niitä kaikkia jotka vastasivat asiallisesti juuri uneni tuomaan hämmennykseen ja Kiitos Kaunis siitä heille jotka niin tekivät. Sarajoki edellä toikin asian esille niinkuin toivoin. Pidän mielen avoimena ja olen aidosti kiinnostunut asiasta ja aiheesta. Koska todella pystyin keskustelemaan unessa mieltäni askarruttavia asioita esiäitieni kanssa katson pystynkö siihen tulevassakin. :o)

        Äitini sai tuon enneuni taidon oman äitinsä kuoltua ja heillä on aina ollut kumma yhteys. Nyt jostain syystä kyseinen Mummoni on tullut usein minun uniini puhuen minulle asioita joita en suostunut hänen eläessään kuuntelemaan. Mummoni esim.soitti äidilleni kuolin yönään kertoen että nyt on aika mennä. (hän oli sairaalassa syövän kourissa) Mummoni myös tiesi KAIKEN erilaista luonnonyrteistä joita itse pidin ihan huuhaana. Hänen äitinsä taas pystyi tulkitsemaan unia hänen äitinsä ennusti korteista ja teelehdistä. Joten ehkäpä meidän suvussa on henkimaailman ovet avoinna? En kuitenkaan katso tätä pelokkaana tai pahalla. :o)

        Kiitos kaikille asiaaan ja aiheeseen vastanneille!

        *Menee nyt etsimään innostuneena lisää tietoa asiasta* ;o)

        Itse ottaisin kyseisen unen suorana kontaktina edesmenneeseen rakkaaseen. Vaikka kuoleman jälkeinen "elämä" on minulle edelleen määrittelemätön suo, johon toisaalta uskon jossakin muodossa, toisaalta en, olen joutunut (päässyt) vastakkain vastaavien kokemusten kanssa, varsinkin isoisäni kuoltua. Näinollen aiempi ajatukseni siitä, että kaikki loppuisi kuolemaan on joutunut aika outoon valoon.

        Äidiksi tulo (lämpimät onnittelut siitä ;) herkistää usein muutenkin miettimään sukupolvien kulkuja, siteitä ja perinteitä, joten kuvaamasi kaltainen "herääminen" suvun perinteille ei mielestäni ole ollenkaan ihmeellinen asia.

        Matkaa itseesi, etsi se, mikä sinulle on luonnollista.


      • thusaz
        Ksenija kirjoitti:

        No Voi KääK minkä tulvan aivan totaalisen eri aiheisia viestejä kysymykseni saikaan aikaa ja seassa oli ihan liian vähän juuri kysymykseeni vastauksia. Sille joka aloitti Raamattu keskustelun, voisit vaikka aloittaa ihan oman aiheen, omalla foorumilla ihmisten kanssa jotka ovat asiasta kiinnostuneita ja etsviät juuri sinun kaltaisten ihmisten tulkintoja ja vastauksia? Mulla ainakin meni taas kerran totaalisesti maku teidän jeesustelijoiden tavanomaisille tyrkytyksille Raamatun pelastuksesta. :o(

        En millään muista niitä kaikkia jotka vastasivat asiallisesti juuri uneni tuomaan hämmennykseen ja Kiitos Kaunis siitä heille jotka niin tekivät. Sarajoki edellä toikin asian esille niinkuin toivoin. Pidän mielen avoimena ja olen aidosti kiinnostunut asiasta ja aiheesta. Koska todella pystyin keskustelemaan unessa mieltäni askarruttavia asioita esiäitieni kanssa katson pystynkö siihen tulevassakin. :o)

        Äitini sai tuon enneuni taidon oman äitinsä kuoltua ja heillä on aina ollut kumma yhteys. Nyt jostain syystä kyseinen Mummoni on tullut usein minun uniini puhuen minulle asioita joita en suostunut hänen eläessään kuuntelemaan. Mummoni esim.soitti äidilleni kuolin yönään kertoen että nyt on aika mennä. (hän oli sairaalassa syövän kourissa) Mummoni myös tiesi KAIKEN erilaista luonnonyrteistä joita itse pidin ihan huuhaana. Hänen äitinsä taas pystyi tulkitsemaan unia hänen äitinsä ennusti korteista ja teelehdistä. Joten ehkäpä meidän suvussa on henkimaailman ovet avoinna? En kuitenkaan katso tätä pelokkaana tai pahalla. :o)

        Kiitos kaikille asiaaan ja aiheeseen vastanneille!

        *Menee nyt etsimään innostuneena lisää tietoa asiasta* ;o)

        Luota siihen mitä sinulle kerrottiin unessa. Vain harvat saavat noinkin selkeän viestin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe