Minä olen papereiden mukaan terve, vaikka minulla on kehityshäiriöitä niin fyysisesti kuin älyllisestikin. Olen jollain lailla epämuodostunut ihan päästä varpaisiin asti, mutta siitä huolimatta ei minulle ole diagnosoitu koskaan mitään fyysistä vammaisuutta.
Olen jo keski-ikäinen joten olen hakenut vuosikausia diagnooseja, mutta jostain syystä minulle ei ole diagnosoitu mitään vammaa mikä on todella outoa, vaikka olen ihan silminnähden poikkeavan näköinen luustonrakenteeltani, symmetrialtani, sopusuhtaisuudeltani ja kaikilta kohdin kasvoissa ja vartalossani ja näkee, että olen todella oudon näköinen.
Sitten minulla on ollut aina oppimisvaikeuksia, peruskoulun sain vaivoin käytyä heikoin arvosanoin ja jatkokolutukseen en tietenkään kyennytenää jatkamaan ja siksi olen aina ollut työtön muutamia työkokeiluja lukuunottamatta ja nyt olen eläkkeellä.
Kaikkein pahinta silti, että en ole koskaan saanut mitään diagnosointia vammaisuusasteestani enkä edes mitään vammaistukia jotka olisivat kuuluneet minulle jo ihan lapsesta asti.
Onko mahdollista saada takautuvana vammaiskorvauksia vuosikymmenien takaa jos saan joltain lääkäriltä vammaisdiagnoosin?
Vammainen mutta
ei tukia
4
126
Vastaukset
- Parempi myöhään
Kerro tarinasi lääkärille,mielestäni sinulle voidaan tehdä testit ja diagnosoida myöhemmässäkin iässä!
- Jkkkkkkjhjiioöpp
Kaiki vammaset helevettiin!
- Nklllllloiopöö
Jkkkkkkjhjiioöpp kirjoitti:
Kaiki vammaset helevettiin!
*Kaikki
- trollhåttan
Nklllllloiopöö kirjoitti:
*Kaikki
ÖÖÖÖÖÖ VITTU!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100