Minulla on neljä alle kymmenvuotiasta lasta. Mieheni matkustaa työnsä takia paljon, ja saattaakin olla viikon pois kotoa yhtä jaksoisesti. Olen miettinyt, että onko se lasten kehitykselle jollai asteella haitaksi, kun heidän isänsä ei ole kokoajan läsnä ja paikalla. Työmatkoilta skypetetään toki ahkerasti, mutta onhan se myt eri asia, kuin olla paikalla. Mieheni on ollut matkoilla sellaisinakin lapsille tärkeinä päivinä, kuin esim. vanhimman lapsen ekan korispelin aikana. Poika sanoi vain "näkeehän isi sen kuitenkin videolta", kun kysyin harmittaako se häntä. Usein kun mieheni on lähdössä jonnekin, lapset tottakai kyselevät onko ihan pakko lähteä. Se särkee sydämeni. Mieheni on yrittänyt löytää alansa töitä, jossa ei tarvitsisi matkustella niin paljon, mutta tälläisessä taloustilanteessa työpaikan vaihto olisi ymmärrettävästi liian iso riski. Onko jollakulla kokemusta tälläisesta ja vaikutuksesta lapsiin?
Vahva vaikutus lapsiinko?
1
76
Vastaukset
Minulla on hiukan samantyyppistä kokemusta. Isä ei matkustellut aivan noin usein mutta harrastukset pitivät hämet poissa lähes joka ilta. Aamulla töihin, töistä kotiin, syömään( ei lasten kanssa), ruokalevolle, ja harrastusten pariin. Illalla kotiin telkkua katsomaan. Ei osallistunut juuri muutenkaan kasvatukseen, kurinpidolliset tehtävät oli se missä häntä tarvittiin. Lopptulos oli vieraantuminen isästä. Olo alkoi olla vaivaantunut vieraan isän läsnäollessa. Isäni kuoli kun olin parikymppinen, nyt jo keski-ikäinen. Valitettavaa oli etten tuntenut isääni eikä hänen kuolema sattunut, vieras kun oli. No, teille en toivo mitään tällaista, ja jäljet näkyy kyllä monella tavalla. Paha on tilanne teillä mutta ei mahdoton kun olette huomanneet tilanteenne. Jotain kannatta kyllä asialle tehdä, tsemii :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192