Koiralle "puruluu" hirven nahkasta

puavali

Moi, onko kukaan tehnyt koiralle puruluita hirvennahkasta. Kesällä koiranäyttelyissä oli hirvikärpäsnahkoja myynnissä... Ihmettelin, että miksi pitää mainostaa hirvikärpäsnahkoja kun tuskin ne pururullan nahat mistään kärpäsistä oli otettu:)
No kuitenkin, nyt nuo nahat menee meidän seurassa monttuun.
Sitä ajattelin, että miten nahkat pitää käsitellä? Karva pitäisi jollain irroittaa, kotoa löytyy vanhat lehmän keritsimet, jos sillä ajelee nahka posliiniksi ja sitten pienii sen nahkan sopiviksi paloiksi ja kuivaa ne. Onnistuuko noin? Tietenkin rasvat yms pitää poistaa, mutta tuo karva on se, josta en tiedä mitä sille voisi tehdä? Sian nahkoja on tullut kuivattua koirille, mutta niissä ei ole karvaa ollut, kun on jo teurastamossa poistettu.

9

1918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Puruluita ja sian nahkoja menee monttuun kun karva pitäisi irrottaa mutta kun ajelee nahan posliiniksi niin löytyy lehmän keritsimet. Jos pienii nahkan palasikisi koiranäyttelyssä poistaa rasvat ja myy hirvikärpäsnahkoja niin ajattelin, että sian nahkoja oli teurastamossa ja vielä ihmettelin, jotta miksi mainostaa kärpästä kun se oli jo pienitty nhkan sopiviksi paloiksi ja vielä piti kuivata pururullan naha

      Heh heh, apina ilmaisee itseään.

      • Huuhaa huuhkaja

        Onhan sinulta nyt aseet otettu pois ja lääkitys kohdallaan Susianalyytikko?


    • Hei! Samaa olen pohtinut, koira on allerginen ja voin syöttää ainoastaan peuraa ja perunaa. Peurannahkaa voisin saada ja siitä tekisin itse puruluita, samanlaisia kuin esimerkiksi possusta saa kaupasta ostaa. Kuivaisin leivinuunissa, mutta miten saan karvat poistettua nahasta?

      • hjugbhilnhui52ioygh

        Liekittämällä!!


    • Kiitos vinkintä, siihen liekittämiseen tarvitaan varmaan jotain erikoistyökalua...?

      • ihbnklnj52kjnl

        Pullo kosaania ja poltin! Kyllä lähtee!


      • ihbnklnj52kjnl kirjoitti:

        Pullo kosaania ja poltin! Kyllä lähtee!

        Kiitos :) !!


      • ihbnklnj52kjnl kirjoitti:

        Pullo kosaania ja poltin! Kyllä lähtee!

        Piti vielä kysymäni, oletko testannut, lähteekö myös kamala käry? Mitä meinaat, onnistuisiko kuumailmapuhaltimella, siis sellaisella jolla maalia irroittelen vanhoista huonekaluista ennen uudelleen käsittelyä?


      • sipesipe kirjoitti:

        Piti vielä kysymäni, oletko testannut, lähteekö myös kamala käry? Mitä meinaat, onnistuisiko kuumailmapuhaltimella, siis sellaisella jolla maalia irroittelen vanhoista huonekaluista ennen uudelleen käsittelyä?

        Ja vielä jatkokysymys kun täällä taitaa olla asiantuntemusta: onko joku antanut koirille peuraluita, voiko kaikki ruhon luut koirille antaa? Saan hankittua niitä ja ajattelin pakastaa osan, metsästyshän päättyy helmikuussa eikä niitä enää sen jälkeen saa ennen kuin syksyllä taas. Ajattelin pakastaa ja ottaa sieltä sitten tarvittaessa. Verisen luun järsiminen on varmaankin aika sotkuista puuhaa sisätiloissa, siksi ajattelin että ne ennen koirille antamista kuivaisin leivinuunissa, muutta luin jostakin että se saattaa muuttaa luun koostumusta niin että irtoaa teräviä säleitä jotka on vaaraksi suolistossa, tietääkö joku onko näin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe