HP kutosen alkua amalta!

Amanen

okei. olen siis ama mutta olen unohtanut entisen käyttikseni salasanan joten olen nyt amanen. tämä syntyi kesällä autossa pariisin ja suomen välillä. minulla on parempikin (omasta mielestäni) tekeillä, mutta haluaisin tietää mitä mieltä olette tästä:

Oli heinäkuinen maanantaiaamu Pikku Whingingissa. Salama välähti ja Likusteritie nelosessa asuva poika säpsähti hereille painajaisestaan.
Harry Potter nousi ylös ja pukeutui. Hän pysähtyi hetkeksi paikoilleen ja muisteli painajaistaan. Kun hän oli hetken pohtinut, hän tuli siihen tulokseen että se oli suunnilleen se sama painajainen jonka hän näki melkein joka yö. Painajainen jossa hänen kummisetänsä menehtyi... kamalinta painajaisessa oli se, että se oli totta...
Harry huokaisi, laittoi silmälasit päähänsä ja lähti alakertaan aamiaiselle. Hän pysähtyi kuullessaan puhetta keittiöstä.
"...ei välitä yhtään vaikka me joudumme hänen vuokseen olemaan kohteliaita. Kuljeskelee vain alakuloisena ympäriinsä eikä ole edes kiinnostunut uutisista vaikka koko viimekesä niitä täytyi päästä katsomaan", kuului Vernon-sedän kiukkuinen ääni.
"Sanos muuta", Petunia-täti totesi ärtyneenä. "Ei ole sanonut juuri sanaakaan sen jälkeen kun tuli. Mikä kumma häntä vaivaa?"
"En tiedä, Petunia. En tiedä. Vaikka kyllähän hänessä aina on jotain vialla ollut. Tuollainen murjotus on uutta enkä minö haluaisi sietää sellaista meidän kattomme alla", Vernon-setä murisi.
Tässä vaiheessa Harry käveli keittiöön ja istui pöydän ääreen. Vernon-setä mulkaisi häntä ja sanoi sitten jähmeästi: "Huomenta." Normaalioloissa setä ei olisi sanonut mitään, mutta nyt kaikki kolme Dursleyta pakottivat itsensä käyttäytymään paremmin koska eräät Feeniksin kiltalaiset olivat uhkailleet heitä kun lomat alkoivat.
Harry ei vastannut mitään ja setä oli juuri sanomassa jotain kun Dudley löntysti huoneeseen ja setä toivotti hyvät huomenet hänelle. Dudley ja Vernon-setä istuivat pöytään ja hetken kuluttua niin teki myös Petunia-täti, jaettuaan ensin kaikille banaaninpuolikkaat.
"No, oletko kertonut 'niille' että sinua kohdellaan hyvin?" Vernon-setä kysyi hivenen hyökkäävään sävyyn. 'Niillä' setä tarkoitti kiltalaisia.
"Olen", Harry mumisi kohottamatta katsettaan banaanistaan.
"Entä", Vernon-setä aloitti vastahakoisesti yrittäessään avata keskustelua. "Mitä sille sinun kummisedällesi kuuluu?"
Harry hätkähti ja vilkaisi setää ennen kuin vastasi hiljaa: "Ei mitään."
"Ei mitään!?" Petunia-täti äyskähti menettäen lopulta hermonsa. "Kyllä aina nyt täytyy jotain kuulua!"
"Kun ei kuulu!" Harry kivahti ja jatkoi sitten hiljaa ja vihaisesti mumisten: "Hän kuoli viime kuussa."
"Miten?" Vernon-setä kysyi osoittamatta taas kerran että asia voisi olla arka.
"Yksi todella hirveä kuolonsyöjä tappoi hänet", Harry sanoi hampaitaan kiristellen.
"Kuolonsyöjä? Mikä helskutin kuolonsyöjä!?!" Vernon-setä kiivastui. "Älä aina käytä tuollaisia typeriä sanoja poika!"
"Voldemortin apuri", Harry tiuskaisi.
"Sinä olit paikalla?"
"Olin."
"Se ei tapahtunut... 'siellä'?" Vernon-setä ei pystynyt lausumaan 'Tylypahkassa' tai 'sinun koulussasi'.
"Ei", Harry vastasi uupuneen kuuloisella äänellä. "Se tapahtui taikaministeriössä."
"Mitä SINÄ siellä teit?"
"Menin Voldemortin ansaan", Harry vastasi itseinhoa äänessään.
"Ja?"
"No sitten Sirius ja muut tulivat pelastamaan minua ja ystäviäni ja Sirius kuoli", Harry sanoi mahdollisimman nopeasti. "Sitten Voldemort tuli, mutta Dumbledore oli siellä ja hän-"
"Dumbledore", Vernon-setä keskeytti. "Eikös se ole se häiskä joka on rehtori siellä teidän... pöpilässänne?"
"On", Harry huokaisi.
"Miksi sinut houkuteltiin sinne?" Petunia-täti pisti väliin.
"Koska minun piti hakea ennstus johon vain minä ja Voldemort voimme koske ja jossa on ainut keino jolla minut voi tappaa."
"No sitten en ihmettele miksi hän halusi sen", Dudley mutisi.
"Minä ihmettelen miksi joku uhrautuisi TUON takia", Vernon setä totesi kylmästi ja mulkaisi Harrya mutta puhui silti aivan kuin hän ei olisi paikalla. "No jaa... sehän onkin joku mielipuoli-"
"Nyt RIITTI!" Harry huusi raivoissan. "SINÄHÄN ET PUHU SIRIUKSESTA TUOLLA TAVALLA!"

-------------

Nyt pitää lopettaa kun kello on jopaljon =). Jatkan varmaan huomenna!

6

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amanen

      Kommentoikaa niin päätän sitte jatkanoko! =)

      • cava_girl

        Mie tykkäsin...


    • weasley

      ...se oli hyvä...voisin kuvitella ton sen kirjan aluksi...jatka vaan:)ja äkkiä;)

      • suo anteeksi liika kritiik...

        anteeksi minunlaiselleni pienelle höppänälle, mutta minun pienestä mielestäni tuo oli hieman "epädursleymaista" käytöstä Dusleyilta. Toki ymmärrän että he yrittivät pakottaa itsensä käyttäytymään hieman ystävällisemmin, mutta.... Minusta siitä vielä puuttui se jokin. Juoni oli kyllä mielestäni kiva, mutta en toivoisi mitään tuollaista kirjan alkuun, koska en tahdo Siriuksen kuolevan. Ainakaan kirjan alkusivuilla Mutta sopisihan se silti kirjan alkuun! Niin sitä pitää! Arvosteluni oli ehkä hieman outo ja kritiikkinen, mutta suo anteeksi! =)


      • -----
        suo anteeksi liika kritiik... kirjoitti:

        anteeksi minunlaiselleni pienelle höppänälle, mutta minun pienestä mielestäni tuo oli hieman "epädursleymaista" käytöstä Dusleyilta. Toki ymmärrän että he yrittivät pakottaa itsensä käyttäytymään hieman ystävällisemmin, mutta.... Minusta siitä vielä puuttui se jokin. Juoni oli kyllä mielestäni kiva, mutta en toivoisi mitään tuollaista kirjan alkuun, koska en tahdo Siriuksen kuolevan. Ainakaan kirjan alkusivuilla Mutta sopisihan se silti kirjan alkuun! Niin sitä pitää! Arvosteluni oli ehkä hieman outo ja kritiikkinen, mutta suo anteeksi! =)

        Et siis le lukenut viidettä kirjaa?


    • Kalmakoira

      Tykkäsin!! Jatkahan vielä! =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe