Kovalevy paskanako?

voi ............

Samsung 160 Gt kovis, kun sen laittaa kumpaan tahansa väylään kiinni slavena, niin se ei tunnistu biosissa ja väylän toinenkaan laite ei näy biosissa .
Levy lähtee pyörimään normaalisti ja runksuttaa niin kuin kone lukisi sitä.
Kun levyn kaapelin irrottaa ja boottaa uudestaan, niin väylän masteri tunnistuu taas normaalisti.
Siis onko levy paskana ja aiheuttaako hajalla oleva levy tollasta, että väylän toinenkaan laite ei tunnistu biosissa? Vai olisi emo kyrvähtänyt?

Hermo meneeeeeeeeeeee...................

6

1731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nörtti

      Eiku paskalevy kovana. Ei siihen mikään auta. Muu kuin niskalaukaus.

    • Jaska

      Toimiiko yksinään masterina?
      Jumpperointi oikein ja kovalevyt oikeassa järjestyksessä kaapelissa?

      Onko toinen levy minkä merkkinen? Joskus on vaan niin, että kaksi erimerkkistä kovalevyä ei toimi keskenään.

    • kio

      Onko joskus toiminut, oletko osioinut ja formatoinutsen levyn?

      • voi............

        Nolo homma =), olin onnistunut tunkemaan IDE-liittimen väärin päin =/, kun levy oli niin pahassa kolossa ja en laiskuuttani jaksanut irrottaa levyä ensin.
        Aika pahasti oli mennyt pinnit lyttyyn ja kasaan, mutta onneksi ne sai vielä oikaistua ja levy lähti vielä toimimaan.


      • voi............ kirjoitti:

        Nolo homma =), olin onnistunut tunkemaan IDE-liittimen väärin päin =/, kun levy oli niin pahassa kolossa ja en laiskuuttani jaksanut irrottaa levyä ensin.
        Aika pahasti oli mennyt pinnit lyttyyn ja kasaan, mutta onneksi ne sai vielä oikaistua ja levy lähti vielä toimimaan.

        " olin onnistunut tunkemaan IDE-liittimen väärin päin"

        IDE-johto asennetaan AINA siten että punainen johto tulee virtaliittimeen päin.

        No tulipahan selville että emo tai kovo ei näköjään kyrvähdä vaikka johdon survoo väärinpäin, ite en ole tohtinut tuota testata.


      • hyvät käsivoimat sulla
        voi............ kirjoitti:

        Nolo homma =), olin onnistunut tunkemaan IDE-liittimen väärin päin =/, kun levy oli niin pahassa kolossa ja en laiskuuttani jaksanut irrottaa levyä ensin.
        Aika pahasti oli mennyt pinnit lyttyyn ja kasaan, mutta onneksi ne sai vielä oikaistua ja levy lähti vielä toimimaan.

        taputaputaputaptapu!!!

        Aika sankari täytyy olla ja omistaa kyllä hyvät käsi voimat että saa sen väärinpäin tungettua : )

        itellä on koneessa niin tiukat ide reiät ja kaapelit että hyvä kun saa niitä kiinni edes oikeinpäin.

        ...no kaikkea sattuu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe