Kissa ja joulukuusi?

kohta_se_on

Taloon tuli kissa muutama kk sitten, oikein leikkisä veijari. Mietittiin että miten sitä selviää joulukuusen kanssa? Kokemuksia/vinkkejä? Tuo kun kirmaisee latvaan niin kyllä pallot lentää ja puu kaatuu... ):

15

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kattoon ruuvataan koukku, johon kuusi kiinnitetään, vaikka rautalangalla. Kuusenjalka saa olla mitoitukseltaan yli-iso, ettei keiku herkästi; näin ei haittaa vaikka neulaset hiukan pölähtäisi ja kissa keikkuisi tähden paikalla...

    • Neulaset tökkii

      Kissa ei yleensä kuuseen kiipeä.

      • kaksi karvapalloa

        Mulla 2 maatiais tyttökissaa ja. Jouluna kyllä kuusi saa kyytiä ;) Isompi kissa hoitelee koristepallot tassullaan ja pureksii kuusen oksia, pienempi kiipeää runkoapitkin ...


    • kivaa kissalla oli

      Meillä kissa tosiaan nuorena kiipes vauhdilla juosten kuuseen.Kuusi kaatui, ja nostettiin uudelleen pystyyn.Kissa halusi uusia kieepeämisensä kielloista huolimata.Niin laitoimme kuusen kattoon kiinni.Ei se sitten enää niin paljoa kiinnostanutkaan, eikä enää seuraavinakaan jouluina.Alaoksille laitettiin toki kissallekkin muutama pallo, joita sai käydä heiluttelemassa, ja juoksuttamassa ympäri taloa.Ei helposti särkyviä palloja.Onhan se kuusen tulo kotiin kissallekkin hauskaa, ja kiva että kisukin jouluntulon huomaa.Laita kuusi kattoon kiinni, niin pysyy pystyssä, ja ne arvokkaammat pallot ylös, alaoksille kisulle sopivia palloja :)

    • 2 kissaa

      Toissa vuonna kuusi kaatui kolme kertaa. Viime vuonna tuettiin keskeltä rimoilla ikkunapenkkin, eikä kaatunut eää kuin kerran. Palloja on löytynyt pitkin vuotta mitä ihmeellisimmistä paikoista.

    • Sinsi

      Meillä kissa on kiivennyt kuuseen joka ikinen kerta, kun kuusi on saatu koristeltua ja ihailu alettu. Kissa kai tykkää saada osansa ihailusta

      • Kyllä kissä vöi kiivetä

        Küüseen jös väin hälyää


    • kisuken joulu

      Meillä päin vaihtui oikea kuusi muoviseen kun oli kanssa ongelma, että kissat niitä kaatoivat. Ei kiinnostanut muovinen kuusi enää kisuja :)

      • Tästä vuodesta alkaen laitankin 60cm korkean pöytäkuusen. Siihen loppuu kiipeily.


    • Kissojen ystävä

      Hommatkaa muovinen kuusi, joka on epämiellyttävö repiä, älkääkä laittako koristeita alemmille oksille Toinen vaihtoehto on antaa kissojen leikkiä koristeilla, sillä jouluhan on myös heille tarkoitettua hauskaa aikaa. Harvemmin kissat kuuseen kiipeävät sen oksien tiheyden ja heikkouden vuoksi. Myös tämän takia muovikuusi on hyvä vaihtoehto, sillä sen oksat ovat usein tiheämmässä eikä kissa pääse kiipeämään kovinkaan korkealle helposti.

      Mikä koristeisiin tulee, ei kannata laittaa kuusern mitään koristetta minkä kissa voi niellä ainakaan alemmille oksille.

    • animals must live free

      On eläinrääkkäystä pitää kissaa sisätiloissa. Kissa on villieläin joka kuuluu vapaaseen luontoon. Aivan samoin kuin leijonat jat tiikerit.

      • Ön Eläimiä

        Kyl vöi väpäänä öllä jös väin hälyää


      • Sinne vaan.

        Juu,matkustapa sinne minne kissa kuuluukin ja päästä se vapaaksi. Leikkimään leijonien kanssa.


      • eläimet vapaaksi
        Sinne vaan. kirjoitti:

        Juu,matkustapa sinne minne kissa kuuluukin ja päästä se vapaaksi. Leikkimään leijonien kanssa.

        Kyllä aionkin matkustaa. Lauantaina lähtö kahdeksi kuukaudeksi Aasiaan.


      • Joulun ototusta.
        Ön Eläimiä kirjoitti:

        Kyl vöi väpäänä öllä jös väin hälyää

        Hei Ön Eläimiä. Tervetuloa palstalle tuomaan uutta näkökulmaa keskusteluun
        kissoista.

        Meillä on kissoille oikein tarkoitettu joulupuu, alaoksiin kulkusia ja voi sitä
        pilinää sydänyöllä, kun kissat tanssii kuusen ympärillä.
        Eikä hermo mene,sillä taas syödään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe