Minästä pois kuoleminen

legio

Onko täällä joku kokenut muista erillisestä minästä pois kuolemisen? Mitä näet?

15

955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just joo

      Sinä puhut kuolemisesta?? Käytät negatiivista sanaa täysin positiivisen asian yhteydessä??

      Oletko vapautunut harhasta ja nähnyt, että et ole erillinen, ettei erillistä minää olekaan vaan kaikki on yhtä? Näin minä kysyisin saman asian.

      Kristiusko alkoi opettaa erillisyyden harhaoppia. Sitä ennen oli aivan yleinen käsitys kaiken yhteydestä. Oletko lukenut intiaanipäällikkö Seattlen puolustuspuheen? Siitä käy hyvin ilmi intiaanien käsitys kaiken ykseydestä. Sen kristinuskon harhaoppi on sumuttanut pois ja saanut ihmiset uskomaan vereen ja kidutukseen.

      • Tuomas

        Tälle palstalle kirjoittaessani minuuteni on hävinnyt jonnekin. Tiedän toki vielä kuka olen, mutta kukaan muu ei tiedä, eikä asialla ole itse asiassa edes merkitystä.
        Olen harjoittanut mietiskelyä jonkin aikaa ja tullut seuraavaan tulokseen:
        Minuus ei todella katoa minnekään, mutta on hyvä oppia tarkastelemaan itseään ulkoa päin ja suhtautumaan sekä elämään että itseensä Olvi-mainoksen sanoin: älä ota sitä vakavasti. Karisee turha itsetärkeys. Tämä olisi kaikkien ihmisten hyödyllistä oppia.
        Joskus kokee oivalluksena olevansa yhtä kaiken olevaisen kanssa, pieni kuvio elämän tanssissa, mitätön ja samalla ääretön, koska elämä ON.
        Buddhalaisesta mietiskelystä en tiedä, mutta luulen, että tietyt oivallukset ovat yhteisiä kaikille suurille uskonnoille. Itse olen oppinut paljon hyödyllistä Anthony de Mellon kirjasta Havahtuminen.


      • ngawang

        Kuulemma tajunnan kaikki ruumiit ylentyisivät aurinkoon saakka jos ne ladottais päällekkäin.
        Kuoleman hetki ei mitenkään edesauta vapautumista, vähän niinku vaatteiden vaihtamista. Hetkestä hetkeen läsnäolo tuo lopullisen tuomion silloin ei enää tarvitse synnyttää/kuolla.

        Tiedän myös Phowasta(katso netistä))jotain, useimmat phowa-harjoitukset ovat peräisin kristityiltä.
        Sen verran voin paljastaa demonien harhaopista, että perinteisesti ei tarvitse tehdä mitään: Guru antaa initaation, thigle piste aukeaa...

        Kyllä ne kristityt ovat niin pervoo porukkaa, lapsetkin itkisi kauhusta jos kertoisin raamatusta. Järkytys vois olla niin kauhea että he haluaisivat kuolla pois täältä ettei vaa joutúis näkemään kristityn naamatauluu.


      • etsijä
        ngawang kirjoitti:

        Kuulemma tajunnan kaikki ruumiit ylentyisivät aurinkoon saakka jos ne ladottais päällekkäin.
        Kuoleman hetki ei mitenkään edesauta vapautumista, vähän niinku vaatteiden vaihtamista. Hetkestä hetkeen läsnäolo tuo lopullisen tuomion silloin ei enää tarvitse synnyttää/kuolla.

        Tiedän myös Phowasta(katso netistä))jotain, useimmat phowa-harjoitukset ovat peräisin kristityiltä.
        Sen verran voin paljastaa demonien harhaopista, että perinteisesti ei tarvitse tehdä mitään: Guru antaa initaation, thigle piste aukeaa...

        Kyllä ne kristityt ovat niin pervoo porukkaa, lapsetkin itkisi kauhusta jos kertoisin raamatusta. Järkytys vois olla niin kauhea että he haluaisivat kuolla pois täältä ettei vaa joutúis näkemään kristityn naamatauluu.

        Phowa harjoitus peräisin kristityiltä?
        Mielenkiintoinen väite!
        Olisiko sulla jotain matskua/linkkiä josta saisi faktaa tuolle?


      • ngawang
        etsijä kirjoitti:

        Phowa harjoitus peräisin kristityiltä?
        Mielenkiintoinen väite!
        Olisiko sulla jotain matskua/linkkiä josta saisi faktaa tuolle?

        niinku ei toimi uskovaisten asiat.

        Ihan paska Phowa

        Luin jonkun rinpochen opetuksia phowasta. Rinpoche mainitsi siinä Guru Rinpoche sanovan Phowasta: no need for meditation, effortless..

        Se on mun oma väite että aidossa Phowassa Guru aukaisee jotakin ja tämä aukeaa ja aukeaa ilman keinotekoisia menetelmiä.
        Sekin on mun väite että jonkinlainen muu Phowa ei ole Phowa, vaan jotain palvonnallista toimintaa.

        laitan linkin jos löydän...


      • tehnyt
        ngawang kirjoitti:

        niinku ei toimi uskovaisten asiat.

        Ihan paska Phowa

        Luin jonkun rinpochen opetuksia phowasta. Rinpoche mainitsi siinä Guru Rinpoche sanovan Phowasta: no need for meditation, effortless..

        Se on mun oma väite että aidossa Phowassa Guru aukaisee jotakin ja tämä aukeaa ja aukeaa ilman keinotekoisia menetelmiä.
        Sekin on mun väite että jonkinlainen muu Phowa ei ole Phowa, vaan jotain palvonnallista toimintaa.

        laitan linkin jos löydän...

        hmm. olen käynyt Phowan ja en voi yhtyä väitteeseen ihan paska Phowa...

        "Keinotekoisia menetelmiä" tarvitaan kun ei ole niin onnekas että mieli olisi heti kirkas ja Guru tai lama voisi vain "avata".
        En kokenut Phowassa palvovani ketään tai mitään. Kyllä siinä ihan vain oman ruumiin ja mielen kanssa työskenteli.

        Mutta niin, mielipiteitä on monenlaisia ja kokemuksia phowasta myös, en ole kyllä kuullut keneltäkään kuka on käynyt phowan että se olisi turha..


      • ngawang
        tehnyt kirjoitti:

        hmm. olen käynyt Phowan ja en voi yhtyä väitteeseen ihan paska Phowa...

        "Keinotekoisia menetelmiä" tarvitaan kun ei ole niin onnekas että mieli olisi heti kirkas ja Guru tai lama voisi vain "avata".
        En kokenut Phowassa palvovani ketään tai mitään. Kyllä siinä ihan vain oman ruumiin ja mielen kanssa työskenteli.

        Mutta niin, mielipiteitä on monenlaisia ja kokemuksia phowasta myös, en ole kyllä kuullut keneltäkään kuka on käynyt phowan että se olisi turha..

        Ei vois enempää kiinnostaa


      • tehnyt
        ngawang kirjoitti:

        Ei vois enempää kiinnostaa

        niin kyllä varmaankin kiinnostaa aika paljon kun siitä kirjoittelet ;)

        tuo kristitty juttu kiinnostaa kyllä, mistä tuollaisia väittämiä löytyy? eihän siinä kuitenkaan ole tarkoitus jumalan/jumalten mestoille singahtaa..


      • tiiu
        ngawang kirjoitti:

        Ei vois enempää kiinnostaa

        äh, tee ite Phowa,ja hauku sitte niin paljon kun lystäät jos vielä tarvii.
        Et kuitenkaan uskalla...

        Tietääkö joku onko muissa kun tiib. buddhalaisuudessa tällaista harjoitusta? Hindut? toiset buddhalaiset? kuullostaa aika jännältä mitä olen siitä lukenut


      • ngawang
        tiiu kirjoitti:

        äh, tee ite Phowa,ja hauku sitte niin paljon kun lystäät jos vielä tarvii.
        Et kuitenkaan uskalla...

        Tietääkö joku onko muissa kun tiib. buddhalaisuudessa tällaista harjoitusta? Hindut? toiset buddhalaiset? kuullostaa aika jännältä mitä olen siitä lukenut

        Yhden viikon väkinäisen meditaation harjoituksen tuovan tuloksia? Mä sanon suoraan kaikki jotka väittävät näin ovat ihan pihalla. Kuka on pölkkypää? kenellä on paskaa päässä? Sitä voittekin mantrata 10-15 minuuttia.
        Jos te tarraatte kiinni sellaiseen mikä vie teidät väärää suuntaan, silloin te menette väärää suuntaan.
        Jos te tarraatte kiinni sellaiseen mikä vie teidät oikeaan suuntaan, silloin te menette oikeaan suuntaan.
        Mahdotonta kulkea kumpaakin suuntaan samaa aikaan.
        Turha tulla sanomaan perimyslinjoista tai koska muutki teki niin. Omapa oli mokanne.


        Ote yhdestä tekstistä

        The real and unreality are equal in space.1162
        Sentient beings as well as buddhas are equal in space.
        The relative and the absolute are equal in space.
        All the various 1163 faults and virtues are equal in space.
        Because the bounds 1164 of high and low are equal in space,
        Whatever play may dawn from the self-arising state,
        At the very time it arises, it will rise as equality.
        That it has arisen is neither good nor bad.1165
        Then what is the need for artificial antidotes?
        What need is there here for any accepting or rejecting?1166
        Existence is equality,1167 neither good nor bad.
        Let what1168 rises in mind die away by itself.
        Liberation is equal, neither good nor bad.
        Having that in mind, one should not continue
        Any practice which tries to stop or establish anything


      • tehnyt
        ngawang kirjoitti:

        Yhden viikon väkinäisen meditaation harjoituksen tuovan tuloksia? Mä sanon suoraan kaikki jotka väittävät näin ovat ihan pihalla. Kuka on pölkkypää? kenellä on paskaa päässä? Sitä voittekin mantrata 10-15 minuuttia.
        Jos te tarraatte kiinni sellaiseen mikä vie teidät väärää suuntaan, silloin te menette väärää suuntaan.
        Jos te tarraatte kiinni sellaiseen mikä vie teidät oikeaan suuntaan, silloin te menette oikeaan suuntaan.
        Mahdotonta kulkea kumpaakin suuntaan samaa aikaan.
        Turha tulla sanomaan perimyslinjoista tai koska muutki teki niin. Omapa oli mokanne.


        Ote yhdestä tekstistä

        The real and unreality are equal in space.1162
        Sentient beings as well as buddhas are equal in space.
        The relative and the absolute are equal in space.
        All the various 1163 faults and virtues are equal in space.
        Because the bounds 1164 of high and low are equal in space,
        Whatever play may dawn from the self-arising state,
        At the very time it arises, it will rise as equality.
        That it has arisen is neither good nor bad.1165
        Then what is the need for artificial antidotes?
        What need is there here for any accepting or rejecting?1166
        Existence is equality,1167 neither good nor bad.
        Let what1168 rises in mind die away by itself.
        Liberation is equal, neither good nor bad.
        Having that in mind, one should not continue
        Any practice which tries to stop or establish anything

        En usko että Phowan tehneet kävelevät nokka pystyssä ja oivaltaneina yhden viikon jälkeen.
        Mutta kyllä viikon intensiivinen meditointi auttaa saavuttamaan tuloksia.
        Eikä phowan harjoittaminen siihen yhteen viikkoon jää, jos sitä haluaa harjoittaa.
        ja kuolemassahan sen vasta tietää tuottiko se tuloksia vai ei.

        En usko että voisin harjoittaa menetelmiä jotka toimivat sinulle
        Suuntani on väärä sinun mielellesi mutta oikea minulle.
        En yritä kulkea moneen suuntaan, älä huoli;)

        puhut oikeasta ja väärästä suunnasta kun teksti lainauksesi puhuu "equal in space"?
        ei ole oikeaa ja väärää. On taitoa ja taitamattomuutta. ja eri menetelmiä saavuttaa taitoa.
        En yritä kaupata omiani sinulle.. kerroin vain että phowa on ihan hyvä harjoitus, mielestäni.


      • ngawang
        tehnyt kirjoitti:

        En usko että Phowan tehneet kävelevät nokka pystyssä ja oivaltaneina yhden viikon jälkeen.
        Mutta kyllä viikon intensiivinen meditointi auttaa saavuttamaan tuloksia.
        Eikä phowan harjoittaminen siihen yhteen viikkoon jää, jos sitä haluaa harjoittaa.
        ja kuolemassahan sen vasta tietää tuottiko se tuloksia vai ei.

        En usko että voisin harjoittaa menetelmiä jotka toimivat sinulle
        Suuntani on väärä sinun mielellesi mutta oikea minulle.
        En yritä kulkea moneen suuntaan, älä huoli;)

        puhut oikeasta ja väärästä suunnasta kun teksti lainauksesi puhuu "equal in space"?
        ei ole oikeaa ja väärää. On taitoa ja taitamattomuutta. ja eri menetelmiä saavuttaa taitoa.
        En yritä kaupata omiani sinulle.. kerroin vain että phowa on ihan hyvä harjoitus, mielestäni.

        se niin olla. Tunnustan että liiottelin paljon...
        mulla on taipumusta tehdä kärpäsestä härkä, vaikka en ole nähnyt kärpästä enkä härkää...
        Onhan sellainenkin Phowa ihan hyvä!
        Mielenkiintoinen artikkeli Phowasta

        http://www.yogichen.org/chenian/bk115.html


    • Sielun vaellus

      Melkein kuolin pois minästäni Prisman parkkipaikalla, kun olin unohtanut ostaa hylamaitoa. Olin ostanut tavallista! Olen laktoosi-intolerantikko.

    • Lukenut

      Minän kuolemisella tarkoitetaan vain sitä että mieli tyhjenee ajatuksista, ei muuta.

      • Paavali

        Mielen tyhjentäminen ajatuksista tarkoittaa meditaation harjoittamista. Raamatussa jossain kohdassa puhuttiin "joka päivä kuolemisesta", mikä näin ollen voisi tarkoittaa meditaatiota ja sen harjoittamista jo siihen aikaan!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe