Kiusaaminen koulussa tapahtuu pääasiassa välituntisin. Tästä pitäisi olla suorana johtopäätöksenä, että välituntivalvontaa on lisättävä, jolloin opettajien läsnäolo ehkäisisi edes suoraa kiusaamista ja väkivaltaa ja tilanteisiin päästäisiin puuttumaan nopeammin. Myös välitunnit ovat opettajien työaikaa, joten vanhemmat, vaatikaa lastenne kouluihin lisää välituntivalvontaa!
Opettajat välitunnille!
3
233
Vastaukset
- Punainen minihamonen
Minulla on se käsitys (tutkimustulos jostakin vuosien takaa), että suuri osa kiusaamistapauksista - ellei peräti suurin - tapahtuu kellon sisälle soimisen ja opettajan luokkaan tulemisen välisenä aikana.
Välituntivalvonnoissa on omat hankaluutensa. Opettaja ei voi olla kahdessa tai useammassa paikassa samanaikaisesti. Hän ei juurikaan voi lopettaa tuntia aikaisemmin ollakseen pihalla siinä vaiheessa, kun ensimmäiset oppilaat sinne saapuvat.
Tarkoititko, että välituntivalvojia pitäisi olla enemmän vai että siihen pitäisi jyvittää ihan oma aikansa? Olen ollut opettajainhuoneessa ja kyllä siellä ihan oikeasti koko välkkä töitä tehdään - jos luokasta sinne edes ehditään.Ainahan se kiusaaminen tapahtuu silloin kun aikuisia ei ole paikalla. No yläastaalla oli poikkeustapaus kun kaveri kohteli minua väkivaltaisesti open ollessa paikalla, naurahtaen sanoi että pojat leikkii. Silloin päällimmäiset tunteet olivat viha( opea ja kiusaajaa kohtaan), turvattomuus, pelko tulevasta kun kukaan ei suojelekaan minua. Tulkinnanvaraa ei ollut siitä kiusaamisesta, sen verran tukala oli asemani.
- Äiti Muurahainen
Kenelle kohdistat vaatimuksesi? Voisitko ystävällisesti määritellä vähän tarkemmin, miten välituntivalvonnat pitäisi järjestää?
En varsinaisesti ole millään tavoin eri mieltä kanssasi, mutta kirjoituksesi on tyyliä: Vaadimme lisää perunoita viisivuotiaille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597482Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421756
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1291126
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707