Kiusaaminen koulussa tapahtuu pääasiassa välituntisin. Tästä pitäisi olla suorana johtopäätöksenä, että välituntivalvontaa on lisättävä, jolloin opettajien läsnäolo ehkäisisi edes suoraa kiusaamista ja väkivaltaa ja tilanteisiin päästäisiin puuttumaan nopeammin. Myös välitunnit ovat opettajien työaikaa, joten vanhemmat, vaatikaa lastenne kouluihin lisää välituntivalvontaa!
Opettajat välitunnille!
3
101
Vastaukset
- Punainen minihamonen
Minulla on se käsitys (tutkimustulos jostakin vuosien takaa), että suuri osa kiusaamistapauksista - ellei peräti suurin - tapahtuu kellon sisälle soimisen ja opettajan luokkaan tulemisen välisenä aikana.
Välituntivalvonnoissa on omat hankaluutensa. Opettaja ei voi olla kahdessa tai useammassa paikassa samanaikaisesti. Hän ei juurikaan voi lopettaa tuntia aikaisemmin ollakseen pihalla siinä vaiheessa, kun ensimmäiset oppilaat sinne saapuvat.
Tarkoititko, että välituntivalvojia pitäisi olla enemmän vai että siihen pitäisi jyvittää ihan oma aikansa? Olen ollut opettajainhuoneessa ja kyllä siellä ihan oikeasti koko välkkä töitä tehdään - jos luokasta sinne edes ehditään.Ainahan se kiusaaminen tapahtuu silloin kun aikuisia ei ole paikalla. No yläastaalla oli poikkeustapaus kun kaveri kohteli minua väkivaltaisesti open ollessa paikalla, naurahtaen sanoi että pojat leikkii. Silloin päällimmäiset tunteet olivat viha( opea ja kiusaajaa kohtaan), turvattomuus, pelko tulevasta kun kukaan ei suojelekaan minua. Tulkinnanvaraa ei ollut siitä kiusaamisesta, sen verran tukala oli asemani.
- Äiti Muurahainen
Kenelle kohdistat vaatimuksesi? Voisitko ystävällisesti määritellä vähän tarkemmin, miten välituntivalvonnat pitäisi järjestää?
En varsinaisesti ole millään tavoin eri mieltä kanssasi, mutta kirjoituksesi on tyyliä: Vaadimme lisää perunoita viisivuotiaille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180