Android puhelin turvana/seuranta

Keharia seurailen

Minulla on koneelle laitettu Luukout ohjelma jolla voisin seurata Android puhelinta.
Eka aamua kokeilussa , lapsi on taksissa, mukanaan reppu jonka sisätaskuun olen laittanut puhelimen.
Voiko syynä olla se , ettei puhelinta löydy kartta ohjelmasta , liian hyvin "pakattu" puhelin ?

Liikkeessä testattiin , puhelin löytyi.

Missä mahtaa olla vika , kun kartta ohjelma vain pyörittää ja etsii Android puhelinta.
Sitten iloisesti löytää lähtö osoitteesta , muka.
Kun todellisuudessa puhelin pitäisi olla linnuntietä laskettuna n viiden kilometrin päässä.

Keharia seurailen turvallisuuden vuoksi.

18

1545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Toiveita on

        Sen juuri asensin, ja huomenna pääsee testaamaan joko toimisi.


    • Toinen sovellus olisi tällainen: https://www.glympse.com/

      Se tosin paikantaa puhelinta vain max 4 tuntia kerrallaan.

      • kiitos vapunen

        Laitoin https://support.google.com ja alkuun näytti hyvälle,
        testasin nyt päivällä, kun lapsi ja puhelin on koulussa google ei löydä.
        - linnuntietä matkaa noin 4-5km.
        Tuo olisi muutenkin hyvä koska on suomenkielinenkin.

        Katson nyt iltäpäivällä löytääkö kotiin päin, joka olisikin minulle se tärkein tieto.
        Jollei, niin pitänee miettiä , luovunko koko puhelinliittymästä ja jatkan vanhaan malliin ikkunasta kyttäämistä.


    • vapuselle

      Siis mitenkä tuo Glympse toimii ? Kuinka ja millä haluttu seuraaja voi tarkkailla sijaintiani ? Tarviiko hänenkin ladata tuo ohjelma ?

      • äskeinen

        Perutaan kysymys. Tämähän olikin niin simppeli käyttää.


      • https://www.glympse.

        Glympse
        Sain sen ladattu iPadi lle , mutta mitä sitten pitää tehdä, jotta saan laitteen/ puhelimen seurattavaksi .
        En omin avuin keksi mitä seuraavaksi.


      • https://www.glympse. kirjoitti:

        Glympse
        Sain sen ladattu iPadi lle , mutta mitä sitten pitää tehdä, jotta saan laitteen/ puhelimen seurattavaksi .
        En omin avuin keksi mitä seuraavaksi.

        Siitä laitteesta pitää aukaista tuo sovellus ja määrittää paikannusaika.


      • Äiti 55
        vapunen kirjoitti:

        Siitä laitteesta pitää aukaista tuo sovellus ja määrittää paikannusaika.

        Glympse
        Eli kun seuraa tiettyä puhelinta, siinä on seuranta aikaa vain neljä tuntia . Ymmärsinkö oikein. ( No ei riitä koulupäivään. )

        Huonoa ohjelmassa oli, ei saanut valittua suomenkielistä ohjelmaa.

        Googlen sovellus ei satanolla varma ole sekään. Vaikka GPS olisi päällä, alan epäilemään , että käyttää niitä mastoja paikannukseen.


      • Äiti 55 kirjoitti:

        Glympse
        Eli kun seuraa tiettyä puhelinta, siinä on seuranta aikaa vain neljä tuntia . Ymmärsinkö oikein. ( No ei riitä koulupäivään. )

        Huonoa ohjelmassa oli, ei saanut valittua suomenkielistä ohjelmaa.

        Googlen sovellus ei satanolla varma ole sekään. Vaikka GPS olisi päällä, alan epäilemään , että käyttää niitä mastoja paikannukseen.

        Juurikin näin eli 4 tuntia aikaa seurata sitä ja sen jälkeen se pitäisi aktivoida uudestaan.


      • Tällä pärjätään
        vapunen kirjoitti:

        Juurikin näin eli 4 tuntia aikaa seurata sitä ja sen jälkeen se pitäisi aktivoida uudestaan.

        Nyt kun on kokeillut kolmea järjestelmää, niin kuitenkin tuo Googlen seuranta on paras.
        On varmasti olemassa jokin täsmällisempikin varmempikin laite olemassa. Niitä oli vain hankalampi saada hankittua, kun ei ihan tavis gigantti niitä myy.
        Taitaa olla hovapuolen laitteita.


    • aika mahtavaa

      Vielä yksi ( ehkä tyhmäkin ) kysymys ,
      onko merkitystä seuraanko koulumatkaa läppärillä vai iPdilla ?

      Nyt näyttäisi toimivan katsonpa kummalla tahansa.

    • Ei ole merkitystä.

      • Mutta tuo rajoitettu aika kannattaa muistaa. Se on max 4 tuntia ja sinä aikana puhelinta on mahdollista seurata varsin tarkkaan kunhan gps on vain siinä päällä. Ilman sitä se paikantaa kännykkämastojen kautta.


      • KiitosJälleen papune
        vapunen kirjoitti:

        Mutta tuo rajoitettu aika kannattaa muistaa. Se on max 4 tuntia ja sinä aikana puhelinta on mahdollista seurata varsin tarkkaan kunhan gps on vain siinä päällä. Ilman sitä se paikantaa kännykkämastojen kautta.

        Aika hyvin pystyin seuraamaan Googlen ohjelmalla puhelinta ." Täppi" Jumi kylläkin koulunläheisyyteen , vaikka lapsi oli jo siinä vaiheessa koulussa.
        Näin kuitenkin , iltapäivästä lapsen saapuneen iltapäivä hoitopaikkaan.

        Vaikkei niin täydellinen kapistus olekaan , kuin voisi olla ( ei siis mikään navigaattori), niin hyödyllinen .

        Halvempi kuin hoivapalvelun systeemit ja jos oikeasti apua pitäisi soittaa hätäpuhelu onnistuu .


    • http://elisa.fi/perhe/

      Yksi palvelu olisi tuo. Tosin se maksaa jonkinverran mutta voi toimia tässätapauksessa paremmin kuin noi edelliset.

    • Vanha, mutta

      Vastaan nyt kuitenkin. Miksi puhelin löytyy kotiosoitteesta, vaikka se on viiden kilometrin päässä ? Koska viimeinen varma paikannus on täältä. Miksi ei näy kartalla ? GPS vastaanotto on huono sisätiloissa. Yksistään sälekaihtimet ikkunoissa riittää vaimentamaan GPS signaalia, etenkin jos ne on suljettu.

      • Ei mahdoton

        Kiitos tämäkin oli hyödyllinen tieto. Google paikannus on ollut aika hyvä , ei täydellinen , mut riittävä.
        Tosin nyt näyttää Androi tapletinkin,(jos on päällä)
        valittava seurattava laite kartalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe