Harva suomalainen kyllä vaihtaa työttömyyden viron työksi. Ainakin kieltä pitäisi osata puhua. Yrittäjät on asia erikseen. Mutta avoimia työpaikkoja löytyy tuosta
www.cvkeskus.ee
Viron työpaikat
8
1584
Vastaukset
- Suomenvirolainen
ai että olet mielummin työttömänä ,kuin muutat hiukkasen huonomman palkan perässä Europpaan. Niin suomalaista, so. jo aika vanhanaikaista jäänne 90-luvulta.
- dfdff655555
Työttömyyskorvaus, jopa se peruspäiväraha on Suomessa korkeampi kuin normaali palkka Virossa. Kuka älykääpiö sinne Suomesta lähtisi. Sellaiset työt Virossa missä tienaa Suomen palkkatasoa vaativat koulutuksen ja he saavat samoja töitä Suomestakin.
Virossa on massoittain työttömiä omasta takaa. Suomessa työskentelee jo virallisestikin 50000 virolaista. - Norjalainen111
miks viroon ku Norja melkein yhtlähellä ja kaksinkertaset palkat?
- norjaan19vuotiaana
mietin ite ihan samaa, viron kieli on ehkä helpompi oppia mutta kun ite olin norjassa töissä niin mulle maksettiin kämppä ja "firmaauto" vapaa ajalle, ilmankoulutusta tai kokemusta työalasta mulla oli se 24-26€ tunti riippuen valuuttakurssista, ja norjassa taas on töitä vaikka kuinka paljon
- TradenomiStadista
norjaan19vuotiaana kirjoitti:
mietin ite ihan samaa, viron kieli on ehkä helpompi oppia mutta kun ite olin norjassa töissä niin mulle maksettiin kämppä ja "firmaauto" vapaa ajalle, ilmankoulutusta tai kokemusta työalasta mulla oli se 24-26€ tunti riippuen valuuttakurssista, ja norjassa taas on töitä vaikka kuinka paljon
Kerrotko vähän mitä töitä olisi 39-vuotiaalle tradenomille, It-alaa. Olen aika valmis tekemään mitä vaan, vaikka asiakaspavelua. Jos kauttasi saisin työpaikan Norjasta voisin vaikka 1000€ sulle maksaa. Kerro toki mitä todella tiedät.
- Kakemies
Se on asenne kysymys. Ei Suomenmaan kassa kestä loputtomiin elättää ns. Liittoaktivisteja
- suomalainentyötön
Olisko siellä Virossa työtä missä pärjäis vaikka ei osaa kieltä,
kielen oppii ajan kanssa.....- koristaja
- 40 pohjoisvirolaiset ymmärtävät jonkun lailla suomea yleisesti
- virallinen työkieli voi olla myös englanti
- virossa pärjää venälaiset ja muut kansat joka ei osa sanakaa viroa, palkkataso siis eri juttu
- Tallinnan kannata tulla jos olet joku harvinainen spetsialisti, työkieli eng., kerrostaloasunto 2-300€ kulutukset, ilmainen bussi (kaupunki liikenne)
- ulkomailla uudessa ymäristössä oppi enemmän kuin kotikujan pikkufirmassa rutini töissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389