Onko kokemuksia Zagrebista? Mitä pitää välttää? Onko turvallinen liikkua? Mikä on näppärä tapa liikkua? Ovatko taksit turvallisia, vai onko Ruotsin mallin villejä takseja jotka velottaa mitä sattuu?
Zagreb
3
2051
Vastaukset
- a-antti
Terve Weekend,
Parin vuorokauden kokemuksella tuosta kaupungista, 70 vuorokauden koko maasta...
Vältä hotellihuoneeseen juuttumista tai kapakkaan, lähinnä itsesi vuoksi ;-). Turvallista kuin Helsingissä, silti aina pitää olla silmät auki. Kroatialaiset käyttäytyvät hyvin suomalaisten tapaan, vastataan jos kysytään, ei tuppaudu - myöskään kauppiaat.
Ratikkaa käytimme oikeastaan kokonaan. Oli meillä auto vuokralla, mutta se seisoi laitakaupungin hotellin parkissa (jatkoimme varsinaiselle kohteellemme Zagrebista). Lisäksi kun kännykkään oli ladattu Kroatian kartat (joissa näkyi myös kaupunkien kadut) oli helppo seurata missä piti viimeistään loikata tram'ista ulos. Tietysti jos tiesi minne oli menossa...
Taksia en ole kertaakaan käyttänyt, mutta vastaan ei ole tullut kirjoituksia epäonnisista tapauksista. Löytyisköhän joku viestiketju Kroatian keskusteluista, edes yleensä taksin käytöstä? Myös matkatoimistojen maaesittelyistä voisi löytyä jotain? kuukletus "taxi zagreb problem"...
Näädännahat (kuna, Kroatian raha, vrt meidän orava...), ne siis kannattaa vaihtaa perillä. Ainakin mennyvuosina PANKEISSA vaihtaminen on ollut miellyttävän edullista. - oh_puh
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kroatia zagreb nähtävyydet
- Mabu
Vietin 3 päivää zagrebissa. Raitiovaunu on kätevä tapa liikkua kaupungilla. Ihmiset olivat ystävällisiä ja avuliaita . Raitiovaunulippu oli halpa verrattuna Helsingin vastaavaan.Hintataso oli halvempi kuin Suomessa.En käyttänyt takseja, vaan menin lentokentälle hotelllilta hotellin omalla kuljetuksella., joka maksoi tosin vähemmän kuin taksi kotoa lentokentälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2081655- 811110
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm101915- 77885
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp86812- 119754
- 111733
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante117628- 48607
- 19586