Onko kokemuksia Zagrebista? Mitä pitää välttää? Onko turvallinen liikkua? Mikä on näppärä tapa liikkua? Ovatko taksit turvallisia, vai onko Ruotsin mallin villejä takseja jotka velottaa mitä sattuu?
Zagreb
3
2053
Vastaukset
- a-antti
Terve Weekend,
Parin vuorokauden kokemuksella tuosta kaupungista, 70 vuorokauden koko maasta...
Vältä hotellihuoneeseen juuttumista tai kapakkaan, lähinnä itsesi vuoksi ;-). Turvallista kuin Helsingissä, silti aina pitää olla silmät auki. Kroatialaiset käyttäytyvät hyvin suomalaisten tapaan, vastataan jos kysytään, ei tuppaudu - myöskään kauppiaat.
Ratikkaa käytimme oikeastaan kokonaan. Oli meillä auto vuokralla, mutta se seisoi laitakaupungin hotellin parkissa (jatkoimme varsinaiselle kohteellemme Zagrebista). Lisäksi kun kännykkään oli ladattu Kroatian kartat (joissa näkyi myös kaupunkien kadut) oli helppo seurata missä piti viimeistään loikata tram'ista ulos. Tietysti jos tiesi minne oli menossa...
Taksia en ole kertaakaan käyttänyt, mutta vastaan ei ole tullut kirjoituksia epäonnisista tapauksista. Löytyisköhän joku viestiketju Kroatian keskusteluista, edes yleensä taksin käytöstä? Myös matkatoimistojen maaesittelyistä voisi löytyä jotain? kuukletus "taxi zagreb problem"...
Näädännahat (kuna, Kroatian raha, vrt meidän orava...), ne siis kannattaa vaihtaa perillä. Ainakin mennyvuosina PANKEISSA vaihtaminen on ollut miellyttävän edullista. - oh_puh
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kroatia zagreb nähtävyydet
- Mabu
Vietin 3 päivää zagrebissa. Raitiovaunu on kätevä tapa liikkua kaupungilla. Ihmiset olivat ystävällisiä ja avuliaita . Raitiovaunulippu oli halpa verrattuna Helsingin vastaavaan.Hintataso oli halvempi kuin Suomessa.En käyttänyt takseja, vaan menin lentokentälle hotelllilta hotellin omalla kuljetuksella., joka maksoi tosin vähemmän kuin taksi kotoa lentokentälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394