Onko kokemuksia Zagrebista? Mitä pitää välttää? Onko turvallinen liikkua? Mikä on näppärä tapa liikkua? Ovatko taksit turvallisia, vai onko Ruotsin mallin villejä takseja jotka velottaa mitä sattuu?
Zagreb
3
2053
Vastaukset
- a-antti
Terve Weekend,
Parin vuorokauden kokemuksella tuosta kaupungista, 70 vuorokauden koko maasta...
Vältä hotellihuoneeseen juuttumista tai kapakkaan, lähinnä itsesi vuoksi ;-). Turvallista kuin Helsingissä, silti aina pitää olla silmät auki. Kroatialaiset käyttäytyvät hyvin suomalaisten tapaan, vastataan jos kysytään, ei tuppaudu - myöskään kauppiaat.
Ratikkaa käytimme oikeastaan kokonaan. Oli meillä auto vuokralla, mutta se seisoi laitakaupungin hotellin parkissa (jatkoimme varsinaiselle kohteellemme Zagrebista). Lisäksi kun kännykkään oli ladattu Kroatian kartat (joissa näkyi myös kaupunkien kadut) oli helppo seurata missä piti viimeistään loikata tram'ista ulos. Tietysti jos tiesi minne oli menossa...
Taksia en ole kertaakaan käyttänyt, mutta vastaan ei ole tullut kirjoituksia epäonnisista tapauksista. Löytyisköhän joku viestiketju Kroatian keskusteluista, edes yleensä taksin käytöstä? Myös matkatoimistojen maaesittelyistä voisi löytyä jotain? kuukletus "taxi zagreb problem"...
Näädännahat (kuna, Kroatian raha, vrt meidän orava...), ne siis kannattaa vaihtaa perillä. Ainakin mennyvuosina PANKEISSA vaihtaminen on ollut miellyttävän edullista. - oh_puh
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kroatia zagreb nähtävyydet
- Mabu
Vietin 3 päivää zagrebissa. Raitiovaunu on kätevä tapa liikkua kaupungilla. Ihmiset olivat ystävällisiä ja avuliaita . Raitiovaunulippu oli halpa verrattuna Helsingin vastaavaan.Hintataso oli halvempi kuin Suomessa.En käyttänyt takseja, vaan menin lentokentälle hotelllilta hotellin omalla kuljetuksella., joka maksoi tosin vähemmän kuin taksi kotoa lentokentälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361240
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad21465Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461- 21447