Zagreb

Weekend

Onko kokemuksia Zagrebista? Mitä pitää välttää? Onko turvallinen liikkua? Mikä on näppärä tapa liikkua? Ovatko taksit turvallisia, vai onko Ruotsin mallin villejä takseja jotka velottaa mitä sattuu?

3

2051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-antti

      Terve Weekend,

      Parin vuorokauden kokemuksella tuosta kaupungista, 70 vuorokauden koko maasta...

      Vältä hotellihuoneeseen juuttumista tai kapakkaan, lähinnä itsesi vuoksi ;-). Turvallista kuin Helsingissä, silti aina pitää olla silmät auki. Kroatialaiset käyttäytyvät hyvin suomalaisten tapaan, vastataan jos kysytään, ei tuppaudu - myöskään kauppiaat.

      Ratikkaa käytimme oikeastaan kokonaan. Oli meillä auto vuokralla, mutta se seisoi laitakaupungin hotellin parkissa (jatkoimme varsinaiselle kohteellemme Zagrebista). Lisäksi kun kännykkään oli ladattu Kroatian kartat (joissa näkyi myös kaupunkien kadut) oli helppo seurata missä piti viimeistään loikata tram'ista ulos. Tietysti jos tiesi minne oli menossa...

      Taksia en ole kertaakaan käyttänyt, mutta vastaan ei ole tullut kirjoituksia epäonnisista tapauksista. Löytyisköhän joku viestiketju Kroatian keskusteluista, edes yleensä taksin käytöstä? Myös matkatoimistojen maaesittelyistä voisi löytyä jotain? kuukletus "taxi zagreb problem"...

      Näädännahat (kuna, Kroatian raha, vrt meidän orava...), ne siis kannattaa vaihtaa perillä. Ainakin mennyvuosina PANKEISSA vaihtaminen on ollut miellyttävän edullista.

    • Mabu

      Vietin 3 päivää zagrebissa. Raitiovaunu on kätevä tapa liikkua kaupungilla. Ihmiset olivat ystävällisiä ja avuliaita . Raitiovaunulippu oli halpa verrattuna Helsingin vastaavaan.Hintataso oli halvempi kuin Suomessa.En käyttänyt takseja, vaan menin lentokentälle hotelllilta hotellin omalla kuljetuksella., joka maksoi tosin vähemmän kuin taksi kotoa lentokentälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      802
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe