Zagreb

Weekend

Onko kokemuksia Zagrebista? Mitä pitää välttää? Onko turvallinen liikkua? Mikä on näppärä tapa liikkua? Ovatko taksit turvallisia, vai onko Ruotsin mallin villejä takseja jotka velottaa mitä sattuu?

3

2051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-antti

      Terve Weekend,

      Parin vuorokauden kokemuksella tuosta kaupungista, 70 vuorokauden koko maasta...

      Vältä hotellihuoneeseen juuttumista tai kapakkaan, lähinnä itsesi vuoksi ;-). Turvallista kuin Helsingissä, silti aina pitää olla silmät auki. Kroatialaiset käyttäytyvät hyvin suomalaisten tapaan, vastataan jos kysytään, ei tuppaudu - myöskään kauppiaat.

      Ratikkaa käytimme oikeastaan kokonaan. Oli meillä auto vuokralla, mutta se seisoi laitakaupungin hotellin parkissa (jatkoimme varsinaiselle kohteellemme Zagrebista). Lisäksi kun kännykkään oli ladattu Kroatian kartat (joissa näkyi myös kaupunkien kadut) oli helppo seurata missä piti viimeistään loikata tram'ista ulos. Tietysti jos tiesi minne oli menossa...

      Taksia en ole kertaakaan käyttänyt, mutta vastaan ei ole tullut kirjoituksia epäonnisista tapauksista. Löytyisköhän joku viestiketju Kroatian keskusteluista, edes yleensä taksin käytöstä? Myös matkatoimistojen maaesittelyistä voisi löytyä jotain? kuukletus "taxi zagreb problem"...

      Näädännahat (kuna, Kroatian raha, vrt meidän orava...), ne siis kannattaa vaihtaa perillä. Ainakin mennyvuosina PANKEISSA vaihtaminen on ollut miellyttävän edullista.

    • Mabu

      Vietin 3 päivää zagrebissa. Raitiovaunu on kätevä tapa liikkua kaupungilla. Ihmiset olivat ystävällisiä ja avuliaita . Raitiovaunulippu oli halpa verrattuna Helsingin vastaavaan.Hintataso oli halvempi kuin Suomessa.En käyttänyt takseja, vaan menin lentokentälle hotelllilta hotellin omalla kuljetuksella., joka maksoi tosin vähemmän kuin taksi kotoa lentokentälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe