"Bruttopalkkani edellisessä työssäni oli 3600 euroa, mutta olen laskenut, että minulla jäi silloin kuussa käteen vain 200 euroa enemmän kuin nyt, hän sanoi lehdelle."
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288751549175.html?pos=ok-nln#comments-anchor
Vastenmielistä kokoomuspropagandaa, alas on lehti vajonnut. Ei mitään laskelmia tuollaisen väitteen tueksi. Eikä mikään ihme koska koko juttu on valhetta.
Hesari levittää väärää tietoa tuista
34
242
Vastaukset
- Varmasti totta
Kyllä sen on oltava totta kun se kerran on Suomen suurimmassa sanomalehdessä.
- 1+10
Mikäs ihme tuo nyt on. Nettopalkka on tuosta 3600 eurosta n. 2800 euroa kuukaudessa. Siitä miinus 200 on 2600 euroa, joka siis pitäisi tuilla saada. Jutun mukaan hyväksyttävä vuokra on 1035 euroa ja siihen kun laitetaan vähän sähköä päälle, niin saadaan asumiskuluiksi pyöreästi 1100 euroa. Menee sähkö vähän yläkanttiin, mutta ei tämä nyt ihan parista eurosta ole kiinni kun summittain lasketaan. Siis vielä pitäisi saada 1500 euroa kasaan. Siitä 530 euroa tulee yksinhuoltajan toimeentulotuen perusosasta ja 800-900 euroa tulee lasten perusosasta. Loppu lienee jotain päivähoitomaksua tai harrastusmaksua tai lääkemaksua tai terveyskeskusmaksua.
Eli ei todellakaan ole hatusta vedetty, vaan hyvä esimerkki siitä miten naurettavan hyvä perusturvan taso meillä on. Itse kun tämän tajusin, niin työnteko loppui siihen ja hyvin olen pärjännyt, vaikka sinkkuna ei yhtä hyville ansioille pääsekään kuin lapsiperheellisenä.- Näin se vain on
Työssäkäyvä saa elatusmaksut ja lapsilisät aivan samalla tavalla kuin kotona makaava. Nämä muuten vähentävät toimeentulotukea joten laskelmasi on päin helvettiä. Et mitenkään saa tukia niin suuriksi ettei töissä kannattaisi käydä jos bruttopalkka on 3600 euroa kuussa.
Mitä tulee päivähoitomaksuihin niin lapset saavat päiväkodissa ruuat. Eikä lapset koko ikäänsä päiväkodissa ole, koulu on ilmainen. Siitä vaan jäät työttömäksi ja alat nauttia "valtavia" tukia jos kateellinen olet. - 17+16
Näin se vain on kirjoitti:
Työssäkäyvä saa elatusmaksut ja lapsilisät aivan samalla tavalla kuin kotona makaava. Nämä muuten vähentävät toimeentulotukea joten laskelmasi on päin helvettiä. Et mitenkään saa tukia niin suuriksi ettei töissä kannattaisi käydä jos bruttopalkka on 3600 euroa kuussa.
Mitä tulee päivähoitomaksuihin niin lapset saavat päiväkodissa ruuat. Eikä lapset koko ikäänsä päiväkodissa ole, koulu on ilmainen. Siitä vaan jäät työttömäksi ja alat nauttia "valtavia" tukia jos kateellinen olet.3600 euroa kuukaudessa tuloilla maksetaan päivähoitomaksut jo ihan itse siitä omasta netosta. Nehän ovat kolmesta lapsesta jo 700-800 euroa tjsp. eli kompensoi kummasti jos toimeentulotukiasiakas saa ne yhteiskunnan piikkiin ja toinen maksaa ne itse.
- 12+2
17+16 kirjoitti:
3600 euroa kuukaudessa tuloilla maksetaan päivähoitomaksut jo ihan itse siitä omasta netosta. Nehän ovat kolmesta lapsesta jo 700-800 euroa tjsp. eli kompensoi kummasti jos toimeentulotukiasiakas saa ne yhteiskunnan piikkiin ja toinen maksaa ne itse.
Ja lisäys: olen tosiaan nauttinut valtavia tukia jo vuodesta 2009 ja aion tehdä niin jatkossakin, kiitos vaan.
- Näin se vain on
12+2 kirjoitti:
Ja lisäys: olen tosiaan nauttinut valtavia tukia jo vuodesta 2009 ja aion tehdä niin jatkossakin, kiitos vaan.
Laita laskelmat siitä miten toimeentulotuella saa vain 200 euroa kuussa vähemmän kuin jos tienaisi 3600 euroa bruttona. Yksinhuoltaja, kolme lasta, kaupunki Helsinki. Et sellaista laskelmaa pysty väsäämään.
Jos kyseessä on yksinasuva maksetaan kohtuullinen vuokra, sähkö ja kotivakuutus, noin 700 euroa kuussa. Elämiseen jää 480 euroa, se ei tee kuin vajaa 1200 euroa kuussa nettona. Jää aika paljon siitä mitä jää käteen jos tienaa 3600 bruttona. - 10+4
Laita laskelmat siitä miten toimeentulotuella saa vain 200 euroa kuussa vähemmän kuin jos tienaisi 3600 euroa bruttona. Yksinhuoltaja, kolme lasta, kaupunki Helsinki. Et sellaista laskelmaa pysty väsäämään.
Jos kyseessä on yksinasuva maksetaan kohtuullinen vuokra, sähkö ja kotivakuutus, noin 700 euroa kuussa. Elämiseen jää 480 euroa, se ei tee kuin vajaa 1200 euroa kuussa nettona. Jää aika paljon siitä mitä jää käteen jos tienaa 3600 bruttona.Et selvästi tiedä asiasta joten en ala kinaamaan. Tuossa alkuperäisessä Hesarin jutussa ensinnäkin sanottiin, että kolmilapsisen perheen hyväksytty vuokra on 1035 euroa/kk. Lisäksi pelkästään yksinhuoltajan perusosa on 530 euroa eikä mikään 480 euroa tai muukaan itse keksimäsi luku, joka se on yksinasuvalla. Lisäksi lapsilla on omat perusosansa. Mutta kuten sanottu en ala kinaamaan tai sinulle mitään laskelmia tekemään kun et suurista puheistasi huolimatta selvästi itse ymmärrä miten järjestelmä toimii.
- Näin se vain on
10+4 kirjoitti:
Et selvästi tiedä asiasta joten en ala kinaamaan. Tuossa alkuperäisessä Hesarin jutussa ensinnäkin sanottiin, että kolmilapsisen perheen hyväksytty vuokra on 1035 euroa/kk. Lisäksi pelkästään yksinhuoltajan perusosa on 530 euroa eikä mikään 480 euroa tai muukaan itse keksimäsi luku, joka se on yksinasuvalla. Lisäksi lapsilla on omat perusosansa. Mutta kuten sanottu en ala kinaamaan tai sinulle mitään laskelmia tekemään kun et suurista puheistasi huolimatta selvästi itse ymmärrä miten järjestelmä toimii.
Et tee laskelmaa koska tukia ei saa lähellekään niin paljon että niitä saisi vain 200 euroa kuussa vähemmän.
Työssäkäyvä saa aivan samalla tavalla elatusmaksut ja lapsilisät kuin työtönkin. Toimeentulotukea laskettaessa elatusmaksut ja lapsilisät lasketaan tuloksi. Unohdat tämän tyystin.
Sinä et asiasta selvästi tiedä mitään joten onkin parasta että vaikenet. Ensi kerralla ota asioista selvää ennen kuin alat valehtelemaan. - 1+9
Et tee laskelmaa koska tukia ei saa lähellekään niin paljon että niitä saisi vain 200 euroa kuussa vähemmän.
Työssäkäyvä saa aivan samalla tavalla elatusmaksut ja lapsilisät kuin työtönkin. Toimeentulotukea laskettaessa elatusmaksut ja lapsilisät lasketaan tuloksi. Unohdat tämän tyystin.
Sinä et asiasta selvästi tiedä mitään joten onkin parasta että vaikenet. Ensi kerralla ota asioista selvää ennen kuin alat valehtelemaan.http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/toimeentulotuki/laskuri
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014101718755323_uu.shtml
Tee pelle itse ne laskelmat tai lue vaikka tuosta. Ketä luulet huijaavasi vähättelemällä tulonsiirtoja? Luuletko, että poliitikot eivät tietäisi miten systeemi pelaa ja nyt kun kuulivat totuuden, niin ryntäävät heti muuttamaan lakeja? Ole kuule huoletta! Sinun propagandakampanjasi netissä ei tässä asiassa paina suuntaan tai toiseen. - Näin se vain on
1+9 kirjoitti:
http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-toimeentulo/toimeentulotuki/laskuri
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014101718755323_uu.shtml
Tee pelle itse ne laskelmat tai lue vaikka tuosta. Ketä luulet huijaavasi vähättelemällä tulonsiirtoja? Luuletko, että poliitikot eivät tietäisi miten systeemi pelaa ja nyt kun kuulivat totuuden, niin ryntäävät heti muuttamaan lakeja? Ole kuule huoletta! Sinun propagandakampanjasi netissä ei tässä asiassa paina suuntaan tai toiseen.Et mitenkään saa sellaista laskelmaa jonka mukaan 3600 euroa bruttona saavan yh-äidin ei kannata olla töissä. Sinä se tässä pelle ja valehtelija olet. Sinun propagandakampanja ei mene läpi. Vaadin parempia valheita.
- 17+15
Et mitenkään saa sellaista laskelmaa jonka mukaan 3600 euroa bruttona saavan yh-äidin ei kannata olla töissä. Sinä se tässä pelle ja valehtelija olet. Sinun propagandakampanja ei mene läpi. Vaadin parempia valheita.
Vaadi mitä vaadit. Yleensä se menee sillä tavalla, että sen joka kiistää "virallista totuutta" pitäisi esittää jotain todisteita väitteensä tueksi. Jos tätä ei pysty tekemään, kuten sinä et pysty, vaan vaatii vain toisilta laskelmia laskelmien perään, niin tätä kutsutaan olkiukkoiluksi ja trollaamiseksi. Olet väärässä ja sen tajuavat ihan kaikki jotka (a) tuntevat toimeentulotukijärjestelmän tai (b) osaavat lukea esim. noita tähän linkitettyjä juttuja. Mutta kyllähän tälle palstalla hulluja ja tyhmiä ja trolleja mahtuu joten anna palaa vaan. Muista kuitenkin, että totuus ei pala tulessakaan.
- Näin se vain on
17+15 kirjoitti:
Vaadi mitä vaadit. Yleensä se menee sillä tavalla, että sen joka kiistää "virallista totuutta" pitäisi esittää jotain todisteita väitteensä tueksi. Jos tätä ei pysty tekemään, kuten sinä et pysty, vaan vaatii vain toisilta laskelmia laskelmien perään, niin tätä kutsutaan olkiukkoiluksi ja trollaamiseksi. Olet väärässä ja sen tajuavat ihan kaikki jotka (a) tuntevat toimeentulotukijärjestelmän tai (b) osaavat lukea esim. noita tähän linkitettyjä juttuja. Mutta kyllähän tälle palstalla hulluja ja tyhmiä ja trolleja mahtuu joten anna palaa vaan. Muista kuitenkin, että totuus ei pala tulessakaan.
Sinähän se täällä väität ettei työnteko kannata vaikka saisi hyvää palkkaa. Sinulla on todistamistaakka. Joiden roskalehtien jutut joissa ei ole mitään laskelmia eivät ole "virallista totuutta". Oletko niin yksinkertainen ettet tätä ymmärrä?
Se nyt vaan on niin että jos saa 3600 euroa kuussa bruttona palkkaa kannattaa käydä töissä vaikka olisi kolmen lapsen yksinhuoltaja. - 9+14
Sinähän se täällä väität ettei työnteko kannata vaikka saisi hyvää palkkaa. Sinulla on todistamistaakka. Joiden roskalehtien jutut joissa ei ole mitään laskelmia eivät ole "virallista totuutta". Oletko niin yksinkertainen ettet tätä ymmärrä?
Se nyt vaan on niin että jos saa 3600 euroa kuussa bruttona palkkaa kannattaa käydä töissä vaikka olisi kolmen lapsen yksinhuoltaja.Hesari roskalehti. Lopeta nyt jo.
- kn35
17+16 kirjoitti:
3600 euroa kuukaudessa tuloilla maksetaan päivähoitomaksut jo ihan itse siitä omasta netosta. Nehän ovat kolmesta lapsesta jo 700-800 euroa tjsp. eli kompensoi kummasti jos toimeentulotukiasiakas saa ne yhteiskunnan piikkiin ja toinen maksaa ne itse.
Työttömien lapset eivät ole kokopäivähoidossa,useimmiten eivät ole päivähoidossa ollenkaan.
- Enpä tiedä
kn35 kirjoitti:
Työttömien lapset eivät ole kokopäivähoidossa,useimmiten eivät ole päivähoidossa ollenkaan.
Kaikkien työttömien, jotka itse tunnen, lapset ovat kyllä kokopäivähoidossa. Helpompaa/mukavampaa vanhemmille ja lapset pääsevät "sosialisoitumaan" eli leikkimään tuttujen kavereiden kanssa. Ainoastaan sitten kun on nuhaa tai vastaavaa, niin on helpompi joustaa ja pitää sairaspäivä kotona.
- kannustavaa
Työttömänä minulle jää käteen n. 200 e ja siitä pitää maksaa ruoat, vaatteet, netti/puhelinlaskut ja matkakulut, jos aikoo mennä esim. työhaastatteluun. Tukia saan yhteensä n.1300 useimmiten plus sähkölaskut maksetaan pois, joinakin harvempina kuukausina saan n. 1100 e, jolloin käteen jää 100 e tai vähemmän ruokaan sun muuhun. Jos käyn osa-aikatöissä, palkkojen ja tukien yhteenlaskettu summa on n.1100 e/kk kun taas täysin työttömänä n.1300 tai vähän yli.
- taustathuomioiden
No joo toi pätee varmaan sellasilla joilla on lapsia! Mä asun yksin ja jos oisin saanu palkkaa nettona 2800 niin nyt toimeentulotuen (ja asumistuen) saajana tuloni tippuisivat 2000 euroa :D
- Täyttä totta se on
Jos on kolmen pienen lapsen yksinhuoltaja niin uskon tuon jutun täysin. Jos on paljon lääkäri ja sairauskuluja, kolmelle lapselle voi tulla paljon harkinnanvarasia tukia.
Jos saa käytettyjä vaatteita ja tavaraa niin pienten lasten kanssa pääsee halvalla hyödyntäen isovanhempia ja muita omaisia. Isompien lasten kanssa ne tuet eivät meinaa piisata ja silloin alkaa kamala valitus. Kyllä tätä on nähty lähipiirissäkin.
Lapsettoman yksineläjän kohtalo on kaikkein ankein. Ihan kaikesta pitää kieltäytyä ja olla valtava itsekuri rahan suhteen jos meinaa niiden riittävän. Mielenterveysongelmien vaara kasvaa kun heidän pitää hautautua kotiinsa kaikesta sosiaalisesta elämästä täysin unohdettuina ihmisryhminä.
Selvä viesti yhteiskunnalta kunhan teet lapsia ja alat yksinhuoltajaksi niin kyllä yhteiskunta huolehtii. Erään lapsettoman ihmetys oli suuri kuinka alkoi rahahanat aukeamaan hänestä tultuaan yksinhuoltaja ja yhteiskunta alkoi huolehtimaan ihan eri tavalla.- Näin se vain on
"Jos on kolmen pienen lapsen yksinhuoltaja niin uskon tuon jutun täysin. Jos on paljon lääkäri ja sairauskuluja, kolmelle lapselle voi tulla paljon harkinnanvarasia tukia.'"
Jos tädillä olisi munat olisi täti setä. Roskalehtien jutuissa ei kerrottu mistään lääkäri ja sairauskuluista. Sitä paitsi Suomi ei ole mikään Amerikka jossa sairaala ja lääkärilaskut vievät perikatoon.
- Veronmaksaja!
Kotona makaavat saavat aivan liikaa tukia koska heillä on varaa ryypätä ja rällätä. Puolet pois niin eiköhän ryyppääminen lopu!
- +80K
Niin kauan kun sosiaalituilla asutaan kehä-1 sisäpuolella, ovat tuet auttamattomasti liian korkeat.
Moni duunarikin joutuu asumaan omalla ansaitulla ei tulonsiirto rahalla huitsin jorpakossa.- konstaapeliurpukas
Mutta kehä ykkösen sisäpuolella asuu sivisstyneemmät ja koulutetummat ihmiset.
Kontaktit ulkomaille ovat tehokkaammat ja kansainväliset liiketuttavat kohdataan yleensä täällä sivistyksen kehdossa.
EN HALUA YLEISTÄÄ, mutta jos koko ikänsä asuu Jakomäessä, tai on peruskoulupohjainen Kontulan poika tai amiksen käynyt osa-aikainen asentaja Pihlajistosta jonka oppimäärään kuuluu enempi pamien hallinta ja uuden reseptin hankkiminen kuin vaikka toisen kotimaisen kielen, ruotsin osaaminen...on varmasti oikeaa pohjasakkaa, riippumatta siitä asuuko Helsingissä vai ei.
Kyllä koulutettu helsinkiläinen kielitaitoineen, ulkomaankontakteineen, koulutuksineen ja 3-4 tonnin palkallaan on omiaan pärjäämänä elämässä.
Moni kehä ykkösen ulkopuolelta miten kauheaa on ajaa helsingin keskustassa, joutuu jopa liikennesääntöjä miettimään. Annas olla kun mennään ajamaan Turkkiin,Kreikkaan, Latviaan tai vaikka Las Palmasiin, on landepaukuilla todella sormi suussa.
On ikävää jos pienien piirien landepaukku - joka tuntee kaikki kylänsä asukkaat, tuntee tarvetta kytätä niiden tekemistä ja on maailman katsomus "hieman" suppea, haluaa alkaa arvostelemaan pääkaupunkiseudun laatuihmisiä.
Nimittäin mitä enempi tunnet eri ihmisiä eri piireistä ja eri kulttuureista, sen korkeampi on ymmärrys sinua ympäröivästä maailmasta. Toki tunnen paljon landepaukkuja joiden kaa pärjään, yhtälailal suomenruotsalaisia ahvenanmaalta kuin ihmisiä kreikan saaaristosta, Turkista,Kanarialta, mannerespanjasta tai Saksasta.
Niissä muissa maissa ihan sama juttu: pieneen kylään muumioituneeet ja ahtaasti asuneet eivät todella ymmärrä Euroopasta yhtään mitään, moni ei edes tiedä mikä Oulu on. Minä tiedän, ikävä kyllä, suomalainen huumeongelmainen kaupunki jossa jätetään asumisen vuokria ennätysmäärä pystyyn ;)
Ja on tää Helsinkikin aika pieni paikka ja liikenne viel pientä. Monelle yksinkertaiselle ihmiselle sekin on jo liikaa. Entäs Delhi tai Kalkutta tai Dubai ?
Noh, mielestäni meidä akateemistne työttömien pitäisi saada enempi tukia ja sympatiaa koska yhteiskunta ei kykene tarjoamaan älykkyyttämme vastaavaa työtä.
Fyysistä työtä ja nuorten poikien autojen rassaamista on varmaan monessa Suomen perähikiän kunnassa tarjolla, mutta ei niillä tuloilla vielä osteta 200K€ osakkeita. varsinkaan kun kovinkaan moni landepaukku ei ymmärrä mitä tarkoittaa annuiteetti asuntolainassa.... varsinkaan sen kaava kynällä ja paperilla kirjoitettuna tarkoittaa samaa landepaukulle kuin näyttäisi avaruusraketin virtapiirien kytkentäkaavion..
- lkndsflkndfs
HENKILÖ PALKKATYÖSSÄ:
Vuosipalkka 45 000 € (12,5x3600€)
- verot 11 340 €
Nettopalkka 2693 €/kk (33660/12,5)
elatusapu 460 €/kk
lapsilisä kolmesta lapsesta 512 €/kk
Nettotulo yhteensä 3665 €/kk
- päivähoitomaksut 450 €/kk (arvio)
- asumiskulut 1100 €/kk
Nettotulo pakollisten menojen jälkeen 2115 €/kk
HENKILÖ TYÖTÖN
Peruspäiväraha lapsikorotuksella 835 €/kk brutto
-vero 167 €/kk
Peruspäiväraha netto 668 €/kk
elatusapu 460 €/kk
lapsilisä kolmesta lapsesta 512 €/kk
asumistuki 862 €/kk
Nettotulo yhteensä 2502 €/kk
-päivähoitomaksut 0 €/kk
-asumiskulut 1100 €/kk
Nettotulo pakollisten menojen jälkeen 1402 €/kk
Toimeentulotukea ei edes tulisi koska asumiskulujen jälkeen käteen jäisi enemmän kuin toimeentulotuen perusosa 1363 euroa. - emävale
Hesari ja iltalehti levittää täysin väärää tietoja ja ihmettelen miksi esim. sosiaalitoimi ei halua korjata asiaa. Selvää propagandaa koko lehtijuttu.
- TosiMiesStadista
** Tässä teille faktaa yksin asuvan helsinkiläisen etäisän (minun) tuista. Tuo Hesarin tukilaskelma on sekava eikä siitä saa kukaan selkeää otetta. Tässä on mun rehellinen laskelma, tein tämän kirjoitukseni tohon omaksi aiheeksikin mutta kopioidaan se tähän jotta se saa enempi huomiota. Kas tässä: **
Hei!
Tässä teille rehellistä faktaa tuista !
Mä olen yksin asuva helsinkiläinen 30 vuotias mies ja kerron nyt avoimesti tukeni. Olen eronnut 2 lapsen etäisä ja mulla on AMK-tutkinto ja en ole saanut opiskelemaani alaan liittyvää työtä eli olen työtön. Asun asumisoikeusasunnossa jossa vastike 710€/kk. Siispä mun tuet kuukaudessa:
Työttömyyspäiväraha nettona (KELA): 522€
Asumistuki nettona (KELA): 330€
toimeentulotuki: 407€
================¨
Rahaa tilille 1259€
Lisäksi mulle työttömänä maksetaan:
sähkölasku 34€ (kuukausikeskiarvo)
kotivakuutus 10€ (kuukausikeskiarvo)
ELATUSMAKSUT vapaaksi 300€
========================
Nettohyöty 344€
Mun nettohyöty laskettuna työhössä tehtävään palkkaan on siis 1603€ kuukaudessa.
Tämän päälle sossu vielä maksaa kaikki lääkärikulut,lääkkeet ja hammaslääkärikäynnit, jotka maksetaan täysimääräisenä. Lisäksi joka toinen vuosi minulle maksetaan uudet silmälasit. Näitä en ole edes huomioinut tässä laskelmassa.
Jos mun BRUTTOTULOT olisivat tasan 2000€ työtä tekemällä. Veroprosenttini olisi 15% ja työt.vak maksu ja eläkemaksu olisivat 6,05% . Tällöin käteeni jäisi tasan 1579€ kuukaudessa. Kolmisen kymppiä vähemmän kuin työttömänä..
SIISPÄ tarkkana matemaatttisena ihmisenä sanon että tasan 2000€ bruttopalkalla minulle jäisi vähempi käteen kuin nyt työttömänä sossun toimeentulotuki asiakkaana. Enpä minä viitsi mennä työelämään pienellä palkalla.
Jos palkka on yli 3000€/kk ja työ on mielekästä ja siinä on hyvät etenemismahdollisuudet, niin saattaisinpa vaikka hakea kyseistä työpaikkaa, tosin eipä sitä kunnon työpaikkaa tunnu saavan...- Yhteiskunnalle vaan
Unohditko ne elatusmaksut mitkä maksaa veronmaksajat
Kaikilla luuserilla on kakaroita éikä halua itse niitä elättää. - TosiMiesStadista
Yhteiskunnalle vaan kirjoitti:
Unohditko ne elatusmaksut mitkä maksaa veronmaksajat
Kaikilla luuserilla on kakaroita éikä halua itse niitä elättää.Niin siis laki ja pelisäännöt menevät näin. Elatusmaksut on huomioitu laskelmassa kuten huomaat.
Eli käytännössä ihan sama saisinko 300€ lisää toimeentulotukea elatusmaksuihin ja maksaisin ne aina pois. Tämä mun vaihtoehto on olla työtön ja saada vapautus joka kuukausi elatusmaksuista.
Tiedän että on myös toimeentulotuki asiakkaita jotka saavat toimeentulotukea elatusmaksuihin, ne lasketaan pakollisiksi menoiksi. Esimerkiksi silloin kun jostain syytä ei saa vapautuksia elatusmaksuista tai ei vain ole TE -toimiston kirjoilla jolloin työttömyyspäivärahan sijaan saa enempi toimeentulotukea.
Näin se laki menee, toivottavasti selvensi sinua :) - kn35
Tämä tyyppi leveilee perseilyllään joka välissä,oikein ylpeilee miten välttelee elatusmaksuja jne.
- sivustakatsonut
kn35 kirjoitti:
Tämä tyyppi leveilee perseilyllään joka välissä,oikein ylpeilee miten välttelee elatusmaksuja jne.
Ja sä kateellisena kärsit omassa kateuden tuskassasi.
Sä haluaisit että elatusmaksut maksettais sun haluamalla tavalla ja monella etäisällä olsi vähempi omaa rahaa - voi voi kn35, kun näin ei asia ole.
Kuinkas kovasti kärsit työpaikallas viime viikolla ?
Paljonko sun palkkas jää normi 3 tonnin palkasta ?
Miksi te matalanpalkan duunarit, oi miksi teitä v.ituttaa jos joku saa elarit anteeksi.
Ei se tuo kumminkaan sun vaikeaa lapsuuttasi yhtään paremmaksi..
Kyttää vaan lisää ja leiki tuomitsevaa Jumalaa - se helpottaa hetkeksi. Pidemmällä tähtäimellä sun katkeruus ja kateus johtaa vanhuuteen psykiatrisella osastolla - ja siellä monenlaisiin ulosteleikkeihin toisten kateellisten mielenterveytensä menettäneiden kanssa.
Sydämestäni KIITOS jokaiselle kaltaiselleesi kateelliselle mielenterveys onglemalliselle joka päättä tehdä itsemurhan ennen vanhuusikää. Lämmin kiitos jolla säästetään satoja hoitajien turhia työtunteja parantumattomasti sairaiden kanssa.
Mä puolestani tarjoan tuopin aluperäiselle jos tapaan, tsemppiä terve mies ja toivon jaksamista. Jokainen eron kokenut tarvii apua ja kannustusta. Älä välitä näistä kateellisista huutajista !
- Joka sana totta
Mamut saa tuhansia euroja joka kuukausi!
- Mviisas
Perus kokoomushaissea että työttömät kierivät rahoissa.
- ldfmoöfd
Ei Suomessa kukaan kieri rahoissa. Pointti on vaan siinä, että työttömän elintaso on suunnilleen yhtä huono kuin työntekijän. Se on sitten jokaisen oma asia käykö mieluummin töissä vai esim. päiväkävelyllä kunhan saa ajan kuulumaan. Itse olen käyttänyt tämän päivän urheilun katsomiseen (kolme matsia) ja kohta alan katsoa elokuvaa.
- Käteen 210€
ldfmoöfd kirjoitti:
Ei Suomessa kukaan kieri rahoissa. Pointti on vaan siinä, että työttömän elintaso on suunnilleen yhtä huono kuin työntekijän. Se on sitten jokaisen oma asia käykö mieluummin töissä vai esim. päiväkävelyllä kunhan saa ajan kuulumaan. Itse olen käyttänyt tämän päivän urheilun katsomiseen (kolme matsia) ja kohta alan katsoa elokuvaa.
Mun tulot on työmarkkinatuki 32,66 € per arkipäivä eli 702,19 € - verot 20 %, eli yhteensä 561,75 noin laskennallisesti. Taitavat maksaa 20 päivän erissä per kk eli 522 € per kk. En viitsi katsoa tarkemmin. Eikä mitään muuta. En käy sossussa.
Joskus viime vuosi kymmenellä, sadalla tai tuhannella, Kela päätti laskennallisesti että tulen työllistymään myös seuraavana vuonna, joten päätökseen lisättiin "odotettavissa olevia tuloja". Asumistukea vuokraan maksetaan yksin elävälle vain 37 neliön osalta, jolloin asumistukeni oli 0 €. En työllistynyt, mutta maksoin vuokrani kiltisti. Käteen laskujen maksun jälkeen (sähkö, vesi, puhelin ja netti) jäi n. 170 euroa kk. En mennyt sossuun silloinkaan.
Loppuvuodelle ja ensivuodelle odotan seuraavia asumistukipäätöksiä muuttoni jälkeen: (en halua yksilöidä tarkemmin)
Taustat
vvvvvvvv
- Vuokra n. 300-400 euroa, esim. Jos 350 €
Omaisuus n. 5000 €.
Vuoden alusta saatu palkkatulo yht. n. 6000, jaettuna 12 kk kuukausituloksi (hieman suurempi ;) )
"Todennäköisesti työllistyy ja tienaa saman joten oletetaan taas ensi vuodelle vähintään sama tulo." --epäilen suuresti.
Kuukausitulot:
saatu palkkatulo jaettuna koko vuodelle
työmarkkinatuki veroja vähentämättä= Yli 1000 €
Huom! Palkkarahat on jo kulutettu, mutta se ei vaikuta päätökseen (tod.näk.)
Asumistuki
Max. noin 90 €.
Eli 522 90=612€ - vuokra 350 € => 262€-sähkön. 20€, vakuutus, puhelin, netti, verot.
Käteen arvioin jäävän noin 210 €.
Vau! Tuloni on lisääntynyt vanhasta minimaalisesta tulosta peräti 40 euroa! Siis 23,5% nousu kuukausipalkassa. Repikää siitä pekkasia!
En varmasti mene sossuun!!!
Paitsi... En voi muuttaa sellaiseen taloon, jossa asunnossa on sähkölämmitys sillä tuolla 230 eurolla ei maksa suorasähkölämmitystä, ruokaa, vaatteita jne...
Että repikää siitä ;) Toisilla menee vieläkin huonommin. - 7+13
Sivusta: No kokoomustahan te täällä kiivaaasti puolustatte. Käy tyhmällekin selväksi. Ihan totta kyllläkin, että lopetin Hesarin tilauksen siihen, kun koko lehti alkoi täyttyä keskusta- & oikeistosonnasta... Tänään sain raivarin, kun mulle kehtas puhelinmyyjä soittaa ja markkinoida sitä lehteä: v*ttu mä jolta on melken kokonaan evätty yhteiskunnan tuet, en todellakaan aio tilata julkaisua, jossa jostakin vasemmistoliiton puheenjohtajan oikeistosomemasinoidusta olympilailaisreissusta lehden lestisvakkaritoimittaja kirjoitti sunnuntainumeroonsa viime maaliskuussa herjauksia, ja olen kyllästynyt lukemaan oikeistolaisten toimittajien käsi ojossa esittämää syyllistävää ininää taviskansalle, että kaikkien pitäisi nyt "osallistua talkoisiin", kun lehden HS viimeaikaisin ideologia on ollut se, että ainakaan siten eivät asioista puhu, kuten valtaosa ajattelee.
Tässä maassa ei ole mitään toista lehteä, kuin Hesari, joka enemmän olis intoillut Natolla. Niistä surkeasta muutamasta Naton kannattajasta on saatu sinne muodostettua kolloktiivi, jossa minkään muubn tyyppiset näkemykset eivät pääse läpi.
Hesarille ainoa oikea ja jo valittu hallitus on hallitus, jossa - taas- keskusta on pääministeripuolue, tai mistä voi tietää kun kovasti komppaavat myös kokoomuksen apupuoluetta persuja. Penikkalisät on seuraavan hallituksen kuumin suuu kuohassa väännetty asia, että saako kolmi- nelikymppinen vitjat lattelisää kahvilassa istumiseen. Kukaan ei puhu siitä miljoonasta väkimäärän ihmisistä yksinelävät perheettömät, jotka elävät kyseisten inisijöiden vuoksi sosiaaliturvalta alta inhimillisen elintason koko ajan ja aina. Paitsi tottakai puhuvat siten, että pitäisi "siirtyä perheverotukseen", mikä tietysti kun veroja ei nettona valtion kassaan maksa kuin tavis työssä käyvä keskiluokka, koskisi ainoastaan työssä käymällä varallisuuden kerryttäneitä taviksia ja näiden jälkeläisten perintöjä.
On niitäkin työttömiä kyllä, jotka kierivät rahoissa, mutta harvemmin. Suurin osa Suomen työttömistä ei saa riittävästi edes syödäkseen säntillisen laskunmaksamisen otettaessa huomioon. Siinä alkaa ärsyttää se, että joku lestarisiipi joka on rikastunut ihan lapsia tekemällä ja yhteiskunnan tuissa, että eivät edes rikastuttuaan voi luopua vaikkapa lapsilisästään, joka on usealla suurempi, kuin kaikki sosiaalietuudet, mitä joku toinen kunnollinen saa. Ja v*tuttaa maksaa veroissa vuorotteluvapaita viiskymppisille työssäuupuneille, kun se tarkoittaa sitä, että ketään uutta ei palkata, mutta joku läskiperse viettää vuostolkulla palkatonta lomaa isoilla tienesteillä ja yritys saa ehkä sosiaaliapua yhteiskunnalta sijaisen palkkaamiseen. Ja ENITEN ärsyttää, että jos huonosti menestyneiden rikkaiden yrittäjien yritysvelkoja pitäisi alkaa antaa anteeksi, JOS se tarkoittaa sitä, että tavisten MINIMIsosiaaliturvasta pois se "tukeminen". Ja linnaan vaan häiriintyneet nuoret, en minäkään saanut riehua kakarana, eikä mua kukaan tai mikään valtio tukenut, joten ei tartte tukea nykyisiäkään yhtään aiempaa enemmän tän valtion, jos eivät pärjää normaalisti lainkuuliaisina.
Hyi, yleisesti törkeää kirjoittelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882