Hei,
Kokemuksia kiharakarvaisesta noutajasta? Kuinka voimakkaasti yhden omistajan koira? Terveystilanne? Varmuus lasten kanssa? Koulutettavuus?
Olemme aktiivinen lapsiperhe maalta ja etsimme perheenjäsentä joka saisi omata vartiointiviettiäkin. Meillä on monipuolista kokemusta koirista. Metsästämme ja haluaisimme harrastaa koiran kanssa mahdollisesti tokoa, näyttelyitä ja metsästyskokeita, kaikki nämä riippuen tietty rodusta.. Rodun pitäisi toimia myös kahdella eri ohjaajalla.
Vai sopisiko jokin muu noutajaroduista paremmin?
Sopiiko kiharakarvainen noutaja meille?
3
4471
Vastaukset
- kiharan kaveri
Hei! Minun serkullani on kiharakarvainen noutaja. Narttu.
Näin kuvailisin sitä kysymyksiinne:
-Ei paljoa piittaa vieraista, mutta tykkää kun he rapsuttavat sitä.
-Suhteellisen terve rotu.
-Hyvä lasten kanssa.
-Miellyttämisenhaluinen.
-Ei turhia hauku, mutta hiukan epäluuloinen vieraita aikuisia kohtaan kotona yksin ollessaan.
-Sopii useammankin ihmisen kanssa metsästämiseen, kunhan on niihin tehnyt ensin tuttavuutta.
Miinuspuolena on, että karvaa lähtee todella paljon ja herkästi.
Harvinainen rotu maailmanlaajuisestikin, joten vaatii lisää harrastajia. - kihara 6
Moi Kihara on teille varmaan tosi ok.Kokeissa ei helpoimmasta päästä. Lapsirakas. koulutettava ainoastaan positiivisella tuella muutoin ei peltä. Melko tottelevainen ja osaa hauskuttaa. on tosi älykäs, tätä et voi jallittaa. Maalla irti eipoistu pihasta, haukkuu vain syystä,mutta vieraan lähestyessä sitten melkein kiljuu varoituksen . EI agressiivinen koskaan häätää vieraat estämällä etenemisen. Näin meillä narttu,hakee ammutut linnut palauttelee mielensä mukaan,nainen kun on...
- Anonyymi
Moi meillä on 2 kiharakarvaistanoutaja tosi mukavia.Meillä myös lapsi ja tykkäävät puuhata yhdessä.Helppo kouluttaa ja terve rotu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896062KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3395387Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222717Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512625Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852871912Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051707- 1141591
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181553seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351423