Salakuuntelu

Työntekjiä

Kuinkahan saa selvitettyä, että kuunteleeko ja katseleeko työnanantja työntekijää salaa??????????
On pikkasen nimittäin alkanu ihmetyttämään se kuinka työnantaja tietää aikeeni ja tekemiseni ja tekemättä jättämiseni ja puhumiseni? Ei sillä että tekisin mitään väärin vaan sillä että outoa on jos työnantaja on selvinnäkijä,onkohan????Olen kyllä yrittänyt katsella ympärilleni mutta mitään en huomaa siis kameroita/mikkejä? Olisko jollain jotain tietoa tai neuvoa antavaa? Mutta älkää turhaan alkako vainoharhaiseksi haukkua, en turhaan tälläisiä epäile.

15

6357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysy

Yksi helpoimpia tapoja on: Kysy.

• Työntekijä

Niin ja he varmasti vastaisivat rehellisesti...???

• vakoilu...

kotosalla vai työssä? Lähdetään siitä liikkeelle.

• Työntekijä

..työpaikalla.

• Mie

Selvänäköä se tuskin on!

Epäilet siis että työntantaja seuraa sinua mikillä ja valvontakameralla, ei esim tietokonettasi.

Hommaa omaksi tai lainaan (yksityisetsiviltä saa usein lainattua) "bug detector´", se havaitsee pienimmätkin piilotetut vakoilulaitteet.

Laitan yhden esimerkin, kaikki eivät ole yhtä kalliita ja Suomestakin niitä saa.

http://www.spysupplystore.com/bug_detectors.html

(Poista osoitteesta .html mikäli se ei toimi.)

• Työntekijä

Pääsin sivulle kiitos, mutta myydäänkö laitteita jossain liikkeissä täällä Suomessa?

• Työntekijä

En työskentele tietokoneilla.

• Salaa

Kyllä keinoja löytyy. Sähköpostien tarkkailuohjelmia saa netistä suoraan (laitonta) ja niiden paljastusohjelmia myös täysin ilmaisesksi. Puhelinlinjaan voidaan kytkeä laite kuuntelun toteamiseksi samoin kuin kameroihin. Kamerat toimivat tätä nykyä langattomasti eli laite on yksinkertainen skanneri joka etsii lähetystaajuuden avulla lalitteen. Sitten yksinkertainen keino. Sulje kännykkä työpaikalla. Siihenkin voi olla ohjelma (tosin ei uudempiin) jolla ko. puhelinta voi kuunnella.

Yksinkertaisia keinoja. Laita joku laillinen tieto (esim. itsestäsi) liikkelle esim. sähköpostilla olemattomaan osoitteeseen (esim.itsellesi johonkin toiseen sähköpostiositteeseen) jonka vain sinä tiedät. Katso tuleeko tieto jotakin kautta esille ja sitten poliisin puheille jos tulee. Poliisi tutkii eteenpäin kuten Soneran tapauksessa. Siis jos rikos on tapahtunut.

• Työntekijä

Pitääpä kokeilla.

• selvyys

Oletko itse miettinyt vaihtoehtoja, miksi pomosi vakoilisi sinua. Onko ihastunut, vihaa sinua ja haluaa sinut pois, pelkää "vuotoja" tai sitä, että lähdet hyvänä työntekijänä pois. Jokin syyhän siihen pitää olla, ei kukaan nyt aivan turhaan rupea asettelemaan kameroita ja mikkejä mihinkään tai sitten pomosi on vain "ihmistuntija" ja se siitä, ehkä sinua voi lukea kuin avointa kirjaa.

• Työnantaja

Itse oletan hänen vain kokeilevan taitojaan, sen tarkemmin niitä tässä kertomatta. En usko ihastumiseen, mutta eräs teoria kyllä on ja sen verran arkaluontoinen että sitä en voi täällä kertoa. Täytyy selvittää asiat muutoin , mutta nyt on tärkeintä saada tietää kuinka minun sanomiseni ja tekemiseni tiedetään.Pitävät ainakin minua tosi tyhmänä, kun eivät varo keskustelun aiheita.

• Työntekijä
        Työnantaja kirjoitti:

Itse oletan hänen vain kokeilevan taitojaan, sen tarkemmin niitä tässä kertomatta. En usko ihastumiseen, mutta eräs teoria kyllä on ja sen verran arkaluontoinen että sitä en voi täällä kertoa. Täytyy selvittää asiat muutoin , mutta nyt on tärkeintä saada tietää kuinka minun sanomiseni ja tekemiseni tiedetään.Pitävät ainakin minua tosi tyhmänä, kun eivät varo keskustelun aiheita.

Nimimerkki tuli väärin...Sorry. Tämän työnantajan mahdolliset touhut pyörii koko ajan mielessä ...

• työajalla
        Työnantaja kirjoitti:

Kannattaa olla korvat tarkkana työajalla ja selvitellä asiaa. On vaan sen verran tärkeä juttu. Pistä liikkeelle itseäsi koskeva mehukas palastus ja katso, kuunteleeko ne sitä!

• Duunari

Mun työpaikalla kävi ilmi että pomo salakuuntelee. Kyllä sapetti kun mietin mitä kaikkea olin yksityisasioistani mennyt puhumaan työkavereille. Koska raivostuminen ei auttanut, kostin. Solvasin isoon ääneen homoksi ja epäilin entisen alaisen lähteneen muualle töihin koska joutui ahdistelun kohteeksi. Kyllä pomoa vitutti. Oli kiukusta punainen kun kohdattiin. Mitään ei voinut kommentoida koska ei ollut paikalla kun puhuin. Ei voi kertoa kellekään että kun salakuuntelin niin se herjasi. SIllä välin kun pomon kiukku haihtuu, mietin uusia juttuja joita laitan sen kuuntelemaan. Kukas nyt nauraa?

• jos näin

Ei välttämättä kuuntele,mutta ne sinun "hyvät"työkaverit pois puhua mitä olet sanonut.Nykyisin kun viimeksi saa potkut ne jotka on pomon nuolijoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1839
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1703
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      292
      1470
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1379
    5. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      957
    6. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      957
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      937
    8. 66
      914
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      901
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      52
      888
    Aihe