Yksinäinen kanarialintu?

Kaarlo-kanarialintu

Minulla on yksi yksinäinen kanarialintu. Se on oranssi väritykseltään ja koiras. Mielestäni se on virkeä ja visertelee melko paljon. Voisiko joku kertoa, voiko sitä pitää yksin? Olen ajatellut ostaa sille puolison, mutta aikaisintaan ensi helmi-maaliskuussa v. 2005. Minulla on jo kanarialinnun pesäkori ja tarkoitus olisi koettaa saada onnistunut pesintä aikaiseksi. Olen jostakin kuullut tai lukenut, että uroskanarialintua voisi kuitenkin pitää myös yksin, sillä luonnossakin ne ovat "erakkoluonteisia." Lintu on ollut minulla n. yhden vuoden.

Toinen asia, missä kaipaisin neuvoja on se, että miten saisin kanarialintuni lentelemään häkin ulkopuolelle? Nimittäin se ei halua tulla häkistään ulos, vaikka häkin molemmat kaksi ovea olisivat kokonaan auki! Lintuni on ilmeisen arka ja aina varuillaan. En aiokaan saada sitä kesyyntymään.

Kertokaa myös, tarvitseeko lintu nyt pimeänä vuodenaikana lisäksi keinovalaistusta! Lintu häkkeineen sijaitsee etelä-ikkunalla.

3

1560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanarialintu

      Kyllähän koiraskanaria yksinkin pärjää, mutta viihtyy parhaiten laumassa, naaraiden parissa.
      Joten se puoliso tulee olemaan tärkeä sille,ja tuo pirteyttä sen elämään,alkaa muuten laulamaankin enemmän, koiras kanariat eivät pidä toisista koiraista,joten viihtyvät mieluiten vain naaraslauman "johtajana", jos koiraita on useampia linnut tappelevat,nahistelevat,mikä voi johtaa esim. pesien tuhoamiseen..sekasortoon..
      mutta kannattaa siis hankkia tuo naaras sille..

      kyllä koiras pärjää tuon aikaa ihan yksin,nyt sitä paitsi menossa pimeämpään aikaan ja linnut muutenkin rauhottuvat..

      Luulenpa että sitten kun hankit sen toisen linnun ja ne kotiutuvat..niin kummatkin tulevat lentämään häkin ulkopuolellekin..yksin kun kanarialinnun on aika vaikea lähteä minnekään..varsinkin kun ei ole laumaa turvana,eikä ketään varottamassa vaarasta,lisäksi outo uusi maailma häkin ulkopuolella häkki on nimittäin lintujen turva/koti..Meillä kanariat lentelevät silloin tällöin häkistä ulos,mutta muutoin joutuvat olemaan häkissä kissojen takia,sen takia olemmekin rakentaneet todella ison häkin niille missä pystyvät lentämään,tosin onhan niitä enemmänkin kuin 2 lintua..häkin korkeus yli 160cm ja pituus 125cm ja leveys 70cm.

      Omilla kanariaoilla ei ole kyllä ollut lamppua pidempinä aikoina,häkki ikkunan vieressä ja kylmimpinä pakkaspäivinä siihen tulee valoa ulkua kun hanki heijastaa..ainoa "keinovalo" on vaan tuvan kattolamppu..

      • ...

        Kanarialinnut ovat lintuja jotka luonnonoloissa eivät välttämättä koskaan pitempiaikaisesti kohtaa ajitovereitaan eivätkä siis yleensä edes kaipaa seuraa.


    • Anonyymi

      Onko lintu yksinäinen jos sille ei osta pari?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe