Minulla on yksi yksinäinen kanarialintu. Se on oranssi väritykseltään ja koiras. Mielestäni se on virkeä ja visertelee melko paljon. Voisiko joku kertoa, voiko sitä pitää yksin? Olen ajatellut ostaa sille puolison, mutta aikaisintaan ensi helmi-maaliskuussa v. 2005. Minulla on jo kanarialinnun pesäkori ja tarkoitus olisi koettaa saada onnistunut pesintä aikaiseksi. Olen jostakin kuullut tai lukenut, että uroskanarialintua voisi kuitenkin pitää myös yksin, sillä luonnossakin ne ovat "erakkoluonteisia." Lintu on ollut minulla n. yhden vuoden.
Toinen asia, missä kaipaisin neuvoja on se, että miten saisin kanarialintuni lentelemään häkin ulkopuolelle? Nimittäin se ei halua tulla häkistään ulos, vaikka häkin molemmat kaksi ovea olisivat kokonaan auki! Lintuni on ilmeisen arka ja aina varuillaan. En aiokaan saada sitä kesyyntymään.
Kertokaa myös, tarvitseeko lintu nyt pimeänä vuodenaikana lisäksi keinovalaistusta! Lintu häkkeineen sijaitsee etelä-ikkunalla.
Yksinäinen kanarialintu?
3
1675
Vastaukset
- kanarialintu
Kyllähän koiraskanaria yksinkin pärjää, mutta viihtyy parhaiten laumassa, naaraiden parissa.
Joten se puoliso tulee olemaan tärkeä sille,ja tuo pirteyttä sen elämään,alkaa muuten laulamaankin enemmän, koiras kanariat eivät pidä toisista koiraista,joten viihtyvät mieluiten vain naaraslauman "johtajana", jos koiraita on useampia linnut tappelevat,nahistelevat,mikä voi johtaa esim. pesien tuhoamiseen..sekasortoon..
mutta kannattaa siis hankkia tuo naaras sille..
kyllä koiras pärjää tuon aikaa ihan yksin,nyt sitä paitsi menossa pimeämpään aikaan ja linnut muutenkin rauhottuvat..
Luulenpa että sitten kun hankit sen toisen linnun ja ne kotiutuvat..niin kummatkin tulevat lentämään häkin ulkopuolellekin..yksin kun kanarialinnun on aika vaikea lähteä minnekään..varsinkin kun ei ole laumaa turvana,eikä ketään varottamassa vaarasta,lisäksi outo uusi maailma häkin ulkopuolella häkki on nimittäin lintujen turva/koti..Meillä kanariat lentelevät silloin tällöin häkistä ulos,mutta muutoin joutuvat olemaan häkissä kissojen takia,sen takia olemmekin rakentaneet todella ison häkin niille missä pystyvät lentämään,tosin onhan niitä enemmänkin kuin 2 lintua..häkin korkeus yli 160cm ja pituus 125cm ja leveys 70cm.
Omilla kanariaoilla ei ole kyllä ollut lamppua pidempinä aikoina,häkki ikkunan vieressä ja kylmimpinä pakkaspäivinä siihen tulee valoa ulkua kun hanki heijastaa..ainoa "keinovalo" on vaan tuvan kattolamppu..- ...
Kanarialinnut ovat lintuja jotka luonnonoloissa eivät välttämättä koskaan pitempiaikaisesti kohtaa ajitovereitaan eivätkä siis yleensä edes kaipaa seuraa.
- Anonyymi
Onko lintu yksinäinen jos sille ei osta pari?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458630Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472459Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272281- 382092
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811747Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61043- 531015