Jes! Tätä toivoinkin! Uusi ryhmä!

Asek.m

Kiitos suomi24! Pyysin ryhmää mm. aseksuaaleille, kuten varmasti pyysi moni muukin, joten hienoa että täällä on nyt oma ryhmä kaikille ns. "väliinputoajille", joille ei nuo muut ryhmät sovi.
Ainakin oletan nyt, että tämä on uusi, koska en ole keskusteluja käynyt selaamassa aikoihin :)

Mitäs kaikkia -seksuaaleja täällä liikkuu? Itse olen aseksuaali ja mahdollinen bi/panromantikko. Näin karkeasti käännetty englanninkielestä, jossa on romanttisia aseksuaalisia suhteita kuvattu juurikin sanalla -romantic, etuliitteenä se, johon tuntee kuuluvansa. Oli se sitten hetero, bi tai vaikka homo.

12

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asse-osku

      Aseksuaali minäkin, mutta en ole seksuaalisen halun puuttumisen lisäksi vielä löytänyt romanttisiakaan tunteita ketään kohtaan.

      Onneksi löytyy silmäniloa edes komeista/kauniista/söpöistä/hyvännäköisistä ihmisistä sukupuoleen katsomatta.

      • Neveragain111

        Näinhän se on, että esteettistä silmää löytyy kyllä :)

        Itsellä romanttinen tunne-elämä on toiminut harvakseltaan, mutta edellisen kerran sain turpaani niin pahasti, etteipä ole enää sen jälkeen pahemmin kiinnostanut rakkauden etsiminen. Ja jo pelkkä sana "aseksuaali" saa ihmiset juoksemaan henkensä edestä. Toisaalta kun ei ole sellaisia fyysisiä tarpeita tyydytettävänä, niin mikäpäs tässä ollessa. Elämässä on paljon seksiä parempia asioita. Ja kieltämättä tykkään olla itsenäinen, mennä menojani ja tehdä mitä lystää.


      • kala86
        Neveragain111 kirjoitti:

        Näinhän se on, että esteettistä silmää löytyy kyllä :)

        Itsellä romanttinen tunne-elämä on toiminut harvakseltaan, mutta edellisen kerran sain turpaani niin pahasti, etteipä ole enää sen jälkeen pahemmin kiinnostanut rakkauden etsiminen. Ja jo pelkkä sana "aseksuaali" saa ihmiset juoksemaan henkensä edestä. Toisaalta kun ei ole sellaisia fyysisiä tarpeita tyydytettävänä, niin mikäpäs tässä ollessa. Elämässä on paljon seksiä parempia asioita. Ja kieltämättä tykkään olla itsenäinen, mennä menojani ja tehdä mitä lystää.

        Ihan mielenkiinnosta kysyn harrastatko itsetyydytystä?


      • 3+2
        kala86 kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn harrastatko itsetyydytystä?

        Aseksuaali voi harrastaa itsetyydytystä (harmaa aseksuaali) tai olla harrastamatta (aseksuaali).


      • Eivoiniputtaasamaan
        3+2 kirjoitti:

        Aseksuaali voi harrastaa itsetyydytystä (harmaa aseksuaali) tai olla harrastamatta (aseksuaali).

        Aseksuaalikin voi harrastaa itsetyydytystä. Se ei rajaudu harmaaseen. Väittäisin kyllä, että tuossa on yksilöeroja aivan kuten seksissäkin. Jotkut aseksuaalit suostuvat seksiin ja jotkut eivät suostu ollenkaan.


      • Klackman
        kala86 kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta kysyn harrastatko itsetyydytystä?

        Hei! Minö ainakin tyydyttelen itseäni. Nuorempana minulla oli ystävänäni nainen joka ei itse halunnut seksuaalista kanssakäymistä mutta auttoi minua kuitenkin saamaan tyydytyksen. Luulen että tällaiset "yksipuoliset" seksisuhteet ovat luultua yleisempiö


    • ok to be a

      Täällä myös yksi asse joka löysi tämän määritelmän vasta aikuisiällä. Tällä hetkellä tunnen olevani panromanttinen, vaikka enimmäkseen elämäni aikana olen kyllä ollut homoromanttinen. Mutta en tiedä johtuiko huomion kiinnittämiseni vain omaan sukupuoleen siitä ennakkoluuloisesta käsityksestä että kaikki miehet haluaisivat kuitenkin automaattisesti seksiä. Ehkä siksi ajattelin etten voi kiinnostua miehistä koska en halua sänkyyn heidän kanssaan. En tosin naistenkaan mutta ehkä luulin typeryydessäni ettei seksi olisi naisille niin tärkeää eivätkä he pyrkisi siihen niin aggressiivisesti kuin miehet. Olin tietenkin väärässä.

      Ensin silti hylkäsin assemääritelmän koska minulla oli paljon ennakkoluuloja sitä kohtaan. Kun selailin assefoorumeita niin en yhtään tuntenut kuuluvani samaan poppooseen. Moni vaikutti jotenkin niin masentuneelta ja korostuneen aromanttiselta. Myös nörttimäiset kiinnostuksenkohteet vaikuttivat olevan suosiossa aseksuaaleilla. En löytänyt näistä yhtäläisyyksiä itseeni. Katsoin myös aseksuaalien itsensä tekemän dokumentin A-sexual ja se loitonsi minua entisestään tästä identiteettimääritelmästä.

      Lopulta tulin kuitenkin toiseen johtopäätökseen omalla kohdallani kun katson pelkkää aseksuaalisuuden virallista määritelmää ja huomioin kuinka suuri kirjo erilaisuutta mahtuu aseksuaalisuuden alaisuuten. Minun kohdallani se siis tarkoittaa ainoastaan etten tahdo seksiä minkään sukupuolen kanssa eikä se poissulje mitään muuta läheisyyden, ihastumisen ja hellyyden muotoa eikä kerro mitään muista mielenkiinnonkohteistani. Se ei myöskään tee minusta millään lailla masentunutta tai tyytymätöntä olotilaani. Se ei tee minusta epäseksuaalista (minun libidoni voi hyvin) eikä epäviehättävää. En myöskään kaihda romanttista viihdettä. Olen hyvin sinut itseni, kehoni ja seksuaalisuuteni kanssa. Ainoa pieni mutta matkassa on ajoittainen yksinäisyyden tunne.

    • vaikea tie

      Haluaisin todella olla aseksuaali. Luulinkin jonkin aikaa olevani sitä, mutta sitten tajusin olevanikin ihan tavallinen seksuaali. Ja se vituttaa. Jos ei joutuisi ajattelemaan seksiä koko ajan, olisi elämä helvetin paljon helpompaa. Ei täytyisi joka aamu herätä vitutuksen tunteeseen siitä että taaskin on siedettävä yksi päivä ilman seuraa. Ja tilanteeni on oikeasti pahimmanlaatuinen; olen sekä romantikko että seksuaalinen. Haluan rakkautta ja seksiä eikä kumpikaan vaikuta onnistuvan.

      Teidän aseksuaalien ei kannattaisi valittaa yhtään mistään, olette onnekkaita!

      • acce

        "Teidän aseksuaalien ei kannattaisi valittaa yhtään mistään, olette onnekkaita!"

        Ruohoko on aina aidan takana vihreämpää? Enpä usko.

        En halua olla mikään ammattiloukkaantuja, mutta tuo lause oli aika tökerö ja halventava. Jokaisella ihmisellä on oikeus tunteisiinsa, olivat ne sitten minkälaisia tahansa. Tässä tapauksessa aseksuaaleilla on ihan yhtälainen oikeus olla joko onnellisia tai onnettomia tästä tilastaan, yhtälailla kuin sullakin on oikeus olla onneton seksuaalisuudesta ja romantiikan kaipuusta.

        Älä rupea määräilemään mitä me saadaan tuntea! Kukaan tuskin käskee suakaan olemaan valittamatta omasta tilastasi.


      • vaikea tie
        acce kirjoitti:

        "Teidän aseksuaalien ei kannattaisi valittaa yhtään mistään, olette onnekkaita!"

        Ruohoko on aina aidan takana vihreämpää? Enpä usko.

        En halua olla mikään ammattiloukkaantuja, mutta tuo lause oli aika tökerö ja halventava. Jokaisella ihmisellä on oikeus tunteisiinsa, olivat ne sitten minkälaisia tahansa. Tässä tapauksessa aseksuaaleilla on ihan yhtälainen oikeus olla joko onnellisia tai onnettomia tästä tilastaan, yhtälailla kuin sullakin on oikeus olla onneton seksuaalisuudesta ja romantiikan kaipuusta.

        Älä rupea määräilemään mitä me saadaan tuntea! Kukaan tuskin käskee suakaan olemaan valittamatta omasta tilastasi.

        Mun mielestä kyseessä on melko objektiivinen fakta. Aseksuaaleilla on todennäköisesti vähemmän huolehdittavaa kuin seksuaaleilla. Seksinhalun puuttuminen elämästä on vain hyvä asia. Ei tarvitse miettiä että mistä oikein saa seuraa itselleen.


      • acce
        vaikea tie kirjoitti:

        Mun mielestä kyseessä on melko objektiivinen fakta. Aseksuaaleilla on todennäköisesti vähemmän huolehdittavaa kuin seksuaaleilla. Seksinhalun puuttuminen elämästä on vain hyvä asia. Ei tarvitse miettiä että mistä oikein saa seuraa itselleen.

        "Seksinhalun puuttuminen elämästä on vain hyvä asia."

        Tämä on sun näkemys, itselläni se on lähinnä päinvastainen. Sen verran paljon saanut kuraa niskaan sen takia, etten ole samalla tavalla seksuaalinen ihminen kuin muut. On haukuttu sairaaksi, käsketty menemään hoitoon ja joidenkin kommenttien perusteella itse en olisi oikeutettu varmaan edes parisuhteeseen, tai sitten mun pitäis valita kumppaniksi toinen aseksuaali. Mikä on muuten ihan ok, mutta en halua määrittää sitä kuka sopii mulle kumppaniksi seksuaalisen suuntautumisen mukaan. Kyllä se on varmasti ihan joku muu asia.

        Omaan kai sitten huonon itsetunnon, koska tunnen itseni rikkinäiseksi ja vialliseksi ihmiseksi, koska multa puuttuu jotain muiden mielestä niin olennaista elämästä kuin seksuaalisuus. Omalla kohdallani aseksuaalisuus tekee musta lähinnä onnettoman siinä missä sun kohdalla seksuaaliset halut haittaa sua.

        Vaihdetaanko, niin kumpikin voi lopettaa tän kitinän siitä kummalla on helpompaa?


      • prkl111
        vaikea tie kirjoitti:

        Mun mielestä kyseessä on melko objektiivinen fakta. Aseksuaaleilla on todennäköisesti vähemmän huolehdittavaa kuin seksuaaleilla. Seksinhalun puuttuminen elämästä on vain hyvä asia. Ei tarvitse miettiä että mistä oikein saa seuraa itselleen.

        Seksinhalun puuttuminen tuntuu tuomitsevan yksinäisyyteen, koska kukaan seksuaali ei halua aseksuaalin kanssa parisuhteeseen.

        Mukavaa loppuelämää yksin.

        Että joo, acce sanoi jo kaiken mitä voi sanoa tuohon.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe