Jotenkin etoo nähdä entistä normaalikoulussa yläasteellani ollutta liikuntavammaista tyttöä joka osallistui muiden kera minun syrjimiseeni ja suoranaiseen kiusaamiseen haukkumisten jms. muodossa nyt vuosikymmeniä myöhemmin julkisuudessa puhumassa koulukiusaamista vastaan ja osallistumisesta kaikenmaailman kampanjoihin koulukiusaamista vastaan kun itse oli kouluaikoina sellainen paskiainen.
Hän on käyttänyt vammaansa aina sympatia-aseena saadakseen muiden hyväksynnän. Oikeasti hän oli ainakin silloin teininä todella etova ihminen ja ajattelin, että hän saa luonteensa takia varmasti ansionsa mukaan takaisin.
Hän tunsi suoranaista voitonriemua kun tunsi itsensä vammastaan huolimatta minuun verrattuna itsensä ylivoimaiseksi. Itse kärsin koulussa oppimisvaikeudesta ja muutenkin minua kiusattiin lähinnä ujouden ja ulkomuodon takia niin sitten tällainen liikuntavammainen osallistui muiden mukana haukkumiseeni ja joukosta eristämiseen, että saisi hyväksyntää näiden kiusaajienkin parissa.
Vamman käyttäminen
4
301
Vastaukset
- ATDT'2
Minäkin olin kouluvuosina vuorotellen sekä kiusattu että kiusaaja. Ei tuo ole niin yksinkertaista lasten ja nuorten maailmassa. En minäkään koskaan halunnut olla kiusaaja tai kiusattu.
Aikuisten pitäisi olla näissä tilanteissa vastuu, ei alaikäisten lasten.- aloittaja.
Niin toivon, että lapsi aikuisena edes muuttuu "aikuiseksi". Joissain tapauksissa kaikki eivät valitettavasti muutu vaan joillekin jää se teini-iän vaihe koko elämän ajaksi päälle.
- ATDT'2
Yläasteellä koulukisannut tyttö on voinut olla koulukiusattu suuremman aikaa.
En tiedä, kun en tiedä tapausta.
Sen olen nähnyt, että moni kiusaaja on aiemmin ollut itse kiusattu. Niin minulla kävi.
Ironista kyllä, minua kiusattiin siis Helsingissä Ruskeasuon koulussa ala-asteella, mutta ei enää yläasteella kotikuntani tavallisella yläasteella. Päinvastoin tuntui, että kotikuntani koulussa minua suojeltiin, koska oman luokan poikaa ei sallittu kiusattavan.
En puolusta kiusaamista. Siihen pitää heti puuttua. Kun asiaa kuitenkin katsoo aikuisena 20 vuoden päästä, tajuaa että moni lapsi on sekä kiusattu että kiusaaja. Molemmat kertovat, että on paha olla. - vammainen89
"niin sitten tällainen liikuntavammainen osallistui muiden mukana haukkumiseeni ja joukosta eristämiseen"
No ehkä tämä vammainenkin on vammastaan huolimatta ollut vain tavallinen kypsymätön teini? Minusta on kohtuuttomampaa vaatia, että hän olisi noussut moraalisesti muiden yläpuolelle, siitäkin huolimatta että itse oli vammainen. Vaikka tätä yllättävän usein ainakin minulta on lapsuudessa ja nuoruudessa odotettu niin käytöksen kuin ajattelun suhteen. Ja ehkä häntä oli myös kiusattu oman vammansa takia ja siksi hän yritti pönkittää omaa itsetuntoaan vertaamalla itseään sinuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100