Vamman käyttäminen

hyödyksi

Jotenkin etoo nähdä entistä normaalikoulussa yläasteellani ollutta liikuntavammaista tyttöä joka osallistui muiden kera minun syrjimiseeni ja suoranaiseen kiusaamiseen haukkumisten jms. muodossa nyt vuosikymmeniä myöhemmin julkisuudessa puhumassa koulukiusaamista vastaan ja osallistumisesta kaikenmaailman kampanjoihin koulukiusaamista vastaan kun itse oli kouluaikoina sellainen paskiainen.

Hän on käyttänyt vammaansa aina sympatia-aseena saadakseen muiden hyväksynnän. Oikeasti hän oli ainakin silloin teininä todella etova ihminen ja ajattelin, että hän saa luonteensa takia varmasti ansionsa mukaan takaisin.

Hän tunsi suoranaista voitonriemua kun tunsi itsensä vammastaan huolimatta minuun verrattuna itsensä ylivoimaiseksi. Itse kärsin koulussa oppimisvaikeudesta ja muutenkin minua kiusattiin lähinnä ujouden ja ulkomuodon takia niin sitten tällainen liikuntavammainen osallistui muiden mukana haukkumiseeni ja joukosta eristämiseen, että saisi hyväksyntää näiden kiusaajienkin parissa.

4

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ATDT'2

      Minäkin olin kouluvuosina vuorotellen sekä kiusattu että kiusaaja. Ei tuo ole niin yksinkertaista lasten ja nuorten maailmassa. En minäkään koskaan halunnut olla kiusaaja tai kiusattu.

      Aikuisten pitäisi olla näissä tilanteissa vastuu, ei alaikäisten lasten.

      • aloittaja.

        Niin toivon, että lapsi aikuisena edes muuttuu "aikuiseksi". Joissain tapauksissa kaikki eivät valitettavasti muutu vaan joillekin jää se teini-iän vaihe koko elämän ajaksi päälle.


    • ATDT'2

      Yläasteellä koulukisannut tyttö on voinut olla koulukiusattu suuremman aikaa.
      En tiedä, kun en tiedä tapausta.

      Sen olen nähnyt, että moni kiusaaja on aiemmin ollut itse kiusattu. Niin minulla kävi.

      Ironista kyllä, minua kiusattiin siis Helsingissä Ruskeasuon koulussa ala-asteella, mutta ei enää yläasteella kotikuntani tavallisella yläasteella. Päinvastoin tuntui, että kotikuntani koulussa minua suojeltiin, koska oman luokan poikaa ei sallittu kiusattavan.

      En puolusta kiusaamista. Siihen pitää heti puuttua. Kun asiaa kuitenkin katsoo aikuisena 20 vuoden päästä, tajuaa että moni lapsi on sekä kiusattu että kiusaaja. Molemmat kertovat, että on paha olla.

    • vammainen89

      "niin sitten tällainen liikuntavammainen osallistui muiden mukana haukkumiseeni ja joukosta eristämiseen"

      No ehkä tämä vammainenkin on vammastaan huolimatta ollut vain tavallinen kypsymätön teini? Minusta on kohtuuttomampaa vaatia, että hän olisi noussut moraalisesti muiden yläpuolelle, siitäkin huolimatta että itse oli vammainen. Vaikka tätä yllättävän usein ainakin minulta on lapsuudessa ja nuoruudessa odotettu niin käytöksen kuin ajattelun suhteen. Ja ehkä häntä oli myös kiusattu oman vammansa takia ja siksi hän yritti pönkittää omaa itsetuntoaan vertaamalla itseään sinuun?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3877
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      135
      2710
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      129
      1877
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1202
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1199
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      74
      1180
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      940
    Aihe