Vamman käyttäminen

hyödyksi

Jotenkin etoo nähdä entistä normaalikoulussa yläasteellani ollutta liikuntavammaista tyttöä joka osallistui muiden kera minun syrjimiseeni ja suoranaiseen kiusaamiseen haukkumisten jms. muodossa nyt vuosikymmeniä myöhemmin julkisuudessa puhumassa koulukiusaamista vastaan ja osallistumisesta kaikenmaailman kampanjoihin koulukiusaamista vastaan kun itse oli kouluaikoina sellainen paskiainen.

Hän on käyttänyt vammaansa aina sympatia-aseena saadakseen muiden hyväksynnän. Oikeasti hän oli ainakin silloin teininä todella etova ihminen ja ajattelin, että hän saa luonteensa takia varmasti ansionsa mukaan takaisin.

Hän tunsi suoranaista voitonriemua kun tunsi itsensä vammastaan huolimatta minuun verrattuna itsensä ylivoimaiseksi. Itse kärsin koulussa oppimisvaikeudesta ja muutenkin minua kiusattiin lähinnä ujouden ja ulkomuodon takia niin sitten tällainen liikuntavammainen osallistui muiden mukana haukkumiseeni ja joukosta eristämiseen, että saisi hyväksyntää näiden kiusaajienkin parissa.

4

480

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ATDT'2

Minäkin olin kouluvuosina vuorotellen sekä kiusattu että kiusaaja. Ei tuo ole niin yksinkertaista lasten ja nuorten maailmassa. En minäkään koskaan halunnut olla kiusaaja tai kiusattu.

Aikuisten pitäisi olla näissä tilanteissa vastuu, ei alaikäisten lasten.

• aloittaja.

Niin toivon, että lapsi aikuisena edes muuttuu "aikuiseksi". Joissain tapauksissa kaikki eivät valitettavasti muutu vaan joillekin jää se teini-iän vaihe koko elämän ajaksi päälle.

• ATDT'2

Yläasteellä koulukisannut tyttö on voinut olla koulukiusattu suuremman aikaa.
      En tiedä, kun en tiedä tapausta.

Sen olen nähnyt, että moni kiusaaja on aiemmin ollut itse kiusattu. Niin minulla kävi.

Ironista kyllä, minua kiusattiin siis Helsingissä Ruskeasuon koulussa ala-asteella, mutta ei enää yläasteella kotikuntani tavallisella yläasteella. Päinvastoin tuntui, että kotikuntani koulussa minua suojeltiin, koska oman luokan poikaa ei sallittu kiusattavan.

En puolusta kiusaamista. Siihen pitää heti puuttua. Kun asiaa kuitenkin katsoo aikuisena 20 vuoden päästä, tajuaa että moni lapsi on sekä kiusattu että kiusaaja. Molemmat kertovat, että on paha olla.

• vammainen89

"niin sitten tällainen liikuntavammainen osallistui muiden mukana haukkumiseeni ja joukosta eristämiseen"

No ehkä tämä vammainenkin on vammastaan huolimatta ollut vain tavallinen kypsymätön teini? Minusta on kohtuuttomampaa vaatia, että hän olisi noussut moraalisesti muiden yläpuolelle, siitäkin huolimatta että itse oli vammainen. Vaikka tätä yllättävän usein ainakin minulta on lapsuudessa ja nuoruudessa odotettu niin käytöksen kuin ajattelun suhteen. Ja ehkä häntä oli myös kiusattu oman vammansa takia ja siksi hän yritti pönkittää omaa itsetuntoaan vertaamalla itseään sinuun?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      80
      2147
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      368
      1293
    3. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      32
      1226
    4. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1068
    5. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      156
      1010
    6. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      876
    7. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      65
      772
    8. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      45
      747
    9. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      62
      741
    10. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      692
    Aihe