Hei!
Opiskelen kolmatta vuotta ammattikorkeakoulussa, ja meillä on 2,5 vuotta intensiiviopiskelua. Tammikuusta alkaen, ei ole kuin projektiopintoja. En vielä tarkalleen tiedä miten paljon on koulua, mutta vaikuttaako opintotukeen jos kalenterit on tyhjillään, vaikkakin opinto opisteita tulee varmasti tarvittava määrä.
Olen kuitenkin kirjoilla koulussa ja pari vuotta pitäisi vielä saada olla koulussa.
Oparin tekoa, työharjoittelua, sun muuta.
Voiko opintotukeen vaikuttaa se? miten pitää toimia?
En voi valmistua vielä 1,5vuoteen, enkä haluaisi että opintotuki lakkaa sillä olisi vuokra maksettava ja jollain elettävä.
Entä jos olen saanu avustusta vanhemmiltani, lasketaanko ne tuloiksi?
Vai tunkeeko ne nokkansa jokapaikkaan...
Jos on ''vain'' projektiopintoja, joudunko toimittamaan lisää lippulappuja kelalle?
En kyllä haluaisi että minulta takaisin peritään niitä
Arvostan apua!
Opintotuen nostamisesta
minuvainn
1
106
Vastaukset
- edf
Kela ei kysele kalentereita vaan puhtaasti opintosuoritusten määrää opintorekisterissä. Sekin tieto menee Kelaan suoraan oppilaitoksesta. Mitä tulee tuloihin, niin Kela tsekkaa vain verotuksessa vahvistetut tulot. Siinä ei paljon vanhempien avustukset paina.
Ota nyt vaan ihan rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854950- 432666
- 932633
- 1982370
- 1331939
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj251913- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3571271Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51219