EOS 30D vs Nikon D3100

Hukassako

Moi! Mulla on ollut nyt jonkin aikaa Nikon D3100 ja nyt tuli vastaan alle satasella Canonin 30D runko. Oon kuullut tällästa sanottavan Canonista "mitä pienempi luku, sen parempi". Päteekö se tässä? Onko kuvanlaatu niin hyvä että kannattaisi korvata Nikoni tällä? Varsinkin hämäräkuvaus on ollut tolla Nikonin kameralla valovoimasemmillakin laseilla hankalaa, kun kohinan sieto on surkea.

4

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvvailija

EOS 30D on ikivanha kamera eikä siksi varmaan kuvanlaadultaan kovin hyvä. Kokemusta minulla ei tosin siitä ole. Kyseessä on varmasti käytetty kamera, koska alle satasella sen saisit, joten sitä kannattaa testata, että se on kunnollinen.

"Mitä pienempi luku, sen parempi" pitää paikkansa siinä mielessä, että Canonin ammattimalleilla tosiaan on pienemmät luvut kuin harrastaja- ja aloittelijamalleilla, mutta EOS 30D:n luku 30 on niin pieni siksi, että kyseessä on vanha malli. Nykyisiä vastineita 30D:lle ovat 60D ja 70D, jotka ovat saman laatusarjan 30D:tä uudempia malleja.

• larandom

Onko 40D samaa luokkaa 30D kanssa?

• OMD

Vaihdoin justiin Canon 30D ja 5Dn Olympuksen OM-Deehin.
      30D on uudempaa mallia kuin 5D, ihan hyviä kuvia tulee molemmilla edelleenkin. Suurilla herkkyyksillä kohisee jonkinverran, mutta samanikäisiin Nikoneihin ja Sonyihin verrattuna Canoni hakkaa ne mennentullen.

• Ei kannata edes harkita. Nikon D3100 on vuoden 2010 malli ja Canon EOS 30D vuoden 2006 malli. Kehitys on ollut huimaa. Jos hämärässä on ongelmia hanki vaikka valovoimaisempi objektiivi. Canoneiden numerointi on noviisille vähän sekavaa. On totta, että pienet ovat parempia, mutta toisaalta samassa sarjassa numerot yleensä kasvavat ajan myötä. 30D:N nykymalli oin 70D ja se n parempi kuin 700D¨. EOS 30>D ei edes pystyy kuin ISO 1600:aan, joten ei se mikään hämäräkamera ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3354
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      551
      2077
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      84
      1956
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1950
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1588
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1528
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1297
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1220
    Aihe