EOS 30D vs Nikon D3100

Hukassako

Moi! Mulla on ollut nyt jonkin aikaa Nikon D3100 ja nyt tuli vastaan alle satasella Canonin 30D runko. Oon kuullut tällästa sanottavan Canonista "mitä pienempi luku, sen parempi". Päteekö se tässä? Onko kuvanlaatu niin hyvä että kannattaisi korvata Nikoni tällä? Varsinkin hämäräkuvaus on ollut tolla Nikonin kameralla valovoimasemmillakin laseilla hankalaa, kun kohinan sieto on surkea.

4

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvvailija

      EOS 30D on ikivanha kamera eikä siksi varmaan kuvanlaadultaan kovin hyvä. Kokemusta minulla ei tosin siitä ole. Kyseessä on varmasti käytetty kamera, koska alle satasella sen saisit, joten sitä kannattaa testata, että se on kunnollinen.

      "Mitä pienempi luku, sen parempi" pitää paikkansa siinä mielessä, että Canonin ammattimalleilla tosiaan on pienemmät luvut kuin harrastaja- ja aloittelijamalleilla, mutta EOS 30D:n luku 30 on niin pieni siksi, että kyseessä on vanha malli. Nykyisiä vastineita 30D:lle ovat 60D ja 70D, jotka ovat saman laatusarjan 30D:tä uudempia malleja.

      • larandom

        Onko 40D samaa luokkaa 30D kanssa?


    • OMD

      Vaihdoin justiin Canon 30D ja 5Dn Olympuksen OM-Deehin.
      30D on uudempaa mallia kuin 5D, ihan hyviä kuvia tulee molemmilla edelleenkin. Suurilla herkkyyksillä kohisee jonkinverran, mutta samanikäisiin Nikoneihin ja Sonyihin verrattuna Canoni hakkaa ne mennentullen.

    • Ei kannata edes harkita. Nikon D3100 on vuoden 2010 malli ja Canon EOS 30D vuoden 2006 malli. Kehitys on ollut huimaa. Jos hämärässä on ongelmia hanki vaikka valovoimaisempi objektiivi. Canoneiden numerointi on noviisille vähän sekavaa. On totta, että pienet ovat parempia, mutta toisaalta samassa sarjassa numerot yleensä kasvavat ajan myötä. 30D:N nykymalli oin 70D ja se n parempi kuin 700D¨. EOS 30>D ei edes pystyy kuin ISO 1600:aan, joten ei se mikään hämäräkamera ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe