Tietääköhän kukaan, paljonko Suzukin gsxf 600:lla (tai yleensäkin motareilla) kärsii ajaa, ilman venttiilien säädättämistä? Ohjekirjassa sanotaan 6000km, mutta tuntuu melkein että siitä puuttuu nolla perästä...
venttiilien säätövälit
9
3461
Vastaukset
- Hsippe
Termos!
Se 6000 km on ihan oikein. Sulla on ilmeisesti vm 88-97 GSX 600 F, (eli ruuvisäätöisillä keinuvivuilla).
Käytänössä, jos et ihan järjettömästi riivitä, voit huoleti ajaa tuplat eli 12 tkm.
Ite ajelin samalaisella 750:llä joskus vähän enenmänkin (=koko kesän eli noin 15-17tkm).
t: Hsippe
ps peli on mulla vieläkin, mittarissa vaivaiset 132 tkm (siis satakolmekymmentäkaksituhatta km)- gsxf
Jep, kiitosta tiedoista. Mun pyörä on -91 gsxf...
- gsxf
gsxf kirjoitti:
Jep, kiitosta tiedoista. Mun pyörä on -91 gsxf...
Kyllä se säätöväli on 12 tuhatta. Pikkuhuolto eli öljynvaihto on 6000 välein. Minulla on ollut -91 ja nyt -99 gsxf. 12 tuhattakin on melko tiuha säätöväli kokemuksen perusteella, mutta aina toki parempi tehdä se liian usein kuin liian harvoin.
- gsxf
gsxf kirjoitti:
Kyllä se säätöväli on 12 tuhatta. Pikkuhuolto eli öljynvaihto on 6000 välein. Minulla on ollut -91 ja nyt -99 gsxf. 12 tuhattakin on melko tiuha säätöväli kokemuksen perusteella, mutta aina toki parempi tehdä se liian usein kuin liian harvoin.
Voisikohan siinä 600 olla eri jutut kuin tässä minun 750:ssä? Ainakin minulla on ruuvisäädöt ja luulisin, että myllyt ovat kokoa lukuunottamatta samanlaisia.
- Hsippe
gsxf kirjoitti:
Voisikohan siinä 600 olla eri jutut kuin tässä minun 750:ssä? Ainakin minulla on ruuvisäädöt ja luulisin, että myllyt ovat kokoa lukuunottamatta samanlaisia.
Terves!
Ainakin mun -89 750F :n orkkismanuaali kertoo säätöväliksi tuon 6 tkm.
Uudemmissa (alkaen-98) on hieman eri (=alunperin GSX-R mallia -90) kone, joten siinä varmaan se säätövälikin on nostettu järkevämpään 12 tkm:ään.
Tosin ei niissä juuri muuta eroa taida olla kuin hieman eri iskunpituus ( asennontunnistimet kaasareissa jne tehonpudotusta :-)).
Ja aina parempi tämä Susnan tiheämpi tarkistusväli, kuin esim parilla muulla merkilla, joilla venat kantaa ja palaa :-( ennenkuin säätöväli tulee täyteen.
T: Hsippe
ps kellä on on eniten ajettu GSX-F tai GSX-R ? - gsxf
gsxf kirjoitti:
...ruuvisäädöt ne on tässäkin mopossa. Muista eroista en tiedä;) No, olen ajanut vasta 5000km, joten taitaapa jäädä toistaiseksi venttiilisäädöt väliin, varsinkin kun käyntiäänikin on näin amatöörin korvaan ihan OK. Tulis vaan se kesä, jotta pääsis baanalle;)
- gsxf
gsxf kirjoitti:
...ruuvisäädöt ne on tässäkin mopossa. Muista eroista en tiedä;) No, olen ajanut vasta 5000km, joten taitaapa jäädä toistaiseksi venttiilisäädöt väliin, varsinkin kun käyntiäänikin on näin amatöörin korvaan ihan OK. Tulis vaan se kesä, jotta pääsis baanalle;)
...pyörällä on ajettu n. 45000, mutta mä olen ajanut 5000km...
- gsxf
Hsippe kirjoitti:
Terves!
Ainakin mun -89 750F :n orkkismanuaali kertoo säätöväliksi tuon 6 tkm.
Uudemmissa (alkaen-98) on hieman eri (=alunperin GSX-R mallia -90) kone, joten siinä varmaan se säätövälikin on nostettu järkevämpään 12 tkm:ään.
Tosin ei niissä juuri muuta eroa taida olla kuin hieman eri iskunpituus ( asennontunnistimet kaasareissa jne tehonpudotusta :-)).
Ja aina parempi tämä Susnan tiheämpi tarkistusväli, kuin esim parilla muulla merkilla, joilla venat kantaa ja palaa :-( ennenkuin säätöväli tulee täyteen.
T: Hsippe
ps kellä on on eniten ajettu GSX-F tai GSX-R ?Luulen kyllä, että siinä sinun manuaalissa on painovirhe, sillä minulla on oikea korjaamo käsikirja ja se kertoo kyllä säätöväliksi 12 tonnia. Olisihan se 6 tuhatta aivan järjettömän tiuha säätöväli? Huoltoväli kyllä on se 6 tuhatta. Jos on asiasta epävarma,niin soitto johonkin Suzuki korjaamoon varmistaa asian :)
- gsxf
gsxf kirjoitti:
Luulen kyllä, että siinä sinun manuaalissa on painovirhe, sillä minulla on oikea korjaamo käsikirja ja se kertoo kyllä säätöväliksi 12 tonnia. Olisihan se 6 tuhatta aivan järjettömän tiuha säätöväli? Huoltoväli kyllä on se 6 tuhatta. Jos on asiasta epävarma,niin soitto johonkin Suzuki korjaamoon varmistaa asian :)
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin se kirja, mistä
katoin sen venttiilien säätövälin, on Haynesin korjausopas Suzuki GSX 600F/750F/1100R eli ei nyt varsinaisesti manuaali.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916