Joulu ja uusivuosi Riossa..

Ruskeena kotimaahan

Olisimme kiitollisia vinkeistä millä kulkupelillä Riossa kanattaa matkustaa (bussi,metro vai taxsi)Hotellimme onSanta Teresassa..Rantaelämästä ja muista kiinostavista kohteista. Pailuihmisiä emme ole,joten se jääköön nuoremmile..Haluamme vain vietää 1v hääpäivää mukavissa paikoissa ..Rantaelämää unohtamatta..

19

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riooo

      Itse käytin kaikkia kulkuvälineitä noista. Santa Teresa ei ole aivan metrolinjan varrella ja sen ympärillä on hieman epämääräisempiä alueita, joten ainakin pimeällä kannattaa varmaan suosia taksia. Hotellissa neuvovat varmasti kun kysyy.

    • Mäntän mies

      Esim. "Gloria"metroasema on melko lähellä Santa Teresaa ja samoin "Cinelandia" on aivan kävelyetäisyydellä. Ensimmäisellä kerralla kannatta ehkä mennä laukkujen kanssa taksilla hotellille, mutta sen jälkeen minä ainakin kulkisin kävellen ja metrolla. Viimeksi olin siellä karnevaalien aikaan ja kävelin yöllä Lapan bileistä Cateteen favelahostelliini ja en kokenut mitään uhkaavaa. Se ei nyt välttämättä ollut kaikkein turvallisin vaihtoehto. Kannattaa aina kuitenkin muistaa, että Riossa joku muukin saattaa olla kiinnostunut sinun tavaroistasi ja rahavaroista.
      Taksia siellä joutuu välillä käyttämään, valitettavasti. Lukuisilla Rion reissuillani en ole vielä koskaan tavannut taksikuskia, kuka puhuisi englantia. Pientä vilppiä harrastavia kuskeja olen kyllä tavannut. Yksi heidän harrastamansa temppu on rahanvaihtaminen. Siltä olen itse onnistunut välttymään, mutta tiedän kuinka se tapahtuu. Kuski pyrkii selvittämään, onko turisti ensimmäistä kertaa Brasiliassa. Jos on, niin silloin varsinkin temppu menee helposti läpi. Matka maksaa esim. 45 realia ja turisti antaa viiskymppisen. Kuski vaihtaa rahan näppärästi vitoseksi, antaa sen takaisin ja sanoo "tämä on vitonen". Turisti ottaa vitosen itselleen ja antaa toisen viiskymppisen kuskille.

    • Mäntän mies

      Rantaelämästä, Onhan siellä hienoja, rantoja kuten esim. Copacabana, Ipanema ja Flamengon ranta, mutta vesi ei ole kaikkein puhtainta. Ilmeisesti viemärit laskevat mereen jossain kohtaa.Riossa asuva kaverini neuvoi minua välttämään uimista ja niin olen kyllä tehnytkin. Kyllähän esim. Copacabanalla monet uivat, joten ei siihen "kuole". Nämä "must see" paikat kuten Kristus-patsas ja Sokeritoppavuori ovat helpointa nähdä ostamalla sieltä muutaman tunnin reissu. Näiden kahden paikan lisäksi siihen kuuluu jotain muutakin näkemisen arvoista. Jalkapalloa ei vuoden vaihteessa ole nähtävillä. Jos olette siellä uutena vuotena, niin ilman muuta katsomaan ilotulitusta Copacabanalle. Itse en ole tätä kokenut livenä, mutta erään oppaan mukaan noin 2,5-3 miljoonaa ihmistä saapuu rannalle. Meno on kuitenkin rauhallista ja valtavat ilotulitukset ovat komeaa nähtävää.
      Opaskirja "Rio de Janeiro, Cidade Maravilhosa" Timoteo Cavalheiro on hyvä suomenkielinen opaskirja Rioon matkaavalle.

      • Ruskeen kotiin

        Kiitos hyvistä vinkeistä,niitä ensikertalaisen Riossa kaivataan..Tuo opaskirja oli oivallinen vinkki..Olisin vielä kysynnyt tuosta muutaman tunnin reisusta..Mistä kohtaa Riossa on myyntipisteet :D


    • Mäntän mies

      Näitä päiväretkiä myydään ainakin hostelleissa, joissa olen aina itse yöpynyt sekä useissa matkatoimistoissa Copacabanalla. Kun kävelee rannan ja Avenida Copacabanan välisellä alueella, niin sieltä kyllä tulee vastaan useampikin matkatoimisto. On varmaan hotelleissakin myytävänä. Porukka haetaan pikkubussilla kyytiin majapaikan edestä. Eri toimistoilla ohjelma hieman vaihtelee, joten kannattaa hieman vertailla, mikä niistä on kiinnostavin. Jos on muuten hyvä ohjelma, mutta Sokeritoppavuori puuttuu, niin ei ole ongelma. Se ei ole kovin kaukana Copacabanalta. Voi mennä vaikka metrolla Botafogon alueelle ja ottaa siitä taksin sinne eikä suoraan taksillakaan meno maksa maltaita. Tällä tavalla siellä voi sitten viettää aikaa pitempään.

    • Seniorisurffaajat

      Olemme matkaamassa tammikuun-helmikuussa 2015 Brasiliaan Rio De Janeirooon ja Argentiinaan. Viimeisin viikko helmikuun lopulla on varattu Buenos Airesista. Myös lennot Rioon ja paluu Buenosista on varattu. Muu kaikki on avoinna.
      Meillä on aikaa n. kaksi kuukautta. Olemme reppu reissaaja ( 60v) tasoa, ei ylellisiä majoituspaikkoja eikä luksusretkiä. Haluamme vaan omin silmin nähdä maailmaa, ihmisten elämää ja luontoa.

      Haluaisimme vinkkejä mihin kannattaa tutustua Kristus patsaan ja sokeritoppavuoren, Iguassun lisäksi. Paraguay ja Uruguay myös kiinnostaa.

      • Mäntän mies

        Yksi vaihtoehto on mennä minun kahden vuoden takaisia jälkiä. Ensiksi menin yöbussilla (199 realia) Curitibaan. Koska teillä on hyvin aikaa, niin voitte mennä myös ensin 236 km Riosta alaspäin Paratyn kaupunkiin. Paikan helmi on vanha kaupunki, mitä pidetään yleisesti koko osavaltion täydellisimpänä ja parhaiten säilyneenä siirtomaa-ajan muistomerkkinä. Sieltä sitten Sao Pauloon ja Curitibaan. Curitibasta menin Lagesin ja Caxias do Sulin kautta Porto Alegreen. Sieltä Pelotasiin ja yöbussilla Montevideoon. Montevideosta tein päiväretken Punta del Esteen, mikä on rikkaiden rantapaikka. Montevideosta suuntasin historialliseen kaupunkiin Colonial del Sacramentoon. Siitä lautalla yli Buenos Airesiin. Matka on vähän sama kuin Tallinnaan menisi. Buenos Airesissa on kyllä paljon nähtävää. Recoletan hautausmaa oli hieno, samoin retki Tigren suistoalueelle.
        Iguassun lasken koko mantereen TOP 3 paikkoihin. Varatkaa kaksi päivää putousten ihastelemiseen. Siinä lähellä kaupunkia on Itaipun pato. Ilman muuta käymisen arvoinen puolen päivän matkakohde. Iguassun kaupungista pääsee yhden sillan ylittämällä Paraguayn puolelle, Ciudad del Esten kaupunkiin. Ei mikään ihmeellinen paikka, piraattitavaraa myynnissä kovasti torilla. Muuta kokemusta ei ole siitä maasta.
        Jos ette tarvi ylellistä majapaikkaa ja haluatte nähdä ihmisten elämää, kuten kirjoititte, niin suosittelen Maze Inn hostellia favelassa Cateten kaupunginosassa Riossa. Se sijaitsee tosiaan favelan keskellä, mikä on rauhoitettu, vuoren huipulla. Vanhan brittiäijän Bobin isännöimästä paikasta on huikeat näkymät. Siellä näkee sellaista Rioa, mikä jää monelta turistilta näkemättä, todellista elämää. Alue on ihan siisti ja ihmiset ovat turisteja kohtaan joko ystävällisiä tai välinpitämättömiä. Itse olen ollut siellä kahdesti, eikä ole mitään negatiivisia kokemuksia.
        Lisää saa kysyä, vastaan jos tiedän.


      • Mäntän mies
        Mäntän mies kirjoitti:

        Yksi vaihtoehto on mennä minun kahden vuoden takaisia jälkiä. Ensiksi menin yöbussilla (199 realia) Curitibaan. Koska teillä on hyvin aikaa, niin voitte mennä myös ensin 236 km Riosta alaspäin Paratyn kaupunkiin. Paikan helmi on vanha kaupunki, mitä pidetään yleisesti koko osavaltion täydellisimpänä ja parhaiten säilyneenä siirtomaa-ajan muistomerkkinä. Sieltä sitten Sao Pauloon ja Curitibaan. Curitibasta menin Lagesin ja Caxias do Sulin kautta Porto Alegreen. Sieltä Pelotasiin ja yöbussilla Montevideoon. Montevideosta tein päiväretken Punta del Esteen, mikä on rikkaiden rantapaikka. Montevideosta suuntasin historialliseen kaupunkiin Colonial del Sacramentoon. Siitä lautalla yli Buenos Airesiin. Matka on vähän sama kuin Tallinnaan menisi. Buenos Airesissa on kyllä paljon nähtävää. Recoletan hautausmaa oli hieno, samoin retki Tigren suistoalueelle.
        Iguassun lasken koko mantereen TOP 3 paikkoihin. Varatkaa kaksi päivää putousten ihastelemiseen. Siinä lähellä kaupunkia on Itaipun pato. Ilman muuta käymisen arvoinen puolen päivän matkakohde. Iguassun kaupungista pääsee yhden sillan ylittämällä Paraguayn puolelle, Ciudad del Esten kaupunkiin. Ei mikään ihmeellinen paikka, piraattitavaraa myynnissä kovasti torilla. Muuta kokemusta ei ole siitä maasta.
        Jos ette tarvi ylellistä majapaikkaa ja haluatte nähdä ihmisten elämää, kuten kirjoititte, niin suosittelen Maze Inn hostellia favelassa Cateten kaupunginosassa Riossa. Se sijaitsee tosiaan favelan keskellä, mikä on rauhoitettu, vuoren huipulla. Vanhan brittiäijän Bobin isännöimästä paikasta on huikeat näkymät. Siellä näkee sellaista Rioa, mikä jää monelta turistilta näkemättä, todellista elämää. Alue on ihan siisti ja ihmiset ovat turisteja kohtaan joko ystävällisiä tai välinpitämättömiä. Itse olen ollut siellä kahdesti, eikä ole mitään negatiivisia kokemuksia.
        Lisää saa kysyä, vastaan jos tiedän.

        Kuten jo edellä mainitsin.Opaskirja "Rio de Janeiro, Cidade Maravilhosa" Timoteo Cavalheiro on hyvä suomenkielinen opaskirja Rioon matkaavalle. Samoin Lonely Planetin oppaissa on hyvää tietoa reppumatkaajille. Pallontallaajat.net on sivusto, mistä löytyy todellisten "reissuruunien" kysymyksiä ja vastauksia, suosittelen.


      • Lagoinha

        Suosittelen Florianópolisia, Santa Catarinan osavaltion pääkaupunkia. Tämä on surffaajien "mekka" Brasiliassa. Saarella on 42 rantaa ja rento meno. :) Keskustaan ei kuitenkaan kannata jäädä, parhaimmat paikat löytyvät alueelta Barra da Lagoa - Campeche, oma suosikkini on Lagoa da Conceição. Tänne pääsee helposti lentäen (esim. kentältä tänne Lagoaan on matkaa 20 km) tai bussilla. Ja täältä voi matkaa jatkaa sitten Argentiinan puolelle. Yhä enemmän on myös eurooppalaisia matkailijoita täällä, mutta ei liiaksi, pääasiassa brasilialaisia ja argentiinalaisia. Todellakin suosittelen!


      • Mäntän mies kirjoitti:

        Yksi vaihtoehto on mennä minun kahden vuoden takaisia jälkiä. Ensiksi menin yöbussilla (199 realia) Curitibaan. Koska teillä on hyvin aikaa, niin voitte mennä myös ensin 236 km Riosta alaspäin Paratyn kaupunkiin. Paikan helmi on vanha kaupunki, mitä pidetään yleisesti koko osavaltion täydellisimpänä ja parhaiten säilyneenä siirtomaa-ajan muistomerkkinä. Sieltä sitten Sao Pauloon ja Curitibaan. Curitibasta menin Lagesin ja Caxias do Sulin kautta Porto Alegreen. Sieltä Pelotasiin ja yöbussilla Montevideoon. Montevideosta tein päiväretken Punta del Esteen, mikä on rikkaiden rantapaikka. Montevideosta suuntasin historialliseen kaupunkiin Colonial del Sacramentoon. Siitä lautalla yli Buenos Airesiin. Matka on vähän sama kuin Tallinnaan menisi. Buenos Airesissa on kyllä paljon nähtävää. Recoletan hautausmaa oli hieno, samoin retki Tigren suistoalueelle.
        Iguassun lasken koko mantereen TOP 3 paikkoihin. Varatkaa kaksi päivää putousten ihastelemiseen. Siinä lähellä kaupunkia on Itaipun pato. Ilman muuta käymisen arvoinen puolen päivän matkakohde. Iguassun kaupungista pääsee yhden sillan ylittämällä Paraguayn puolelle, Ciudad del Esten kaupunkiin. Ei mikään ihmeellinen paikka, piraattitavaraa myynnissä kovasti torilla. Muuta kokemusta ei ole siitä maasta.
        Jos ette tarvi ylellistä majapaikkaa ja haluatte nähdä ihmisten elämää, kuten kirjoititte, niin suosittelen Maze Inn hostellia favelassa Cateten kaupunginosassa Riossa. Se sijaitsee tosiaan favelan keskellä, mikä on rauhoitettu, vuoren huipulla. Vanhan brittiäijän Bobin isännöimästä paikasta on huikeat näkymät. Siellä näkee sellaista Rioa, mikä jää monelta turistilta näkemättä, todellista elämää. Alue on ihan siisti ja ihmiset ovat turisteja kohtaan joko ystävällisiä tai välinpitämättömiä. Itse olen ollut siellä kahdesti, eikä ole mitään negatiivisia kokemuksia.
        Lisää saa kysyä, vastaan jos tiedän.

        Kiitos kovasti tiedoista, kuulosti oikein mielenkiintoiselta. Olen jostain lukenut mainitsemastasi Maze Inn paikasta ja se kiinnosti kovasti, pohdin vaan lukiessani sen turvallisuutta. Kiva kuulla, että sinulla on sieltä hyviä kokemuksia.
        Kuinka kaukana se on kansainväliseltä lentokentältä, jos valitsisimme sen ihan ensimmäiseksi majapaikaksemme , entä nämä "pakolliset Kristuspatsas ja Sokeritoppavuori" Ne täytynee nähdä. Olimme viime vuonna Kapkaupungissa ja kiipesimme Pöytävuorelle kävellen, se oli aika mahtava kokemus.

        Ajattelin, että lennon jälkeen olisi kiva vähän vaan olla ja katsella ympärilleen.
        Uimarannoille emme juuri mieli, mutta lämmössä ja auringossa viihdymme.

        Ajattelimme viettää 1-2 viikkoa Rion alueella. Iguassun myös olimme valinneet ehdottomaksi kohteeksi, jossa ajattelimme viipyä 2-3 vuorokautta.
        Valitsimme Rion saapumispaikaksi siksi, että kartalta katsoen Iguassu olisi jotenkin matkan varrella Buenos Airesiin. Ei tarvitsisi palailla takaisin samoihin paikkoihin.
        Pohdimme myös Argentiinan eteläkärkeä Ushuaiaa, mutta sinne kaiketi pitäisi lentää mennen tullen, koska välimatka on niin pitkä. Lentäen ei vaan näe juuri mitään.


      • Mäntän mies kirjoitti:

        Kuten jo edellä mainitsin.Opaskirja "Rio de Janeiro, Cidade Maravilhosa" Timoteo Cavalheiro on hyvä suomenkielinen opaskirja Rioon matkaavalle. Samoin Lonely Planetin oppaissa on hyvää tietoa reppumatkaajille. Pallontallaajat.net on sivusto, mistä löytyy todellisten "reissuruunien" kysymyksiä ja vastauksia, suosittelen.

        Katselin netistä, mutta mielestäni se oli vuodelta 2002, ajattelin, että siinä in jo vanhaa tietoa. Löytyyköhän uusittua painosta.


      • Mäntän mies
        seniorisurffaaja kirjoitti:

        Katselin netistä, mutta mielestäni se oli vuodelta 2002, ajattelin, että siinä in jo vanhaa tietoa. Löytyyköhän uusittua painosta.

        Toinen hyvä kirja on "Suomalainen matkaopas, Brasilia". Kirjoittanut Rauno Rajala 2012. Siinä on kymmeniä sivuja hyvää tietoa Rio de Janeirosta.


      • Mäntän mies
        seniorisurffaaja kirjoitti:

        Kiitos kovasti tiedoista, kuulosti oikein mielenkiintoiselta. Olen jostain lukenut mainitsemastasi Maze Inn paikasta ja se kiinnosti kovasti, pohdin vaan lukiessani sen turvallisuutta. Kiva kuulla, että sinulla on sieltä hyviä kokemuksia.
        Kuinka kaukana se on kansainväliseltä lentokentältä, jos valitsisimme sen ihan ensimmäiseksi majapaikaksemme , entä nämä "pakolliset Kristuspatsas ja Sokeritoppavuori" Ne täytynee nähdä. Olimme viime vuonna Kapkaupungissa ja kiipesimme Pöytävuorelle kävellen, se oli aika mahtava kokemus.

        Ajattelin, että lennon jälkeen olisi kiva vähän vaan olla ja katsella ympärilleen.
        Uimarannoille emme juuri mieli, mutta lämmössä ja auringossa viihdymme.

        Ajattelimme viettää 1-2 viikkoa Rion alueella. Iguassun myös olimme valinneet ehdottomaksi kohteeksi, jossa ajattelimme viipyä 2-3 vuorokautta.
        Valitsimme Rion saapumispaikaksi siksi, että kartalta katsoen Iguassu olisi jotenkin matkan varrella Buenos Airesiin. Ei tarvitsisi palailla takaisin samoihin paikkoihin.
        Pohdimme myös Argentiinan eteläkärkeä Ushuaiaa, mutta sinne kaiketi pitäisi lentää mennen tullen, koska välimatka on niin pitkä. Lentäen ei vaan näe juuri mitään.

        Lentokentältä on 20 km Cateten kaupunginosassa sijaitsevaan hostelliin. Helpoin vaihtoehto on ottaa taksi, mutta itse en suosi taksilla ajelua Riossa kuin pakon edessä. Kuljettajilla on usein pieni vilppi mielessä. Ensimmäisellä kertaa se on kuitenkin ehkä paras vaihtoehto. Paikallisbussit eivät aja lentokentälle, mutta sieltä lähtee sinisiä ilmastoituja busseja, jotka ovat luokkaa laadukkaampia kuin paikkurit. Kun tulette terminaalista ulos ja kävelette n. 50 m oikealle, niin siinä on pysäkki. Nämä bussit pysähtyvät aina tarvittaessa. Silloin pitää hypätä vain Copacabanalle menevästä bussista pois oikeassa kohtaa eli vaatii sen, että itse seuraa kartasta bussin kulkua. Alhaalta vuoren huipulle pääsee sitten vanhoilla Volkkarin pikkubusseilla tai mototaksilla. Yhtenä yönä tulin kävellen kaupungilta ja ajattelin sitten ottaa taksin ja mennä sillä tämän nousuosuuden favelassa. Ilmeisesti tämä kuljettaja ei oikein tuntenut aluetta, koska hän ei suostunut ajamaan sinne. Sitten minä kävelin ylös asti. Jos tähän paikkaan menee, niin kannattaa aluksi ottaa vaikka pari kolme yötä, niin voi sitten vaihtaa toiseen, jos ei viihdy täällä. Tässä on tietoa Maze Inn:stähttp://www.transitionsabroad.com/listings/travel/responsible/articles/rio-de-janeiro-brazil-favela-taveres-bastos.shtml


      • UntoLe

        Jos menet katsomaan Iguasson putouksia, niin tarvitset malarialääkityksen (Jos siis aiot viipyä alueella pari kolme päivää). Päivämatkalainen ei kuulemma tarvitse.


    • Keltanokkis

      Täällä kiinnostaa myös E-Amerikka ja Rio kovasti, myös Buenos Aires.
      Voisitteko kertoa välilaskuista, lähtöselvityksistä ja lipuista ja muista järjestelyistä.
      Josko rohkenisin lähteä joskus noin kauas, vain pienempiä matkoja takana! Koneen vaihto ei hirvitä, jos aikaa on tarpeeksi ja kohtalainen kielitaito. Enemmänkin lähtöselvitys paluulle takaisin, liput ja muu vastaava säätäminen. Onko kotimaassa mahdollista printata jo kaikki tarvittava valmiiksi vai joutuuko perillä vielä tekemään jotakin esim. hotellissa sähköpostista ennen matkaa tms? Lähtöselvityshän itsessään avautuu vasta vähän ennen matkaa.

      • Sakari_

        Minun pienelle maatilalle saa tulla lepäilemään tai tekemään töitä. Jos haluaa vain nauttia olostaan, niin täytyy osallistua ruokakuluihin, jos tekee vähän töitä, niin saa majoituksen lisäksi ruoan.


      • Jaketermo
        Sakari_ kirjoitti:

        Minun pienelle maatilalle saa tulla lepäilemään tai tekemään töitä. Jos haluaa vain nauttia olostaan, niin täytyy osallistua ruokakuluihin, jos tekee vähän töitä, niin saa majoituksen lisäksi ruoan.

        Niin, missä päin asut ja oletko tosissasi?


      • Sakari_
        Jaketermo kirjoitti:

        Niin, missä päin asut ja oletko tosissasi?

        Riosta pohjoiseen noin. tunti. Ja olen tosissani. Jos haluata osoitteeni, niin kerron, mutta en täällä palstalla. Työt liittyvät hedelmätarhaan. Poimimista ja puiden hoitamista eli leikkausta tai maatilan ylläpitoa.

        Lähellä sijaitsee Penedo. Suomalaisten siirtokunta.


      • Matkailija vaan

        Rioon jos lennät nyt, niin takuulla...
        ... no, joo. Itse suosin Brasiliaan lentoja Hollannin kautta. Joustavaa toimintaa ja usein riittävät aikataulut lentojen vaihtoon.

        Brittein kautta on huonoimmat kokemukset. Ainoat asiat mitkä on nyppineet, niin huono opastus luonnottoman suurella Heathrow kentällä ja kauhea turvatarkastus.

        Vähän englantia kannattaa osata, mutta paikalliset eivät sitä juuri osaa. Hotelleissa kyllä. Ota sanakirja mukaan ja kirjoita lapulle mitä haluat. Helpottaa asiaa. Yleensä saa turisti olla rauhassa, mutta tietenkin on jallittajia, jotka haluaa rikkaan gringon rahat. Itse aikoinaan noviisina Brasiliassa keksin antaa yhdelle hepulle vähän ekstraa, kun kaveerasi kanssani. Hän oli mustaihoinen ja siinä mielessä olin onnekas. Kukaan muu ei huijannut. Maksoin hänen taksimatkojaan joskus ja joskus tarjosin ruoat ravintolassa ja kerran juotiin kännit minun piikkiin. Heppu katsoi vielä, että pääsen turvallisesti hotelliin. Kaiken kaikkiaan ei mulla ole ollut mitään huonoja kokemuksia Brasiliasta :-)

        Niin, jooo, kaikki voi kotimaassa säätää valmiiksi. Liput, hotellit ja paluu. Helppo homma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe