Kellään moista? =) Varmaankin on, ja olisinkin erittäin kiinnostunut omistajien kommenteista kyseisen rodun kohdalla.
Harkitsemme koiran laittamista ja yksi vaihtoehto on juuri kyseinen rotu.
Eli kertokaapas mitä hyviä ja huonoja puolia, luonne, oppiminen...
Kiitos! =)
leonberginkoira?
1
1166
Vastaukset
- Aurora
No mulla ei itelläni oo leksaa mut mun kummilla on täl hetkel niitä kaks kpl:tta, nää on niiden neljäs ja viides leksa joten niillä kokemusta on. Mun kokemukset leksoista on aika isot kans ku oon käynny sen kummin ekan, kolmannen ja neljännen leksan kans näyttelyissä ja agilityssa sillon ku 1.ja 3. viel eli, neljäs ei oo mikää hurmuri (paitsi mun mielest). Nää on kaikki ollu uroksii mut oon tutustun aika monee narttuukii täs viim. 6 vuoden aikana. Kannattaa miettii mitä haluutte sen kanssa harrastaa, ne on aika hyviä vepessä (vesipelastus) ja raunioilla (vaikkei moni sitä uskokkaa), tokopuolella on vähä hiljasempaa mut kyl ne oppii aika paljo jos vaa on hyvä kouluttaja ja ohjaaja sekä KÄRSIVÄLLISYYTTÄ. Agilityssa nartut on nopeempia kokonsa takia, urokset kirjaimellisesti valuu esteitten yli ja ali! Musta paras luonteenkuvaus on tiivistetty yhtee lauseesee: "Murtovarkaat voi kävellä yli tai vaikka astua päälle, kun leksa lepää se tekee sen 110%:sesti!" Tietty ainahan löytyy poikkeuksia, niin se on joka rodun kohdalla...Ne on kyl tosi kilttejä ja erittäin lapsirakkaita koiria jotka rakastavat vettä! Suosittelen käymään leonberginkoirayhdistyksen sivuilla ja lähettämään mailia suoraan kasvattajille. Niiden ruokintaan kannattaa erityisesti tutustua, koska se on tosi vaativa homma, vaikka kyseessä on "vaan" koira. Täl hetkellä Suomen suurimpia/suosituimpia leksakasvattajia on: Leijonamielen kennel, Leoniitan kennel, Leonhill´s kennel ja Vuolasvirta-palkittu (arvostetuin kasvattajapalkinto Suomessa) Suomen ensimmäisiä leonbergikasvattajia: Kennel Tuliketun (erittäin arvostettu!)
Toivottavasti musta oli apua...=>
Onnea tämän mahtavan rodun "ehkäpä" uusille omistajille. Unohdin mainita että tää rotu sopii erittäin hyvin jos ei oo omistan aikasemmin koiraa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834