Tintti tulitikkuja hakemassa

sus.morsian

Kerronpa pienestä episodista parvekkeeni pöydällä. Minulla on tuossa ulkona lasipöytä, jolla pari tikkuaskia. On siinä kyllä vielä täydessä kukassa oleva iso ruukku sellasia pikku-krysanteemejakin. Äsken juuri vilkaisin ulos, vieläkö satelee, niin näin urostalitintin innokkaana nakuttamassa nokallaan suljettua tikkuaskia. Olin tietysti hiirenhiljaa paikoillani seuraten, mitä tapahtuu.
Se sai kuin saikin nokallaan askin auki, veteli sieltä kasan tikkuja pöydälle ja sitten yksi tikku nokassaan lennähti pois. Oon nyt kurkannut tämän tästä, käykö lisää, ehkä on pari tikkua vielä hakenut. Tietysti yritän keksiä, mihin se niitä tarvitsee tähän aikaan vuodesta, talvipesääkö kohentelee vai onko ruvennut tupakille. Enpä paljon linnuista tiedä, onko niillä jonkinlainen pesäpaikka talvella, en todellakaan tiedä.

10

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä pikkupahuutta (tosin sitä tarkoittamatta) nimenomaan talitintti alvariinsa tekee. No. Pihakeinun rouheella täytetyt istuintyynyt olin laittanut katoksen alle suojaan sateelta.
      Tinttipaskiaiset olivat nokkineet reiän siihen muovikankaaseen. Reiästä ne lappoivat rouheet mäkeen niin pitkälti kuin ulottuivat. Että mie niille kiroilin.

      Palkinnoksi syöttämisestä tekevät pientä kolttosta autuaan tietämättömä, että tuo olisi mitenkään vinoillen tehtyä.

    • ,.-

      Sama tuli mieleen.
      Se oli jostain löytänyt sikarintumpin, ja tarvi tulta.

    • Ahah, niinkös onkin. Voihan sekkii olla työn puutteessa, lämpimikseen jottai puuhaa. Nyt vasta hoksasin tuonkin, että viime yön sade ja tuuli on nuo rouvakoivunikin viimeset lehdet puottanut.

      • Kyllä sinun pitäisi tietää, miten tehdään tikusta asiaa. Taitavat olla tintit teillä päin valistuneita, ihan lukeneita.


      • c c
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kyllä sinun pitäisi tietää, miten tehdään tikusta asiaa. Taitavat olla tintit teillä päin valistuneita, ihan lukeneita.

        Ei ole asiaa tikusta ruuneperi. Annas kun kerron. Asiahan on jo pian vuoden vanha. Ilmeisesti häiriytynyt talitintintti alko harrastamaan kannibalismia.
        Se alkoi tappamaan samankokoisia pikkulintuja. Tiesi missä on linnun aivot. Nokki aivot esiin ja söi ne makupaloina, ehkä muutaman linnun viikossa.
        Leikkasin kuvan talteen ja lähetin sen isoveljelle ihmeteltäväksi.

        Vaikka kysymyksessä oli luontokappaleiden sota ja luonnollinen asia, huono tapa sai palkkansa. Tappajatiainen löytyi kuolleena.
        Siitä miten se tunnistettiin tappajaksi, minulla ei ole tietoa, mutta pikkulintukuolemat auki nokittuine päineen kyllä loppuivat.


      • jjoutava
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kyllä sinun pitäisi tietää, miten tehdään tikusta asiaa. Taitavat olla tintit teillä päin valistuneita, ihan lukeneita.

        Tintit asuvat kyllä talvellakin pöntössä ja rouvatintti lähetti ukkotintin tulitikkuja lainaamaan


      • jakolasku
        c c kirjoitti:

        Ei ole asiaa tikusta ruuneperi. Annas kun kerron. Asiahan on jo pian vuoden vanha. Ilmeisesti häiriytynyt talitintintti alko harrastamaan kannibalismia.
        Se alkoi tappamaan samankokoisia pikkulintuja. Tiesi missä on linnun aivot. Nokki aivot esiin ja söi ne makupaloina, ehkä muutaman linnun viikossa.
        Leikkasin kuvan talteen ja lähetin sen isoveljelle ihmeteltäväksi.

        Vaikka kysymyksessä oli luontokappaleiden sota ja luonnollinen asia, huono tapa sai palkkansa. Tappajatiainen löytyi kuolleena.
        Siitä miten se tunnistettiin tappajaksi, minulla ei ole tietoa, mutta pikkulintukuolemat auki nokittuine päineen kyllä loppuivat.

        Silloin tintillä on tosi kova nälkä kun se naapuria alkaa syödä. Asiasta Ylen sivuilla ollut juttu 6.2.2013.


    • jjoutava

      Koputusta pöntöstä kuuluu, kessuako tintti hakkaa?

      • c c

        Muistan kun isä laittoi syksyllä vasikannahkan kuivumaan jonnee katon alle. Sen rikki nokkiminen rei'ille oli tinteille iso haaste. Isä noitui niitä riivatun riesoiksi.
        Mitäs ne. Tilkuttivat oksaltaan että laita laardia tai edes sian ihraa niin nahkasi pysyy ehjänä.
        Kumma kyllä pienempi sinitintti on äkäisempi kuin isompi tali sukulainen. Jos jonnekin jää peittämätöntä eristevillaa näkyviin, kyllä talitintti alkaa sitä repimään.


    • Taidanpa alkaa tuntea tintin ystäväksein, kaikenlaista jekkua keksii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3423
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1545
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1285
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1125
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1057
    Aihe