Minolta 7000

Salla

Katselin tota Keltaistapörssilehteä. Olisi Minolta 7000 ja kaksi Zoomia mukana 28-70 ja 70-210 ja salama AF 2800. Minkälainen kamera on ja kannattaako semmoista enää ostaa hinta oli alle 200€. Hobby-Hallissa olisi Canon pikkuzoomilla n.200€. Olen kuvaillut isäukon Minolta 505 Si superilla ja tekis omaa kameraa mieli Eikö ne ole vaihtokelpoisia objektiiveiltään????????????????????????????????

18

2185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juke

      Minolta 7000 on vanhemman polven AF-järjestelmä.
      Ennen Dynax-sarjaa tuo oli, muistaakseni, sarjansa toiseksi kallein, eli toiseksi paras.
      Toimintoja ja automatiikka löytyy varmasti riittämiin.

      Nykyisiin verrattuna ehkä hieman vanhanaikainen, mutta kuvia niilläkin saa. Omaa kokemusta ei ole AF-minoltasta. Olen aika "uuno" AF-minoltan suhteen.;) Ittellä oli aikoinaan mekaaninen minolta, enkä ole vieläkään innostunut AF:stä.

      Aika halvaltahan tuo näyttää tommoseks paketiks. Mikä lie kunto sitten. Sinun pitäis nähdä se kamera ensin. Kantsii harkita hetki. Kamaa on mukavasti, mutta toi hinta pistää mietteliääks.
      Etene rauhallisesti ja kattele eri vaihtoehtoja.

      Kyllä ne optiikat on vaihtokelpoisia.

    • Juke
      • Juke

        Voi olla, ettei tuolla pääse, ennekuin kirjoittaa sen osoite riville.


    • Jukka K
      • Salla

        Ei taida Minoltat olla kovinkaan suosittuja muista merkeistä on tietoa enempikin.


      • Jukka K
        Salla kirjoitti:

        Ei taida Minoltat olla kovinkaan suosittuja muista merkeistä on tietoa enempikin.

        Valitettavasti Minolta on jäänyt vähän jalkoihin muitten merkkien suhteen.
        Kyllähän uusista on enempikin tietoa, mutta noi kaksi ovat maailmallakin vetäneet aina enemmän ostajia.Minolta on vaan kalliimpikin osiltaan, kuin esim. Canon, Nikon ja Pentax.
        Mutta, oletko tutstunut Minoltan maahantuojan sivuihin. Hintoja ei ole, mutta uusista tuotteista on jotain.
        Http://www.minolta.fi


      • SonjaO
        Jukka K kirjoitti:

        Valitettavasti Minolta on jäänyt vähän jalkoihin muitten merkkien suhteen.
        Kyllähän uusista on enempikin tietoa, mutta noi kaksi ovat maailmallakin vetäneet aina enemmän ostajia.Minolta on vaan kalliimpikin osiltaan, kuin esim. Canon, Nikon ja Pentax.
        Mutta, oletko tutstunut Minoltan maahantuojan sivuihin. Hintoja ei ole, mutta uusista tuotteista on jotain.
        Http://www.minolta.fi

        Tietoa Minolta AF-rungoista:
        http://www.nefkom.net/miho/foto/minolta/bodies.html

        AF-objektiiveista:
        http://www.nefkom.net/miho/foto/minolta/lenses.html

        AF-salamat:
        http://www.nefkom.net/miho/foto/minolta/flashes.html


      • Jukka K

    • Ossi Asikainen

      Minolta 7000 oli ensimmäinen AF-kamera, joka markkinoille tuli. Muistelen sellaisia myyneeni muutaman, kalliita olivat ja loppujen lopuksi osoittautui, että Canon ja Nikon teki nopeampia, parempia ja halvempia malleja. Aika hidas tarkentamaan, ei tarkenna läheskään joka tilanteessa ja automatiikat on nekin vähän yksinkertaisempia kuin kilpailijalla. Optiikat on optiselta, vaan ei mekaaniselta, laadultaan ihan kohtuullisia. Mutta paljoa ei tarvitse tuollaisesta 20-vuotiaasta sähkökamerasta maksaa, johon ei enää saa edes varaosia ja elektroniikkakin alkaa olla vanhentunutta.

    • Johannes

      Kyllä sillä valokuvia voi ottaa ja varmasti saa aivan kelvollisia. Mutta ei tuota runkoa kannata osataa. On se sen verran kömpelö. Sanan ikäpolven EOS:t on huomattavasti sukkelampia. Esim EOS 600 on helmi jos satut löytämään. Ja linssejä löytyy käytettyna vaikka kuinka.

      Joh.

      • Arska

        Ei se pahahintainen paketti ole. Katselin pörssiä jos se sama on. Ei se 7000:nen nyt ihan mitään tekemätön ole.Painavahan se on mutta siinä on muovia vähempi.Onhan siinä manuaali säädötkin.Kaksi Zoomia mukana eikä ihan huono salamakaan.Jos sun isäukollasi on useampia 505si:hin lasia ne käy keskenään. Silloin Kyllä laittasin harkintaan. Ei 180€ paha hinta ole.Ei ne vanhat aina huonoja ole.Itellä on MAMIYA ZM ja silläkin otetaan vielä kuvia 30 vuotta vanha.


    • hyvä

      Teoriat sikseen. Minulla oli moinen paketti kunnes se varastettiin. Lisäksi oli päivyriperä, ettei olisi minun vanha jos em. peräkin löytyy :).

      En ota kantaa hintaan mutta mitä tuolla rahalla sitten muuten saisi. Itseäni ihastutti mm. AA-paristojen/akkujen käyttömahdollisuus. Enemmän kuvaavalle siitä mahdollisuudesta on paljon etua. AF, automaatti/käsisäädöt ihan OK ja muutenkin kiva kamera. Saatanpa joskus sellaisen vielä hankkia, digien, Dynax 8000i:n ja muiden jatkoksi. Eli hyvä paketti. Ei se elektroniikka mihinkään vanhene, mekaniikka vanhenee. Toki uudemmissa modernimpia toteutuksia mutta ovatko sitten parepia onkin toinen juttu. Jos ei parepia/halvempia tarjolla niin osta eihän ole uuden hinnoissakaan.

      mj.

    • Sakari Behm

      Minolta 7000 on aikansa huippu, joka toimii vielä tänäkin päivänä. Seuraavassa eräs linkki, jossa olen täräyttänyt muutamia otoksia 7000:lla aikakautensa kuninkaalla. Olen räpsinyt sillä kuvia kohta 20 vuotta ja vieläkin se jaksaa yllättää vanhaa kaveria. Enkä häpeä yhtään sitä käyttää vielä tänäkin päivänä. Minolta 7000 is best.http://www.mbehm.com/pellemiljoona.html

      • AK55

        Olen samaa mieltä mulla on samanlainen kulkenut mukana reisuhommissa ympäri maailmaa ja hyvin on toiminut ja toimii edelleen.Vahva peli ja toi patterihomma on hyvä niitä löytyy melkeinmpä joka paikasta.Eikö 7000 ollut ensimmäinen AF kamera senkin takia se kannattaa säilytellä ja pitää sitä huolta kohta niitä kysellään


      • 173
        AK55 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä mulla on samanlainen kulkenut mukana reisuhommissa ympäri maailmaa ja hyvin on toiminut ja toimii edelleen.Vahva peli ja toi patterihomma on hyvä niitä löytyy melkeinmpä joka paikasta.Eikö 7000 ollut ensimmäinen AF kamera senkin takia se kannattaa säilytellä ja pitää sitä huolta kohta niitä kysellään

        tiedustelisin minkäköhän hintainen olisi minolta 7000 af


      • AK55
        173 kirjoitti:

        tiedustelisin minkäköhän hintainen olisi minolta 7000 af

        Runko alle 100€ kunnosta riippuen


    • Aurinkokamera

      Miten on nykyään minolta 7000 sarjan laita? Itsellä on sarja runko 35-70, 70-210 zoomit salama minolta af2800 uutena vuonna -85 ostettu paketti, maksoi muuten silloin 7000mk!
      Ensimmäinen markkinoille tullut automaattitarkenteinen järjestelmä kamera jossa tarkennus toimi! Kaikkien automaattitarkenteisten järkkärien kantaisä!

      • LäytyyHyllystä

        Edelleen käytössä harvakseltaan. Aina kun filmille pitää jotain kuvata, niin sitten pääsee Minolta toimeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe