Kolme viikkoa sitten hankitun nuoren partamonninaaraan vatsa turposi jonkin verran viimeisimmän vedenvaihdon jälkeen (n. viikko sitten). Suomut on vähän pörhöllään, monni ei syö eikä liiku juurikaan. Lähtee kuitenkin nopeasti karkuun, jos menen sitä liian lähelle.
Akvaariossa pitäisi olla kaikki hyvin, muut kalat näyttävät terveiltä ja käyttäytyvät normaalisti (5 platya ja 5 miljoonakalaa). Monnilla vaan tuntuu olevan joku hätänä. Onko sillä ummetusta? Akvaarioliikkeessä eivät osanneet sanoa mitään. Vesipöhö ei kuulemma ainakaan ole.
Monnin vatsa turvonnut ja suomut pörhöllä
4
2032
Vastaukset
- aspidoras
oikeesti plätyt ja miljoonakalat elävät erilaisessa vesistössä kuin partamonnit,ekat on ns.kovan veden kaloja ja partis pehmeän,voisit mun mielestä viedä partamonnin takaisin liikkeeseen ja sanoa että ei sovi meidän akvaarioon,yleensä kauppias antaa jotain tavaraa/kalanruokaa sillä hinnalla
- aquarium monnum
Itsellänihän kävi näin oman suklaamonnini Eeron kanssa. Eeroraukalla vatsa pömpötti niin kipeästi, kun hän oli syönyt liikaa.
Suosittelen kevyttä vatsahierontaa partamonnillesi, viiksien trimmaus saattaa myös piristää monnia. Luumua voit syöttää, jotta monnin peräsuoni toimii paremmin. Eeron kohdalla se toimi oikein hyvin. Vesi jäi tosin aika sameaksi. Hajusta ei enempää, monnin omistajana jo liennyt tottua siihen.
Oikein ihanaa joulun aikaa sinulle ja monnillesikin!- Akva Mari
Suklaamonnista löytyy tietoa youtubesta, joskus tuli televisiosta ohjelma jossa suklaamonnin kasvattaja ja harrastaja kertoi harrastuksestaan ja monnin hoidosta. En muista miltä kanavalta, ja mikä oli ohjelman nimi, mutta se oli erittäin mielenkiintoinen. Muistaakohan joku?
Vesipöhö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579237Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123659Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r303002Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht862293Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142070Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3711873Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411482FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01231Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731108Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105