Moikka! Kysyisin mikälaista tukea saa jos opiskelee avoimessa yliopistossa täyspäiväisesti. Eli tilanne:
20-vuotias, ei töitä ja opiskelisin avoimessa yliopistossa niin paljon etten ole enää oikeutettu työttömyystukeen. Mutta toisaalta kaikkialla lukee ettei avoimesta yliopistosta saa opintotukea. Aikuiskoulutustukea saa vain yli 25-vuotiaat.
Joten kysymys on jos en olisi oikeutettu työttömyystykeen niin saanko opintotukea vai maksaaka valtio sitten mitään tukia? (muuta kuin asumistuki. Toimeentuloa en taida saada kun tilillä on rahaa...)
Kiitos tosi paljon kaikille vastaajille!
Valtion tuet avoimessa
tyttelivain
5
224
Vastaukset
- Avoimessa opiskeleva
Avoimessa yliopistossa opiskelu ei ole pääsääntöistä, joten siihen ei saa opintotukea.
- abc12345
Valitettavasti opintotukea ei saa.
- eionnistueiei
Ei onnistu mitenkään. Ainoa keino on opiskella niin vähän, ettei se vie työmarkkinatukea tai käydä töissä ja opiskella samaan aikaan. Jos olisit yli 25, se olisi mahdollista, nyt ei.
- wkjjdnlqd
Jos oot työtön, niin saat työttömyystuet.
Mutta sulla pitää olla työnhaku päällä. - Cldköjz
Et saa työttömyystukea vaikka on työnhakupäällä. Et ole oikeutettu mihinkään tukii muuta kun sossuun ja sieltäkin karenssiin jos irtisanot itsesi nykyisestä työstä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848