Kissan pissaa laminaatissa

poismuuttaja82

Kissani on pissannut yhteen nurkkaan asunnossa ja vaikka pissat on aina nopeasti siivottu, laminaatti kupruilee joistain kohdista. Vuokranantaja sallii kyllä kissat, mutta ei muita lemmikkejä mielellään ja muita minulla ei olekaan.

Pitääkö minun muuttaessani korvata kissan aiheuttama vahinko vuokranantajalle..?

8

4084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaja

Tietenkin pitää. Tämän täytyy kyllä olla provo. Kai sinulla on kotivakuutus?

• poismuuttaja82

Laaja kotivakuutus on kyllä. Voisikohan mennä vakuutukseen..?

• antaja

En ole vakuutusalan asiantuntija mutta kannattaa yrittää.

Toisena vaihtoehtona alkaisin tutkia josko jostain saisi samanlaista laminaattia ettei tarvitse koko lattiaa uusia. Laminaatin vaihto pienelle alalle ei tarvi hirveästi €€€ eikä rakennussuunnittelijaa.

Kolmas toivosi on että lattia on vanha ja raihnainen. Voit saada vuokraisännän uusimaan koko lattian jos lupaat osallistua hieman rahallisesti.

Tärkein neuvo!!! Heivaa Se katti ja ota sisäsiisti koira tilalle.

• 9+6

Epäilen että ei mene vakuutuksesta. Vakuutusehdoissa edellytetään, että korvattavan tapahtuman on oltava sekä äkillinen että ennalta arvaamaton.

Se, että kissa pissaa ei pitäisi olla kenellekään ennalta arvaamatonta.

Yksittäinen ruiskaisu voi olla äkillinen, mutta sellainen ei vielä heti siivottuna laminaattia pilaa. Tuo "vaikka pissat on aina nopeasti siivottu" viittaa siihen että tuo on ollut toistuvaa.

Lisäksi vakuutuksen ottajalla on suojeluvelvoite, eli pitää estää vakuutettuun omaisuuteen kohdistuvia riskejä, tässä tapauksessa huolehtia siitä että kissalla on kunnollinen pissapaikka ja että kissa aina käyttää vain sitä.

• ghfhfhgfhgfhgfhhhfgf

>>>Pitääkö minun muuttaessani korvata kissan aiheuttama vahinko vuokranantajalle..?

Aloittajalle:

Kuvitellaan että vuokraat minulle autoa. Palautan sen takaisin niin että koira on jotain penkin kulmaa hieman jyrsinyt, ei suurelta alalta, mutta selvästi näkyvästi. Sitten minä pokkana kysyn että pitäisikö minun korvata sitä SINULLE kun minun mielestäni se on ihan normaalia kulumista kun vielä kerroin että minulla on koira. :D

Sinuahan ei haittaa ollenkaan jos myyt autosi myöhemmin ja tuleva ostaja kyllä tinkii hinnasta vahingoittuneen penkin varjolla?

Onko siis kyse vain siitä että EN HALUA MAKSAA eli kyvyttömyydestä ottaa vastuuta omasta (koiran) vahingosta?

• juristi, eläinasiat

Ensisijaisesti kissa on korvausvelvollinen, mutta se on sinun kissan välinen yksityisoikeudellinen riita-asia.

Oletettavasti muutat pois ennen kuin asia on ratkaistu, ja sen takia sinun tulee korvata.

• rajansa kaikella

Riippuu, miten pahasti kupruilee. Laminaatti kupruilee tosi helposti, myös vaikka jos tippuu vettä lattialle eikä sitä heti huomaa.

Pienet kulumiset ja kupruilut kyllä lasketaan asunnon normaaliksi kulumiseksi.

• pappa betalar

Rajansa tosiaan kaikella. Kissanomistajat ovat keskimäärin idiootteja, kuten tässäkin tapauksessa, ja rivien välistä on luettavissa, että ilmiö on ollut toistuva = jatkuva. Melkolailla varmaa on sekin, että "pieni" vaurio on kyllä jotain muuta kuin huomaamaton.

Ja sitten vielä ihmetellään näitä eläimenpitokieltoja. Nuori nainen jokin elukka (koskee veiläkin suuremmalla painoarvolla koiria, etenkin isokokoisia sellaisia) = ongelma. "Eihän tää mun mussukka mitään tee" pissis, jota ei niinkään siivoaminen yms. velvollisuudet koske.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      144
      17302
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      44
      9963
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      29
      5733
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      37
      3156
    5. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      14
      2850
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      25
      2772
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      52
      2638
    8. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      2533
    9. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      34
      1777
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      120
      1684
    Aihe